Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
GSL pisze:Pytanie - czy sworzen wahacza dolnego prawy i lewy jest taki sam?
Do codziennej jazdy (takze zimą) jaki termostat wybrać - 71 czy 86 stopni?
Z tego co pamiętam to jest taki sam sworzeń. Termostat bierz 86st.
- Sodi
- Posty: 1586
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
- Model: NC
- Wersja: Sport 2.5 True Red
- Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz
![Obrazek](https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10628198_10152508538066344_8406605243351841211_n.jpg?oh=35c149907dda0a04792afbc7422104aa&oe=54D63C0F&__gda__=1427581465_67f3acb7948b2207d837c6917a7316ec)
Chalanger może takie coś stworzysz?
![Bardzo szczęśliwy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
W sensie to coś za zagłówkami
![Mr.Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Obrazek](http://images77.fotosik.pl/678/838f9477067cbad5.jpg)
Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
- flatline
- Donator
- Posty: 2199
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
http://allegro.pl/dach-mazda-mx5-mx-5-nb-owiewka-nowa-oryginal-i4781897200.html - tylko pieruńsko drogo jak na kawałek tworzywa... no i nie wiem czy to konkretnie pasuje do NA
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Na prawdę Mazda wypuszczała modele wyposażone fabrycznie w takie owiewki? Fakt - cena przeraża. Ale może akurat to jest pole do popisu dla druku 3D? W innych wątkach dużo ostatnio na temat drukowania części, ale wszyscy mają wątpliwości co do ich wytrzymałości. Mowa o dolotach, czy elementach wydechu. Tutaj natomiast wytrzymałość drukowanego elementu będzie chyba wystarczająca, nie? Tyle, że format dość spory...
- flatline
- Donator
- Posty: 2199
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Może być trochę duży gabaryt jak na druk 3D, natomiast biorąc pod uwagę potencjalne zainteresowanie - na pewno technologia idealna ![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
-
- Posty: 230
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Leszno k.Wawy
Panowie, jaki jest rozmiar otworu centrującego w NA ? I jakie najlepsze ET do stalówek ?
![Obrazek](https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/12509078_958825240837375_8775198231856313982_n.jpg?oh=72ea54250ff313f8cfe31bc6f99e0d63&oe=570982A1)
- Sodi
- Posty: 1586
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
- Model: NC
- Wersja: Sport 2.5 True Red
- Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz
Otwór centrujący 54.1mm
ET jak najmniejsze![Szalony :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
ET jak najmniejsze
![Szalony :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Obrazek](http://images77.fotosik.pl/678/838f9477067cbad5.jpg)
Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
-
- Posty: 230
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Leszno k.Wawy
Jeżeli chodzi o felgi to z jakich jeszcze samochodów pasują ? Bo np. 14stki z opla nie pasują, śruby dochodzą ale otwór nie nachodzi na piastę, tak jakby za bardzo wystaje. Szukając stalówek z mazdy znalazłem tylko jedne ![Smutny :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
![Smutny :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
![Obrazek](https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/12509078_958825240837375_8775198231856313982_n.jpg?oh=72ea54250ff313f8cfe31bc6f99e0d63&oe=570982A1)
Poszukaj ATSów po taniości i będzie z głowy.
Pozdr
Rafa
Pozdr
Rafa
![Puszcza oko :jupi:](./images/smilies/a_yippee.gif)
![bicz :bicz:](./images/smilies/whip.gif)
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
-
- Posty: 230
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Leszno k.Wawy
Nie wiecie czy felga z Toyoty podejdzie do mazdy ? Otwór centrujący jest taki sam.
![Obrazek](https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/12509078_958825240837375_8775198231856313982_n.jpg?oh=72ea54250ff313f8cfe31bc6f99e0d63&oe=570982A1)
Kiedyś chciałem felgi od tojki,ale sprzedawca różnych felg mnie poinformował,że coś nie bangla z Mazdą.
Pozdr
Rafa
Pozdr
Rafa
![Puszcza oko :jupi:](./images/smilies/a_yippee.gif)
![bicz :bicz:](./images/smilies/whip.gif)
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
Takie coś w 3d drukowałyby się przez długie jesienne wieczory, a potem jeszcze trzebaby było obrobić. To raczej trzeba robić normalnie, kulturalnie, z włókna szklanego.
