wymiana katalizatora/strumienica

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

ar1el
Posty: 191
Rejestracja: 12 lis 2013, 16:12
Model: NB FL
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

22 maja 2014, 10:40

Siema

Okazało się że moja madzia wymaga wymiany katalizatora na nowy , ewentualnie wstawienie strumienicy co by przeszła przegląd, chciałbym się dowiedzieć, co będzie lepszym rozwiązaniem, jeżeli posiadam instalacje I.L Motorsport Cold Air box + podwójny wydech ultera dający naprawdę zadowalający niski basowy dźwięk. Zależy mi właśnie na zachowaniu tego basowego charakteru . Ktoś wspominał że jeżeli strumienica to musi być stożek, ewentualnie jakieś magnetyzer ? Nie ogarniam tego tematu dlatego uprzejmie prosiłbym o wyjaśnienie.

Wymiana katalizatora jest spowodowana metalicznym brzęczeniem wydechu na 1 i 2 biegu na poziomie ok 2500-3500 obrotów, być może jest to osłona , jednak nie zaglądałem pod nadwozie a mechanik stwierdził na szybko że to katalizator.

Znalazłem wcześniejszy podobny temat ale nie chciałem odgrzewać kotleta więc założyłem nowy.

Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc

Dzięki i pozdro
Pozdro & Poćwicz
ubek
Donator
Donator
Posty: 1366
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

22 maja 2014, 10:56

Magnetyzer musi być koniecznie ! Nawet lepiej będzie dwa bo masz dwie końcówki wydechu.

A tak serio to sprawdź najpierw osłony dobrze a potem przejdź do kata ewentualnie.
Ostatnio zmieniony 22 maja 2014, 11:02 przez ubek, łącznie zmieniany 1 raz.
White NA BP'95
ar1el
Posty: 191
Rejestracja: 12 lis 2013, 16:12
Model: NB FL
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

22 maja 2014, 11:00

ubek pisze:Magnetyzer musi być koniecznie ! Nawet lepiej będzie dwa bo masz dwie końcówki wydechu.

A tak serio to sprawdź najpierw osłony dobrze a potem przejdź do kąta ewentualnie.


ok sprawdzę osłony , dzięki
Pozdro & Poćwicz
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

22 maja 2014, 11:37

W tym zakresie mi dzwoniła najbardziej osłona katalizatora. Nie jedna z tych płaskich które są nad całym wydechem pozakładane tylko sama pucha w której jest katalizator.
pepeg
Donator
Donator
Posty: 886
Rejestracja: 23 lip 2013, 10:12
Lokalizacja: Radziszów

22 maja 2014, 11:38

A mechanika który tak szybko stwierdza że kat do wymiany, zapytaj ile mu płacą za środek
ar1el
Posty: 191
Rejestracja: 12 lis 2013, 16:12
Model: NB FL
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

22 maja 2014, 12:34

Kinio pisze:W tym zakresie mi dzwoniła najbardziej osłona katalizatora. Nie jedna z tych płaskich które są nad całym wydechem pozakładane tylko sama pucha w której jest katalizator.


Jak rozwiązałeś ten problem przyjacielu ? ;)
Pozdro & Poćwicz
Necro
Posty: 594
Rejestracja: 03 lip 2013, 7:48
Model: Inny
Lokalizacja: W-wa/Sz-n

22 maja 2014, 12:44

Też miałem ten problem, luźna obudowa katalizatora, która przy wyższych obrotach na 1 i 2 biegu wpadała w wibrację i dawała bardzo dziwny dźwięk.
W efekcie mechanik wyciepał mi obudowe kata i problem zniknął :mrgreen: .
ar1el
Posty: 191
Rejestracja: 12 lis 2013, 16:12
Model: NB FL
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

22 maja 2014, 12:45

Necro pisze:Też miałem ten problem, luźna obudowa katalizatora, która przy wyższych obrotach na 1 i 2 biegu wpadała w wibrację i dawała bardzo dziwny dźwięk.
W efekcie mechanik wyciepał mi obudowe kata i problem zniknął :mrgreen: .


bez młotka i majzla nie podchodź ;)
Pozdro & Poćwicz
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

22 maja 2014, 14:40

Dokładnie tak. U mnie była w takim stanie że podwazenie długim śrubokrętem aż odpadła rozwiązało problem. Inna sprawa że kilka miesięcy ciszy i znowu coś brzęczy :D
ODPOWIEDZ