wahacz tylny, tuleje
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Mógłby mi ktoś powiedzieć czy w wahaczu górnym wszystkie tuleje są takie same? Tzn dwie są przy kole i jedna na łączeniu wahacza ze zwrotnicą czy ta ze zwrotnicą jest jakaś inna?
[ Dodano: 25-10-2013, 11:50 ]
jeszcze jedno pytanie, wie ktoś gdzie w Poznaniu/okolicach mogę kupić te tuleje? Kupiłbym na kmparts ale tam mają cały komplet 6 sztuk dla obu wahaczy, a potrzebuję tylko do jednego...
[ Dodano: 25-10-2013, 11:50 ]
jeszcze jedno pytanie, wie ktoś gdzie w Poznaniu/okolicach mogę kupić te tuleje? Kupiłbym na kmparts ale tam mają cały komplet 6 sztuk dla obu wahaczy, a potrzebuję tylko do jednego...
Mógłby mi ktoś powiedzieć czy w wahaczu górnym wszystkie tuleje są takie same?
Wszystkie trzy są identyczne, 28-8C0, part number NA01-28-8C0C. W granicach 100 zł / szt. brutto w ASO.
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
Jeżeli mówimy o tylnym wahaczu to z tego co pamiętam wewnętrzne tuleje róźnią się od zewnętrznych.
Ja montowałem energy suspension i na schemacie były inne: http://www.949racing.com/server/17492.pdf
Hmm, sprawdziłem teraz na strongflex i u nich wew i zew mają te same oznaczenie. Czyli spilner ma pewnie rację.
Ja montowałem energy suspension i na schemacie były inne: http://www.949racing.com/server/17492.pdf
Hmm, sprawdziłem teraz na strongflex i u nich wew i zew mają te same oznaczenie. Czyli spilner ma pewnie rację.
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
Dzięki wielkie za info! W ASO troche nie opłacalne jak za 100zł sztuka bo wychodzi 300zł za 3, a w KMparts jest 6szt za 380zł, co nie zmienia faktu że 6 nie potrzebuję może ktoś też potrzebuje tylko 3 złoży się? albo macie jakieś miejsca jeszcze do kupna (w Polsce )? Bo z tego co widzę Energy Suspension jest GB albo USA
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
przemo60 pisze:Napisałem co carspeed i zobaczę co mi dopiszą zobaczę też w poniedziałek jak mają się ceny dokładne w poznańskim ASO, a poza tym ma ktoś jakąś opinię jak zachowają się poliuretany połączone ze standardem?
+1
właśnie miałem o to samo pytać.
Tuleje musza byc takie same w symetrycznych miejscach. Tzn nie mozna dac serii po prawo a poli po lewo. Ogolnie poli ze strongflexa mam i jest ok, ale ja mam na tym caly zawias (czerwone miekkie). Bez strat na komforcie.
- Alex
- Donator
- Posty: 4615
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
mnie doswiadczenie nauczylo ze wymiana pojedynczych tulei jest zwykle srednio sensowna. Jesli nawet ktores sa wyraznie uszkodzone a pozostale wygladaja ok to i tak po parunastu latach nie maja juz takiej samej twardosci jak nowe. Jesli auto ma sensownie sie prowadzic to chyba najlepiej zrobic sprawe raz a dobrze i wymienic calosc. Np. na poli bo ceny ori w wiekszosci marek chyba zabijaja, nawet jesli nie ma takich dowcipow jak jedna z tuleji dostepna tylko i wylacznie razem z wahaczem .
Bawilem sie troche zawiecha w Hondzie i mam dolna polowe zawiechy na poli a gorna seryjna. I to nie jest to, niedlugo kupuje reszte i robie. Jakbym zrobil od razu calosc byloby pewnie od razu lepiej a na pewno taniej.
