Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Panowie wtryski sprawne, cewka sprawna, wszystko od strony elektronicznej sprawdzone. Czwarta świeca dalej sie zalewa na zimno nie chodzi na jeden gar jak sie rozgrzeje jest ok, kompresja tez jest w porządku. Jakieś pomysły po za remontem o którym wypomniał kolega ree. Czy możliwe że płukanka załatwiła silnik, jestem po wymianie i jakiś 700km po zaczęły sie problemy.
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Tylko czwarta? Jak sprawdzaliście cewki? Dopytuję, bo u mnie cewka "zaskakiwała" właśnie po minimalnym nagrzaniu (w lato - 2-3 sekundy, w zimę - nawet 0,5 minuty).
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
bartol pisze:tu nie ma nic do smiacia:D no ja remontu sam nie ogarne, a mechanik to ze 4 tysie skasuje:/
Niby dlaczego nie ogarniesz, manual w rękę i jazda. Co do mechanika to ja nie mam do nich zaufania. Koszty robocizny niestety nie są małe.
A klockami się bawiłeś kiedyś?
Nikt ci nie każe papierem 2000 szlifować gładzi cylindrowych zamiast oddać blok do honowania, czy ręcznie obrabiać głowicę. Ale rozebrać i poskładać to każdy powinien umieć. Naprawdę szkoda płacić za to mechanikowi, chyba, że mieszkasz w mieszkaniu i po prostu masz problem z miejscem.
Nikt ci nie każe papierem 2000 szlifować gładzi cylindrowych zamiast oddać blok do honowania, czy ręcznie obrabiać głowicę. Ale rozebrać i poskładać to każdy powinien umieć. Naprawdę szkoda płacić za to mechanikowi, chyba, że mieszkasz w mieszkaniu i po prostu masz problem z miejscem.
- Pawelski
- Posty: 143
- Rejestracja: 11 lip 2013, 16:39
- Model: NA
- Wersja: 1.6 1996
- Lokalizacja: Warszawa
Potrzebuję wymienić klocki hamulcowe przednie w emiksie, wg informacji mechanika potrzebuję części o numerze GDB 3103 wg oznaczeń TRW. Znalazłem klocki Ashika o oznaczeniu 50-03-383 które według wszelkich tabelek zawierających nr-y OE są odpowiednikami tych GDB 3103. Będą pasować?
Pytam, ponieważ we wspomnianych tabelkach znalazłem również, że odpowiednikiem GDB 3103 są także Ashiki 50-03-317. Na logikę wynikałoby z tego, że Ashiki 50-03-383 nie różnią się niczym od 50-03-317, skoro i jedne, i drugie są zamiennikami TRW GDB 3103, ale wolę dopytać, bo zastanawia mnie ta różnica w oznaczeniach.
Pytam, ponieważ we wspomnianych tabelkach znalazłem również, że odpowiednikiem GDB 3103 są także Ashiki 50-03-317. Na logikę wynikałoby z tego, że Ashiki 50-03-383 nie różnią się niczym od 50-03-317, skoro i jedne, i drugie są zamiennikami TRW GDB 3103, ale wolę dopytać, bo zastanawia mnie ta różnica w oznaczeniach.
Chciałem dzisiaj wymienić tlumik końcowy na cobalta ale rura która do niego dochodzi jest tak skorodowana ze o podkręcania śrub można zapomnieć. Ciąć to fleksem czy kupić nową. Jeśli nowa to gdzie jej szukać może jakieś tanie zamienniki są?
Wolf pisze:Chciałem dzisiaj wymienić tlumik końcowy na cobalta ale rura która do niego dochodzi jest tak skorodowana ze o podkręcania śrub można zapomnieć. Ciąć to fleksem czy kupić nową. Jeśli nowa to gdzie jej szukać może jakieś tanie zamienniki są?
Ja stoję przed podobnym problemem, niestety żadne odrdzewiacze itd. nie pomagają (smarowałem to, skrobałem rdze i kręciłem elektrycznym kluczem udarowym - nic z tego).
Aktualnie szukam do pożyczenia palnika lub kątówki i chyba ta druga będzie pierwsza, więc tnę śruby. Zrób tak samo, a potem skręć na jakieś mocne śruby i po problemie.
Ja dołożę jeszcze pytanko, jakiej klasy śrubami to skręcić? Przypuszczam, że 8.8 to za mało?
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
To samo wczoraj miałem:)
Opcje są dwie, jedziesz po środek do odkręcania śrub. Działa cuda ale nie za każdym razem. Druga to tniesz w cholerę i wsadzasz nowe śruby.
Po drugie, to zwykłe śruby są. Jedź do castoramy czy poszukaj w garażu podobnych i przykręcaj. Warto miejsce styku od tłumika środkowego przetrzeć dobrze szczotką drucianą.
Opcje są dwie, jedziesz po środek do odkręcania śrub. Działa cuda ale nie za każdym razem. Druga to tniesz w cholerę i wsadzasz nowe śruby.
Po drugie, to zwykłe śruby są. Jedź do castoramy czy poszukaj w garażu podobnych i przykręcaj. Warto miejsce styku od tłumika środkowego przetrzeć dobrze szczotką drucianą.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
rury czy śruby? Ta druga kosztuje pewnie z 10gr.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Ale jaką rurę?? Co ty chcesz ciąć? Jak chcesz zdjąć wydech to musisz uciąć te dwie śrubki na łączniku środkowego z końcowym, nic więcej.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
meblowy pisze:Ja je potraktowałem palnikiem , 3min. grzania jedna nakretke i 3 drugą . Śruby ( szpilki )sa na stałe zamocowane z flanszą czesci srodkowej . Po obcięciu bedzie trzeba rozwiercać .
Nie są na stałe, no chyba, że masz jakieś nieorginalne rozwiązanie. Raczej są tak przyrdzewiałe.Nie pakuj starych śrub dobrze radzę bo będziesz miał te same problemy następnym razem.
Druga sprawa, że nakrętka jest od przodu auta więc tym tokiem rozumowania zdejmując tłumik końcowy zdejmujesz również "szpilki".
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Ciekawe... ja widziałem 3 MX5 ze zwykłymi śrubami.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Czy warto dopłacać za oryginalne śruby do regulacji wahaczy?
37 PLN http://www.kmparts.pl/701.Sruba-regulacji-wahaczy--NANBNBFL---I.L.-Motorsport
vs 53 PLN http://www.kmparts.pl/152.Sruba-regulacji-wahaczy
Niby to tylko 16 PLN na śrubie, ale nie lubię przepłacać
37 PLN http://www.kmparts.pl/701.Sruba-regulacji-wahaczy--NANBNBFL---I.L.-Motorsport
vs 53 PLN http://www.kmparts.pl/152.Sruba-regulacji-wahaczy
Niby to tylko 16 PLN na śrubie, ale nie lubię przepłacać

