Witam
Po remoncie silnika mechanik nie zaznaczył ustawienia kół rozrządu względem walków rozrządu.
Samochód nie chce zapalić, zasysa wydechem.
Czy ktoś z was ma w tej chwili ściągnięty dekiel zaworów i mógłby podpowiedzieć w którym wycięciu na kole znajduje się
wypustka z wałka rozrządu.
Mam w tej chwili utrudniony dostęp do internetu.
Postaram się zajrzeć ale podaje również mój nr. telefonu : 663384074
Proszę o kontakt ( sms) oddzwonię.
Jestem z Krakowa.
Marcin
ustawienie rozrządu po remoncie
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
NA, NB? Na kółku jest E i na bloku jest E, na drugim kółku jest I i na bloku jest w drugim miejscu I. E ustawiasz na E, I na I i wszystko gra. Zobacz w wątku przemasiego na tym forum - tam jest cała kompletna instrukcja wymiany rozrządu.
Znaczy musi być do tego 1 cylinder w TDC, ale to łatwo sprawdzić - duża grzechota i kręcisz wałem na luzie, o ile pamiętam tylko można kręcić w prawo.
Kurak pisze:Znaczy musi być do tego 1 cylinder w TDC,
Miał rozbierane koła od wałków więc każde koło na wałek można w 3 pozycjach osadzić ale Twoja droga jest słuszna, pierwszy cylinder w TDC, odpowiednio do tego wałki (ssące i wydechowe zawory zamknięte w tym cylindrze), koła na znaki i powinna też być prawidłowa pozycja kół do wałków. Oczywiście należy pamiętać że w pozycji na znakach wałki sprężynują i chcą zmienić pozycję więc trzeba je zablokować. Po ustawieniu i skręceniu wszystkiego delikatnie obracamy wałem i sprawdzamy czy wszystko idzie prawidłowo (czyli czy TDC w każdym cylindrze pasuje do zamkniętych zaworów wg kolejności zapłonów).
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
wojteks pisze:Kurak pisze:Znaczy musi być do tego 1 cylinder w TDC,
Miał rozbierane koła od wałków więc każde koło na wałek można w 3 pozycjach osadzić
wlasne dlatego kolega potrzebowalby zdjecia jak sa ustawione walki gdy kola sa na znakach. A mechanior to musi byc niezly intelygent, chyba jeszcze nikomu nie zafundowal nowego silnika z wlasnej kieszeni.
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Ja ściągałem kółka z wałków żeby wymienić uszczelniacze. Też się bałem że się pomylę i założę kółka nie tak jak powinienem ale z tego co pamiętam to po zdjęciu wyszło że nie dało się ich źle założyć... W każdym razie na pewno nie miałem z tym problemu a po zdjęciu położyłem je sobie byle jak (choć najpierw chciałem wszystko sobie rysować i zaznaczać).
Robiłem to rok temu, nie będę ukrywał więc nie wiem absolutnie na 100%.
Robiłem to rok temu, nie będę ukrywał więc nie wiem absolutnie na 100%.
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 27 lis 2013, 19:14
- Lokalizacja: gorzów
Wałek ssący kołek na I, wałek wydechowy kołek na E. Obydwa znaki E i I zgrane na środkowej obudowie, koło pasowe wału, klin na godzinie 12 i zgrane znaki. Zmień mechanika
skyactivwalker pisze:Zmień mechanika

chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......