Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

20 wrz 2014, 16:49

Nie widzę potrzeby na takie coś i tak użyję tego tylko w miacie. A jak z jakością?
@Ubek, daje rade to Yato? Masz może porównanie z czymś pro? ;P
ubek
Donator
Donator
Posty: 1366
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

20 wrz 2014, 16:58

Jakosc wykonania mi odpowiada, swoje zadanie spelnia. To prosty przyzad nie ma sie co nad tym doktoryzowac. Na wolumenie masz za 63zl.
White NA BP'95
PiotrB
Posty: 119
Rejestracja: 07 mar 2011, 18:52
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Sosnowiec

21 wrz 2014, 16:00

Oryginalne felgi 15 cali Enkei z MX-5 10th Anniversary są polerowane czy chromowne i na czym polega różnica ?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

21 wrz 2014, 16:58

PiotrB pisze:Oryginalne felgi 15 cali Enkei z MX-5 10th Anniversary są polerowane czy chromowne i na czym polega różnica ?

Chromowane. Roznica jest taka, ze efekt polysku daj warstwa wiezchnia, ktora z czasem zlazi, a nie wypolerowane alu.
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1235
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

21 wrz 2014, 17:41

Dokładnie. Do tego to dosyc mało trwala warstwa. Na Wikipedi jest informacja, że Mazda sporo tych felg chromowanych wymieniła w ramach gwarancji. Dla mnie minusem jest to, że cieżko je odrestaurować tak, aby wyglądały jak fabryczne... Srebrne to srebrne, do proszku i gotowe.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

23 wrz 2014, 3:42

polokokt pisze:Dokładnie. Do tego to dosyc mało trwala warstwa. Na Wikipedi jest informacja, że Mazda sporo tych felg chromowanych wymieniła w ramach gwarancji. Dla mnie minusem jest to, że cieżko je odrestaurować tak, aby wyglądały jak fabryczne... Srebrne to srebrne, do proszku i gotowe.
Z drugiej strony taka sytuacja sprzyja oryginalnemu klimatowi miaty. Pimpowanie Enkei to chyba najpopularniejszy mod ever. A kolorowe piętnastki to jak dla mnie jeden z symboli zaangażowania i troski o ten samochód oraz jedna z ikon MX-5-tki. Większość klubowiczów widząc ten felunek, bez zająknięcia rozpoznaje jego przynależność do Miaty.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

23 wrz 2014, 14:23

Czemu służy ta rurka zaznaczona na czerwono?
Obrazek
W nowym wysprzęgliku czubek był na tyle krótki, że nie chce się trzymać ta rurka. Zdjęcie jest z YouTube'a i tam też nowy wysprzęglik miał krótki czubek. Próbowałem go założyć, ale na tyle słabo się trzyma, że spadłby prędzej lub później.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

23 wrz 2014, 14:28

Przypuszczam, ze do niczego. U mnie wcale jej nie było. Może ktoś kiedyś włożył bo stukało?
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

23 wrz 2014, 14:31

Jak jest na filmiku i u mnie to raczej obstawiam, że była fabrycznie. Na oko zmniejsza jakiś potencjalny ruch popychacza wysprzęglika w otworze łapy wychodzącej ze skrzyni, ale bez tego elementu wszystko zdaje się pracować poprawnie.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

23 wrz 2014, 15:23

Ułatwia zakładanie wysprzęglika, niektóre w ogóle nie mają tej rurki.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

23 wrz 2014, 15:28

Dzięki RS i Pedi, tak właśnie mi się zdawało po dalszym namyśle. :kciuk:
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
kap
Posty: 1107
Rejestracja: 25 mar 2014, 21:33
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wars i Sawa

28 wrz 2014, 19:05

Orientujecie sie ile oleju trzeba wlac, zeby z poziomu min. na bagnecie podskoczyl do max.? Acha, mowa o NB
Necro
Posty: 594
Rejestracja: 03 lip 2013, 7:48
Model: Inny
Lokalizacja: W-wa/Sz-n

28 wrz 2014, 19:20

1 Litr :).
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

28 wrz 2014, 19:28

Mój manual mówi 0,8l.
Obrazek
Awatar użytkownika
kap
Posty: 1107
Rejestracja: 25 mar 2014, 21:33
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wars i Sawa

28 wrz 2014, 19:50

Spora rozbieznosc w Waszych typach, ale skoro fifomaniak sprawdzil w manualu to chyba ma racje ;)
Dzieki Wam :)
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

28 wrz 2014, 20:53

kap pisze:Orientujecie sie ile oleju trzeba wlac, zeby z poziomu min. na bagnecie podskoczyl do max.? Acha, mowa o NB


Przecież możesz wlać 0,5 L, poczekać, sprawdzić poziom i potem ewentualnie dolać 8-)
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Awatar użytkownika
kap
Posty: 1107
Rejestracja: 25 mar 2014, 21:33
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wars i Sawa

28 wrz 2014, 21:17

Pewnie, ze moge, ale obecnie nie mam mozliwosci, a musze ustalic ile ubylo.
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

28 wrz 2014, 21:39

w NA 0,8 - jest nawet na bagnecie
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
miodzio
Posty: 198
Rejestracja: 26 maja 2014, 9:48
Model: NB FL
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

29 wrz 2014, 8:22

kap pisze:Pewnie, ze moge, ale obecnie nie mam mozliwosci, a musze ustalic ile ubylo.

