stuki, pukanie w zawieszeniu

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Yoozef
Posty: 675
Rejestracja: 09 wrz 2009, 13:19
Lokalizacja: Wawa

17 maja 2014, 21:09

stuk puk 2.jpg
Grup pisze:hehe i nic nikt nie powie ............ :lol:


Proponuje abyś sprawdził czy są dokręcone śruby sanek do podłużnic.
Zaznaczyłem ich miejsce na zielono.
Jak czujesz pod nogami te stukupuku to zacznij od tego.
Unieś lekko samochód lewarkiem za sanki( nie tak jak wymieniasz koła)
tak aby ciężar samochodu dociskał sanki do podwozia. Kluczem dynamo ( chyba docisk 95 kN)
dokręć jak fabryka zaleca.
Miałem ten problem i wszystko co z przodu było podejrzane. Skończyło się na dokręceniu
4 śrub.
Polecam ten zabieg każdemu zanim zacznie wymieniać po kolei poszczególne elementy
zawieszenia i inne.( maglownica, wahacze, amory , zaciski hamulcowe itd)
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

17 maja 2014, 23:50

Wszystko się zgadza poza momentem - według Mazdy zakres to 69-83 Nm. To małe śruby i dość miękkie, niewiele im trzeba żeby się rozciągnęły. Ja lepiłem na czerwony Loctite, inaczej ustrojstwo się znowu odkręcało.
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
Awatar użytkownika
Yoozef
Posty: 675
Rejestracja: 09 wrz 2009, 13:19
Lokalizacja: Wawa

18 maja 2014, 9:08

spilner pisze:Wszystko się zgadza poza momentem - ........


Jeszcze bym dodał aby się zupełnie zgadzało ,że jesteś ojcem pomysłu szukania
przyczyn stukupuku w tym miejscu .Uratowało to mnie od dalszych zbędnych kosztów .

Znalazłem bardziej poglądowe zdjęcie i zaznaczyłem miejsca stukupuku
Załączniki
sanki stukupuku.jpg
Grup
Posty: 78
Rejestracja: 30 paź 2013, 19:54
Lokalizacja: Piaski Wlkp

18 maja 2014, 20:00

wielkie dzieki Panowie :P
zrobię jak mówicie :)
GRUPOL
Grup
Posty: 78
Rejestracja: 30 paź 2013, 19:54
Lokalizacja: Piaski Wlkp

19 maja 2014, 22:43

no wiec śruby są tak dokręcone że w ogóle nie mogłem ich ruszyć :)
wieć raczej one nie pukają :)
GRUPOL
wojteq
Posty: 351
Rejestracja: 18 sty 2013, 6:31
Lokalizacja: Katowice

28 lip 2014, 9:47

Tak dla potomnych, może się komuś przyda, a propos stuków w NC:
Poczytałem tematy na temat stukania w zawieszeniu i po sprawdzeniu wszelkich opisanych tutaj możliwości dalej pojawiał się u mnie metaliczny pojedynczy stuk przy hamowaniu. Tym bardzie było to irytujące, że nie pojawiało się to ciągle, ale tylko:
- jak auto było fest rozgrzane np. po ostrzejszej jeździe,
- tylko podczas hamowania,
- jak było wilgotno, to była cisza :D
Oczywiście szarpaki itd. itp., wszystko było o.k. Amory i sprężyny są nowe, pozostałe elementy nie wymagały wymiany. Klocki oryginały mazdy ze spora ilością mięsa. Przypuszczam, że Tadziol zaczynał mnie brać za niegroźnego, ale nieco upierdliwego wariata, ale w końcu udało się znaleźć winowajcę: prowadnice zacisku, czyli łączenie jarzma z zaciskiem:

Obrazek

Niestety regeneracja nie pomogła, dalej był luz. Kupiłem używany i na razie od dłuższego czasu jest cisza. Mam nadzieje, że się pozbyłem problemu :mrgreen:
grzes pisze:Wiesz do czego to służy? JA wiem ze nie wiesz(...) Człowieku, żebym ja się z Tobą kłócił o takie sprawy to musisz jeszcze spędzić w garażu i internecie pare tysięcy godzin na skrupulatnym uczeniu się tego, czego się w garażu i internecie nauczyć nie da (...)Na żywo, zweryfikujemy kto ma jakie zaplecze merytoryczne(...) bo ja nie mam nic Tobie do udowodnienia...
ODPOWIEDZ