Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

14 kwie 2015, 18:24

danmad pisze:Chciałbym założyć oryginalny emblemat z przodu mazdy ale nie mam otworów do tego, muszę wiercić maskę czy macie jakiś inny sposób na to ? Klej raczej odpada :kciuk:

Tasma dwustronna, tylko porzadna.
danmad
Posty: 25
Rejestracja: 31 sty 2015, 19:53
Model: NA
Wersja: 1.6 Limited

14 kwie 2015, 18:34

Ok, postaram się znaleźć coś naprawdę konkretnego ;)
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

14 kwie 2015, 20:44

W NC nie ma czegoś takiego jak wymiana oleju w "górnej" skrzyni, prawda?

PS. Jak ktoś posiada service manuala do NC w jednym pliku to chętnie przygarnę.
ols
Donator
Donator
Posty: 671
Rejestracja: 29 lip 2013, 13:27
Model: NA
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

14 kwie 2015, 22:30

Coś mi terkocze w czasie jazdy (zwłaszcza po nierównościach) w okolicach podszybia, gdzieś za/przy tablicy przyrządów. Trudno powiedzieć co to jest, próba przyciskania plastików przy nawiewach nie usuwa brzęczenia.
Czy jest tam coś, co mogło się poluzować (zaczep, śruba…)? Jak najlepiej dotrzeć w te miejsce bez rozbierania całej deski rozdzielczej?
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

15 kwie 2015, 0:51

Spróbuj zdjąć daszek od zegarów, może pomoże. Spróbuj też lewy doł obudowy deski rozdzielczej pomacać, może tam coś grzechocze ale się niesie do tyłu.
Pczs4
Posty: 65
Rejestracja: 02 lis 2014, 19:11
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Bolesławiec

15 kwie 2015, 12:06

Panowie posiadam dyfer torsena z silnika 1.8 - 5 biegów, jest on do wymiany czy będzie pasował dyfer z silnika 1.6?
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

15 kwie 2015, 12:46

Ale co, na co i w jakim aucie chcesz wymienić? Bo napisałeś tak, że chyba nie rozumiem ;)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Pczs4
Posty: 65
Rejestracja: 02 lis 2014, 19:11
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Bolesławiec

15 kwie 2015, 16:41

W mojej Mx5. Dyfer zaczął mi huczeć, moze uda się naprawić a jak nie to wymiana
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

15 kwie 2015, 17:02

Więc to jest tak. Do NBFL możesz wrzucić każdy inny dyfer z NA/NB. Realnie oceniając z NB/NBFL ;) Dyfer z 1.6 pasuje p&p do 1.8 i na odwrót. Na co trzeba uważać:
Dyfer od wersji 6 biegowej ładowany do skrzyni 5 biegowej i na odwrót - mają inne przełożenia, zmienisz charakterystykę pojazdu. Ale o tym w innym wątku :)
Dyfer od wersji 1.6 zawsze będzie otwarty, natomiast w 1.8 miałeś otwarte, Torsena i TOCHIGI FUJI SUPER LSD. Więc biorąc dyfer od 1.6 zmienisz Torsena na dyfer otwarty.

(No to zaraz się zacznie dyskusja o wszystkich wariantach, o których nie napisałem 8-) )
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3426
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NC
Wersja: 2.0T
Lokalizacja: Sosnowiec

16 kwie 2015, 10:33

A ja jak zawsze z pierdołą. :kciuk:

Czy ktoś z Was kupował czerwone śruby do kół, które nie wyglądałyby źle po pierwszym, drugim, trzecim przykręceniu? Szukam czegoś godnego polecenia do felg na lato. ;)
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

16 kwie 2015, 12:12

jqb pisze:W NC nie ma czegoś takiego jak wymiana oleju w "górnej" skrzyni, prawda?

Podbijam pytanie. Czy ktoś potwierdzi, że jak zamówię 2l motula, to wystarczy mi do zalania pod korek?
Davey
Posty: 556
Rejestracja: 20 kwie 2010, 16:26
Lokalizacja: Lublin

16 kwie 2015, 12:20

Muszę podać kod koloru lakiernikowi, czerwona NA z 1990, podałem mu SU Red 29195 bo taki znalazłem w internecie, lakiernik na to, że nic takiego nie ma i to mu nic nie mówi, co ja mam mu podać? Zawsze takie coś funkcjonowało jak ktoś pytał o kod a ten nie wie co z tym zrobić. Chce żebym mu przywiózł kawałek blachy to on po tym dobierze, wyjdzie takie coś? Malowany jest błotnik.

Jeszcze takie znalazłem SU CLASSIC RED 1989-2006 41350 941350
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

16 kwie 2015, 13:19

Jeśli nie masz całego auta malowanego to lepiej niech zdejmie sobie lakier z tego co masz bo jest spora różnica w kolorach starego spłowiałego lakieru a nowego o niby tym samym numerze.

