Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

GSL
Donator
Donator
Posty: 103
Rejestracja: 18 mar 2014, 21:35
Model: NC FL
Wersja: 20th Anniversary
Lokalizacja: Słupsk

24 lis 2014, 15:09

Pytanie - czy sworzen wahacza dolnego prawy i lewy jest taki sam?
Do codziennej jazdy (takze zimą) jaki termostat wybrać - 71 czy 86 stopni?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

24 lis 2014, 15:46

GSL pisze:Pytanie - czy sworzen wahacza dolnego prawy i lewy jest taki sam?
Do codziennej jazdy (takze zimą) jaki termostat wybrać - 71 czy 86 stopni?


Z tego co pamiętam to jest taki sam sworzeń. Termostat bierz 86st.
GSL
Donator
Donator
Posty: 103
Rejestracja: 18 mar 2014, 21:35
Model: NC FL
Wersja: 20th Anniversary
Lokalizacja: Słupsk

24 lis 2014, 15:59

Dzieki ree
Awatar użytkownika
Sodi
Posty: 1586
Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
Model: NC
Wersja: Sport 2.5 True Red
Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz

25 lis 2014, 8:09

Obrazek

Chalanger może takie coś stworzysz? :D
W sensie to coś za zagłówkami :mrgreen:
Obrazek

Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2199
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

25 lis 2014, 8:26

http://allegro.pl/dach-mazda-mx5-mx-5-nb-owiewka-nowa-oryginal-i4781897200.html - tylko pieruńsko drogo jak na kawałek tworzywa... no i nie wiem czy to konkretnie pasuje do NA
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

25 lis 2014, 8:37

Na prawdę Mazda wypuszczała modele wyposażone fabrycznie w takie owiewki? Fakt - cena przeraża. Ale może akurat to jest pole do popisu dla druku 3D? W innych wątkach dużo ostatnio na temat drukowania części, ale wszyscy mają wątpliwości co do ich wytrzymałości. Mowa o dolotach, czy elementach wydechu. Tutaj natomiast wytrzymałość drukowanego elementu będzie chyba wystarczająca, nie? Tyle, że format dość spory...
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2199
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

25 lis 2014, 8:41

Może być trochę duży gabaryt jak na druk 3D, natomiast biorąc pod uwagę potencjalne zainteresowanie - na pewno technologia idealna :)
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
kacper-k48
Posty: 230
Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
Model: NA
Lokalizacja: Leszno k.Wawy

25 lis 2014, 8:43

Panowie, jaki jest rozmiar otworu centrującego w NA ? I jakie najlepsze ET do stalówek ?
Obrazek
Awatar użytkownika
Sodi
Posty: 1586
Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
Model: NC
Wersja: Sport 2.5 True Red
Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz

25 lis 2014, 8:46

Otwór centrujący 54.1mm
ET jak najmniejsze :twisted:
Obrazek

Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
kacper-k48
Posty: 230
Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
Model: NA
Lokalizacja: Leszno k.Wawy

25 lis 2014, 9:07

Jeżeli chodzi o felgi to z jakich jeszcze samochodów pasują ? Bo np. 14stki z opla nie pasują, śruby dochodzą ale otwór nie nachodzi na piastę, tak jakby za bardzo wystaje. Szukając stalówek z mazdy znalazłem tylko jedne :(
Obrazek
Awatar użytkownika
Rafa
Donator
Donator
Posty: 2320
Rejestracja: 13 cze 2013, 10:49
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

25 lis 2014, 9:31

Poszukaj ATSów po taniości i będzie z głowy.

Pozdr
Rafa
:jupi: :bicz:
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.

Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
kacper-k48
Posty: 230
Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
Model: NA
Lokalizacja: Leszno k.Wawy

25 lis 2014, 13:30

Nie wiecie czy felga z Toyoty podejdzie do mazdy ? Otwór centrujący jest taki sam.
Obrazek
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

25 lis 2014, 15:31

stalaki podejdą jeśli 4x100 i pcd 54.1
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
Rafa
Donator
Donator
Posty: 2320
Rejestracja: 13 cze 2013, 10:49
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

25 lis 2014, 18:13

Kiedyś chciałem felgi od tojki,ale sprzedawca różnych felg mnie poinformował,że coś nie bangla z Mazdą.

