wahacz tylny, tuleje

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

przemo60
Posty: 61
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:12
Lokalizacja: Poznań

25 paź 2013, 10:40

Mógłby mi ktoś powiedzieć czy w wahaczu górnym wszystkie tuleje są takie same? Tzn dwie są przy kole i jedna na łączeniu wahacza ze zwrotnicą :) czy ta ze zwrotnicą jest jakaś inna?

[ Dodano: 25-10-2013, 11:50 ]
jeszcze jedno pytanie, wie ktoś gdzie w Poznaniu/okolicach mogę kupić te tuleje? Kupiłbym na kmparts ale tam mają cały komplet 6 sztuk dla obu wahaczy, a potrzebuję tylko do jednego...
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

25 paź 2013, 11:29

Mógłby mi ktoś powiedzieć czy w wahaczu górnym wszystkie tuleje są takie same?

Wszystkie trzy są identyczne, 28-8C0, part number NA01-28-8C0C. W granicach 100 zł / szt. brutto w ASO.
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

25 paź 2013, 11:40

Jeżeli mówimy o tylnym wahaczu to z tego co pamiętam wewnętrzne tuleje róźnią się od zewnętrznych.
Ja montowałem energy suspension i na schemacie były inne: http://www.949racing.com/server/17492.pdf

Hmm, sprawdziłem teraz na strongflex i u nich wew i zew mają te same oznaczenie. Czyli spilner ma pewnie rację.
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

25 paź 2013, 12:42

Obrazek
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
przemo60
Posty: 61
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:12
Lokalizacja: Poznań

25 paź 2013, 16:27

Dzięki wielkie za info! W ASO troche nie opłacalne jak za 100zł sztuka bo wychodzi 300zł za 3, a w KMparts jest 6szt za 380zł, co nie zmienia faktu że 6 nie potrzebuję :P może ktoś też potrzebuje tylko 3 złoży się? albo macie jakieś miejsca jeszcze do kupna (w Polsce :P)? Bo z tego co widzę Energy Suspension jest GB albo USA ;)
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

25 paź 2013, 17:34

Może w carspeed mają taniej. Są też poli strongflex http://www.strongflex.eu/pl/126-mazda-nb-99-05 ale nie wiem jak to wyjdzie jak się zmiesza oryginalne tuleje ze sztywniejszymi poliuretanowymi.
przemo60
Posty: 61
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:12
Lokalizacja: Poznań

25 paź 2013, 18:12

Napisałem co carspeed i zobaczę co mi dopiszą :) zobaczę też w poniedziałek jak mają się ceny dokładne w poznańskim ASO, a poza tym ma ktoś jakąś opinię jak zachowają się poliuretany połączone ze standardem? :)
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

28 paź 2013, 9:56

przemo60 pisze:Napisałem co carspeed i zobaczę co mi dopiszą :) zobaczę też w poniedziałek jak mają się ceny dokładne w poznańskim ASO, a poza tym ma ktoś jakąś opinię jak zachowają się poliuretany połączone ze standardem? :)


+1
właśnie miałem o to samo pytać.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

28 paź 2013, 17:12

Tuleje musza byc takie same w symetrycznych miejscach. Tzn nie mozna dac serii po prawo a poli po lewo. Ogolnie poli ze strongflexa mam i jest ok, ale ja mam na tym caly zawias (czerwone miekkie). Bez strat na komforcie.
przemo60
Posty: 61
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:12
Lokalizacja: Poznań

29 paź 2013, 13:23

Szkoda, trzeba będzie serię kupić. Dla potomnych na carspeed mają za 97zł/szt + przesyłka :)
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

29 paź 2013, 22:25

Sprawdź na IL moto z tego co pamiętam, tam mieli też mniejsze zestawy, albo i pojedyncze tuleje. A jeśli coś jest na IL'u to kmparts może Ci to ściągnąć, nawet jak nie ma na stronie kmparts.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4615
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

30 paź 2013, 13:30

mnie doswiadczenie nauczylo ze wymiana pojedynczych tulei jest zwykle srednio sensowna. Jesli nawet ktores sa wyraznie uszkodzone a pozostale wygladaja ok to i tak po parunastu latach nie maja juz takiej samej twardosci jak nowe. Jesli auto ma sensownie sie prowadzic to chyba najlepiej zrobic sprawe raz a dobrze i wymienic calosc. Np. na poli bo ceny ori w wiekszosci marek chyba zabijaja, nawet jesli nie ma takich dowcipow jak jedna z tuleji dostepna tylko i wylacznie razem z wahaczem :o .

