pytania różne...
Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
Krzywy
- Posty: 562
- Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
- Lokalizacja: Łódź
12 cze 2015, 16:10
Alex pisze:jesli juz to nie odtluszcza sie benzyna ekstrakcyjna poniewaz ona sama jest raczej tlusta. Jesli cokolwiek odtluszczamy to raczej denaturatem.
Benzyna zwykła owszem. Benzyna ekstrakcyjna nie jest tłusta ani trochę. A przelałem już jej przez swój rower oraz różne usmarowane i zaolejone rzeczy kilkanaście litrów. I wierz mi... rzeczy po niej straszliwie wysuszone. A moje ręce szczególnie, dlatego już od dawna używam w garażu rękawiczek jednorazowych z apteki jak rozbieram amortyzatory w rowerze.
Nie działa na nie idealnie i się szybko psują po kontakcie (tracą właściwości i ostatecznie pękają - nie rozpuszcza ich).
-
GELO
- Posty: 326
- Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16
14 cze 2015, 19:12
ma może ktoś zdjęcie drzwi nbfl ze zdjętymi boczkami ? potrzebuje zobaczyć jakie jest dojście to mocowania lusterek żeby je zdjąć, chwilowo nie mogę u siebie tego zrobić.....
mam wygłuszone drzwi i się zastanawiam czy nie mam zakrytego dojścia do śrub
-
Blade
- Posty: 673
- Rejestracja: 09 cze 2010, 19:18
- Lokalizacja: Wrocław
14 cze 2015, 20:51
A jak złożysz lusterka to nie masz dostępu do śrub ? Czy chodzi ci o demontaż samego mocowania?
-
Davey
- Posty: 556
- Rejestracja: 20 kwie 2010, 16:26
- Lokalizacja: Lublin
15 cze 2015, 17:30
Mam problem z panelem nawiewu, dziala mi tylko pozycja nawiewu na nogi/szyba, zablokowane jest ciegienko metalowe, te dwa, w przyblizeniu, trojkatne ustrostwa co sa z boku pod deska od strony kierowcy maja moze po pare milimetrow ruchu jak ruszam dzwignia i dalej sa zablokowane, co tam sie moglo stac? Jak to moze pomoc to zrobie zdjecia.
-
GELO
- Posty: 326
- Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16
15 cze 2015, 17:46
a jeszcze takie pytanko z natury demontazu
czy w nbfl znaczek mazdy na zderzaku jest przyklejony czy przykrecony ? da sie go nieinwazyjnie zdjac i zalozyc ?
ps,
faktycznie lusterko po zlozeniu odslania sruby do zdjecia
dzieki za podpowiedz !!
-
Cooper
- Posty: 83
- Rejestracja: 02 lut 2015, 14:07
- Model: NB FL
- Wersja: Laser Blue :)
- Lokalizacja: Lublin
17 cze 2015, 9:41
Jako świeży użytkownik będę musiał przykatować czasem kolegów
Forum przekopuje regularnie, ale skoro to czat, to czasem pozwolę sobie podpytać.
Mam pytanie o obrysówki. Mam NBFL, obrysówki pomarańczowe odblaski. Chciałbym zmienić na białe, takie jak z KMParts. Nie mogę znaleźć info jak jest z instalacją i wpięciem tego.
-
Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
17 cze 2015, 9:51
Chcesz zmieniać odblaski, czy montować żarówki? Jak odblaski, to wykręcasz jedne, wkręcasz drugie. 2 śruby na każdą. Jak chcesz montować świecące, to musisz jeszcze wpiąć się w przewody od pozycyjnych (podciągnąć kabel od obrysówek do pozycyjnych i tam to spiąć).
W zestawie świecącym z KMParts na pewno są oprawki do żarówek. Czy przewody - nie wiem
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
-
Cooper
- Posty: 83
- Rejestracja: 02 lut 2015, 14:07
- Model: NB FL
- Wersja: Laser Blue :)
- Lokalizacja: Lublin
17 cze 2015, 9:52
Chciałem świecące, takie hamerykańskie
-
polokokt
- Donator
- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
17 cze 2015, 9:54
Nawet jak sa przewody, to gdzieś trzeba się wpiąć w instalację. Inna opcja, to kupienie samych oprawek na żarówki i przerobienie tych pomarańczowych na swiecące (jeśli zależy na swieceniu a nie na kolorze białym).
Jeśli chodzi o kabelkologię, to w wątku Czester_'a jest chyba fajna relacja jak On to ogarniał u siebie.
