Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Benoos
Donator
Donator
Posty: 351
Rejestracja: 10 lip 2014, 21:01
Lokalizacja: ~Rybnik

17 maja 2015, 13:53

Lexx pisze:Wymienilem dzis opony na tele, przy predkosci 80km/h na autostradzie auto plywa

Moze to byc zbyt wysokie cisnienie w kole?


Dokręć koła :)
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

17 maja 2015, 14:03

Jest po 120Nm na kazdej srubie ;) zawsze sprawdzam po gumiarzach.
Awatar użytkownika
Benoos
Donator
Donator
Posty: 351
Rejestracja: 10 lip 2014, 21:01
Lokalizacja: ~Rybnik

17 maja 2015, 14:13

jeśłi opony mają symetryczny bieżnik - zamień koła miejscami.
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

17 maja 2015, 14:17

Hehe, nie maja, sa kierunkowe. Pakuje sie na myjnie i przelece autostrada, jak sie nie zmieni podniesie sie tyl isprawdze czy wszystko tam jest OK.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

17 maja 2015, 17:10

Ktoś ma pomysł jak można zrobić wykończenie ("ramkę") tylnej szyby z pcv? Oryginalna była naklejona na tkaninę (czy może zgrzana z nią jakoś) i wykończona tworzywem takim jakim jest pokryta tkanina samego dachu.

Na wymianę postanowiłem zastosować podobny system i po prostu nakleiłem nowe okno na tą ramkę po wycięciu starej szyby. No ale wykończenie nie bardzo wiem jak zrobić.
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

17 maja 2015, 18:22

No i buja dalej, co prawda nieco mniej ale auto jakby cala swoja sztywnosc stracilo przy predkosciach 100km/h + :roll: przy wolniejszej jezdzie jest OK, przy szybszej buja sie jak moj Samurai :lol: trzeba bedzie szukac dalej.
Awatar użytkownika
irk
Posty: 96
Rejestracja: 13 paź 2014, 20:28
Model: NB FL
Wersja: + ND RF
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

17 maja 2015, 20:09

Czy ktoś z kolegów może zmierzyć napięcie na klemach akumulatora przy włączonym silniku?
U mnie w NBFL jest 15.0 V.
IMHO trochę dużo, ale może tak ma być?
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem wygra doświadczeniem....
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

17 maja 2015, 22:55

OK, prawie 700Km strzelone na docierce, czas zamowic dobry syntetyk. Pytanie jaki.
Przed remontem lalem Valviline VR 5W50, teraz jednak Miata nie bedzie dostawala tak w tylek i myslalem nad MaxLife 5W40.
A moze lepiej przeskoczyc na motula?

Rob.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

18 maja 2015, 6:04

Lexx pisze:i myslalem nad MaxLife 5W40.

Wlej, przyzwoity olej.
Lexx pisze:A moze lepiej przeskoczyc na motula?

Po kiego, cywilny motul wcale nie ma jakiś lepszych parametrów. A parę emiksowych silników zaliczyło zapieczone pierścienie jak zaczęło na motulu latać.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Davey
Posty: 556
Rejestracja: 20 kwie 2010, 16:26
Lokalizacja: Lublin

18 maja 2015, 9:14

Ten MaxLife gitara, od paru lat auto mi na nim smiga dobrze:)
Przy okazji mam pytanie, po nacisnieciu przycisku opuszczania szyby kierowcy nic sie nie dzieje, zero dzwieku, reakcji. Silnik padl? Jak to zweryfikowac? Kiedys juz chyba o to pytalem ale zapomnialem..

Aha, z czego mozna dobrac tylna dokladke do NA?
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

18 maja 2015, 10:11

irk pisze:U mnie w NBFL jest 15.0 V

w miacie bylo zawsze wiecej niz w cywilowozach jesli dobrze pamietam ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

18 maja 2015, 10:44

Lexx, jeśli to nowa, nieużywania opona, to dopiero po jakimś czasie osiągnie odpowiednie parametry. No, ale to raczej kwestia kilkudziesięciu/kilkuset km, więc chyba masz to już za sobą. Zobacz co z tą geometrią. Mogło być tak, że stare opony "ułożyły" się do krzywych kątów (dobry, czy zły, to zależy od predyspozycji) i po zmianie gumy masz taki efekt. Właśnie przerabiam podobną sytuację u Dobruckiego. Zaproponował mi, żebym najpierw pozamieniał koła stronami. Opony kierunkowe też możesz testowo odwrócić. Kierunek opony nie ma większego znaczenia na suchym. Chodzi tylko o odpowiednie skierowanie rowków do odprowadzania wody.
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

