Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

16 sie 2013, 21:58

Necro pisze:lewarek zmiany biegów zaczął wibrować


pewnie wcześniej na to nie zwracałeś uwagi bo one tak mają ,

a gumy i olej zawsze warto wymienić - nie zaszkodzi :smile:

a tego dźwięku to ktoś musi posłuchać na żywo bo to może być kilka rzeczy

pozdrawiam
:)
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

18 sie 2013, 14:10

Ja mam ciekawy problem.

Auto odpalam na luzie praktycznie zawsze. Silnik jest zimny, odpalam. Wciskam sprzęgło i wrzucam bieg (zwykle wsteczny). Nic nie zgrzyta, nie piszczy ale mimo wysprzęglenia obroty spadają, często do niższych niż jałowe ciepłego silnika. Wyrzucenie biegu powoduje że z powrotem wracają do wartości "ze ssania" czyli jakieś 1100-1200.

Wszystko odbywa się na postoju bez prób ruszania. Test który ktoś mi polecił - wrzucenie wstecznego i odpalenie silnika z wciśniętym sprzęgłem - nic nie wykazał. Auto ani drgnęło do tyłu.
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

18 sie 2013, 14:24

Krzywy, raczej normalny objaw, ja muszę wcisnąć sprzęgło żeby odpalić (usdm)
i też tak mam
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

18 sie 2013, 14:32

Ale co może być powodem tak naprawdę? Sterownik w jakiś sposób odłącza "ssanie" bo w programie ma przewidziane że jak jest zapięty bieg to znaczy, że i tak za chwilę będą wyższe obroty więc się rozgrzeje bez dodatkowej dawki powietrza i paliwa na luzie?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

18 sie 2013, 16:18

Krzywy pisze:Ja mam ciekawy problem.

Auto odpalam na luzie praktycznie zawsze. Silnik jest zimny, odpalam. Wciskam sprzęgło i wrzucam bieg (zwykle wsteczny). Nic nie zgrzyta, nie piszczy ale mimo wysprzęglenia obroty spadają, często do niższych niż jałowe ciepłego silnika. Wyrzucenie biegu powoduje że z powrotem wracają do wartości "ze ssania" czyli jakieś 1100-1200.

Wszystko odbywa się na postoju bez prób ruszania. Test który ktoś mi polecił - wrzucenie wstecznego i odpalenie silnika z wciśniętym sprzęgłem - nic nie wykazał. Auto ani drgnęło do tyłu.


Odpalasz na sprzęgle wciśniętym?? Czy jak odpalasz na wciśnięty sprzęgle to obroty są prawidłowe ??
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

18 sie 2013, 16:24

Odpalam na luzie, sprzęgło wyciśnięte. Dopiero potem wciskam sprzęgło i zapinam bieg.

druga sprawa
http://img194.imageshack.us/img194/7359/ydmx.jpg
Co to jest? Chyba coś od alarmu... ten czerwony grzybek można wcisnąć. Jest na sprężynce. Bo mam problem... pociągi mi włączają alarm, nie mam zielonego pojęcia co tam w nim jest(już był z autem) i staram się to jakoś odłączyć. Wywaliłbym najchętniej czujnik wstrząsów (to pewnie jego wina) ale gdzie on może być to nie mam pojęcia.
PawlusK
Posty: 53
Rejestracja: 28 lip 2013, 13:30
Lokalizacja: Katowice

18 sie 2013, 16:33

Krzywy pisze:Odpalam na luzie, sprzęgło wyciśnięte. Dopiero potem wciskam sprzęgło i zapinam bieg.

druga sprawa
http://img194.imageshack.us/img194/7359/ydmx.jpg
Co to jest? Chyba coś od alarmu... ten czerwony grzybek można wcisnąć. Jest na sprężynce. .

pewnie wyłącznik serwisowy (awaryjny) jesli masz możliwość zobaczenia co pisze na centralce alarmowej (typ alarmu) możesz łatwo go wyłączyć wystarczy inst.obsługi z netu
najczęściej trzeba ileś razy przycisnąć szybko
np...
Tak jest w instrukcji z alarmu u mojego syna.... (Jesli twój pilot uległ uszkodzeniu to alarm możesz wyłączyć za pomocą ukrytego wyłącznika serwisowego. W tym celu otwórz drzwi alarm sie załączy następnie załącz stacyjke znajdź ukryty wyłącznik serwisowy i wciśnij go 5razy w ciągu 5 sekund ...alarm zostanie wyłączony)
40 ton brudnej mocy }:>
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

18 sie 2013, 16:40

Krzywy zobacz czy na zimnym silniku rosna obroty po wcisnieciu sprzegla, jesli tak sie dzieje to problem moze byc czujnik informujacy komp o ustawieniu skrzyni na luzie. Co w polaczeniu z czujnikiem sprzegla podbija lekko obroty, tylko nie pamietam czy to bylo w przedliftowych NA.
Necro
Posty: 594
Rejestracja: 03 lip 2013, 7:48
Model: Inny
Lokalizacja: W-wa/Sz-n

18 sie 2013, 19:47

Ostatnio zaczął występować u mnie dziwny problem. Zazwyczaj mam tak z rana lub po pracy, jak wsiadam do samochodu na zimnym silniku.
Na pierwszy biegu, bądź na wstecznym, słychać przez chwile (1 - 2 sekundy) piszczenie od przodu samochodu, ze strony kierowcy. Pojawia się to w czasie puszczania sprzęgła. Później problem znika.