Bawilem sie troche zawiecha w Hondzie i mam dolna polowe zawiechy na poli a gorna seryjna. I to nie jest to, niedlugo kupuje reszte i robie. Jakbym zrobil od razu calosc byloby pewnie od razu lepiej a na pewno taniej.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
przemo60
Posty: 61
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:12
Lokalizacja: Poznań

31 paź 2013, 23:55

Dużo biorą za samą wymianę i dlatego nie chcę robić obu stron, a padły tuleje tylko przez wjazd w dużą dziurę :/ a co do kmparts to pisałem do nich i na sztuki nie sprzedają, a na IL są ale cena nie zachęca bo wychodzi jakoś ponad 70zł ale przesyłkę trzeba doliczyć więc gra nie warta świeczki dla kilkudziesięciu zł :P
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

01 lis 2013, 8:09

przemo60 jak jest na IL to kmparts może to dla Ciebie zamówić, podaj mu poprostu link do części z IL, którą chcesz. Wiem że może bo kiedyś tak robiłem, nie miał na swojej stronie, a IL to oferował i powiedział, że może zamówić, aczkolwiek wychodziło troszeczkę drożej niż na IL (ale wysyłka z pl tańsza).
Co do tulei to zdecydowanie zgadzam się z Alexem, trzeba robić całość i tyle.
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

02 lis 2013, 9:58

Zasada w sumie jak przy amorach/sprężynach - wymieniać powinno się osiami.
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
kinderslash
Posty: 47
Rejestracja: 24 lip 2013, 20:20
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

07 gru 2015, 8:48

Witam Panowie!

Nie chcę zakładać nowego tematu, ale jak nikt nie odpowie, to będę zmuszony. Może mi ktoś powiedzieć, jakie tuleje tylne są potrzebne w miejsca gdzie wchodzą cztery śruby do regulacji geometrii? Nie znam się na tym i nie wiem, czy to mają być 2 tuleje tylne wahacza dolnego i 2 tuleje tylne wahacza górnego, czy wszystkie takie same, czy jakie tam...

Pozdrawiam!
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

07 gru 2015, 13:55

4x tylne dolne wewnętrzne tuleje, takie same.
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 694
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

13 mar 2017, 20:15

Odgrzebię po raz kolejny :kciuk: W mojej NB skrzypią na suchym tuleje wahacza tył góra po jednej stronie. Czytając forum wychodzi na to, że sensownie byłoby wymienić co najmniej całą górę tył (dobrze zrozumiałem)?
W tym miejscu dochodzimy do kosztów... W Carspeed jedna tuleja kosztuje 100 zł (OEM). Zestaw tył/góra w kmparts za tuleje metalowogumowe IL Sport kosztuje 480 zł.
Zestaw poli z olkusza za całość (przód tył) bez stabów i dyfra kosztuje 655 zł (mamy tam jakąś zniżkę jeszcze klubowo?), ze stabami 781 zł, natomiast cały tył (góra + dół) kosztuje 389 zł (ze stabami 480).
Jest sens brania samego tyłu z Olkusza czy jak wymieniać to wszystko? W sumie to nie chciałem poli bojąc się utraty komfortu, ale różnica w cenie jest ogromna na ich korzyść... Gumy młodsze już nie będą i trochę się boję, że jak wywalę 480 zł na górę/tył, za chwilę odezwie się dół lub przód i znowu wydam krocie...
mutra
Donator
Donator
Posty: 3683
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

13 mar 2017, 20:21

ja robie wszystko.Inna opcja to kupno tylko tych tulei które wymagają wymiany zamiast całego kompletu. Jak weźmiesz 75 sh to nie powinno byc dużej różnicy.
ODPOWIEDZ