[połączony] Jakie opony zimowe

Ktore wybrac?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

wojteq
Posty: 351
Rejestracja: 18 sty 2013, 6:31
Lokalizacja: Katowice

26 wrz 2013, 13:56

To rozwiązanie odpada. Kurde to żona się ucieszy, jak jej powiem, że musi ze mną jechać wymienić opony drugim autem :bang:
grzes pisze:Wiesz do czego to służy? JA wiem ze nie wiesz(...) Człowieku, żebym ja się z Tobą kłócił o takie sprawy to musisz jeszcze spędzić w garażu i internecie pare tysięcy godzin na skrupulatnym uczeniu się tego, czego się w garażu i internecie nauczyć nie da (...)Na żywo, zweryfikujemy kto ma jakie zaplecze merytoryczne(...) bo ja nie mam nic Tobie do udowodnienia...
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

26 wrz 2013, 14:39

Ja ze dwa razy zostawiłem mazdę na parkingu bez kół - a drugim zawiozem na podmiankę.. ;-) ale zazwyczaj było przy okazji czegoś jeszcze... no i trochę zabawy.. ;-)
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

26 wrz 2013, 15:10

Zdarzało mi się przewozić NC'kiem cztery gumy do wulkanizatora. Z tego co pamiętam, dwie jechały na sztorc na fotelu pasażera, a dwie na złożonym dachu, "nadziane" na maskownice pałąków przeciwkapotażowych. Trzeba tylko zabrać czyste worki i... nie można założyć dachu gdy zacznie padać... :razz:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
koucz
Posty: 160
Rejestracja: 25 maja 2010, 20:12
Lokalizacja: Białystok

11 paź 2013, 12:43

Przedmną pierwszy sezon zimowy z mazdą, więc stoję przed zakupem zimówek do auta, na ten moment zatrzymałęm się przy następujących modelach:
1) Pirelli SottoZero 2
2) Nokian WR A3
rozmiar: 205/50/17
Jakieś doświadczenia? Może alternatywy?
wojteq
Posty: 351
Rejestracja: 18 sty 2013, 6:31
Lokalizacja: Katowice

11 paź 2013, 13:07

Wybrałem opcję 2, ale wrażenia będą dopiero po zimie :mrgreen:
grzes pisze:Wiesz do czego to służy? JA wiem ze nie wiesz(...) Człowieku, żebym ja się z Tobą kłócił o takie sprawy to musisz jeszcze spędzić w garażu i internecie pare tysięcy godzin na skrupulatnym uczeniu się tego, czego się w garażu i internecie nauczyć nie da (...)Na żywo, zweryfikujemy kto ma jakie zaplecze merytoryczne(...) bo ja nie mam nic Tobie do udowodnienia...
Awatar użytkownika
Rockatansky
Donator
Donator
Posty: 1980
Rejestracja: 06 mar 2012, 13:39
Lokalizacja: W-wa - St.Miłosna

11 paź 2013, 14:51

Dżunior pisze:Zdarzało mi się przewozić NC'kiem cztery gumy do wulkanizatora. Z tego co pamiętam, dwie jechały na sztorc na fotelu pasażera, a dwie na złożonym dachu, "nadziane" na maskownice pałąków przeciwkapotażowych. Trzeba tylko zabrać czyste worki i... nie można założyć dachu gdy zacznie padać... :razz:


Potwierdzam, NBFL również ma tą funkcję :kciuk:
Rockatansky

I miejsce w generalce MMC 2016 klasa 1.8/2.0
I miejsce w generalce MMC 2014 klasa 1.6
IV miejsce w generalce MMC 2013 klasa N/A
Chwiał
Posty: 925
Rejestracja: 06 gru 2012, 10:21
Lokalizacja: W-wa, Śródmieście

11 paź 2013, 15:12

Eee tam. Ja upychałem 3 szt. na siedzeniu pasażera (dwie sztorcem i jedna w nogi), a czwarta do bagażnika. Drzwi pasażera trzeba było jedynie kolanem domykać, a w trakcie jazdy był mały problem ze zmianą biegów :mrgreen:
My nie jeździmy szybko, my wolno latamy!
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

11 paź 2013, 17:45

Dzisiaj zmieniałem kapcie, co prawda letnie ale przewoziłem tak: 2 na siedzenie, 1 na tylną półkę, 1 do bagażnika. Denerwuje prawie brak widoczności prawego lusterka + założony dach, ale do wulkanizatora i z powrotem daje radę :kciuk:
Obrazek
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1414
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