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Rozumiem, że mówisz o owiewce za fotele. W takim razie, może podsunąć temat Marcinowi. Wydaje mi się, że w Wiązownej by to zrobili, skoro pakiety a'la MSM im dobrze tak wychodzą. Można poprosić o wycenę, jeśli ktoś jest na poważnie zainteresowany (Apachos?).Kurak pisze:Takie coś w 3d drukowałyby się przez długie jesienne wieczory, a potem jeszcze trzebaby było obrobić. To raczej trzeba robić normalnie, kulturalnie, z włókna szklanego.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 lis 2014, 13:45
Cześć, nie chciałem nowego tematu jeszcze zakladac bo pytanie wydaje sie dosyc proste
mam nbfl sportive 2001r 1.8 i swieci mi check engine jak odlacze aku i podlacze blad znika pojawia sie znow gdy wpadne w jakas koleine czy w dziurę
chciałbym wymrygac sobie blad, ale w mojej kostce diagnosis brakuje pinu FEN do którego niby trzeba podlączyc diodę,
jest szansa w jakikolwiek sposob odczytac ten blad? do którego pinu miałbym się wpiąć?
w zalaczniku fota mojej kostki z zaznaczonym brakującym pinem FEN
![Obrazek](http://images66.fotosik.pl/404/cef2aa2f7e7f17c1.jpg)
dzieki
mam nbfl sportive 2001r 1.8 i swieci mi check engine jak odlacze aku i podlacze blad znika pojawia sie znow gdy wpadne w jakas koleine czy w dziurę
chciałbym wymrygac sobie blad, ale w mojej kostce diagnosis brakuje pinu FEN do którego niby trzeba podlączyc diodę,
jest szansa w jakikolwiek sposob odczytac ten blad? do którego pinu miałbym się wpiąć?
w zalaczniku fota mojej kostki z zaznaczonym brakującym pinem FEN
![Obrazek](http://images66.fotosik.pl/404/cef2aa2f7e7f17c1.jpg)
dzieki
1. Czy przednia rozpórka od Sportiv'a podejdzie do NA? (mam zbiornik od spryskiwaczy przy prawym kielichu), wiem że coś z tym ktoś miał kiedyś problem ale nie wiem czy przy tej akurat rozpórce ?
2. Przy swapie z 235 na 255 potrzebuję zaciski/tarcze/klocki - coś jeszcze ?
Wszystko pasuje ? wchodzi tarcza w tą osłonę? mieści się ?
2. Przy swapie z 235 na 255 potrzebuję zaciski/tarcze/klocki - coś jeszcze ?
![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Wszystko pasuje ? wchodzi tarcza w tą osłonę? mieści się ?
Bukos
- SponeR
- Posty: 1097
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa
tarcze klocki zacisk i prowadnice zacisków
tzw. jarzma ale pewnie je dostajesz z zaciskami
osłony niestety musisz powyginać/podciąć 0.5 centa żeby się tarcze zmieściły i nie tarły
![Pokazuje język :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Bardzo szczęśliwy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
osłony niestety musisz powyginać/podciąć 0.5 centa żeby się tarcze zmieściły i nie tarły
MIATA nim jak szatan
![Obrazek](https://lh4.googleusercontent.com/-x-UeOIC_x8c/VYl4vVQesvI/AAAAAAAAHlI/TTYcgI5Z4hU/w352-h165-no/DSC_6389aaa.jpg)
![Obrazek](https://lh4.googleusercontent.com/-x-UeOIC_x8c/VYl4vVQesvI/AAAAAAAAHlI/TTYcgI5Z4hU/w352-h165-no/DSC_6389aaa.jpg)
-
- Posty: 230
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Leszno k.Wawy
Panowie muszę podjąć szybko decyzje więc nie mam czasu zbytnio szukać tego na forum, tzn próbowałem ale juz sie całkiem pogubiłem. Mam do kupienia silnik 1.8 z NA, ze skrzynią sprzęgłem za 800zł bez tego za 500. Pytanie, co jest potrzebne do swapa z 1.6 90km na 1.8 ? Oprócz gołego silnika. Fajnie by było jakbym dostał gotowe zestawienie bądź link do wątku w którym wszystko jest JASNO wytłumaczone
no i pytanie czy za taką cene będzie to totalny złom czy po prostu silniki w ostatnim czasie staniały. Pytałem sprzedającego to dostałem taką odpowiedz "Cześć. Oleju nie brał przebieg ok 185tys. Taki ,,polski'' standardzik z licznika.a le tak na serio tyle tego było do momentu zdwona.. Silnik z osprzętem bez kompow i przeplywki 500 bo juz mnie drażni, zawadza mi w garażu.800 ze skrzynia i sprzęgłem. Gwarancji nie daje bo nie wiem kto i jak będzie go montował. Sorry. Złomu przez ponad 2 lata bym na stojaku do silników nie trzymał. Zdjalem go w zeszłym tygodniu bo miał przyjechać kupiec. Jak to u nas bywa olał sprawę i nawet nie dal znać." Co o tym sądziecie ?
