ciezko pali

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

08 kwie 2014, 18:05

witam mam pytanko koledzy ktos juz moze mial taki problem cieply czy zimny ciezko mu zapalic kreci okolo3 sekund , i dopiero zapali dodam ze objawy sa takie jakby byl slaby akumulator ,dodam ze podłączam prostownik na nocke ładuje nic to nie daje
sprawdzony rozrusznik, klemy wyczyszczone wymienione przewody masowe, zapobiegawczo wymienione kable ze swieczkami
ale objawy nadal te same wu,wu i wu ;) kilka sekund kreci i dopiero zapala w starej na palil doslownie od obrotu od strzala
a tu sa objawy jakby masa byla slaba lub wcale jej nie bylo
model nbfl 2001rok 1.6b 110km
jakies propozycje cos ktos moze w temacie ?
Robertus
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

08 kwie 2014, 18:16

Kisiel zamiast płynów ustrojowych?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

08 kwie 2014, 18:50

Czy poza ladowaniem aku, probowales testowo odpalic z innego, moze aku umiera i ladowanie juz niewiele daje.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

08 kwie 2014, 19:10

koro13 pisze:w starej na palil doslownie od obrotu od strzala

koro13 pisze:model nbfl 2001rok 1.6b 110km

A stara to co to było ? NA ? Jeśli tak , to NB/NBfl zawsze nieco dłużej będzie startować, taka natura tych czujników VR, które są w nich uzyte. Aczkolwiek nie 3 sekundy krecenia rozrusznikiem. pożycz sobie od kogoś sprawdzony akumulator w dobrym stanie o z niego uruchom, pewnie się okaże że Twój po prostu ma dość (niezależnie od tego czy go ładowałeś czy nie).

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

09 kwie 2014, 18:51

ok sprawdze jutro ale po odlaczeniu zapewne radio sie zakoduje?
Robertus
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

02 cze 2014, 15:22

a z tym paleniem to moze byc pompa paliwa , bo zrobie tak zkkrece raz krotko i wylacze zaplon jeszcze raz krece i pali od strzala ma ktos jakis pomysl?
Robertus
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

02 cze 2014, 15:51

koro13 pisze:a z tym paleniem to moze byc pompa paliwa , bo zrobie tak zkkrece raz krotko i wylacze zaplon jeszcze raz krece i pali od strzala ma ktos jakis pomysl?

Zapchany syfem filtr paliwa może.
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

02 cze 2014, 18:44

filterek nowka - nic się nie zmienia
Robertus
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

11 cze 2014, 20:21

witam koledzy jeszcze was pomecze - a wiec czy moze to byc czujnik temperatury i ssania o ile takowy on ma - a sprawdzalem tam z tylu jest na 3 piny czyli oprucz temp ma jeszcze cos ,a wpadlem na to iz duzo mi polyka benzyny i do tego bardzo ale to bardzo szybko zalacza sie wentylator chlodnicy - co wy na to ?
Robertus
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

12 cze 2014, 10:01

może termostat z obniżoną temperaturą otwarcia masz? bodaj 71 stopni C ? Masz niedogrzany silnik - dużo pali, ale pytanie co to znaczy u Ciebie, że dużo pali ? ile litrów benzyny ?
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

12 cze 2014, 18:44

okolo 12 litrow normalna jazda miedzy miastami i okolo 5km po miescie 1.6 nbfl, a - na 1.6 palila mi na takiej samej trasie okolo 8l czyli ruznica kolos
Robertus
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

13 cze 2014, 22:42

koro13 pisze:na 3 piny czyli oprucz temp ma jeszcze cos

nic oprócz temperatury tej czujnik nie obsługuje, to są 2 czujniki w jednej obudowie, dlatego ma 3 piny.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

16 cze 2014, 17:57

kolego odpisujac nic ten czujnik nie obsluguje wprowadzasz w blad bo dla pruby go odlaczam i strasznie dlugo trzeba krecic zeby zapalil i dotego wyskakuje check podlaczam go spowrotem i jest ciut lepiej co ty na to cuda czy zbieg okolicznosci?
Robertus
simone
Posty: 106
Rejestracja: 24 maja 2014, 17:40

21 cze 2014, 19:13

odłącz sobie przepływomierz i zobacz czy jest tak samo. ja miałem uwaliną przepływkę i do czasu jej wymiany na nową mega problemy z rozruchem
MX-5 NB 1998 1.6 110PS
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

21 cze 2014, 20:53

koro13 pisze:tam z tylu jest na 3 piny czyli oprucz temp ma jeszcze cos

majkel pisze:nic oprócz temperatury ten czujnik nie obsługuje, to są 2 czujniki w jednej obudowie, dlatego ma 3 piny.

koro13 pisze:kolego odpisujac nic ten czujnik nie obsluguje wprowadzasz w blad

koro13, przeczytaj powyższe jeszcze raz.
Nie bardzo wiem, co chcesz osiągnąć odłączając czujnik temperatury ? Próbę uruchomienia w warunkach przewidzianych dla -50 stopni ? To ma działać lepiej ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

21 cze 2014, 23:40

poprostu dla mnie dziwnie pali dlatego doszukuje przyczyny jesli piszesz ze ten czujnik to dwa czujniki ti jesli jeden jest od temp. plunu chlodz. , a drugi???
Robertus
simone
Posty: 106
Rejestracja: 24 maja 2014, 17:40

22 cze 2014, 12:32

majkel pisze:
koro13 pisze:na 3 piny czyli oprucz temp ma jeszcze cos

nic oprócz temperatury tej czujnik nie obsługuje, to są 2 czujniki w jednej obudowie, dlatego ma 3 piny.

Po
eM

a wie ktos moze jakie ma miec opory ten czujnik ? moze warto sprawdzic go voltomierzem?
MX-5 NB 1998 1.6 110PS
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

24 cze 2014, 21:59

koro13 pisze: ti jesli jeden jest od temp. plunu chlodz. , a drugi???

drugi jest też od temperatury płynu chłodzącego. Jeden dla PCM, drugi dla wskaźnika na konsoli.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

25 cze 2014, 7:48

i o to mi chodzilo - a ty musiales najpierw napisac kilka zbędnych postow żeby na końcu odpowiedzieć na pytanie
Robertus
ODPOWIEDZ