Pozdr
Rafa
:jupi: :bicz:
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.

Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

25 lis 2014, 19:15

może heble ?
kacper jakie masz hamulce ?
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

26 lis 2014, 7:33

Takie coś w 3d drukowałyby się przez długie jesienne wieczory, a potem jeszcze trzebaby było obrobić. To raczej trzeba robić normalnie, kulturalnie, z włókna szklanego.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

26 lis 2014, 9:32

Kurak pisze:Takie coś w 3d drukowałyby się przez długie jesienne wieczory, a potem jeszcze trzebaby było obrobić. To raczej trzeba robić normalnie, kulturalnie, z włókna szklanego.
Rozumiem, że mówisz o owiewce za fotele. W takim razie, może podsunąć temat Marcinowi. Wydaje mi się, że w Wiązownej by to zrobili, skoro pakiety a'la MSM im dobrze tak wychodzą. Można poprosić o wycenę, jeśli ktoś jest na poważnie zainteresowany (Apachos?).
Grzegorz_WRO
Posty: 8
Rejestracja: 27 lis 2014, 13:45

27 lis 2014, 14:04

Cześć, nie chciałem nowego tematu jeszcze zakladac bo pytanie wydaje sie dosyc proste

mam nbfl sportive 2001r 1.8 i swieci mi check engine jak odlacze aku i podlacze blad znika pojawia sie znow gdy wpadne w jakas koleine czy w dziurę

chciałbym wymrygac sobie blad, ale w mojej kostce diagnosis brakuje pinu FEN do którego niby trzeba podlączyc diodę,
jest szansa w jakikolwiek sposob odczytac ten blad? do którego pinu miałbym się wpiąć?

w zalaczniku fota mojej kostki z zaznaczonym brakującym pinem FEN

Obrazek

dzieki
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

27 lis 2014, 14:28

sportive 2001 to już nbfl więc ma obd2 przy bezpiecznikach przy kolanie kierowcy
Bukos
Posty: 319
Rejestracja: 28 sie 2013, 21:56
Lokalizacja: Września

27 lis 2014, 19:07

1. Czy przednia rozpórka od Sportiv'a podejdzie do NA? (mam zbiornik od spryskiwaczy przy prawym kielichu), wiem że coś z tym ktoś miał kiedyś problem ale nie wiem czy przy tej akurat rozpórce ?

2. Przy swapie z 235 na 255 potrzebuję zaciski/tarcze/klocki - coś jeszcze ? :)
Wszystko pasuje ? wchodzi tarcza w tą osłonę? mieści się ?
Bukos
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

27 lis 2014, 19:57

tarcze klocki zacisk i prowadnice zacisków :P tzw. jarzma ale pewnie je dostajesz z zaciskami :D
osłony niestety musisz powyginać/podciąć 0.5 centa żeby się tarcze zmieściły i nie tarły
MIATA nim jak szatan
Obrazek
kacper-k48
Posty: 230
Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
Model: NA
Lokalizacja: Leszno k.Wawy

27 lis 2014, 21:19

Panowie muszę podjąć szybko decyzje więc nie mam czasu zbytnio szukać tego na forum, tzn próbowałem ale juz sie całkiem pogubiłem. Mam do kupienia silnik 1.8 z NA, ze skrzynią sprzęgłem za 800zł bez tego za 500. Pytanie, co jest potrzebne do swapa z 1.6 90km na 1.8 ? Oprócz gołego silnika. Fajnie by było jakbym dostał gotowe zestawienie bądź link do wątku w którym wszystko jest JASNO wytłumaczone :P no i pytanie czy za taką cene będzie to totalny złom czy po prostu silniki w ostatnim czasie staniały. Pytałem sprzedającego to dostałem taką odpowiedz "Cześć. Oleju nie brał przebieg ok 185tys. Taki ,,polski'' standardzik z licznika.a le tak na serio tyle tego było do momentu zdwona.. Silnik z osprzętem bez kompow i przeplywki 500 bo juz mnie drażni, zawadza mi w garażu.800 ze skrzynia i sprzęgłem. Gwarancji nie daje bo nie wiem kto i jak będzie go montował. Sorry. Złomu przez ponad 2 lata bym na stojaku do silników nie trzymał. Zdjalem go w zeszłym tygodniu bo miał przyjechać kupiec. Jak to u nas bywa olał sprawę i nawet nie dal znać." Co o tym sądziecie ?
Obrazek
Krzdry
Posty: 69
Rejestracja: 23 maja 2013, 19:57
Model: NA
Lokalizacja: Poznań/OstrówWlkp