![Pokazuje język :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Obrazek](https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/12509078_958825240837375_8775198231856313982_n.jpg?oh=72ea54250ff313f8cfe31bc6f99e0d63&oe=570982A1)
Hejo ,
Czy możliwe jest rozładowanie akumulatora podczas jazdy ?
poznałem rozładowanie po tym ,że radio się zaczęło wyłączać , po chwili doszła kontrolka ABS i po chwili zaczął również mrugać AIR BAG
zjechałem na stację no i tam to była magia (mam filmik) jak zgasiłem światła i puściłem stop , oraz wyłączyłęm nawiew to wszystko wróciło do normy
zapalenie świateł + hamulec i wszystko sie wysypuje , radio ABS itp
rozładowany był na pewno bo jak dojechałem na miejsce to po zgaszeniu auta po przekręceniu kluczyka słyszałem tylko cykanie przekaźników a napięcia pokazał coś poniżej 12 lekko
NO ALE co z kontrolką ładowania ? co takowa oznacza ? bo nie zapaliła się ani razu
a na 100% żaróweczka nie jest przepalona bo przy odpalaniu się zapala (po włączeniu zapłonu a przed odpaleniem)
ps. jakiś tydzień temu sprawdzałem ładowanie i w zasadzie niezależnie od odbiorników pokazywał multimetr takie ładne 14.8
jedyne co to pasek od alternatora wygląda gorzej niż fatalnie (popękany) i po ostrzejszym przejeździe śmierdzi przypaloną gumą
no ale tu moje pytanie jakim cudem po 5 sek jazdy bez świateł i nawiewu , wszystko wracało do normy ? no i jak to jest z tą kontrolką ładowania
pomoże ktoś ? aku ładuje przez noc , w pracy też będę ładował - po pracy trasa do rodzinnego domu i tam będę działał z paskami nowymi
ps.2 jaka była kombinacja do grzania szyby w NA ? ciepły nawiew i na szybe tryb ?
z góry dzięki za jakiekolwiek podpowiedzi dla nowego![Puszcza oko :poklony:](./images/smilies/a_bowdown.gif)
Czy możliwe jest rozładowanie akumulatora podczas jazdy ?
poznałem rozładowanie po tym ,że radio się zaczęło wyłączać , po chwili doszła kontrolka ABS i po chwili zaczął również mrugać AIR BAG
![Puszcza oko :omgomg:](./images/smilies/a_eek4.gif)
zapalenie świateł + hamulec i wszystko sie wysypuje , radio ABS itp
rozładowany był na pewno bo jak dojechałem na miejsce to po zgaszeniu auta po przekręceniu kluczyka słyszałem tylko cykanie przekaźników a napięcia pokazał coś poniżej 12 lekko
NO ALE co z kontrolką ładowania ? co takowa oznacza ? bo nie zapaliła się ani razu
![Zły :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
ps. jakiś tydzień temu sprawdzałem ładowanie i w zasadzie niezależnie od odbiorników pokazywał multimetr takie ładne 14.8
jedyne co to pasek od alternatora wygląda gorzej niż fatalnie (popękany) i po ostrzejszym przejeździe śmierdzi przypaloną gumą
![Puszcza oko :bang:](./images/smilies/a_bang.gif)
no ale tu moje pytanie jakim cudem po 5 sek jazdy bez świateł i nawiewu , wszystko wracało do normy ? no i jak to jest z tą kontrolką ładowania
![Smutny :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
pomoże ktoś ? aku ładuje przez noc , w pracy też będę ładował - po pracy trasa do rodzinnego domu i tam będę działał z paskami nowymi
ps.2 jaka była kombinacja do grzania szyby w NA ? ciepły nawiew i na szybe tryb ?
