Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

bartol
Posty: 48
Rejestracja: 12 maja 2013, 20:07
Lokalizacja: poznań

20 mar 2015, 15:10

Panowie wtryski sprawne, cewka sprawna, wszystko od strony elektronicznej sprawdzone. Czwarta świeca dalej sie zalewa na zimno nie chodzi na jeden gar jak sie rozgrzeje jest ok, kompresja tez jest w porządku. Jakieś pomysły po za remontem o którym wypomniał kolega ree. Czy możliwe że płukanka załatwiła silnik, jestem po wymianie i jakiś 700km po zaczęły sie problemy.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

20 mar 2015, 15:15

Tylko czwarta? Jak sprawdzaliście cewki? Dopytuję, bo u mnie cewka "zaskakiwała" właśnie po minimalnym nagrzaniu (w lato - 2-3 sekundy, w zimę - nawet 0,5 minuty).
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
bartol
Posty: 48
Rejestracja: 12 maja 2013, 20:07
Lokalizacja: poznań

20 mar 2015, 15:18

przełożyłem cewki i gdyby była uszkodzona problem pojawił by sie na 2 albo 3 a pozostaje na 4 tam gdzie był od samego początku
wtryski przełożyłem 4 z 1 i nadal jestsmy przy 4
bartol
Posty: 48
Rejestracja: 12 maja 2013, 20:07
Lokalizacja: poznań

20 mar 2015, 15:44

i mam wrażenie że znowu odezwały się HLA
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

20 mar 2015, 18:53

bartol pisze:i mam wrażenie że znowu odezwały się HLA


:mrgreen: hmmm wyczuwam nadchodzący remont :D
Awatar użytkownika
Benoos
Donator
Donator
Posty: 351
Rejestracja: 10 lip 2014, 21:01
Lokalizacja: ~Rybnik

20 mar 2015, 19:28

Kilkusekundowe kręcenie rozrusznikiem zanim silnik odpali występujące tylko i wyłącznie kiedy wskazówka temperatury w trakcie odpalania jest minimalnie nad pierwszą kreską. Ktoś przerabiał takie cuda u siebie?
bartol
Posty: 48
Rejestracja: 12 maja 2013, 20:07
Lokalizacja: poznań

20 mar 2015, 19:30

tu nie ma nic do smiacia:D no ja remontu sam nie ogarne, a mechanik to ze 4 tysie skasuje:/
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

20 mar 2015, 21:14

bartol pisze:tu nie ma nic do smiacia:D no ja remontu sam nie ogarne, a mechanik to ze 4 tysie skasuje:/

Niby dlaczego nie ogarniesz, manual w rękę i jazda. Co do mechanika to ja nie mam do nich zaufania. Koszty robocizny niestety nie są małe.
bartol
Posty: 48
Rejestracja: 12 maja 2013, 20:07
Lokalizacja: poznań

20 mar 2015, 21:32

chciałbym ale wiem że w końcowym efekcie moja mazda już nigdzie nie pojedzie... chyba że na złom
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

21 mar 2015, 7:57

A klockami się bawiłeś kiedyś?
Nikt ci nie każe papierem 2000 szlifować gładzi cylindrowych zamiast oddać blok do honowania, czy ręcznie obrabiać głowicę. Ale rozebrać i poskładać to każdy powinien umieć. Naprawdę szkoda płacić za to mechanikowi, chyba, że mieszkasz w mieszkaniu i po prostu masz problem z miejscem.
Awatar użytkownika
Pawelski
Posty: 143
Rejestracja: 11 lip 2013, 16:39
Model: NA
Wersja: 1.6 1996
Lokalizacja: Warszawa

21 mar 2015, 11:54

Potrzebuję wymienić klocki hamulcowe przednie w emiksie, wg informacji mechanika potrzebuję części o numerze GDB 3103 wg oznaczeń TRW. Znalazłem klocki Ashika o oznaczeniu 50-03-383 które według wszelkich tabelek zawierających nr-y OE są odpowiednikami tych GDB 3103. Będą pasować?

