Niskie obroty na luzie podczas jazdy
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Mam taki trochę drażniący problem. Przez pierwsze 5 minut po odpaleniu, czyli na zimnym i jeszcze przez chwilę jak wskazówka wody jest już w pionie spadają mi obroty na luzie lub wciśniętym sprzęgle podczas jazdy, jak aut się zatrzyma obroty wracają do normy, auto może się, niezależnie od prędkości nawet jak się toczę lub jadę 60km/h (tak dla sprawdzenia trzymałem sprzęgło). Obroty spadają do 500, początkowo sądziłem że powoduje to wciskanie hamulców, ale nie ma to związku. Ogólnie obroty mam ustawione na 900, przepustnica i iac wyczyszczone, czujnik sprzęgła i biegu jałowego podpięty. Miał ktoś podobny problem?
- dark_knight
- Posty: 501
- Rejestracja: 03 lis 2010, 9:47
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Wwa
mam podobny problem w NA, też bym chciał wiedzieć co jest
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
trochę jest tych tematów na forum i już drugi taki sam założyłeś 
viewtopic.php?f=25&t=10492&p=195725&hilit=spadaj%C4%85ce+obroty#p195725
ale:
viewtopic.php?f=25&t=9425&p=171118&hilit=spadaj%C4%85ce+obroty#p171118
Ja bym celował w to co pisze dmk, cewka, świece. Jakiś czas przed wymianą silnika mi też tak obroty lubiły spadać. Potem "coś" się spsuło w silniku ale nie zaprzatałem sobie tym głowy i wymieniłem na 1.8 co i tak było w planach. Zdążyłem tylko wyjąć pierszą świece i końcówka była spłaszczona...

viewtopic.php?f=25&t=10492&p=195725&hilit=spadaj%C4%85ce+obroty#p195725
ale:
viewtopic.php?f=25&t=9425&p=171118&hilit=spadaj%C4%85ce+obroty#p171118
Ja bym celował w to co pisze dmk, cewka, świece. Jakiś czas przed wymianą silnika mi też tak obroty lubiły spadać. Potem "coś" się spsuło w silniku ale nie zaprzatałem sobie tym głowy i wymieniłem na 1.8 co i tak było w planach. Zdążyłem tylko wyjąć pierszą świece i końcówka była spłaszczona...
mam bardzo podobnie u siebie, moim zdaniem to bedzie zawór IAC który nie pracuje do końca prawidłowo, u mnie wyczyszczenie nie pomogło.
nie mamy obd2 bo by sie dało to łatwo sprawdzić, chyba ze ktoś dysponuje parametrami zeby miernikiem zadzialać ?
nie mamy obd2 bo by sie dało to łatwo sprawdzić, chyba ze ktoś dysponuje parametrami zeby miernikiem zadzialać ?
White NA BP'95
- dark_knight
- Posty: 501
- Rejestracja: 03 lis 2010, 9:47
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Wwa
mam wrażenie, że ją zalewa w tym momencie, ale nie wiem dlaczego - podejrzewam cewki
jak sprawdzić cewki - tylko podmiana na dobre załatwia sprawę? tanie nie są i chciałbym się jakoś upewnić nim wydam kilka stówek
jak sprawdzić cewki - tylko podmiana na dobre załatwia sprawę? tanie nie są i chciałbym się jakoś upewnić nim wydam kilka stówek
Bardock tamten temat dotyczył innego problemu, obrotów na postoju, teraz mam odwrotnie na postoju są ok, a podczas jazdy dławi. Wtedy problemem był nie podpięty czujnik biegu jałowego.
IAC sprawdzałem u siebie i dobrze się otwiera, ciekawą kwestią jest różnica że w obrotach w zależności czy auto się porusza czy też nie. Zasadniczo nie powinno być różnicy dla pracy silnika, szczególnie że problem jest i przy 60km/h i przy 3km/h. Dzisiaj odkręciłem nieco śrubkę do regulacji obrotów i chyba nie dławi aż tak bardzo ale nie jestem jeszcze pewien.
IAC sprawdzałem u siebie i dobrze się otwiera, ciekawą kwestią jest różnica że w obrotach w zależności czy auto się porusza czy też nie. Zasadniczo nie powinno być różnicy dla pracy silnika, szczególnie że problem jest i przy 60km/h i przy 3km/h. Dzisiaj odkręciłem nieco śrubkę do regulacji obrotów i chyba nie dławi aż tak bardzo ale nie jestem jeszcze pewien.
- niemampojeciaa
- Posty: 1430
- Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
- Model: Inny
- Lokalizacja: East Lansing
autopaga pisze:śrubkę do regulacji obrotów
pokażesz na foto która to śrubka? ja też mam tak u siebie i nauczyłem się z tym żyć


