Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
SodiBydgoszcz pisze:patryk_ pisze:czy ktoś kiedyś próbował przypasować do emiksa korek wlewu paliwa z mini?
O taki: http://allegro.pl/mini-cooper-s-r55-r56-wlew-paliwa-klapka-chrom-i4997097609.html. Na bank trzeba by powalczyć, ale czy w ogóle da się jakoś założyć?
Skąd pomysł? Gdzieś w sieci trafiłem kiedyś na zdjęcia MX5 z podobnym korkiem, a dziś na parkingu pod pracą olśniło mnie, że to korek podobny do Miniowego...
Pokażesz jakieś zdjęcia z takim rozwiązaniem?
Trochę się naszukałem, ale voila
Są:
Cradle (ND, 2018, SkyFreedom)
Focus ST (2017, family car)
Były:
Emka (NBFL 1,8, 2001, MC SPEC 1)
Karminowa (RX8, 2006. Revolution Reloaded)
Cradle (ND, 2018, SkyFreedom)
Focus ST (2017, family car)
Były:
Emka (NBFL 1,8, 2001, MC SPEC 1)
Karminowa (RX8, 2006. Revolution Reloaded)
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Sodi
- Posty: 1586
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
- Model: NC
- Wersja: Sport 2.5 True Red
- Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz
jqb pisze:patryk_ pisze:Trochę się naszukałem, ale voila
To nie jest korek z mini. Są dostępne takie korki do miaty, ravestation taki miał.
Czyli to to?
http://www.miataroadster.com/zoom-engin ... 72743.aspx
Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
- flatline
- Donator
- Posty: 2194
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Chyba tak, w akceptowalnej cenie pojawiają się czasem na nutzach.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
niestety tak. W czerwcu lecę do USA, więc może przywiozę sobie jako pamiątkę zza wielkiej wody
Są:
Cradle (ND, 2018, SkyFreedom)
Focus ST (2017, family car)
Były:
Emka (NBFL 1,8, 2001, MC SPEC 1)
Karminowa (RX8, 2006. Revolution Reloaded)
Cradle (ND, 2018, SkyFreedom)
Focus ST (2017, family car)
Były:
Emka (NBFL 1,8, 2001, MC SPEC 1)
Karminowa (RX8, 2006. Revolution Reloaded)
stosuje ktoś z was takie gumy w sprężynach jak na zdjęciu poniżej:
wywaliłem to, miałem takie kiedyś w kombi w Sienie ale tu?
edit: już wiem po co były koła to 215 i tył potrafi dobić do nadkola
pytanie: na jakie zmienić sprężyny, bo te się teraz nierównomiernie od tych gum ułożyły i na lewo - prawo (tył) mam różnicę po wyjęciu tych gum około 2cm
amortyzatory sprawdziłem i są ok
wywaliłem to, miałem takie kiedyś w kombi w Sienie ale tu?
edit: już wiem po co były koła to 215 i tył potrafi dobić do nadkola
pytanie: na jakie zmienić sprężyny, bo te się teraz nierównomiernie od tych gum ułożyły i na lewo - prawo (tył) mam różnicę po wyjęciu tych gum około 2cm
amortyzatory sprawdziłem i są ok
-
- Donator
- Posty: 743
- Rejestracja: 10 maja 2014, 8:22
- Model: Inny
- Wersja: Fiesta ST
- Lokalizacja: Gdańsk
taki tip: W samochodach dość opornie zwijały mi się pasy bezpieczeństwa. Spryskałem je dziś smarem silikonowym w sprayu i poprawa w działaniu natychmiastowa Pomysł zaczerpnąłem z jakiegoś filmiku na YT producenta smarów.
#miatarri
Witam Ponownie.
mój temat to sprawa z maksymalnym wychyleniem się wskazówki temperatury wody.
Wymieniłem termostat, zalałem nowy płyn i dalej to samo - nie mam pojęcia co to możne być???
Może to czujnik? (miałem tak że jakąś chwile było OK - dziwna sprawa).
Pomocy - bo już sam nie wiem co to może być.
mój temat to sprawa z maksymalnym wychyleniem się wskazówki temperatury wody.
Wymieniłem termostat, zalałem nowy płyn i dalej to samo - nie mam pojęcia co to możne być???
Może to czujnik? (miałem tak że jakąś chwile było OK - dziwna sprawa).
Pomocy - bo już sam nie wiem co to może być.
- Morfi
- Donator
- Posty: 1702
- Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
- Model: NA
- Wersja: 1.8 vvt
- Lokalizacja: Wrocław
Chcę zamontować ringi w zegarach. Zdemontowałem już klaster zegarów i odłączyłem pokrywę. Potrzebuję patentu jak rozdzielić tę pokrywę czyli odłączyć plastikową szybkę od czarnego plastiku. Widać, że miejscami są sklejone/zgrzane. Nie chce nic na siłę bo pęknie jedno albo drugie i po zabawie.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
NAFL 1,8L
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
10min w piekarniku na 70*C jesli dobrze pamiętam. Poszukaj modów nt. czarnych lamp.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
chrism pisze:Chcę zamontować ringi w zegarach. Zdemontowałem już klaster zegarów i odłączyłem pokrywę. Potrzebuję patentu jak rozdzielić tę pokrywę czyli odłączyć plastikową szybkę od czarnego plastiku. Widać, że miejscami są sklejone/zgrzane. Nie chce nic na siłę bo pęknie jedno albo drugie i po zabawie.
Poltora roku sie z tym meczylem. Latwiej jest lekko zgniesc ringi i wlozyc od drugiej strony.
Koniec końców wkur.. tego się, wsadziłem między przezroczyste a czarne bardzo dlugi cienki śrubokręt, i stwierdziłem że niech pęka, wykończę resztę dremelem, na cholerę mi ta szybka.