18 maja 2015, 11:23

Hej, bardzo pilna sprawa.Czy da sie w nb wyciagnac piaste bez ruszania(uszkadzania) lozyska?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

18 maja 2015, 13:54

sophisty pisze:Hej, bardzo pilna sprawa.Czy da sie w nb wyciagnac piaste bez ruszania(uszkadzania) lozyska?

przód, tył ?
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

18 maja 2015, 15:06

I przod i tyl
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

18 maja 2015, 17:19

Przestał mi działać prawy głośnik, albo nie działał odkąd mam auto, dzisiaj mi na to zwrócił uwagę pasażer, bo sam się nie zorientowałem :oops: . Jest jakiś 'prosty' sposób sprawdzenia czy to głośnik padł czy też może jest to jakiś problem z elektryką/kablami ?
Awatar użytkownika
Benoos
Donator
Donator
Posty: 351
Rejestracja: 10 lip 2014, 21:01
Lokalizacja: ~Rybnik

18 maja 2015, 17:27

Miernik ustawiony na pomaiar oporu :) prawidłowa rezystancja cewki głośnika to około 3-4 Ohm. Ewentualnie bateria ~1,5V - jedna końcówek na stałe mocujesz do dowolnego z wyprowadzeń, drugą końcówkę przykładasz do drugiego wyprowadzenia i sprawdzasz czy membrana się podnosi/chowa. Jeśli tak - głośnik jest raczej sprawny.
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

18 maja 2015, 19:03

sophisty pisze:I przod i tyl

z tego co pamietam to z przodu nie da rady. komplet trzeba kupic
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

18 maja 2015, 20:18

Dzięki Benoos. A czysto hipotetycznie, gdyby się okazało, że głośnik jest sprawny, to co może być przyczyną niedziałającego tylko jednego głośnika. Kostka gdzieś "wyskoczyła", kabel ktoś rozwalił jak grzebał pod deską ?

Btw: Wymiana głośników w NBfl to p&p, nieprawdaż ?
Awatar użytkownika
Benoos
Donator
Donator
Posty: 351
Rejestracja: 10 lip 2014, 21:01
Lokalizacja: ~Rybnik

18 maja 2015, 20:55

Johnson pisze:A czysto hipotetycznie, gdyby się okazało, że głośnik jest sprawny, to co może być przyczyną niedziałającego tylko jednego głośnika. Kostka gdzieś "wyskoczyła", kabel ktoś rozwalił jak grzebał pod deską ?


Odpal radio z głośnością gdzieś ponad 1/4 skali , odłącz głośnik, miernik ustaw na pomiar napięcia zmiennego, zakres do 20V i wepnij przewody miernika w kostkę która wchodziła do głośnika. Jeśli kiedy radio gra pojawia się na mierniku brak napięcia lub napięcie bardzo małe, oznacza to, że problem leży po stronie radia lub przewodów. Następny krok to sprawdzenie czy nie ma przerwy na przewodach. W tym przypadku musisz znaleźć w kostce ISO (która wchodzi z tyłu do radia) te dwa przewody które idą do głośnika i kawałkiem drutu zewrzeć je. Następnie ustawić miernik na pomiar oporności (zakres najmniejszy dostępny - u mnie na mierniku 200 Ohm) i wpiąc go do kostki wchodzącej do głośnika - tak jak poprzednio. Jeśli opór będzie wynosił około 1 Ohma przewody masz w porządku (i niestety prawdopodobnie spaloną końcówkę mocy w radiu) , jeśli będzie przerwa i miernik nie pokaże nic albo opór będzie duży - masz problem z przewodami.

Pytanie ułatwiające - w drzwiach masz też małe głośniki wysokotonowe. Słychać coś z tego po stronie pasażera? Jeśli tak to raczej padł głośnik niskotonowy.

Diagnostykę możesz przyspieszyć jeśli masz jakiś stary głośnik 4Ohm. Podłącz zamiast mazdowego, jeśli zagra będziesz wiedział od razu, że wina leży na 95% po stronie głośnika.

Dodatkowo sprawdź styki na samych kostkach - w radiu i głośniku czy nie są zaśniedziałe. Jeśli tak, przeczyść.

Johnson pisze:Btw: Wymiana głośników w NBfl to p&p, nieprawdaż ?