A IAC nie "chodzi" płynnie ? Chyba Majkel tak wspominał ze MS II steruje tym zaworem...
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Mieszacie strasznie, ubek, autopaga ma w tej budzie NB, a to nie ma co porównywać.
Nie masz gdzieś nieszczelności w dolocie w okolicy EVAPa albo EGRa ? W takim miejscu, które jest dopinane przez któryś z zaworów sterowanych przez PCM.
To o niczym nie świadczy. Zawór może się nierównomiernie przesuwać w pozycjach pośrednich, ale to zazwyczaj nie powoduje idealnie powtarzalnych zachowań tylko losowe latanie obrotów.
O tym decyduje sygnał VSS, dodatkowo w połączeniu z TPS, do tego mogą się nakładać jakieś felery z sygnalizacji dużego obciażenia (PSP, klimatyzacja, brake switch etc, może Ci się jakiś mostek tam gdzies zrobił i głupotami sieje). Ogólnie to są strasznie uciążliwe objawy do diagnostyki
Kręcenie tymi śrubkami prowadzi zazwyczaj do jednego efektu, połowa emiksów w PL ma rozkalibrowane przepustnice. Nie bez powodu producent napisał w dokumentacji "nie ruszaj bez istotnych przesłanek, nie ruszaj jak nie wiesz co robisz"
Po
eM
autopaga pisze:Mam taki trochę drażniący problem.
Nie masz gdzieś nieszczelności w dolocie w okolicy EVAPa albo EGRa ? W takim miejscu, które jest dopinane przez któryś z zaworów sterowanych przez PCM.
autopaga pisze:Być może, ale jak zapodaje 12v na styk żeby nie spalić to otwiera i zamyka.
To o niczym nie świadczy. Zawór może się nierównomiernie przesuwać w pozycjach pośrednich, ale to zazwyczaj nie powoduje idealnie powtarzalnych zachowań tylko losowe latanie obrotów.
autopaga pisze:ciekawą kwestią jest różnica że w obrotach w zależności czy auto się porusza czy też nie.
O tym decyduje sygnał VSS, dodatkowo w połączeniu z TPS, do tego mogą się nakładać jakieś felery z sygnalizacji dużego obciażenia (PSP, klimatyzacja, brake switch etc, może Ci się jakiś mostek tam gdzies zrobił i głupotami sieje). Ogólnie to są strasznie uciążliwe objawy do diagnostyki

niemampojeciaa pisze:pokażesz na foto która to śrubka? ja też mam tak u siebie i nauczyłem się z tym żyć
Kręcenie tymi śrubkami prowadzi zazwyczaj do jednego efektu, połowa emiksów w PL ma rozkalibrowane przepustnice. Nie bez powodu producent napisał w dokumentacji "nie ruszaj bez istotnych przesłanek, nie ruszaj jak nie wiesz co robisz"

Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
EGR mam zaślepiony, jakiś czas temu gasiłem auto przykładając rękę przed przepływką, więc raczej nieszczelności nie ma. No właśnie co do TPSa jak się go kalibruje? Może mi go poruszali jak auto jeszcze jeździło do warsztatu?
A cóż to jest ten PSP? Klimy nie mam, brake switch i clutch/idle switch są sprawdzone.
Hmm, a możliwe jest że to przez zegary? Mam jakieś dziwne zegary nie wiadomo z jakiego auta, miałem przy nich problem z prędkościomierzem, nie zgadzała się skala i przeskalowany wizualnie licznik do 180km/h, wstaje mi dopiero od 20km/h, może komp myśli że auto stoi czy coś przy niewielkiej prędkości.
A cóż to jest ten PSP? Klimy nie mam, brake switch i clutch/idle switch są sprawdzone.
Hmm, a możliwe jest że to przez zegary? Mam jakieś dziwne zegary nie wiadomo z jakiego auta, miałem przy nich problem z prędkościomierzem, nie zgadzała się skala i przeskalowany wizualnie licznik do 180km/h, wstaje mi dopiero od 20km/h, może komp myśli że auto stoi czy coś przy niewielkiej prędkości.
autopaga pisze:A cóż to jest ten PSP?
Czujnik pompy wspomagania, taki pojedynczy przewód wpinany od góry.
autopaga pisze:Hmm, a możliwe jest że to przez zegary?
Możliwe, bo źródłem VSS dla PCM są zegary.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Odkręciłem jeszcze trochę śrubę do regulacji wolnych obrotów i to chyba było przyczyną, zresztą silnik mniej mi się telepie.
Ogólnie sprawdzałem dzisiaj kompresję silnika i jestem zadowolony bo były równe wyniki w okolicy 12,2 bara na ciepłym. Więc myślę że nic mu nie dolega. Tylko tą śrubę rozregulowałem przy poprzednich problemach.
Ogólnie sprawdzałem dzisiaj kompresję silnika i jestem zadowolony bo były równe wyniki w okolicy 12,2 bara na ciepłym. Więc myślę że nic mu nie dolega. Tylko tą śrubę rozregulowałem przy poprzednich problemach.