Podnośnik hydrauliczny - Pomoc

Wymiana/dolewka oleju w żabie

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

29 gru 2014, 16:40

Potrzebuję małej pomocy. Mam podnośnik hydrauliczny, taką zwykłą niskoprofilową żabę. jest nowa, więc nic się nie powinno z nią dziać, ale od jakiegoś czasu zaczęło uciekać trochę oleju przez ten tłoczek do pompowania. Zajrzałem do instrukcji, ale było powiedziane, że oleju nie wymienać, nie ruszać, nie regulować itp. Obejrzałem podnośnik, żadnego wlewu nie znalazłem, więc sprawę ostatecznie zostawiłem. Do dziś. Chciałem wymienić koła, ale przy podnoszeniu przez tłoczek wylała się reszta oleju i podnośnik dalej nie podnosi.

Co mogę zrobić? gdzie wlać olej? jaki olej? o co w ogóle chodzi i czy się będzie dalej wylewał? o.O Jak żyć?

Dzięki za pomoc, postaram się jeszcze wrzucić jakieś zdjęcia, ale podnośnik wygląda jak każdy inny...
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

29 gru 2014, 18:26

gdzies poszukam instrukcji swojego yato też niskoprofilowe
mi zaczął siadać po 2 latach sporadycznego używania
ale w komplecie dostałem uszczleki oringi i instrukcje jak znajdę to napiszę co tam mówią nt oleju
Obrazek nbfl 1.8 sportive
Mlodys14
Posty: 8
Rejestracja: 25 maja 2013, 1:55
Lokalizacja: Warszawa

29 gru 2014, 19:11

Ja u siebie ostatnio wymieniałem oringi i zalałem zwykły olej do wspomagania ATF i wszystko działa bez problemu.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

30 gru 2014, 3:33

Szczupak pisze: jest nowa, więc nic się nie powinno z nią dziać,

Oddaj na gwarancji, jak nowa żaba cieknie albo nie podnosi czy pozycji nie trzyma to pewnie zbyt chińska jest albo inny chłam.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

30 gru 2014, 9:55

Zle sie wyrazilem z tym "nowa" po prostu ma ledwie dwa lata i jest malo uzywana, nie jest to jakis spadek po dziadku. Ale na gwarancje juz za pozno...

Dokopalem sie tez do instrukcji i zrobilem foty. Faktycznie, jest tam napisane, zeby odpowietrzac i dolewac oleju po wyjeciu gumowej zatyczki wlewu oleju, ale po prostu nic takiego nie znalazlem, wiec odpuscilem. W lecie nawet zdjalem te blaszke z gory w poszukiwaniu wlewu, ale bez sukcesow...

Jest za to napisane, zeby nie regulowac zaworu bezpieczenstwa, a na tej pomaranczowej nakladce jest napisane do not adjust, wiec tego nie ruszalem, zakladajac, ze to nie jest wlew...

Koniec koncow wczoraj wyjalem tloczek pompki i tam dolalem oleju, ale jest to prowizorka, bo olej wciaz tamtedy wycieka podczas pompowania, wiec cos musze z tym zrobic, oddac do jakiegos serwisu, czy cos...
Załączniki
uploadfromtaptalk1419932773758.jpg
uploadfromtaptalk1419932736038.jpg
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

25 kwie 2016, 8:34

To ja zrobię odkop, bo mam problem dokładnie z tym samym modelem podnośnika. Najpierw poszedł mi oring przy tym wihajstrze do opuszczalnia lewarka, wymieniłem i z głowy.

Od jakiegoś czasu sporadycznie się opuszczał, ale w końcu popsuł się zupełnie, rozłożyłem cały i poszedł oring tłoczyska. Zastanawiam się którędy wlać do niego olej przy składaniu? Bo musi go być w środku całkiem sporo.
ODPOWIEDZ