Prawdopodobnie znalazłem, na czym polega mój problem z piszczeniem.
Poszukałem po filmikach. http://www.youtube.com/watch?v=6XdrRRkycGA To jest dokładnie ten dźwięk, przy czym u mnie trwa on ze 2 sekundy i tylko od czasu do czasu. Gdy samochód jest na luzie, słychać ze strony alternatora dodatkowe "warczenie" przy włączonych światłach. Albo pasek alternatora dostał luzu albo jest do wymiany, razem z rolką napinającą :).
Oczywiście to tylko teoria, ale jest to bardzo możliwe.
Ostatnio zmieniony 19 sie 2013, 10:06 przez Necro, łącznie zmieniany 1 raz.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

18 sie 2013, 20:40

ree pisze:Krzywy zobacz czy na zimnym silniku rosna obroty po wcisnieciu sprzegla, jesli tak sie dzieje to problem moze byc czujnik informujacy komp o ustawieniu skrzyni na luzie. Co w polaczeniu z czujnikiem sprzegla podbija lekko obroty, tylko nie pamietam czy to bylo w przedliftowych NA.

Ale mi obroty spadają. Odpalam zimny silnik na luzie, ma te swoje 1200 obrotów, wciskam sprzęgło, nadal jest 1200. Zapinam bieg i nagle spadają do jałowych albo i niżej. Pedał sprzęgła cały czas wciśnięty. Wystarczy że wyrzucę bieg i z powrotem wraca na 1200 tak jak na ssaniu. Na ciepłym silniku problem nie występuje.

Jeśli to nie tarcza sprzęgła przyciera o zamach to musi być jakiś system który wyłącza "ssanie" bo ECU uważa że silnik będzie się podgrzewał podczas normalnej jazdy (w końcu bieg już jest wrzucony). W sumie nie jest to jakiś wielki problem, nie zadusza mi silnika do cna. Po prostu się to dzieje i nie wiem czy jest normalne czy może trzeba grzebać dalej.



Co do alarmu to najchętniej bym to gówno wypruł. Bo nie dość że wyje od drgań wywołanych przez pociągi to jeszcze chce mnie uszczęśliwić na siłę uzbrajając się w jakieś 30 sekund po wyłączeniu zapłonu... Czasem nie zdążę wyjść z auta jak zbieram jakieś śmieci, albo podczas zamykania dachu (zapinania tylnej szyby) już to cholerstwo się uzbroi i wyje. Najgorsze jest to że to co wziąłem za centralkę było po prostu czujką mikrofalową i znowu jestem w punkcie wyjścia...
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

18 sie 2013, 21:08

Krzywy pisze:Co do alarmu to najchętniej bym to gówno wypruł. Bo nie dość że wyje od drgań wywołanych przez pociągi to jeszcze chce mnie uszczęśliwić na siłę uzbrajając się w jakieś 30 sekund po wyłączeniu zapłonu... Czasem nie zdążę wyjść z auta jak zbieram jakieś śmieci, albo podczas zamykania dachu (zapinania tylnej szyby) już to cholerstwo się uzbroi i wyje. Najgorsze jest to że to co wziąłem za centralkę było po prostu czujką mikrofalową i znowu jestem w punkcie wyjścia...


Obadamy na spocie. Czujniki mikrofalowe są konfigurowalne i możemy dać radę je ustawic tak, żeby nie włączały się bez potrzeby. A kabelek od zapłonu... można podpiąć gdzieś na stałe. Chbya że dorwiesz insturkcję od alarmu, to odpowiednią sekwencją przyciskow na pilocie pewnie da się to wyąłczyć.

[ Dodano: 18-08-2013, 22:08 ]
To może być też antynapad, nie masz czasem jakiegoś małego prztyczka podłączonego do alarmu gdzieś?
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

18 sie 2013, 21:16

Nie ja go montowałem i nie wiem jak jest rozplanowany. W tunelu nic od alarmu nie było (no chyba ze immobiliser nie jest oryginalny). Konsoli środkowej nie ściągałem na razie a i nie wiem czy drugi taki przełącznik/czujnik nie jest z drugiej strony bo też nie miałem okazji na razie rozebrać tamtej części podłogi/boczku.