27 lis 2014, 21:22

Hejo ,

Czy możliwe jest rozładowanie akumulatora podczas jazdy ?

poznałem rozładowanie po tym ,że radio się zaczęło wyłączać , po chwili doszła kontrolka ABS i po chwili zaczął również mrugać AIR BAG :omgomg: zjechałem na stację no i tam to była magia (mam filmik) jak zgasiłem światła i puściłem stop , oraz wyłączyłęm nawiew to wszystko wróciło do normy
zapalenie świateł + hamulec i wszystko sie wysypuje , radio ABS itp


rozładowany był na pewno bo jak dojechałem na miejsce to po zgaszeniu auta po przekręceniu kluczyka słyszałem tylko cykanie przekaźników a napięcia pokazał coś poniżej 12 lekko

NO ALE co z kontrolką ładowania ? co takowa oznacza ? bo nie zapaliła się ani razu :evil: a na 100% żaróweczka nie jest przepalona bo przy odpalaniu się zapala (po włączeniu zapłonu a przed odpaleniem)

ps. jakiś tydzień temu sprawdzałem ładowanie i w zasadzie niezależnie od odbiorników pokazywał multimetr takie ładne 14.8
jedyne co to pasek od alternatora wygląda gorzej niż fatalnie (popękany) i po ostrzejszym przejeździe śmierdzi przypaloną gumą :bang:

no ale tu moje pytanie jakim cudem po 5 sek jazdy bez świateł i nawiewu , wszystko wracało do normy ? no i jak to jest z tą kontrolką ładowania :(

pomoże ktoś ? aku ładuje przez noc , w pracy też będę ładował - po pracy trasa do rodzinnego domu i tam będę działał z paskami nowymi

ps.2 jaka była kombinacja do grzania szyby w NA ? ciepły nawiew i na szybe tryb ?

z góry dzięki za jakiekolwiek podpowiedzi dla nowego :poklony:
tel:668-827-402
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

28 lis 2014, 6:54

kacper-k48 pisze:Panowie muszę podjąć szybko decyzje więc nie mam czasu zbytnio szukać tego na forum, tzn próbowałem ale juz sie całkiem pogubiłem. Mam do kupienia silnik 1.8 z NA, ze skrzynią sprzęgłem za 800zł bez tego za 500. Pytanie, co jest potrzebne do swapa z 1.6 90km na 1.8 ? Oprócz gołego silnika. Fajnie by było jakbym dostał gotowe zestawienie bądź link do wątku w którym wszystko jest JASNO wytłumaczone :P no i pytanie czy za taką cene będzie to totalny złom czy po prostu silniki w ostatnim czasie staniały. Pytałem sprzedającego to dostałem taką odpowiedz "Cześć. Oleju nie brał przebieg ok 185tys. Taki ,,polski'' standardzik z licznika.a le tak na serio tyle tego było do momentu zdwona.. Silnik z osprzętem bez kompow i przeplywki 500 bo juz mnie drażni, zawadza mi w garażu.800 ze skrzynia i sprzęgłem. Gwarancji nie daje bo nie wiem kto i jak będzie go montował. Sorry. Złomu przez ponad 2 lata bym na stojaku do silników nie trzymał. Zdjalem go w zeszłym tygodniu bo miał przyjechać kupiec. Jak to u nas bywa olał sprawę i nawet nie dal znać." Co o tym sądziecie ?