z góry dzięki za jakiekolwiek podpowiedzi dla nowego
![Puszcza oko :poklony:](./images/smilies/a_bowdown.gif)
tel:668-827-402
kacper-k48 pisze:Panowie muszę podjąć szybko decyzje więc nie mam czasu zbytnio szukać tego na forum, tzn próbowałem ale juz sie całkiem pogubiłem. Mam do kupienia silnik 1.8 z NA, ze skrzynią sprzęgłem za 800zł bez tego za 500. Pytanie, co jest potrzebne do swapa z 1.6 90km na 1.8 ? Oprócz gołego silnika. Fajnie by było jakbym dostał gotowe zestawienie bądź link do wątku w którym wszystko jest JASNO wytłumaczoneno i pytanie czy za taką cene będzie to totalny złom czy po prostu silniki w ostatnim czasie staniały. Pytałem sprzedającego to dostałem taką odpowiedz "Cześć. Oleju nie brał przebieg ok 185tys. Taki ,,polski'' standardzik z licznika.a le tak na serio tyle tego było do momentu zdwona.. Silnik z osprzętem bez kompow i przeplywki 500 bo juz mnie drażni, zawadza mi w garażu.800 ze skrzynia i sprzęgłem. Gwarancji nie daje bo nie wiem kto i jak będzie go montował. Sorry. Złomu przez ponad 2 lata bym na stojaku do silników nie trzymał. Zdjalem go w zeszłym tygodniu bo miał przyjechać kupiec. Jak to u nas bywa olał sprawę i nawet nie dal znać." Co o tym sądziecie ?
Potrzebujesz komputer, dolot z przepływką, wiązka też by nie zaszkodziła, alternator ewentualnie przeróbka starego kółka. Do tego cewki zapłonowe. Skrzynia jest niepotrzebna stara może zostać. Sprzęgło musisz mieć. Cena jest niska, podejrzanie niska silnik leżał 2 lata to niezbyt dobrze.
kacper-k48 pisze:Panowie muszę podjąć szybko decyzje więc nie mam czasu zbytnio szukać tego na forum, tzn próbowałem ale juz sie całkiem pogubiłem. Mam do kupienia silnik 1.8 z NA, ze skrzynią sprzęgłem za 800zł bez tego za 500. Pytanie, co jest potrzebne do swapa z 1.6 90km na 1.8 ? Oprócz gołego silnika. Fajnie by było jakbym dostał gotowe zestawienie bądź link do wątku w którym wszystko jest JASNO wytłumaczoneno i pytanie czy za taką cene będzie to totalny złom czy po prostu silniki w ostatnim czasie staniały. Pytałem sprzedającego to dostałem taką odpowiedz "Cześć. Oleju nie brał przebieg ok 185tys. Taki ,,polski'' standardzik z licznika.a le tak na serio tyle tego było do momentu zdwona.. Silnik z osprzętem bez kompow i przeplywki 500 bo juz mnie drażni, zawadza mi w garażu.800 ze skrzynia i sprzęgłem. Gwarancji nie daje bo nie wiem kto i jak będzie go montował. Sorry. Złomu przez ponad 2 lata bym na stojaku do silników nie trzymał. Zdjalem go w zeszłym tygodniu bo miał przyjechać kupiec. Jak to u nas bywa olał sprawę i nawet nie dal znać." Co o tym sądziecie ?
Potrzebujesz komputer, dolot z przepływką, wiązka też by nie zaszkodziła, alternator ewentualnie przeróbka starego kółka. Do tego cewki zapłonowe. Skrzynia jest niepotrzebna stara może zostać. Sprzęgło musisz mieć. Cena jest niska, podejrzanie niska silnik leżał 2 lata to niezbyt dobrze.
Pasek, układ regulacji napięcia, albo kabelkologia przy alternatorze. Kontrolka ładowania zapala się jak go nie ma w zasadzie kompletnie - więc jeśli ładuje za mało to nie da znaku. Zacznij od paska i sprawdzenia akumulatora gdzieś gdzie mają do tego sprzęt.
paski kupione , akumulator jest OK
jak jutro poskładam paski to dam znać czy to coś pomogło - swoją drogą pierwszy raz widzę dwa różne paski do trzech rzeczy
i ten klinowy-zębaty do aternatora ale dziwadło![Bardzo szczęśliwy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
jak jutro poskładam paski to dam znać czy to coś pomogło - swoją drogą pierwszy raz widzę dwa różne paski do trzech rzeczy
![Śmieje się :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
i ten klinowy-zębaty do aternatora ale dziwadło
![Bardzo szczęśliwy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
tel:668-827-402
GELO pisze:czy zdjecie pokrywy zaworo mazda nbfl jest jakies trudne ? jest jakis tutorial jak to zrobic sprawnie i bez uszkodzeń reszty chcilabym ja pomalowac i nie wiem czy sie zabierac za to
Proste ale zlozenie wymaga silokonu temperaturowego i koniecznie ori uszczelki. Dokręcamy nie za mocno - momenty do znalezienia w necie.