pompa paliwowa a radio CB

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

06 maja 2009, 17:40

Witam,

no to po długich bojach wyszło na to, że sprawcą zakłóceń w moim radyjku CB jest (lub lepiej powiedziane może być) ... pompa paliwowa :shock: .

Czy ktoś wie ile taka pompa paliwowa do NB FL 2004 może kosztować i gdzie ja kupić (n ajlepiej w Warszawie)?

[URL=http://allegro.pl/item623670785_pompa_paliwa_mazda_323_626_mpv_mx_3_mx_5_mx_6.html]TU[/URL] jest taka jedna. Czy się nada? Czy tu trzeba brać oryginał czy część dowolnego producenta? Ktoś się zna? Ktoś wymieniał?

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

06 maja 2009, 20:08

Mam dwie oryginalne Denso z NA, powinny pasować do Twojej NB. Oddam za grosze....
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

06 maja 2009, 20:13

pmcomp pisze:sprawcą zakłóceń w moim radyjku CB jest (lub lepiej powiedziane może być) ... pompa paliwowa

Jak to _może_ być ? Jeśli zakłócenia w CB masz zawsze, to wystarczy pompę wyłączyć przy silniku pracującym na wolnych obrotach. Ciśnienie w układzie jest na tyle duże, że silnik jeszcze przez chwilę będzie pracował, zorientujesz się czy przestało siać.
Jesteś pewien, że jeśli teoria się potwierdzi, chcesz eliminować zakłócenia wymianą pompy ? Może lepiej wymienić CB ? Na Sudetach kilka osób będzie miało radia, zawsze można podłączyć i zobaczyć czy inny model nie jest bardziej odporny :mrgreen:

Pozdrawiam
Michał
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

06 maja 2009, 20:21

A może łatwiej będzie wyłączyć silnik i sprawdzić radio? Często niskiej jakości CB nie mają filtra anty-zakłóceniowego, w Presidencie to się chyba nazywa ANL.
tu masz kilka słów na ten temat:
http://www.cbfiltr.pl/filtry-wbudowane/46-filtr-anl.html
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

06 maja 2009, 20:42

Podsumujmy:

- radio mam niezłe, President Harry II
- byłem w Autovolt'cie, skąd odesłali mnie do niezłych speców od CB
- podłaczyliśmy President Taylor III i było ciut lepiej ale dalej nie do przyjęcia, poza tym do wydania ponad 600,- zł.
- Pan fachowiec od razy stwierdził, że to wina pompy. Przy wyłaczonym silniku nic się nie dzieje, po przekręceniu stacyjki i odpaleniu silnika jest dramat
- podobno wytarte szczotki w pompie mogą powodowac taki efekt. Zakłócenia idą nie przez "drut" zasilania tylko przez powietrze czyli jako fala elektromagnetyczna. Alternator został wyeliminowany co mnie akurat cieszy bo jego wymiana to droższa zabawa.

Pan fachowiec zaproponował inne rozwiązania:
- zaekranowanie (zapuszkowanie) pompy paliwowej (o ile jest zewnętrzna)
- wywiercenie dziury w karoserii Mizi i rezygnacja z anteny magnetycznej (wtedy karoseria robi za puszkę Faradaya i zakłocenia są tłumione).

Irakleo, ile chcesz za tą pompę?

majkel_c: wymiana pompy powinna wyeliminować źródło zakłóceń przy założeniu, że drugi egzemplarz pompy będzie siał mniej, a najlepiej wcale.

Wezmę jutro radio pod palmę to zobaczycie sami.

Pozdro
Ostatnio zmieniony 06 maja 2009, 20:46 przez pmcomp, łącznie zmieniany 2 razy.
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

06 maja 2009, 20:44

Jeśli masz Harrego to filtr ANL jest naprawdę skuteczny. Pompa - hmm.....50 zł i jest Twoja !
Ostatnio zmieniony 06 maja 2009, 20:47 przez irakleo, łącznie zmieniany 1 raz.
rafal
Posty: 945
Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
Lokalizacja: Warszawa Urs/Wil

06 maja 2009, 20:47

ja mam prawie 180tys przebiegu i oryginalna pompe a zaklocen zadnych. nie jestem specem od elektryki ale nie wydaje mi sie aby to byla wina pompy. tak jak napisal majkel poczekaj moze do sudetow, pozamieniamy radia i sie okaze czy u innych tez jest taki problem.
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

06 maja 2009, 20:50

rafal pisze:ja mam prawie 180tys przebiegu i oryginalna pompe a zaklocen zadnych. nie jestem specem od elektryki ale nie wydaje mi sie aby to byla wina pompy. tak jak napisal majkel poczekaj moze do sudetow, pozamieniamy radia i sie okaze czy u innych tez jest taki problem.