Bawilem sie troche zawiecha w Hondzie i mam dolna polowe zawiechy na poli a gorna seryjna. I to nie jest to, niedlugo kupuje reszte i robie. Jakbym zrobil od razu calosc byloby pewnie od razu lepiej a na pewno taniej.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Dużo biorą za samą wymianę i dlatego nie chcę robić obu stron, a padły tuleje tylko przez wjazd w dużą dziurę :/ a co do kmparts to pisałem do nich i na sztuki nie sprzedają, a na IL są ale cena nie zachęca bo wychodzi jakoś ponad 70zł ale przesyłkę trzeba doliczyć więc gra nie warta świeczki dla kilkudziesięciu zł
przemo60 jak jest na IL to kmparts może to dla Ciebie zamówić, podaj mu poprostu link do części z IL, którą chcesz. Wiem że może bo kiedyś tak robiłem, nie miał na swojej stronie, a IL to oferował i powiedział, że może zamówić, aczkolwiek wychodziło troszeczkę drożej niż na IL (ale wysyłka z pl tańsza).
Co do tulei to zdecydowanie zgadzam się z Alexem, trzeba robić całość i tyle.
Co do tulei to zdecydowanie zgadzam się z Alexem, trzeba robić całość i tyle.
Zasada w sumie jak przy amorach/sprężynach - wymieniać powinno się osiami.
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 24 lip 2013, 20:20
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
Witam Panowie!
Nie chcę zakładać nowego tematu, ale jak nikt nie odpowie, to będę zmuszony. Może mi ktoś powiedzieć, jakie tuleje tylne są potrzebne w miejsca gdzie wchodzą cztery śruby do regulacji geometrii? Nie znam się na tym i nie wiem, czy to mają być 2 tuleje tylne wahacza dolnego i 2 tuleje tylne wahacza górnego, czy wszystkie takie same, czy jakie tam...
Pozdrawiam!
Nie chcę zakładać nowego tematu, ale jak nikt nie odpowie, to będę zmuszony. Może mi ktoś powiedzieć, jakie tuleje tylne są potrzebne w miejsca gdzie wchodzą cztery śruby do regulacji geometrii? Nie znam się na tym i nie wiem, czy to mają być 2 tuleje tylne wahacza dolnego i 2 tuleje tylne wahacza górnego, czy wszystkie takie same, czy jakie tam...
Pozdrawiam!
Odgrzebię po raz kolejny W mojej NB skrzypią na suchym tuleje wahacza tył góra po jednej stronie. Czytając forum wychodzi na to, że sensownie byłoby wymienić co najmniej całą górę tył (dobrze zrozumiałem)?
W tym miejscu dochodzimy do kosztów... W Carspeed jedna tuleja kosztuje 100 zł (OEM). Zestaw tył/góra w kmparts za tuleje metalowogumowe IL Sport kosztuje 480 zł.
Zestaw poli z olkusza za całość (przód tył) bez stabów i dyfra kosztuje 655 zł (mamy tam jakąś zniżkę jeszcze klubowo?), ze stabami 781 zł, natomiast cały tył (góra + dół) kosztuje 389 zł (ze stabami 480).
Jest sens brania samego tyłu z Olkusza czy jak wymieniać to wszystko? W sumie to nie chciałem poli bojąc się utraty komfortu, ale różnica w cenie jest ogromna na ich korzyść... Gumy młodsze już nie będą i trochę się boję, że jak wywalę 480 zł na górę/tył, za chwilę odezwie się dół lub przód i znowu wydam krocie...
W tym miejscu dochodzimy do kosztów... W Carspeed jedna tuleja kosztuje 100 zł (OEM). Zestaw tył/góra w kmparts za tuleje metalowogumowe IL Sport kosztuje 480 zł.
Zestaw poli z olkusza za całość (przód tył) bez stabów i dyfra kosztuje 655 zł (mamy tam jakąś zniżkę jeszcze klubowo?), ze stabami 781 zł, natomiast cały tył (góra + dół) kosztuje 389 zł (ze stabami 480).
Jest sens brania samego tyłu z Olkusza czy jak wymieniać to wszystko? W sumie to nie chciałem poli bojąc się utraty komfortu, ale różnica w cenie jest ogromna na ich korzyść... Gumy młodsze już nie będą i trochę się boję, że jak wywalę 480 zł na górę/tył, za chwilę odezwie się dół lub przód i znowu wydam krocie...