Chyba że chcesz całe auto malować.
Davey
Posty: 556
Rejestracja: 20 kwie 2010, 16:26
Lokalizacja: Lublin

16 kwie 2015, 13:29

Auto było z tego co pamiętam pare lat temu malowane ale masz racje, dam mu po prostu błotnik z auta i niech dobierze kolor, dzięki :D
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

16 kwie 2015, 13:30

Zwykle biorą klapkę wlewu paliwa i w mieszalni lakierów dobierają odpowiedni odcień. Choć z tymi odcieniami to mało kto potrafi dobrze dobrać.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

16 kwie 2015, 14:22

Hej,

Mam w planie zaślepienie EGR jenak mam pytanie bo nie znalazłem konkretnej informacji. Czy Miata po zaślepieniu zaworu ze względu na zwiększoną ilość czystego powietzrza nie będzie miała większego apetytu na paliwo?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

16 kwie 2015, 15:28

sophisty pisze:Hej,

Mam w planie zaślepienie EGR jenak mam pytanie bo nie znalazłem konkretnej informacji. Czy Miata po zaślepieniu zaworu ze względu na zwiększoną ilość czystego powietzrza nie będzie miała większego apetytu na paliwo?

Pare osob tak ma i jakos nikt nie zauwazyl.
Ps. Ja mam zaslepione i jest ok.
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

16 kwie 2015, 17:07

Pytanko np taki tow podejdzie plug & play do NBFL ? Czy trzeba kupować coś dedykowanego do nbfl ?

http://allegro.pl/tow-hook-ala-benen-ha ... 39617.html
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

16 kwie 2015, 19:30

ree pisze:
sophisty pisze:Hej,

Mam w planie zaślepienie EGR jenak mam pytanie bo nie znalazłem konkretnej informacji. Czy Miata po zaślepieniu zaworu ze względu na zwiększoną ilość czystego powietzrza nie będzie miała większego apetytu na paliwo?

Pare osob tak ma i jakos nikt nie zauwazyl.
Ps. Ja mam zaslepione i jest ok.


dzięki za info, w takim razie i ja zaślepię ;)

PRYMUS_BMW pisze:Pytanko np taki tow podejdzie plug & play do NBFL ? Czy trzeba kupować coś dedykowanego do nbfl ?

http://allegro.pl/tow-hook-ala-benen-ha ... 39617.html


tył podejdzie, tylko z tego co wiem trzymać się będzie na jednej śrubie, teoretycznie jest plug&play natomiast przód bez przeróbek nie, jest chyba inny rozstaw otworów i przede wszystkim OEM na środku mają duży otwór
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

16 kwie 2015, 22:20

Autopaga twierdzi że bez wielkie rzeźby (ale nie p'n'p) się da zrobić tak żęby podejszło.
mck159
Posty: 92
Rejestracja: 05 gru 2014, 15:00

16 kwie 2015, 23:55

Znudziło mi się trochę ciemne wnętrze NB i myślałem o wymianie ramki radia i skrzyni, ramek wlotów powietrza i klamek na te z NBFL (srebrny mat), ale po chwili wpadł mi do głowy pomysł żeby pokusić się o coś bardziej nietypowego i spróbować te części z NB obkleić folią carbon. Znalazłem w Internecie coś takiego http://gjkstyling.pl/pl/folie-3m-z-serii-di-noc/18-carbon-czarny-ca-421.html.
Robił ktoś coś takiego albo wie gdzie znaleźć zdjęcia? Jak to wygląda na żywo? Trudno to zrobić samemu przy pomocy suszarki/opalarki? I chyba najważniejsze: da się taką folię odkleić i przywrócić plastiki do oryginalnego wyglądu?
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

17 kwie 2015, 6:28

Ja robiłem. Nie jest to trudne ale na początku trzeba się trochę pouczyć. Ważne byś nie kupował taniej folii bo różnica w jakości jest ogromna.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
nkamil13
Posty: 15
Rejestracja: 15 mar 2015, 22:06
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

17 kwie 2015, 9:46

mck159 pisze:Robił ktoś coś takiego albo wie gdzie znaleźć zdjęcia? Jak to wygląda na żywo? Trudno to zrobić samemu przy pomocy suszarki/opalarki? I chyba najważniejsze: da się taką folię odkleić i przywrócić plastiki do oryginalnego wyglądu?


Podjedź do Lambdy na Kasztanową 7 tam jest hurtownia folii. Polecam jakiegos Oracal'a 551 to jest niedroga golia ale lepsza niz ta podstawowa do wnętrza sie nada i jak nagrzejesz ładnie to można ją dobrze naciągnąć

Chyba, że chcesz kawałek jakiegoś normalnego koloru ( czarny biały etc ) to napisz na pv to coś ogarniemy free ;)

A teraz moje pytanie.