EDIT:
dodam że ja na allegro kupiłem same oprawki na żarówkę 5W5 (chyba takie) i zamierzałem zrobić dziurę w oprawce odblasku (która tak na prawdę jest wyprofilowana tak jakby miałą mieć żarówkę, ale nie ma otworu) . I tam wkleję tą oprawkę. Na pewno wyjdzie duuuużo taniej niż zestaw z KMParts (same oprawki z wysyłką to kilkanaście PLN chyba). A zabawa z kabelkologią w jednym i drugim przypadku jest taka sama.
-
Fifkers
- Donator
- Posty: 4682
- Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
- Model: NA
- Lokalizacja: Białystok
17 cze 2015, 10:36
Tak czy inaczej będziesz musiał trochę polutować i przeciągnąć te kable.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
-
Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
17 cze 2015, 11:21
To akurat nie jest trudne. Dostęp dość dobry, odległości niewielkie. Wystarczy zwykły miernik z żaróweczką żeby namierzyć który przewód to pozycyjne i podłączasz
Jak nie chcesz lutować, to da się w sklepach kupić fajne szybkozłączki zaciskowe (coś w
tym rodzaju) - zakładasz na istniejący kabelek, dokładasz ten nowy, całość zaciskasz i już
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
-
Krzywy
- Posty: 562
- Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
- Lokalizacja: Łódź
17 cze 2015, 11:44
Sigma pisze:Wystarczy zwykły miernik z żaróweczką żeby namierzyć który przewód to pozycyjne i podłączasz
)
I trafiasz na gliniarza co ma gorszy dzień i zabiera ci dowód za "nieregulaminowe" oświetlenie. Wg mnie lepiej podłączyć to do jakiegoś osobnego przycisku żeby włączyć na zlot czy coś.
-
ols
- Donator
- Posty: 671
- Rejestracja: 29 lip 2013, 13:27
- Model: NA
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Warszawa
17 cze 2015, 11:49
Krzywy pisze:I trafiasz na gliniarza co ma gorszy dzień i zabiera ci dowód za "nieregulaminowe" oświetlenie. Wg mnie lepiej podłączyć to do jakiegoś osobnego przycisku żeby włączyć na zlot czy coś.
Było ze 100 razy na forum, to są światła boczne pozycyjne i (pod warunkiem że właściwej barwy) są jak najbardziej regulaminowe. Podobnie jak w wielu modelach Volvo (jakoś policja im nie zabiera dowodow).
-
Cooper
- Posty: 83
- Rejestracja: 02 lut 2015, 14:07
- Model: NB FL
- Wersja: Laser Blue :)
- Lokalizacja: Lublin
17 cze 2015, 12:18
A jaki jest prawidlowy kolor?
Chyba zostane przy odblaskach. Jak znajde gdzies do zakupu białe.
Ale skoro już jestem przy glosie, to jeszcze jedna kwestia. Mam maly problem z prawym zaciskiem dachu (klamrą zapinającą). Zamyka, dociąga, wszystko ok, ale plastik którym zapinam odskakuje. Nie jest to chyba nic powaznego, bo jak przykryje go daszkiem przeciwslonecznym to nie odskakuje. Pytanie, czy jest na to jakis patent, oprocz zakupu nowego zacisku za 450 zl (
)
http://www.kmparts.pl/697.Klamra-zamyka ... a-NANBNBFL
-
ols
- Donator
- Posty: 671
- Rejestracja: 29 lip 2013, 13:27
- Model: NA
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Warszawa
17 cze 2015, 12:34
Cooper pisze:A jaki jest prawidlowy kolor?
Żółty "samochodowy". Może być żółta żarówka w żółtym, białym albo dymionym kloszu. Czerwony -bardzo nie.
-
Kinio
- Donator
- Posty: 685
- Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Warszawa
17 cze 2015, 12:36
Cooper pisze:Ale skoro już jestem przy glosie, to jeszcze jedna kwestia. Mam maly problem z prawym zaciskiem dachu (klamrą zapinającą). Zamyka, dociąga, wszystko ok, ale plastik którym zapinam odskakuje. Nie jest to chyba nic powaznego, bo jak przykryje go daszkiem przeciwslonecznym to nie odskakuje. Pytanie, czy jest na to jakis patent, oprocz zakupu nowego zacisku za 450 zl ( )
http://miata.net/garage/top_latch/index.htmlKtoś na forum też to opisywał chyba po polsku ale nie pamiętam kto, musiałbyś poszukać.
