Wydech - rury i tłumiki, bez kolektora

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

13 lip 2014, 20:43

Otóż mam dylemat.

Chciałbym doprowadzić sobie do porządku układ wydechowy gdyż denerwują mnie ciągłe "wycia" przegnitych osłon termicznych i to że 2x odłamał mi się tłumik końcowy a na spawie już jest dziura. Smarkanie tam więcej nie ma najmniejszego sensu.
Raczej planuję opcję budżetową, czyli całość od rury za kolektorem po tłumik końcowy wziąć od firmy Ferroz.

Mam wspawaną ich puszkę zamiast katalizatora i na razie wygląda dość dobrze (aczkolwiek i tak wyleci).
Kusi mnie cena bo za całość z uszczelkami i wieszakami raptem 550zł dam. Ma to w ogóle sens wg kogoś? To nie ma być żaden sportowy wydech, na brzmieniu też mi niekoniecznie zależy (byle by nie pierdział)

Ale dochodzi tu kwestia temperatury teraz. Osłony termiczne raczej praktycznie wszystkie polecą (ta nad katem o dziwo jest cała więc może ona zostanie). Środek i tak już się niemiłosiernie grzeje i się zastanawiam czy pokrycie odcinka wydechu bandażem termicznym (albo sama okolica kata, albo od kolektora do zbiornika paliwa) jest rozsądne.

Kolektor to kolektor, aż tak dużo wody tam nie ma ale pod autem to co innego. Czymś uszczelnić termiczne podłogę od środka też bym spróbował oczywiście, a i może wełnę mineralną pod osłonę katalizatora wcisnąć - spalić się nie spali, co najwyżej zgnije od wilgoci którą zbierze, ale przy takiej temperaturze jaka tam panuje to raczej powinna porządnie przesychać.
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

14 lip 2014, 7:52

Owijać niby można całość, ale trochę się nakręcisz i ktoś mi kiedyś pisał, że jak się taki bandaż ochlapie, to potem capi z niego niemiłosiernie. Co do upału w kabinie leci z pomocą King of Miatas ;D
King
Wydaje mi się, że albo porządne bandaże + mata od króla, albo nowe ori osłony + mata ;)

Co do rur, niech mądrzejsi się wypowiedzą.

[EDIT]: Oczywiście nie namawiam do kupna maty od Króla za grube $$ pewnie, tylko poszukanie czegoś tego typu w sklepach z kominkami czy coś ;>
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

14 lip 2014, 9:12

Pedi pisze:Co do upału w kabinie leci z pomocą King of Miatas ;D
King
Wydaje mi się, że albo porządne bandaże + mata od króla, albo nowe ori osłony + mata


Ten człowiek mnie przeraża.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

14 lip 2014, 9:59

Kurak pisze:
Pedi pisze:Co do upału w kabinie leci z pomocą King of Miatas ;D
King
Wydaje mi się, że albo porządne bandaże + mata od króla, albo nowe ori osłony + mata


Ten człowiek mnie przeraża.

+1
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1759
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

20 lip 2014, 14:09

Przy okazji zrzucenia skrzyni biegów wykleiłem tunel matą GMS. Jest ciszej a tunel chłodny.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

20 lip 2014, 20:25

Ale od spodu czy od środka?

Inna sprawa że ja się chyba skuszę na połączenie: taśma aluminiowa + jakaś pianka z warstwą kleju. Wyjdzie na pewno taniej niż jakieś "dedykowane" maty do wygłuszania.
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1759
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

20 lip 2014, 22:34

Od spodu. Przejechałem juz ok 6kkm z tymi matami i nic się nie odkleja.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

21 lip 2014, 16:33

U mnie raczej odpada bo mam baranek na całej podłodze.

Najwyżej wełna mineralna między osłonę kata a podwozie.
ODPOWIEDZ