Zastanawiał się ktoś kiedyś po coś czy można ustawić antenkę tak aby przy słuchaniu z CD się nie wysuwała ? Sporadycznie słucham radia więc po co mi wysunięta? ( NBFL seryjne radio )
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

17 kwie 2015, 10:09

nkamil13 pisze:Zastanawiał się ktoś kiedyś po coś czy można ustawić antenkę tak aby przy słuchaniu z CD się nie wysuwała ? Sporadycznie słucham radia więc po co mi wysunięta? ( NBFL seryjne radio )

Radyjko powinno mieć taką opcję, przy włączeniu CD, powinno zdjąć napięcie z sygnału na antenę (i wtedy sie chowa). Moze masz cos zle połączone? Ja dodatkowo mam jeszcze pstryczek elektryczek na kablu do anteny od radia (spadek po wcześniejszym wlascicielu). Klikasz, przerywasz obwód i sie nie wysunie ;)
(edit) Nie wiem, czy seryjne radio NBFL ma taką opcję, moje dwa nieseryjne tak miały.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

17 kwie 2015, 10:25

Pedi pisze:czy seryjne radio NBFL ma taką opcję

nie
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

17 kwie 2015, 12:37

2l starczy na skrzynię i dyfer na styk.

Zegary według mnie muszą być z nbfl.

To co tyka pod maską co jakiś czas to norma, to jakieś ustrojstwo z logiem mistubishi przy prawym błotniku.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

17 kwie 2015, 20:09

Panowie (i Panie :) ) help!

od dluzszego czasu mialem wrazenie ze moja MX prowadzi sie jakos dziwnie, tzn. zamiast zwinnego szybkiego roadstera mam auto w ktorym polaczenie kierownicy z samochodem jest wykonane z gumy od majtek :? :x Albo inaczej - auto prowadzi sie podobnie do lodki na wodzie. Zjawisko zauwazylem pod koniec zeszlego sezonu, najpierw wydawalo mi sie ze mam zwidy ale teraz stwierdzilem ze to jednak fakt z ktorym trzebo cos robic. Wiec proboje.

zawiecha seryjna NB zamontowana w NA

Najpierw auto macal Seba1433 ktory stwierdzil ze tylne amorki wygladaja na sztywne, moze przod jest troche za miekki

Pojechalm wiec wczoraj na SKP, facet obadal zawieszenie, amorki (wyszlo po 77% tlumienia) i orzekl ze wszystko ok, problemem musi byc zbieznosc bo jego magiczna sciezka diagnostyczna to wskazuje (-9mm a norma jest +2mm +/-2), a tak duza rozbieznosc musi powodowac zle prowadzenie.

Dzis zrobilem kurs do warsztatu kolegi, on tez sprawdzil zawieche i luzow nie znalazl, zbadalismy wiec geometrie. Owszem byly pewne rozbieznosci ... ale niewiele odbiegajace od normy :?

pochylenie kol
przod przed L -0st36min P -0st18min po L -0st40min P -0st34min
tyl przed L -1st28min P -1st00min po L -0st.58min P -1st04min

zbieznosc
przod przed L +0st14min P +0st22min po L +0st01min P +0st3min
tyl przed L +0st18min P +0st12min po L +0st10min P +0st12min

wyprzedzenie sworznia przod
przed L 4st36min P 4.st22min po L 4st36min P 4st10min

wyjechalismy na test i niewiele sie zmienilo, kolega stwierdzil ze ma wrazenie ze auto zamiata tylem.

Pomozcie bo jestem w kropce ... kolejne rundy MMC sie zblizaja a w obecnym stanie nie mam po co jechac :(
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2015, 8:05 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

18 kwie 2015, 6:52

Alex pisze: amorki (wyszlo po 77% tlumienia)

Jeżeli masz obniżające sprężyny to ten test nic nie wykaże, jest niewiarygodny.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

18 kwie 2015, 8:04

wojteks pisze:
Alex pisze: amorki (wyszlo po 77% tlumienia)

Jeżeli masz obniżające sprężyny to ten test nic nie wykaże, jest niewiarygodny.

mam seryjna zawieche NB zamontowana w NA
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

18 kwie 2015, 10:09

Dzwonie za sprzeglem do miatki, srednice tarczy mam 215mm a wszedzie gdzie dzwonie maja alo 200mm albo 225mm czy cos z moja (NA 1.8) jest nie tak?
Teraz pytanie, czy moge wsadzic kit 225mm, w kole zamahowym sie zmiesci, tylko czy minimalnie zuzycie w orzetrzeni pracy 115mm i nie tknieta powierzchnie 115-125 nie beda robily jakichs niespodzianek typu slizgajace sie sprzeglo itd.
ODPOWIEDZ