ustawienie rozrządu po remoncie

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

martin
Posty: 3
Rejestracja: 23 sty 2014, 22:14

18 cze 2014, 16:54

Witam
Po remoncie silnika mechanik nie zaznaczył ustawienia kół rozrządu względem walków rozrządu.
Samochód nie chce zapalić, zasysa wydechem.
Czy ktoś z was ma w tej chwili ściągnięty dekiel zaworów i mógłby podpowiedzieć w którym wycięciu na kole znajduje się
wypustka z wałka rozrządu.
Mam w tej chwili utrudniony dostęp do internetu.
Postaram się zajrzeć ale podaje również mój nr. telefonu : 663384074
Proszę o kontakt ( sms) oddzwonię.
Jestem z Krakowa.
Marcin
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

18 cze 2014, 21:43

Kurde dziś miałem rozrząd robiony.... We wtorek zrobię foto kol chyba że do tego czasu poradzisz sobie
Obrazek nbfl 1.8 sportive
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

19 cze 2014, 1:26

NA, NB? Na kółku jest E i na bloku jest E, na drugim kółku jest I i na bloku jest w drugim miejscu I. E ustawiasz na E, I na I i wszystko gra. Zobacz w wątku przemasiego na tym forum - tam jest cała kompletna instrukcja wymiany rozrządu.
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

19 cze 2014, 1:27

Znaczy musi być do tego 1 cylinder w TDC, ale to łatwo sprawdzić - duża grzechota i kręcisz wałem na luzie, o ile pamiętam tylko można kręcić w prawo.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

19 cze 2014, 5:48

Kurak pisze:Znaczy musi być do tego 1 cylinder w TDC,

Miał rozbierane koła od wałków więc każde koło na wałek można w 3 pozycjach osadzić ale Twoja droga jest słuszna, pierwszy cylinder w TDC, odpowiednio do tego wałki (ssące i wydechowe zawory zamknięte w tym cylindrze), koła na znaki i powinna też być prawidłowa pozycja kół do wałków. Oczywiście należy pamiętać że w pozycji na znakach wałki sprężynują i chcą zmienić pozycję więc trzeba je zablokować. Po ustawieniu i skręceniu wszystkiego delikatnie obracamy wałem i sprawdzamy czy wszystko idzie prawidłowo (czyli czy TDC w każdym cylindrze pasuje do zamkniętych zaworów wg kolejności zapłonów).
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

19 cze 2014, 7:46

wojteks pisze:
Kurak pisze:Znaczy musi być do tego 1 cylinder w TDC,

Miał rozbierane koła od wałków więc każde koło na wałek można w 3 pozycjach osadzić

wlasne dlatego kolega potrzebowalby zdjecia jak sa ustawione walki gdy kola sa na znakach. A mechanior to musi byc niezly intelygent, chyba jeszcze nikomu nie zafundowal nowego silnika z wlasnej kieszeni.
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
martin
Posty: 3
Rejestracja: 23 sty 2014, 22:14

19 cze 2014, 7:58

No właśnie najlepsze byłoby zdjęcie, w której pozycji znajdują się krzywki wałków gdy rozrząd jest na znakach.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

19 cze 2014, 8:14

Ja ściągałem kółka z wałków żeby wymienić uszczelniacze. Też się bałem że się pomylę i założę kółka nie tak jak powinienem ale z tego co pamiętam to po zdjęciu wyszło że nie dało się ich źle założyć... W każdym razie na pewno nie miałem z tym problemu a po zdjęciu położyłem je sobie byle jak (choć najpierw chciałem wszystko sobie rysować i zaznaczać).

Robiłem to rok temu, nie będę ukrywał więc nie wiem absolutnie na 100%.
martin
Posty: 3
Rejestracja: 23 sty 2014, 22:14

20 cze 2014, 10:28

Dzięki poradziłem sobie :)
Wątek przemasiego pomógł.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

20 cze 2014, 10:28

znalazlem zdjecie ze zlotej po zerwaniu paska. moze nie sa ulozone wg znakow, ale z dwoch zdjec dojdziesz do tego jak maja byc kolka wzgledem walkow bo zdjecia byly robione w tym samym ustawieniu 8-) ze srebrnej nie wrzucam bo to nbfl ze zmiennymi fazami ;)

Obrazek

Obrazek
Obrazek
skyactivwalker
Posty: 83
Rejestracja: 27 lis 2013, 19:14
Lokalizacja: gorzów

20 cze 2014, 12:55

Wałek ssący kołek na I, wałek wydechowy kołek na E. Obydwa znaki E i I zgrane na środkowej obudowie, koło pasowe wału, klin na godzinie 12 i zgrane znaki. Zmień mechanika
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

24 cze 2014, 22:01

skyactivwalker pisze:Zmień mechanika

:kciuk:
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ODPOWIEDZ