Mój kolega handluje od wielu lat radiami CB, sprzedał kilkaset Presidentów i nigdy nie miał reklamacji na te radia ani napraw gwarancyjnych. W przypadku Harrego awaria raczej wykluczona, ale nie twierdzę że na 100% ! Jeśli szczotki kończą żywot w Twojej pompie to jej dni są policzone.
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

06 maja 2009, 21:28

pmcomp, a próbowałeś zmienić położenie anteny? Ustawiać w kilku różnych miejscach? :mrgreen: Miałem tak w innym aucie - jakość sygnału silnie zależała od pozycji anteny na dachu... Może już dawno tego próbowałeś ale wolę spytać - wszak to tańsze niż jakiekolwiek ingerencje mechaniczne w Miatę... :mrgreen:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

06 maja 2009, 22:12

Junior pisze:pmcomp, a próbowałeś zmienić położenie anteny? Ustawiać w kilku różnych miejscach? :mrgreen: Miałem tak w innym aucie - jakość sygnału silnie zależała od pozycji anteny na dachu... Może już dawno tego próbowałeś ale wolę spytać - wszak to tańsze niż jakiekolwiek ingerencje mechaniczne w Miatę... :mrgreen:


Próbowałem:
- cztery różne radyjka: 2 x Harry II, Johnny i Taylor III.
- trzy różne anteny ustawiane albo na tylnej klapie bagażnika albo na tylnym błotniku.

I nic.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

06 maja 2009, 22:23

pmcomp, głupie pytanie zadam... Masz podpiętą masę z radyjka pod karoserię czy bezpośrednio do aku? Plusa pytanie oczywiście też dotyczy :)
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

06 maja 2009, 22:26

Mayk pisze:pmcomp, głupie pytanie zadam... Masz podpiętą masę z radyjka pod karoserię czy bezpośrednio do aku? Plusa pytanie oczywiście też dotyczy :)


To jest dobre pytanie: co do plusa to bezpośrednio do aku, co do minusa nie wiem ale zakładam, że jest zrobione dobrze bo specjalny kabel do radyjka kładli mi w Bemocar'ze podczas montażu systemu audio. I znają się na swojej robocie.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

07 maja 2009, 7:02

Z plusem wszystko pięknie, jednak zobaczyłbym jak ma się ten minus. Proponuję podpiąć go do któregoś z oryginalnych punktów masy, w którymś temacie (chyba Yanika) są pokazane na schemacie takie punkty. Od tego zacząłbym sprawdzanie co jest nie tak...
110@???KM
134@???Nm
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 maja 2009, 10:20

irakleo pisze:A może łatwiej będzie wyłączyć silnik i sprawdzić radio?

Jak się wyłączy silnik, to przestaną działać wszystkie potencjalne źródła zakłóceń :mrgreen: Samą pompę się wyłącza tak samo prosto jak silnik :mrgreen:
pmcomp pisze:podobno wytarte szczotki w pompie mogą powodowac taki efekt. Zakłócenia idą nie przez "drut" zasilania tylko przez powietrze czyli jako fala elektromagnetyczna.

To bardzo łatwo zweryfikować. U mnie w ten sposób zakłócają przetwornice zenonów. Podłącz zasilanie radyjka do drugiego samochodu, albo po prostu zasilaczem do 220V w garażu... Jak będzie nadal zakłócało -> źródłem nie jest instalacja zasilająca.
pmcomp pisze:- zaekranowanie (zapuszkowanie) pompy paliwowej (o ile jest zewnętrzna)

Odpada, pompa jest w zbiorniku.

Pozdr
Michał
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ODPOWIEDZ