Pytam, ponieważ we wspomnianych tabelkach znalazłem również, że odpowiednikiem GDB 3103 są także Ashiki 50-03-317. Na logikę wynikałoby z tego, że Ashiki 50-03-383 nie różnią się niczym od 50-03-317, skoro i jedne, i drugie są zamiennikami TRW GDB 3103, ale wolę dopytać, bo zastanawia mnie ta różnica w oznaczeniach.
Wolf
Posty: 114
Rejestracja: 30 sty 2015, 8:01
Model: NB FL
Lokalizacja: Szczecin

21 mar 2015, 15:56

Chciałem dzisiaj wymienić tlumik końcowy na cobalta ale rura która do niego dochodzi jest tak skorodowana ze o podkręcania śrub można zapomnieć. Ciąć to fleksem czy kupić nową. Jeśli nowa to gdzie jej szukać może jakieś tanie zamienniki są?
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

21 mar 2015, 16:04

Wolf pisze:Chciałem dzisiaj wymienić tlumik końcowy na cobalta ale rura która do niego dochodzi jest tak skorodowana ze o podkręcania śrub można zapomnieć. Ciąć to fleksem czy kupić nową. Jeśli nowa to gdzie jej szukać może jakieś tanie zamienniki są?

Ja stoję przed podobnym problemem, niestety żadne odrdzewiacze itd. nie pomagają (smarowałem to, skrobałem rdze i kręciłem elektrycznym kluczem udarowym - nic z tego).
Aktualnie szukam do pożyczenia palnika lub kątówki i chyba ta druga będzie pierwsza, więc tnę śruby. Zrób tak samo, a potem skręć na jakieś mocne śruby i po problemie.
Ja dołożę jeszcze pytanko, jakiej klasy śrubami to skręcić? Przypuszczam, że 8.8 to za mało?
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

21 mar 2015, 16:05

To samo wczoraj miałem:)
Opcje są dwie, jedziesz po środek do odkręcania śrub. Działa cuda ale nie za każdym razem. Druga to tniesz w cholerę i wsadzasz nowe śruby.

Po drugie, to zwykłe śruby są. Jedź do castoramy czy poszukaj w garażu podobnych i przykręcaj. Warto miejsce styku od tłumika środkowego przetrzeć dobrze szczotką drucianą.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Wolf
Posty: 114
Rejestracja: 30 sty 2015, 8:01
Model: NB FL
Lokalizacja: Szczecin

21 mar 2015, 16:08

A jaki jest koszt nowej rury i gdzie ja znajdę?
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

21 mar 2015, 16:09

rury czy śruby? Ta druga kosztuje pewnie z 10gr.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Wolf
Posty: 114
Rejestracja: 30 sty 2015, 8:01
Model: NB FL
Lokalizacja: Szczecin

21 mar 2015, 16:13

Rurę oczywiście :D
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

21 mar 2015, 16:14

Ale jaką rurę?? Co ty chcesz ciąć? Jak chcesz zdjąć wydech to musisz uciąć te dwie śrubki na łączniku środkowego z końcowym, nic więcej.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Wolf
Posty: 114
Rejestracja: 30 sty 2015, 8:01
Model: NB FL
Lokalizacja: Szczecin

21 mar 2015, 16:22

Oki myślałem ze przy okazji wymienie tez ta rurę bo jest w kiepskim stanie aby za jakiś czas nie szukać uszczelki
meblowy
Posty: 44
Rejestracja: 13 sty 2015, 20:58
Model: NB
Lokalizacja: Gdynia

21 mar 2015, 17:05

Ja je potraktowałem palnikiem , 3min. grzania jedna nakretke i 3 drugą . Śruby ( szpilki )sa na stałe zamocowane z flanszą czesci srodkowej . Po obcięciu bedzie trzeba rozwiercać .
Wolf
Posty: 114
Rejestracja: 30 sty 2015, 8:01
Model: NB FL
Lokalizacja: Szczecin

21 mar 2015, 17:24

O w morderczkę cenna informacja. Podziękować
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

21 mar 2015, 17:28

meblowy pisze:Ja je potraktowałem palnikiem , 3min. grzania jedna nakretke i 3 drugą . Śruby ( szpilki )sa na stałe zamocowane z flanszą czesci srodkowej . Po obcięciu bedzie trzeba rozwiercać .


