thekingisback pisze: 4-1 do mazdy 1.8 nb
a) 1.8, więc przyrost bezwzględny będzie większy.
b) NA w 1.6 i 1.8 seryjnie ma 4-1, a NB 1.8 ma 4-2-1, przy takiej zmianie poprawiasz opróżnianie cylindrów na górze, a tam przecież ten silnik ma moc maksymalną.
Zgaduję, że gdybyś nałożył wykresy moment przed i po, to w środkowym zakresie obrotów krzywa przed była by nad krzywą po.
Przyznaję kolektora do MXa nie miałem w rękach, ale to co widziałem w innym chińskim kolektorze w podobnej cenie skutecznie mnie zniechęciło do tego typu wyrobów, jestem w stanie uwierzyć w duży rozrzut jakości.
Prawdy, które już kilka razy padły:
Najtańszym sposobem poprawienia mocy w 1.6 N/A jest swap na 1.8 NB/NBfl. Jedyny opłacalny tunning 1.6 to FI.