11 paź 2013, 18:38

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2013-AMS-Sports-Winter-Tyre-Test.htm
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
ubek
Donator
Donator
Posty: 1349
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

11 paź 2013, 18:48

koucz pisze:1) Pirelli SottoZero 2
2) Nokian WR A3
rozmiar: 205/50/17
Jakieś doświadczenia? Może alternatywy?


ja bym dopisał Continentala do listy napewno i GY UG 8.
Miałem przyjemność jeździć i spisuja sie znakomicie jak dla mnie, pod każdym względem nie mogłem narzekać.

U mnie zamówione Nokiany Wr d3 w tym sezonie. Już jakiś czas chciałem spróbować no i zobaczymy. A3 bardzo podobne do wcześniejszego modelu G2 ktory chciałem kupić kiedyś ale sie skończyły u dystrybutora wybrałem własnie UG8.
White NA BP'95
koucz
Posty: 160
Rejestracja: 25 maja 2010, 20:12
Lokalizacja: Białystok

11 paź 2013, 18:49

Konkretnie, dzięki :)
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

11 paź 2013, 19:17

Tej zimy planuję jak najwięcej unikać śniegu i soli- czy mi sie uda to zobaczymy ale.... trzecia zima z Bridgestone Blizzak LM-30 - polecam - dają radę.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 786
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

12 paź 2013, 9:40

ubek pisze:
koucz pisze:1) Pirelli SottoZero 2
2) Nokian WR A3
rozmiar: 205/50/17
Jakieś doświadczenia? Może alternatywy?


ja bym dopisał Continentala do listy napewno i GY UG 8.
Miałem przyjemność jeździć i spisuja sie znakomicie jak dla mnie, pod każdym względem nie mogłem narzekać.

U mnie zamówione Nokiany Wr d3 w tym sezonie. Już jakiś czas chciałem spróbować no i zobaczymy. A3 bardzo podobne do wcześniejszego modelu G2 ktory chciałem kupić kiedyś ale sie skończyły u dystrybutora wybrałem własnie UG8.


Jeżeli na Miacie WRD3 będą się spisywać jak na Swifcie (zostawiłem sobie komplet- pasują), to będzie dobrze. Swift potrafił wjechać prawie wszędzie gdzie wjeżdżało się jeepem wranglerem- na śnieg i lód te opony były niesamowite. Nieco gorzej z błotem pośniegowym, bo troszkę bardziej się ślizgały, a na większych kałużach trzeba było uważać na aquaplanning, ale nadal były całkiem dobre. I na suchym też całkiem przyjemnie się jeździło- nawet ciszej niż moje letnie opony (NCT5).
ubek
Donator
Donator
Posty: 1349
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

12 paź 2013, 10:34

U siebie wczesniej tez w Swifcie GTi miałem UG8 i wiele razy mi tyłek uratowały.

rachey jaki masz rozmiar tych Nokianów ze Swifta?
White NA BP'95
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 786
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

12 paź 2013, 10:39

ubek pisze:U siebie wczesniej tez w Swifcie GTi miałem UG8 i wiele razy mi tyłek uratowały.

rachey jaki masz rozmiar tych Nokianów ze Swifta?


185/60R15
gregbestia
Posty: 14
Rejestracja: 10 wrz 2013, 19:48
Lokalizacja: Poznań

04 lis 2013, 20:39

Zima idzie więc nieco odśnieżę temat :mrgreen:

Przeczytałem cały wątek i dalej nie wiem jakie opony wybrać dla mojej wspaniałej NB? Czy węższe o wyższym profilu czy rozmiar oryginalny czy jeszcze jakieś inne? :roll:

Mam dylemat między oponami:
1. Continental ContiWinterContact Ts790 185/55R15 82T od 334,99 zł
2. Continental ContiWinterContact Ts800 195/50R15 82T od 268,98 zł

ad.1. są węższe ale mają wyższy profil = lepiej się prowadzi w śniegu/chlapie ale są nieco wyższe. Zastanawiam się czy czasem nie będą mi haczyły podczas wjechania w jakaś dziurę lub podczas maksymalnego skrętu (teraz przy letnich 195/50R15 przy maksymalnym skręcie )

ad.2. oryginalny rozmiar i tańsze ale niższe (o 1cm? :onie: ) ;)

Czy indeks nośności opon w naszych Miatach (przy takiej wadze) w ogóle jest istotny bo wydaje mi, że nie?

