Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
PiotrB pisze:Oryginalne felgi 15 cali Enkei z MX-5 10th Anniversary są polerowane czy chromowne i na czym polega różnica ?
Chromowane. Roznica jest taka, ze efekt polysku daj warstwa wiezchnia, ktora z czasem zlazi, a nie wypolerowane alu.
- polokokt
- Donator
- Posty: 1235
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
Dokładnie. Do tego to dosyc mało trwala warstwa. Na Wikipedi jest informacja, że Mazda sporo tych felg chromowanych wymieniła w ramach gwarancji. Dla mnie minusem jest to, że cieżko je odrestaurować tak, aby wyglądały jak fabryczne... Srebrne to srebrne, do proszku i gotowe.
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Z drugiej strony taka sytuacja sprzyja oryginalnemu klimatowi miaty. Pimpowanie Enkei to chyba najpopularniejszy mod ever. A kolorowe piętnastki to jak dla mnie jeden z symboli zaangażowania i troski o ten samochód oraz jedna z ikon MX-5-tki. Większość klubowiczów widząc ten felunek, bez zająknięcia rozpoznaje jego przynależność do Miaty.polokokt pisze:Dokładnie. Do tego to dosyc mało trwala warstwa. Na Wikipedi jest informacja, że Mazda sporo tych felg chromowanych wymieniła w ramach gwarancji. Dla mnie minusem jest to, że cieżko je odrestaurować tak, aby wyglądały jak fabryczne... Srebrne to srebrne, do proszku i gotowe.
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Czemu służy ta rurka zaznaczona na czerwono?

W nowym wysprzęgliku czubek był na tyle krótki, że nie chce się trzymać ta rurka. Zdjęcie jest z YouTube'a i tam też nowy wysprzęglik miał krótki czubek. Próbowałem go założyć, ale na tyle słabo się trzyma, że spadłby prędzej lub później.

W nowym wysprzęgliku czubek był na tyle krótki, że nie chce się trzymać ta rurka. Zdjęcie jest z YouTube'a i tam też nowy wysprzęglik miał krótki czubek. Próbowałem go założyć, ale na tyle słabo się trzyma, że spadłby prędzej lub później.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Jak jest na filmiku i u mnie to raczej obstawiam, że była fabrycznie. Na oko zmniejsza jakiś potencjalny ruch popychacza wysprzęglika w otworze łapy wychodzącej ze skrzyni, ale bez tego elementu wszystko zdaje się pracować poprawnie.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Dzięki RS i Pedi, tak właśnie mi się zdawało po dalszym namyśle. 

była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
kap pisze:Orientujecie sie ile oleju trzeba wlac, zeby z poziomu min. na bagnecie podskoczyl do max.? Acha, mowa o NB
Przecież możesz wlać 0,5 L, poczekać, sprawdzić poziom i potem ewentualnie dolać

Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
kap pisze:Pewnie, ze moge, ale obecnie nie mam mozliwosci, a musze ustalic ile ubylo.
Według niemieckiej instrukcji obsługi do NB FL 1,6 z 2002 roku - od min do max jest 0,8 litra, czyli tak jak pisał FIFOMANIAK
Macie może jakiś sposób na brzęczące/trzeszczące na większych nierównościach szyby w drzwiach przy jeździe top down?
Podejrzewam, że opony, które teraz mam założone (205/40/17) nie polepszają sytuacji, ale może jest jakiś patent na wyeliminowanie tych wkurzających dźwięków ?
Podejrzewam, że opony, które teraz mam założone (205/40/17) nie polepszają sytuacji, ale może jest jakiś patent na wyeliminowanie tych wkurzających dźwięków ?
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
fifomaniak pisze:Zdjęcie boczkow i dokrecenie szyb. Ewentualnie obniżasz troche szybę jak jedziesz, to sie tak nie tlucze
Jeżeli mówimy o śrubach, które idę wzdłuż górnej krawędzi drzwi od wewnętrznej strony, to tutaj niestety nie ma już czego dokręcać - są dokręcone do oporu (sprawdzałem przy okazji wymiany głośników)
Pozostaje przyzwyczaić się

-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
Jak obniżysz szybę przy zdjętym boczku do pewnego poziomu, to w dziurach zobaczysz stopery szyby, przy okazji możesz sobie wyregulować jej wysokość. Tak jest w NB i tak pamiętam z demontażu drzwi, może w FLu jest inaczej. Wiem że na początku mi nie tłukła, a od jakiegoś czasu tłucze - przydałoby się dokręcenie.
fifomaniak pisze:Jak obniżysz szybę przy zdjętym boczku do pewnego poziomu, to w dziurach zobaczysz stopery szyby, przy okazji możesz sobie wyregulować jej wysokość. Tak jest w NB i tak pamiętam z demontażu drzwi, może w FLu jest inaczej. Wiem że na początku mi nie tłukła, a od jakiegoś czasu tłucze - przydałoby się dokręcenie.
Dzięki - w takim razie mam kolejną rzecz na liście do ogarnięcia na spokojnie zimą

Potrzebuje szybkiej pomocy - w NB padl mi reczny. Probowalem dogrzebac sie w regulacji przy rączce do sensownego ustawienia, ale nic nie pomoglo. Sprawa jest o tyle pilna, ze przez moje gapiostwo przegapilem termin przegladu, auta pilnie potrzebuje na dluzszy wyjazd i jestem w kropce. Ktos w Wwie moze wie gdzie to najszybciej ogarne jutro z rana?
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
A dokładnie co się dzieje? Luźna dźwignia czy po prostu nie trzyma?
Jeśli to drugie to ściągasz tylnie koło na parkingu i regulujesz imbusem... to wszystko.
IMO jak powiesz na przeglądzie, że ręczny Ci nie działa powinni podbić
Jeśli to drugie to ściągasz tylnie koło na parkingu i regulujesz imbusem... to wszystko.
IMO jak powiesz na przeglądzie, że ręczny Ci nie działa powinni podbić
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

nie, po prostu nie trzyma. Wajcha stawia opór ale różnicy nie ma za grosz.
- Sodi
- Posty: 1586
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
- Model: NC
- Wersja: Sport 2.5 True Red
- Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz
Siema,
Zapewne gdzieś na forum jest, ale nie udało mi się jeszcze tego namierzyć.
Wywodzę się ze środowiska VW i znam pojęcie szeroki wieloklin i wąski wieloklin.
Nie ściągałem jeszcze kierownicy w mazdzie,
a chcę sobie upolować Raida HP lub MOMO Team.
Jaką nabę potrzebuję?
Szeroki wieloklin, wąski, czy w naszych mazdach jest jeszcze coś innego?
Zapewne gdzieś na forum jest, ale nie udało mi się jeszcze tego namierzyć.
Wywodzę się ze środowiska VW i znam pojęcie szeroki wieloklin i wąski wieloklin.
Nie ściągałem jeszcze kierownicy w mazdzie,
a chcę sobie upolować Raida HP lub MOMO Team.
Jaką nabę potrzebuję?
Szeroki wieloklin, wąski, czy w naszych mazdach jest jeszcze coś innego?

Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’