Według niemieckiej instrukcji obsługi do NB FL 1,6 z 2002 roku - od min do max jest 0,8 litra, czyli tak jak pisał FIFOMANIAK
Awatar użytkownika
kap
Posty: 1107
Rejestracja: 25 mar 2014, 21:33
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wars i Sawa

29 wrz 2014, 8:43

super, dzieki panowie
miodzio
Posty: 198
Rejestracja: 26 maja 2014, 9:48
Model: NB FL
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

29 wrz 2014, 20:01

Macie może jakiś sposób na brzęczące/trzeszczące na większych nierównościach szyby w drzwiach przy jeździe top down?

Podejrzewam, że opony, które teraz mam założone (205/40/17) nie polepszają sytuacji, ale może jest jakiś patent na wyeliminowanie tych wkurzających dźwięków ?
Awatar użytkownika
kap
Posty: 1107
Rejestracja: 25 mar 2014, 21:33
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wars i Sawa

29 wrz 2014, 20:05

Ja mam 195/50r15, przbieg niecale 60k i tez cos tam slychac :) Ten typ tak ma :D
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

30 wrz 2014, 17:01

Zdjęcie boczkow i dokrecenie szyb. Ewentualnie obniżasz troche szybę jak jedziesz, to sie tak nie tlucze
Obrazek
miodzio
Posty: 198
Rejestracja: 26 maja 2014, 9:48
Model: NB FL
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

30 wrz 2014, 18:50

fifomaniak pisze:Zdjęcie boczkow i dokrecenie szyb. Ewentualnie obniżasz troche szybę jak jedziesz, to sie tak nie tlucze

Jeżeli mówimy o śrubach, które idę wzdłuż górnej krawędzi drzwi od wewnętrznej strony, to tutaj niestety nie ma już czego dokręcać - są dokręcone do oporu (sprawdzałem przy okazji wymiany głośników)

Pozostaje przyzwyczaić się ;-)
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

30 wrz 2014, 19:12

Jak obniżysz szybę przy zdjętym boczku do pewnego poziomu, to w dziurach zobaczysz stopery szyby, przy okazji możesz sobie wyregulować jej wysokość. Tak jest w NB i tak pamiętam z demontażu drzwi, może w FLu jest inaczej. Wiem że na początku mi nie tłukła, a od jakiegoś czasu tłucze - przydałoby się dokręcenie.
Obrazek
miodzio
Posty: 198
Rejestracja: 26 maja 2014, 9:48
Model: NB FL
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

01 paź 2014, 7:38

fifomaniak pisze:Jak obniżysz szybę przy zdjętym boczku do pewnego poziomu, to w dziurach zobaczysz stopery szyby, przy okazji możesz sobie wyregulować jej wysokość. Tak jest w NB i tak pamiętam z demontażu drzwi, może w FLu jest inaczej. Wiem że na początku mi nie tłukła, a od jakiegoś czasu tłucze - przydałoby się dokręcenie.


Dzięki - w takim razie mam kolejną rzecz na liście do ogarnięcia na spokojnie zimą ;-)
MCL
Posty: 145
Rejestracja: 20 paź 2012, 10:13
Lokalizacja: Warszawa

01 paź 2014, 12:51

Potrzebuje szybkiej pomocy - w NB padl mi reczny. Probowalem dogrzebac sie w regulacji przy rączce do sensownego ustawienia, ale nic nie pomoglo. Sprawa jest o tyle pilna, ze przez moje gapiostwo przegapilem termin przegladu, auta pilnie potrzebuje na dluzszy wyjazd i jestem w kropce. Ktos w Wwie moze wie gdzie to najszybciej ogarne jutro z rana?
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

01 paź 2014, 13:01

A dokładnie co się dzieje? Luźna dźwignia czy po prostu nie trzyma?

Jeśli to drugie to ściągasz tylnie koło na parkingu i regulujesz imbusem... to wszystko.

IMO jak powiesz na przeglądzie, że ręczny Ci nie działa powinni podbić
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
MCL
Posty: 145
Rejestracja: 20 paź 2012, 10:13
Lokalizacja: Warszawa

01 paź 2014, 13:06

nie, po prostu nie trzyma. Wajcha stawia opór ale różnicy nie ma za grosz.
Awatar użytkownika
Sodi
Posty: 1586
Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
Model: NC
Wersja: Sport 2.5 True Red
Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz

01 paź 2014, 14:28

Siema,
Zapewne gdzieś na forum jest, ale nie udało mi się jeszcze tego namierzyć.
Wywodzę się ze środowiska VW i znam pojęcie szeroki wieloklin i wąski wieloklin.
Nie ściągałem jeszcze kierownicy w mazdzie,
a chcę sobie upolować Raida HP lub MOMO Team.
Jaką nabę potrzebuję?
Szeroki wieloklin, wąski, czy w naszych mazdach jest jeszcze coś innego?
Obrazek

Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
ODPOWIEDZ