-
davidg75
- Posty: 232
- Rejestracja: 23 paź 2012, 23:30
- Model: Inny
- Wersja: searching...
- Lokalizacja: Gdańsk
17 cze 2015, 13:47
Co może być przyczyną dziwnych "pisków" z tylnego zawieszenia?
Sytuacja wygląda tak:
Przy hamowaniu ale NIE każdym oraz przy skręcaniu TYLKO w prawą stronę słychać systematyczne piszczenie.Skręt w lewą stronę nie daje takich objawów.
Właśnie wróciłem od mechanika rozebrał hamulce-zaciski/klocki/tarcze wyglądają ok.
Ostatnio wymieniałem sprężyny na eibachy....może to być jakaś z przyczyn?
-
Pczs4
- Posty: 65
- Rejestracja: 02 lis 2014, 19:11
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Bolesławiec
17 cze 2015, 20:27
Panowie pytanko mam, po wymianie oleju w dyfrze zaczął mi huczeć dyferencjał, zostały wymienione łożyska i mimo to dalej jest ten hałas. Kupiłem Ceramizer do tylnych mostów i skrzyń biegów ale na ulotce producent pisze aby "nie stosować w mechanizmach różnicowych zawierających Szperę lub LSD - są to mechanizmy o zwiększonym tarciu wewnętrznym"
Myślałem że może Ceramizer wyciszy te dźwięki i teraz mam dylemat czy go dodawać do oleju. Czy może coś zaszkodzić.
Tak, mam Szperę, Fuji
-
RS
- Donator
- Posty: 1552
- Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
- Model: NA
- Lokalizacja: Krosno/Kraków
17 cze 2015, 20:28
Pczs4 pisze:. Czy może coś zaszkodzić.
Tak, mam Szperę, Fuji
Nie, nie jest to szpera cierna.
-
Pczs4
- Posty: 65
- Rejestracja: 02 lis 2014, 19:11
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Bolesławiec
17 cze 2015, 20:37
Czyli mogę dodać?
dzięki za szybką odpowiedź
-
RS
- Donator
- Posty: 1552
- Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
- Model: NA
- Lokalizacja: Krosno/Kraków
17 cze 2015, 20:40
Pczs4 pisze:Czyli mogę dodać?
Lej.
-
koucz
- Posty: 160
- Rejestracja: 25 maja 2010, 20:12
- Lokalizacja: Białystok
18 cze 2015, 8:30
Szukam informacji jakie szpilki (długość, średnica i skok gwintu) idą oryginalnie do piasty w NC eku, z góry dziękuje za pomoc
Ostatnio zmieniony 18 cze 2015, 10:25 przez
koucz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
R.E.D.
- Donator
- Posty: 2365
- Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
- Model: NB FL
- Lokalizacja: silesia
18 cze 2015, 8:33
GELO pisze:a jeszcze takie pytanko z natury demontazu czy w nbfl znaczek mazdy na zderzaku jest przyklejony czy przykrecony ?
znaczki sa na kolkach z metalowym zabezpieczeniem od wewnetrznej strony - jesli bedziesz sie chcial zabrac od strony zewnetrznej za sciaganie, to poza zniszczeniem lakieru pewnie pozrywasz kolki
przedni znaczek jest na 4 kolkach, tylne boczne na 2, a tylny srodkowy na 2 lub 3
-
kustef
- Donator
- Posty: 406
- Rejestracja: 22 mar 2015, 16:05
- Model: NB
- Lokalizacja: Ruda Śląska
18 cze 2015, 11:38
szybkie pytanko-> czy dekiel zaworów powinienem przykręcać w określonej kolejności odpowiednim momentem?
-
kammich
- Posty: 2925
- Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
18 cze 2015, 11:53
kustef pisze:szybkie pytanko-> czy dekiel zaworów powinienem przykręcać w określonej kolejności odpowiednim momentem?
Tak
-
Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
18 cze 2015, 11:54
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
-
kustef
- Donator
- Posty: 406
- Rejestracja: 22 mar 2015, 16:05
- Model: NB
- Lokalizacja: Ruda Śląska
18 cze 2015, 13:59
kammich,
Sigma, dzięki po dwakroć
-
crazydunky
- Posty: 229
- Rejestracja: 25 maja 2009, 20:33
- Model: Inny
- Lokalizacja: Łódź
18 cze 2015, 16:09
Szybkie pytanko
Czy w Nb 1.6 są 2 czujniki temp. płynu chłodzącego? 1- dla ECU 2- dla zegarów?
Per aspera
Ad astra