Wolf pisze:Ja dzisiaj byłem pod autem i nakrętkę mam od dupy strony, a łeb śruby jest prostokątny
Ja mam dokładnie tak samo, łeb prostokątny i płaski.
I musiałem dać nowe nakrętki, bo tak jak czester pisze ponowne odkrecenie może być niemożliwe.
temat: dłuższe szpilki kół. Gdzie kupić, jak zamontować (do ogarnięcia w zaciszu garażu na podnośniku, czy grubsza akcja)?
No i jak dobrać do szerokości dystansów?
No i jak dobrać do szerokości dystansów?
Są:
Cradle (ND, 2018, SkyFreedom)
Focus ST (2017,
family car)
Były:
Emka (NBFL 1,8, 2001, MC SPEC 1)
Karminowa (RX8, 2006. Revolution Reloaded)
Cradle (ND, 2018, SkyFreedom)
Focus ST (2017,

Były:
Emka (NBFL 1,8, 2001, MC SPEC 1)
Karminowa (RX8, 2006. Revolution Reloaded)
- flatline
- Donator
- Posty: 2285
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Jeśli chodzi o zakup, zagadaj do Maklera, jakiś czas temu coś namierzył - problemem jest set na tył, przód dostaniesz wszędzie.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
-
- Moderator Detalingu
- Posty: 528
- Rejestracja: 09 lip 2010, 15:26
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie wiem gdzie to napisać wiec napiszę tutaj
Jako, że nadchodzi wiosna polecam wszystkim przepchać kanaliki odpływowe zarówno z przodu jak i z tyłu !
Zdjęcie ku przestrodze.

Jestem pewien, że to w 99% jest przyczyną rdzy na progach, dlatego przypominam, aby regularnie to czyścić.

Jako, że nadchodzi wiosna polecam wszystkim przepchać kanaliki odpływowe zarówno z przodu jak i z tyłu !
Zdjęcie ku przestrodze.

Jestem pewien, że to w 99% jest przyczyną rdzy na progach, dlatego przypominam, aby regularnie to czyścić.
Sposób na piękny lakier !
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Te kanaliki nie widziały druta z dobre kilka lat chyba... 

"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
