Kolektor i wydech

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

24 gru 2013, 11:55

thekingisback pisze: 4-1 do mazdy 1.8 nb

a) 1.8, więc przyrost bezwzględny będzie większy.
b) NA w 1.6 i 1.8 seryjnie ma 4-1, a NB 1.8 ma 4-2-1, przy takiej zmianie poprawiasz opróżnianie cylindrów na górze, a tam przecież ten silnik ma moc maksymalną.
Zgaduję, że gdybyś nałożył wykresy moment przed i po, to w środkowym zakresie obrotów krzywa przed była by nad krzywą po.

Przyznaję kolektora do MXa nie miałem w rękach, ale to co widziałem w innym chińskim kolektorze w podobnej cenie skutecznie mnie zniechęciło do tego typu wyrobów, jestem w stanie uwierzyć w duży rozrzut jakości.

Prawdy, które już kilka razy padły:
Najtańszym sposobem poprawienia mocy w 1.6 N/A jest swap na 1.8 NB/NBfl. Jedyny opłacalny tunning 1.6 to FI.
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

24 gru 2013, 12:45

ja w NB 1.8 wsadziłem 4-1 i wykres w całym zakresie do góry :D
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
Awatar użytkownika
thekingisback
Posty: 486
Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: częstochowa

24 gru 2013, 12:57

Mic z tego co pamietam to kupowalismy ten sam kolektor;D
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

24 gru 2013, 13:17

Teoria teorią, a praktyka praktyką.
Możecie wrzucić wykresy i który dokładnie kolektor jest ok?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

24 gru 2013, 13:24

Kolega cos pisal tez apropo bazy pod ewentualne turbo w przyszlosci. Nalezy zaznaczyc, ze kolektor pod turbo jest zupelnie inny niz wolnossacy, z tego wynika ze jesli chodzi o kolektor, to jaki by nie byl przy turbo jest do wymiany.
Awatar użytkownika
thekingisback
Posty: 486
Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: częstochowa

24 gru 2013, 13:34

wiadomo ze przy turbo trzeba wymienic znowu kolektor , ale tutaj piszemy o wolnossacych ,a co do wykresu to tutaj w moim opisie auta jest wykres przed i po
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?p=73669&highlight=#73669
http://www.youtube.com/watch?v=Cj8EJ7Pnbps#t=66 a tutaj slychac jak mruczy madzia;)
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

24 gru 2013, 16:15

thekingisback pisze:ale tutaj piszemy o wolnossacych



matil86 pisze:nierdzewka jest o tyle fajna, ze będe w miatke jeszcze inwestował, może nie koniecznie chce robić turbo na starcie, ale wszystkie komponenty pod chętnie już zaczne...


Dla mnie ta wypowiedź sugeruje przyszłościowy rozwój w turbo u kolegi matil86, nie wiem jak dla Ciebie.
Awatar użytkownika
thekingisback
Posty: 486
Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: częstochowa

24 gru 2013, 17:05

nie doczytalem, moj bład. Jezeli kolega bedzie pozniej chcial robic turbo to kolektor bedzie musial zmienic , no i wydech tez min 2 cale
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
matil86
Posty: 46
Rejestracja: 21 paź 2013, 7:10
Lokalizacja: Warszawa

25 gru 2013, 10:33

tak myślałem, że temat będzie mocno dyskusyjny i każdy będzie miał inne zdanie... Chce swoją drogą przetestować wpływ kolektora, bo mój już się nie nadaje i tak sobie pomyślałem o tym 4-2-1, co do kwasówki to właśnie 2" chce zrobić pod turbo kiedyś, bo po co na np. rok robić węższą, płacić za to, a potem znowu zmieniać... muszę zrobić caały układ wydechowy więc chce zainwestować już w coś porządnego. Mój błąd, że trochę nieprecyzyjnie się wypowiedziałem na początku.

Teraz dwa pytania i Proszę tu o pomoc:
- gdzie w wawie zrobić kwasówke żeby nie przepłacić (ss krzyknęło 2100 bez zniżek które będę miał, ale w kwietniu/maju bo oddaje 2 mercedesy znajomego)
- jakie są wasze doświadczenia z tymi firmami (znanymi), czy ma ktoś jakieś zniżki jako stały klient i nie chce mojej miatki też na nie dać ? ;)
- a i jeszcze jaka firma na kolektor ? mam możliwość zakupu tam, bo okazało się, że koleżanka tam wyjechała i może mi zakupić i przesłać do Polski....

Z góry wielkie dzięki za pomoc i wypowiedzi, jestem nowym użytkownikiem i forum i miatki, dlatego wszelkie podpowiedzi i doświadczenia są dla mnie na wagę złota.... Pozdrawiam :)

[ Dodano: 25-12-2013, 11:35 ]
mam możliwość zakupu tam oznacza - Wielką Brytanie :)
zajcol
Posty: 872
Rejestracja: 02 wrz 2012, 19:16
Model: Inny
Lokalizacja: Wiocha pod Wawą

26 gru 2013, 10:15

matil86 pisze:bo mój już się nie nadaje


To znaczy, że pękł, czy zużył się "funkcjonalnie" ? [URL=http://www.abc-ekonomii.net.pl/s/zuzycie_funkcjonalne_nieruchomosci.html]klik[/URL] :mrgreen:
- NC 2006 2.0 powershift
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

26 gru 2013, 11:42

Pamietaj, ze jesli wydech ma byc przyszlosciowo pod turbo (pomijajac inny kolektor) to musi byc luzny = wspomniane juz 2" lub wiecej. Problem jest taki, ze tak luzny wydech nie jest dobry do auta wolnossacego.
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

26 gru 2013, 14:41

ja mam "luźny" wydech i hamowania mówiła co innego :p
jest szkoła dużych średnic do N/A
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

26 gru 2013, 15:53

Duze srednice daja cokolwiek tylko u gory, traci sie znacznie na przebiegu momentu. Podobnie jak kolektory 4-1 i 4-2-1 jest roznica w mocy max i przebiegu momentu. Mowimy tu o autach na ulice, a nie do sportu. Dlatego przebieg momentu jest b. Wazny. Za luzny wydech da cos kolo 5000rpm i w gore, a reszta bedzie gorsza niz seria, na codziej malo kto trzyma obroty ponad 5000rpm.
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1708
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

27 gru 2013, 7:40

to co z tym kolektorem do N/A? Co koledze polecacie? Mnie też ten temat interesuje :mrgreen:
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
ODPOWIEDZ