[połączony] Jakie spalanie w MX-5
jak bardzo paliwozerne sa silniki w waszych miatkach
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Sodi
- Posty: 1586
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
- Model: NC
- Wersja: Sport 2.5 True Red
- Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz
Ostatni miesiąc 100% w miarę żwawa jazda 100% po mieście między 10 a 11 litrów wyszło 

Ostatnio zmieniony 11 gru 2014, 14:50 przez Sodi, łącznie zmieniany 1 raz.

Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Yogi,
1. Zimówki
2. Temperatura (rozgrzewanie silnika)
3. Styl jazdy.
Mój wykres spalania między tankowaniami waha się od 6,5 do 13 litrów / 100 km. Jeżdżę różnie i różne są warunki. I tyle. Nikt nigdy nie wie, co powiedzieć, zapytany o spalanie przy ekonomicznej jeździe w mieście, bo jakim cudem można nie dać się przez cały bak sprowokować Miacie? :D
1. Zimówki
2. Temperatura (rozgrzewanie silnika)
3. Styl jazdy.
Mój wykres spalania między tankowaniami waha się od 6,5 do 13 litrów / 100 km. Jeżdżę różnie i różne są warunki. I tyle. Nikt nigdy nie wie, co powiedzieć, zapytany o spalanie przy ekonomicznej jeździe w mieście, bo jakim cudem można nie dać się przez cały bak sprowokować Miacie? :D
- Sodi
- Posty: 1586
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
- Model: NC
- Wersja: Sport 2.5 True Red
- Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz
nickesh pisze:Yogi,
1. Zimówki
2. Temperatura (rozgrzewanie silnika)
3. Styl jazdy.
Mój wykres spalania między tankowaniami waha się od 6,5 do 13 litrów / 100 km. Jeżdżę różnie i różne są warunki. I tyle. Nikt nigdy nie wie, co powiedzieć, zapytany o spalanie przy ekonomicznej jeździe w mieście, bo jakim cudem można nie dać się przez cały bak sprowokować Miacie?
Dokładnie



Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
-
- Posty: 1090
- Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
- Model: NB FL
- Wersja: memories
- Lokalizacja: Gdansk
nickesh pisze:Yogi,
1. Zimówki
2. Temperatura (rozgrzewanie silnika)
3. Styl jazdy.
Mój wykres spalania między tankowaniami waha się od 6,5 do 13 litrów / 100 km. Jeżdżę różnie i różne są warunki. I tyle. Nikt nigdy nie wie, co powiedzieć, zapytany o spalanie przy ekonomicznej jeździe w mieście, bo jakim cudem można nie dać się przez cały bak sprowokować Miacie?
Hehe, da rade ale jest to nie oplacalne, mi sie chyba udalo do 8.5 litra, ale wole dorzucic poltora litra i miec ogien na kolach ;D
- SponeR
- Posty: 1098
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Piasecziusets
110 mil czyli 176 km
zatankowane 15l
wychodzi 8.5 litra 70/30 trasa/miasto ale na trasie nie zamulałem 120 czasami 140wzwyż
w 25letniej staruszce to bardzo dobry wynik imho
(szwagier narzeka że 6 w benzynie mu za dużo pali = 8.1
)
zatankowane 15l
wychodzi 8.5 litra 70/30 trasa/miasto ale na trasie nie zamulałem 120 czasami 140wzwyż
w 25letniej staruszce to bardzo dobry wynik imho
(szwagier narzeka że 6 w benzynie mu za dużo pali = 8.1

MIATA nim jak szatan


-
- Posty: 1090
- Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
- Model: NB FL
- Wersja: memories
- Lokalizacja: Gdansk
hm Piotr Twój bak ma 10litrów za mało
Pomijając to, nawet jeżeli bak ma 50litrów to pełen bak to 208zł... No ja ostatni swój bak wypełniałem za 250zł
Jeżeli mieli byśmy przez rok taką cenę to robi sporą różnicę, na moim przykładzie : 800km/mc za 5.30zł = 424zł/mc = 5100zl/rok, a 800km/mc za 4.20zł = 340zl/mc = 4080zł/rok. Daje 1000zł do przodu, przy założeniu że srednio pale 10l/100km. Toć to 5baków do przodu. :O
Przyjdzie lato, Stany odpuszczą, wrócimy do ruskiej ropy i będzie znowu ponad 5kę. ;o Lepiej nie liczyć i żyć w niewiedzy ile się puszcza z dymem
A po 2) miałeś chyba nie jeździć zimą.
aaa pardom, jaką zimą 

Yogi pisze:Jaką pojemności ma bak w nbfl?
50 litrow
Pomijając to, nawet jeżeli bak ma 50litrów to pełen bak to 208zł... No ja ostatni swój bak wypełniałem za 250zł

Przyjdzie lato, Stany odpuszczą, wrócimy do ruskiej ropy i będzie znowu ponad 5kę. ;o Lepiej nie liczyć i żyć w niewiedzy ile się puszcza z dymem

A po 2) miałeś chyba nie jeździć zimą.


- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Druga opcja to beczka 200l i tankować teraz:)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

-
- Posty: 1090
- Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
- Model: NB FL
- Wersja: memories
- Lokalizacja: Gdansk
No tak, jak zapala się rezerwa to chyba jeszcze z 8litrów powinno zostać, ogólnie ja zjechałem raz prawie do środkowej kreski litery "E", i wtedy już mi ciśnienie skoczyło zwłaszcza że byłem w trasie; D
Jeździj, toć masz zdrową blachę więc parę sezonów minie zanim dorównasz średniej krajowej
Jeździj, toć masz zdrową blachę więc parę sezonów minie zanim dorównasz średniej krajowej

-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
Ja w NB nie mam swiatelka rezerwy
Ktoregos razu bedac w trasie jak na zlosc nie moglem dorwac zadnej stacji, a jechalem juz na oparach. To sie wkurzylem wtedy, cisnienie mialem niezle.
Kurcze taki zbiornik to dobra sprawa, tylko zaraz amatorzy cudzej wlasnosci by sie zlecieli zapewne jakby to postawil na podworku wypelnione magicznym plynem.
Przydal by sie bo miesiecznie klepie ponad 1200km

Kurcze taki zbiornik to dobra sprawa, tylko zaraz amatorzy cudzej wlasnosci by sie zlecieli zapewne jakby to postawil na podworku wypelnione magicznym plynem.
Przydal by sie bo miesiecznie klepie ponad 1200km
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
rafal87 pisze:No tak, jak zapala się rezerwa to chyba jeszcze z 8litrów powinno zostać, ogólnie ja zjechałem raz prawie do środkowej kreski litery "E"
Napewno do takiego poziomu można zjechać. Kto da niżej?
- Załączniki
-
- photo.JPG (86.08 KiB) Przejrzano 1715 razy
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
U mnie poziom juz skończył się raz w czerwonym karnistrze:)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

NBfl 1.6 ~110k km, jeżdże na odcinkach 5km [uczelnia], 10km [siłownia] ciągle po mieście - Białystok, sporo świateł itd. Sporadycznie zdarza mi się depnąć mocno. Spalanie mam ciągle 12-13l, to normalne? Czy szukać usterek?
[URL=http://imgur.com/a/LsnUX]Moja mazda[/URL]
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Zobacz ile pali w oszczędnej trasie i będziesz wiedział, czy jest ok. Ogólnie to jak ją ciśniesz w mieście, to normalne, że pali 12+. Krótkie odcinki, rozgrzewanie, dynamiczna jazda. Normalne.
-
- Posty: 1563
- Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
- Model: Inny
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Ja się zastanawiam skąd wy macie takie spalanie... U mnie na 1 baku tylko cykl miejski + upalanie na torze to średnia 10,9 w msm
W cyklu miejskim, w korkach 400 konne evo pali 12-13...
W cyklu miejskim, w korkach 400 konne evo pali 12-13...
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
ravestation pisze:Ja się zastanawiam skąd wy macie takie spalanie... U mnie na 1 baku tylko cykl miejski + upalanie na torze to średnia 10,9 w msm
W cyklu miejskim, w korkach 400 konne evo pali 12-13...
Jak już wsiadam do mx5 by się przejechać po mieście to rzadko kiedy zmieniam biegi przy 2.500 tys/obr. Raczej jest to troszkę wyżej nie mówiąc o innych zabawach


"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

-
- Posty: 1563
- Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
- Model: Inny
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem i pomyśl, czy miałem na myśli eco driving?
Staram cieszyć się z potencjału aut, które posiadam
Staram cieszyć się z potencjału aut, które posiadam
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
ravestation pisze:Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem i pomyśl, czy miałem na myśli eco driving?
Staram cieszyć się z potencjału aut, które posiadam
No tak;)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
ravestation pisze:Ja się zastanawiam skąd wy macie takie spalanie... U mnie na 1 baku tylko cykl miejski + upalanie na torze to średnia 10,9 w msm
W cyklu miejskim, w korkach 400 konne evo pali 12-13...
Z krótkich odcinków i jazdy na ssaniu - ja w trasie spalę spokojnie poniżej 7, jadąć w góry i tam cisnąć nie spaliłem nigdy więcej niż 8,5, a zazwyczaj jest poniżej 8, ale w mieście na krótkich odcinkach przy spokojnej jeździe jest ok. 10, w zimie ok. 11l/100 km.