Nie są na stałe, no chyba, że masz jakieś nieorginalne rozwiązanie. Raczej są tak przyrdzewiałe.Nie pakuj starych śrub dobrze radzę bo będziesz miał te same problemy następnym razem.
Druga sprawa, że nakrętka jest od przodu auta więc tym tokiem rozumowania zdejmując tłumik końcowy zdejmujesz również "szpilki".
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Wolf
Posty: 114
Rejestracja: 30 sty 2015, 8:01
Model: NB FL
Lokalizacja: Szczecin

21 mar 2015, 17:47

Ja dzisiaj byłem pod autem i nakrętkę mam od dupy strony, a łeb śruby jest prostokątny
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

21 mar 2015, 17:53

Ciekawe... ja widziałem 3 MX5 ze zwykłymi śrubami.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

21 mar 2015, 18:01

Czy warto dopłacać za oryginalne śruby do regulacji wahaczy?

37 PLN http://www.kmparts.pl/701.Sruba-regulacji-wahaczy--NANBNBFL---I.L.-Motorsport
vs 53 PLN http://www.kmparts.pl/152.Sruba-regulacji-wahaczy

Niby to tylko 16 PLN na śrubie, ale nie lubię przepłacać ;)
meblowy
Posty: 44
Rejestracja: 13 sty 2015, 20:58
Model: NB
Lokalizacja: Gdynia

21 mar 2015, 18:18

Wolf pisze:Ja dzisiaj byłem pod autem i nakrętkę mam od dupy strony, a łeb śruby jest prostokątny


Ja mam dokładnie tak samo, łeb prostokątny i płaski.
I musiałem dać nowe nakrętki, bo tak jak czester pisze ponowne odkrecenie może być niemożliwe.
patryk_
Donator
Donator
Posty: 678
Rejestracja: 25 sie 2014, 10:52
Model: ND
Lokalizacja: Warszawa

22 mar 2015, 10:42

temat: dłuższe szpilki kół. Gdzie kupić, jak zamontować (do ogarnięcia w zaciszu garażu na podnośniku, czy grubsza akcja)?

No i jak dobrać do szerokości dystansów?
Są:
Cradle (ND, 2018, SkyFreedom)

Focus ST (2017, :evil: family car)

Były:
Emka (NBFL 1,8, 2001, MC SPEC 1)

Karminowa (RX8, 2006. Revolution Reloaded)
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2285
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

22 mar 2015, 10:57

Jeśli chodzi o zakup, zagadaj do Maklera, jakiś czas temu coś namierzył - problemem jest set na tył, przód dostaniesz wszędzie.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Mrcnsb
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 528
Rejestracja: 09 lip 2010, 15:26
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

22 mar 2015, 13:13

Nie wiem gdzie to napisać wiec napiszę tutaj :D

Jako, że nadchodzi wiosna polecam wszystkim przepchać kanaliki odpływowe zarówno z przodu jak i z tyłu !

Zdjęcie ku przestrodze.

Obrazek

Jestem pewien, że to w 99% jest przyczyną rdzy na progach, dlatego przypominam, aby regularnie to czyścić.
Sposób na piękny lakier !
Zabezpieczenie antykorozyjne !

NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

22 mar 2015, 13:38

Te kanaliki nie widziały druta z dobre kilka lat chyba... :)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
ODPOWIEDZ