Doradźcie mi młodemu niedoświadczonemu :shock:

Pozdrawiam
Greg
greg
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 786
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

04 lis 2013, 20:43

Ja mam 185/60R15 i nic nie przyciera, nawet przy maks skręcie, więc jeżeli nie masz jakoś modyfikowanego zawiasu to się o to martwić nie musisz.
gregbestia
Posty: 14
Rejestracja: 10 wrz 2013, 19:48
Lokalizacja: Poznań

04 lis 2013, 21:00

rachey pisze:Ja mam 185/60R15 i nic nie przyciera, nawet przy maks skręcie, więc jeżeli nie masz jakoś modyfikowanego zawiasu to się o to martwić nie musisz.


Jeszcze jedno pytanie: czy wejdą takie 185/55R15 na oryginalne alufele Miaty? :???:
Załączniki
DSC_7908.jpeg
greg
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4682
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

04 lis 2013, 21:06

Wejdą bez problemu.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 786
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

04 lis 2013, 21:13

gregbestia pisze:
rachey pisze:Ja mam 185/60R15 i nic nie przyciera, nawet przy maks skręcie, więc jeżeli nie masz jakoś modyfikowanego zawiasu to się o to martwić nie musisz.


Jeszcze jedno pytanie: czy wejdą takie 185/55R15 na oryginalne alufele Miaty? :???:


Wejdą :mrgreen:
Załączniki
20131031_161403.jpg
gregbestia
Posty: 14
Rejestracja: 10 wrz 2013, 19:48
Lokalizacja: Poznań

04 lis 2013, 21:15

Dzięki rachey & Alan :cool:
Piękny kolor :smile:
greg
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

04 lis 2013, 21:23

gregbestia pisze:Piękny kolor

piękny,
mam taki sam :mrgreen:
ale czy te 185 nie za wąskie?
oryginalnie są 205/45/16
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4682
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

04 lis 2013, 21:29

piotr-gka pisze:oryginalnie są 205/45/16

Albo 195/50/15. Na zimę wąska jest lepsza niż szeroka.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
gregbestia
Posty: 14
Rejestracja: 10 wrz 2013, 19:48
Lokalizacja: Poznań

04 lis 2013, 21:32

piotr-gka pisze:
gregbestia pisze:Piękny kolor

piękny,
mam taki sam :mrgreen:
ale czy te 185 nie za wąskie?
oryginalnie są 205/45/16


Z tego co widziałem dzisiaj w katalogu to oryginalne są 195/50R15
ale te o których mówisz muszą wyglądać diabelsko :twisted:
greg
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

04 lis 2013, 21:32

a 185 60 15?
bo takie są najpopularniejsze i najtańsze.
czy będą dużo wyższe i będą przekłamywać na liczniku?
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 786
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

04 lis 2013, 21:35

0,2% różnicy względem 195/50R15 jeżeli dobrze pamiętam

Ja mam takie, bo miałem z poprzedniego samochodu dobre zimówki- szkoda było je marnować skoro podchodzą pod Mazdę.
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

04 lis 2013, 21:37

chyba ojciec ma takie w clio, jutro przystawię i sprawdzę organoleptycznie :mrgreen:
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

06 lis 2013, 15:48

jeździł ktoś na takich?
http://www.oponeo.pl/dane-opony/vredestein-snowtrac-3-185-60-r15-88-t-xl#44106375
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

10 lis 2013, 11:33

tak oglądam różne testy opon
http://www.sklepopon.pl/aktualnosci.html?id=45
i coraz bardziej skłaniam się ku nowym firestonion w rozmiarze 185 60 15
wydaje mi się najlepszy stosunek jakość/cena
czy nośność 84 wystarcza do mazdy?
ubek
Donator
Donator
Posty: 1349
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

10 lis 2013, 12:10

dla mnie najlepszy stosunek jakość/cena to tak:

1.Nokian WR D3
2.Goodyear ULTRAGRIP 8
3.Firestone Winterhawk 3
4.Vredestein Snowtrac 3

ale ktorej byś z nich nie wybrał i tak bedzie dobra i nie zauważysz różnicy, wiec wez te ktore beda najmłodsze i w najlepszej cenie bo teraz juz pelnia sezonu.
White NA BP'95
ODPOWIEDZ