Potrzebujesz komputer, dolot z przepływką, wiązka też by nie zaszkodziła, alternator ewentualnie przeróbka starego kółka. Do tego cewki zapłonowe. Skrzynia jest niepotrzebna stara może zostać. Sprzęgło musisz mieć. Cena jest niska, podejrzanie niska silnik leżał 2 lata to niezbyt dobrze.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

28 lis 2014, 6:55

kacper-k48 pisze:Panowie muszę podjąć szybko decyzje więc nie mam czasu zbytnio szukać tego na forum, tzn próbowałem ale juz sie całkiem pogubiłem. Mam do kupienia silnik 1.8 z NA, ze skrzynią sprzęgłem za 800zł bez tego za 500. Pytanie, co jest potrzebne do swapa z 1.6 90km na 1.8 ? Oprócz gołego silnika. Fajnie by było jakbym dostał gotowe zestawienie bądź link do wątku w którym wszystko jest JASNO wytłumaczone :P no i pytanie czy za taką cene będzie to totalny złom czy po prostu silniki w ostatnim czasie staniały. Pytałem sprzedającego to dostałem taką odpowiedz "Cześć. Oleju nie brał przebieg ok 185tys. Taki ,,polski'' standardzik z licznika.a le tak na serio tyle tego było do momentu zdwona.. Silnik z osprzętem bez kompow i przeplywki 500 bo juz mnie drażni, zawadza mi w garażu.800 ze skrzynia i sprzęgłem. Gwarancji nie daje bo nie wiem kto i jak będzie go montował. Sorry. Złomu przez ponad 2 lata bym na stojaku do silników nie trzymał. Zdjalem go w zeszłym tygodniu bo miał przyjechać kupiec. Jak to u nas bywa olał sprawę i nawet nie dal znać." Co o tym sądziecie ?

Potrzebujesz komputer, dolot z przepływką, wiązka też by nie zaszkodziła, alternator ewentualnie przeróbka starego kółka. Do tego cewki zapłonowe. Skrzynia jest niepotrzebna stara może zostać. Sprzęgło musisz mieć. Cena jest niska, podejrzanie niska silnik leżał 2 lata to niezbyt dobrze.
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

28 lis 2014, 10:33

Pasek, układ regulacji napięcia, albo kabelkologia przy alternatorze. Kontrolka ładowania zapala się jak go nie ma w zasadzie kompletnie - więc jeśli ładuje za mało to nie da znaku. Zacznij od paska i sprawdzenia akumulatora gdzieś gdzie mają do tego sprzęt.
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

28 lis 2014, 10:55

czy zdjecie pokrywy zaworo mazda nbfl jest jakies trudne ? jest jakis tutorial jak to zrobic sprawnie i bez uszkodzeń reszty :D chcilabym ja pomalowac i nie wiem czy sie zabierac za to
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

28 lis 2014, 16:19

Może ktoś powiedzieć coś więcej o sprężynach o oznaczeniu: "APEX 100-40102 HA 300/03"? Dobrze myślę, że to te kolokwialnie zwane "sprężynami ze Sport S"?
Krzdry
Posty: 69
Rejestracja: 23 maja 2013, 19:57
Model: NA
Lokalizacja: Poznań/OstrówWlkp

28 lis 2014, 17:17

paski kupione , akumulator jest OK

jak jutro poskładam paski to dam znać czy to coś pomogło - swoją drogą pierwszy raz widzę dwa różne paski do trzech rzeczy :lol:
i ten klinowy-zębaty do aternatora ale dziwadło :D
tel:668-827-402
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

28 lis 2014, 22:14

GELO pisze:czy zdjecie pokrywy zaworo mazda nbfl jest jakies trudne ? jest jakis tutorial jak to zrobic sprawnie i bez uszkodzeń reszty chcilabym ja pomalowac i nie wiem czy sie zabierac za to


Proste ale zlozenie wymaga silokonu temperaturowego i koniecznie ori uszczelki. Dokręcamy nie za mocno - momenty do znalezienia w necie.
ODPOWIEDZ