Odeszła na raz, w jednym kawałku, zero pęknieć. A grzałem wcześniej, piekłem, gotowałem, suszylem, prosiłem, błagałem, bluzgałem, nic nie pomogło. Tylko siła * gwałt.
hello,
muszę wymienić termostat i zastanawiam się czy jest sens płacić za OEM Mazdowy 170 PLNów?
Ma ktoś doświadczenia z termostatem ILa? W KMParts za 40 zł: http://www.kmparts.pl/59.Termostat-86C
Wiem, że co oryginał to oryginał, ale różnica w cenie jest ogromna... Pomożecie?
muszę wymienić termostat i zastanawiam się czy jest sens płacić za OEM Mazdowy 170 PLNów?
Ma ktoś doświadczenia z termostatem ILa? W KMParts za 40 zł: http://www.kmparts.pl/59.Termostat-86C
Wiem, że co oryginał to oryginał, ale różnica w cenie jest ogromna... Pomożecie?
Są:
Cradle (ND, 2018, SkyFreedom)
Focus ST (2017, family car)
Były:
Emka (NBFL 1,8, 2001, MC SPEC 1)
Karminowa (RX8, 2006. Revolution Reloaded)
Cradle (ND, 2018, SkyFreedom)
Focus ST (2017, family car)
Były:
Emka (NBFL 1,8, 2001, MC SPEC 1)
Karminowa (RX8, 2006. Revolution Reloaded)
patryk_ pisze:Ma ktoś doświadczenia z termostatem ILa?
Sleven ma doświadczenia. Bardzo kosztowne (w prawdziwych pieniądzach) doświadczenia. Pójdź po prostu do IC i kup.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
maciek01 pisze:taki tip: W samochodach dość opornie zwijały mi się pasy bezpieczeństwa. Spryskałem je dziś smarem silikonowym w sprayu i poprawa w działaniu natychmiastowa Pomysł zaczerpnąłem z jakiegoś filmiku na YT producenta smarów.
Tym sylikonem to psikałeś na pas koło klamry, czy na ten element zwijający.
majkel pisze:patryk_ pisze:Ma ktoś doświadczenia z termostatem ILa?
Sleven ma doświadczenia. Bardzo kosztowne (w prawdziwych pieniądzach) doświadczenia. Pójdź po prostu do IC i kup.
Po
eM
tzn.?
Są:
Cradle (ND, 2018, SkyFreedom)
Focus ST (2017, family car)
Były:
Emka (NBFL 1,8, 2001, MC SPEC 1)
Karminowa (RX8, 2006. Revolution Reloaded)
Cradle (ND, 2018, SkyFreedom)
Focus ST (2017, family car)
Były:
Emka (NBFL 1,8, 2001, MC SPEC 1)
Karminowa (RX8, 2006. Revolution Reloaded)
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
majkel pisze:patryk_ pisze:Ma ktoś doświadczenia z termostatem ILa?
Sleven ma doświadczenia. Bardzo kosztowne (w prawdziwych pieniądzach) doświadczenia. Pójdź po prostu do IC i kup.
Po
eM
Prawda jest taka, że każdy termostat przed włożeniem do auta powinien zostać sprawdzony - w ASO też nikt gwarancji nie da, że jak się po wymianie termostatu silnik zagotuje i jeszcze podda się go dużemu obciążeniu przy zamkniętym obiegu cieczy, to później w ramach rekompensaty go wymienią...
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
majkel pisze:Pójdź po prostu do IC i kup.
Mogę potwierdzić gdyż sam jakieś 3-4 lata temu kupiłem zamiennik właśnie z Intercars ( jakieś 30 -40 zł ). Jeździ do dziś bez problemu
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- tekkenfan
- Posty: 265
- Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
- Model: Inny
- Wersja: 500+
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
heja, chcę zrobić konwersję z SOB na SUB z wykorzystaniem OEM szklanek z MSMa (które kilka dni temu dotarły już do PL) ale nie rozgryzłem jeszcze tematu "pastylek". Niestety nie mam w tej chwili możliwości zmierzenia jakie potrzebuję więc zwracam się z pytaniem czy ktoś może wie jakie pastylki są w MSMie?
Są montowane na zawór czy na szklankę od spodu?
Z tego co wygooglałem to dostępne są albo 6mm (czyli na zawór) albo Supertecha 5.5mm (obstawiam że na szklankę), które podobno czasami są trochę mniejsze niż 5.5mm.
A może jest jeszcze jakaś inna opcja (lokalna) np. dopasowanie z jakiegoś innego auta?
Są montowane na zawór czy na szklankę od spodu?
Z tego co wygooglałem to dostępne są albo 6mm (czyli na zawór) albo Supertecha 5.5mm (obstawiam że na szklankę), które podobno czasami są trochę mniejsze niż 5.5mm.
A może jest jeszcze jakaś inna opcja (lokalna) np. dopasowanie z jakiegoś innego auta?
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
patryk_ pisze:tzn.?
To znaczy, że po krótkim czasie od wstawienia (jakieś pojedyncze tygodnie) termostat się rozleciał, zablokował przepływ cieczy, silnik się mocno przegrzał, tloki spuchły i był kosztowny mocno remont (szczególnie że to MSM).
Termostat porządnego producenta z IC czy jakiejś innej dystrybucji jest bez zarzutu. Warto tylko sprawdzić że nie kupuje się wersji na niższą temperaturę otwarcia, to w naszym klimacie ma średni sens, nawet latem mając w dobrym stanie układ chłodzenia silnik ma 80 stopni i to nie jest fajne.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Po wymianie UPG ostał mi się taki kabelek. Może ktoś podpowie gdzie jego miejsce? NA '93 1.6