Jak najbardziej.
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

18 maja 2015, 21:02

Wysokotonowe działają bez zastrzeżeń. Więc pewnie tak jak mówisz, padł niskotonowy. Jeszcze raz, dzięki :)
Podbiel
Posty: 29
Rejestracja: 28 kwie 2015, 10:23
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa - WT....
Kontakt:

18 maja 2015, 21:11

Słuchajcie mam taki temat.

Mam rozdarty a raczej rozcięty boczek w fotelu kierowcy. Na aledrogo znalazłem kilka foteli za ok 150 zł (w większości z anglików). Teraz moje pytanie czy "podejdą" i nie będzie problemu np. z czujnikami z wersji Angielskiej do EU?

Druga sprawa jeden gość napisał, że fotele są bez poduszek. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji czy w standardzie były 2 czy 4 poduchy ( u mnie są 4 przynajmniej teoretycznie). Ewentualnie czy z da się przełożyć poduchę z mojego fotela?

Ewentualnie jakiś namiar na kogoś kto mógłby poratować takim stołkiem (czarne materiałowe).
była Octavia 2 Tour'12 1.6 - aktualnie Żony
Jest Mazda mx-5 NC'06 1.8

http://zulpanter.blogspot.com -> serdecznie zapraszamy :)
NC 1.8 - JUST BLACK
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

18 maja 2015, 21:52

Zgadza sie przod jest zespolony i wydaje mi sie ze piaste mozna wyjac bez uszkadzania lozyska.Kwestia jest tego typu ze ja nie musze wymieniac lozysk tylko szpilki na dluzsze ze wzgledu na bbsy a tych bez wyciagniecia piast chyba nie wybije. Stad narodzilo sie moje pytanie.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

18 maja 2015, 22:04

sophisty pisze:I przod i tyl

W przedniej łożysko jest zintegrowane z piastą, to jeden element. Odkręcasz, potem przykręcasz, nie ma problemu.
Z tyłu, hmmm piastę musisz wycisnąć niestety. Wszystko zależy jakim sprzętem dysponujesz i jak pewną rękę ma ten, który to będzie demontować. Młotem na pewno się nie uda. Raczej założyłbym scenariusz, że będzie jakiś problem z tylnymi łozyskami.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

18 maja 2015, 22:05

sophisty pisze:Zgadza sie przod jest zespolony i wydaje mi sie ze piaste mozna wyjac bez uszkadzania lozyska.Kwestia jest tego typu ze ja nie musze wymieniac lozysk tylko szpilki na dluzsze ze wzgledu na bbsy a tych bez wyciagniecia piast chyba nie wybije. Stad narodzilo sie moje pytanie.


no wlasnie tak sie domyslalem po pytaniu - ja wymienialem bez wyciagania - zalezy jak dlugie potrzebujesz wlozyc
Obrazek
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

19 maja 2015, 6:31

Cholera czyli będą do wymiany łożyska mimo, że wymieniane były całkiem niedawno :evil: Muszę wsadzić szpilki minimum 60-62mm więc chyba nie da się ich założyć bez wyciągnięcia piasty. Starą udało się zdemontować ale już przy niej nie było zbyt dużo miejsca. Tak czy siak dzięki chłopaki za podpowiedź!
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

19 maja 2015, 6:54

ja 60ki montowalem bez sciagania 8-)
tylnie wchodza latwiej bo masz wieksze radelko i pod wiekszym ukosem mozna je wkladac :kciuk:
Obrazek
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

19 maja 2015, 7:40

Czyli jest światełko w tunelu ;)
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

20 maja 2015, 8:53

od pewnego czasu jezdzac Miata wyczuwam zapach rozgrzanego oleju. Wiem ze mam wycieki z silnika z obu uszczelniaczy ale ktoredy ten smrodek dostaje sie do kabiny? Jak wacham pod maska to prawie nie smierdzi a w kabinie owszem tak i to calkiem wyraznie

Najpierw myslalem ze to przez uszczelke na podszybiu ktora jest juz nieco zgnieciona ale po wpakowaniu do srodka plastikowej rurki zeby byla wieksza i lepiej uszczelniala chyba nic sie nie zmienilo.

Czy gumy lewarka w strzepach (czekam na paczke z ZG) moga powodowac ten efekt?
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

20 maja 2015, 8:59

Ja bym obstawial nagrzewnice, przelacz na obieg wewnetrzny, przejedz sie i zobacz czy dalej smierdzi olejem, u mnie tak wlasnie bylo. Oliwa kapala na kolektor/downpipe i smierdzilo.
ODPOWIEDZ