Czujnik mikrofalowy u mnie to kawałek płytki drukowanej z anteną i lm324 + elementy pasywne. Dwa potencjometry z czego jeden od czułości dostępny na zewnątrz (drugi nie wiem po co... może do dostrajania anteny ale to by raczej jakiś trymer był). Na pewno nie odpowiada za odpalenie alarmu od drgań jakie wywołuje pociąg.

Ogólnie jak się pobuja autem to alarm raz się odpali, a raz nie... Czasami zadziała jak już niby przestaje się bujać wóz. W środku nic nie dynda.
Ł
Posty: 2
Rejestracja: 09 sie 2013, 23:26
Lokalizacja: żoliborz

18 sie 2013, 21:59

Witam,
od kwietnia jestem posiadaczem mazdy nc z 2006 r. z przebiegiem około 75 tys. Przejechałem nią do tej pory około 5 000 km.
Potrzebuje porady w 4 kwestiach
1. Odpalam auto i obserwuję falowanie obrotów. Czy to normalne czy coś się psuje.
2. Słyszę podejrzany dźwięk wdobywający się spod maski gdy nie ma wciśniętego sprzęgła, gdy sprzegło jest wciśnięte dźwięku żadnego nie ma. Po przejechaniu kilku kilometrów dźwięk jest cichszy.
3. Czasem gdy dodaję gazu zapala się kontrolka ręcznego, gaśnie gdy przychamuję
4. Gdzie w Warszawie serwisuje się Mazdy. bardzo mi zależy na rzetelnym i bezproblemowym miejscu.

Dziękuję za pomoc
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

19 sie 2013, 9:48

Ł pisze:Witam,
od kwietnia jestem posiadaczem mazdy nc z 2006 r. z przebiegiem około 75 tys. Przejechałem nią do tej pory około 5 000 km.
Potrzebuje porady w 4 kwestiach
1. Odpalam auto i obserwuję falowanie obrotów. Czy to normalne czy coś się psuje.
2. Słyszę podejrzany dźwięk wdobywający się spod maski gdy nie ma wciśniętego sprzęgła, gdy sprzegło jest wciśnięte dźwięku żadnego nie ma. Po przejechaniu kilku kilometrów dźwięk jest cichszy.
3. Czasem gdy dodaję gazu zapala się kontrolka ręcznego, gaśnie gdy przychamuję
4. Gdzie w Warszawie serwisuje się Mazdy. bardzo mi zależy na rzetelnym i bezproblemowym miejscu.

Dziękuję za pomoc


Nie wiem, czy w NC jest tak samo, jak w poprzednich. Jeśli tak, to:
1. Normalne, póki się nie popsuje.
2. Wysprzęglik?
3. ...
4. U tego pana http://forum.mx5klubpolska.pl/profile.php?mode=viewprofile&u=185
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

19 sie 2013, 10:04

Krzywy pisze:Jeśli to nie tarcza sprzęgła przyciera o zamach to musi być jakiś system który wyłącza "ssanie" bo ECU uważa że silnik będzie się podgrzewał podczas normalnej jazdy (w końcu bieg już jest wrzucony).

Nic takiego nie ma. Wzbogacanie jest zależne od temperatury silnika i tyle. Jak się nagrzeje to przestaje wzbogacać.
Ł pisze:3. Czasem gdy dodaję gazu zapala się kontrolka ręcznego, gaśnie gdy przychamuję

Sprawdź poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku :mrgreen:
Ł pisze:4. Gdzie w Warszawie serwisuje się Mazdy. bardzo mi zależy na rzetelnym i bezproblemowym miejscu.

Jest parę miejsc. Możesz spróbować AZ Auto na Puławskiej.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

19 sie 2013, 10:21

Kim Son San pisze: 2. Wysprzęglik?

Jakby wysprzęglik nie trzymał ciśnienia to miałby taki sam dźwięk niezależnie od położenia pedału sprzęgła. :mrgreen: Obstawiam że słyszy po prostu jak silnik kręci skrzynią na luzie przy puszczonym sprzęgle, przy tym przebiegu może być coś tam słychać. Przy małym zużyciu zmiana oleju w skrzyni może ją wyciszyć ale nie ma na to reguły.
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

19 sie 2013, 18:26

Ktos sie orientuje jakie sa koszta +/- regeneracji seryjnych Bilstein'ow w zerkopolu z 10th ? moje sa na wykonczeniu, sprawnosc kazdej ze sztuk nie przekracza 56%
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

19 sie 2013, 18:35

logimen pisze:sprawnosc kazdej ze sztuk nie przekracza 56%

Pomiar ze stacji diagnostycznej przy przeglądzie? Jeżeli tak to temu nie wierz!
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

19 sie 2013, 19:40

wojteks pisze:Pomiar ze stacji diagnostycznej przy przeglądzie?


Tak.
wojteks pisze:Jeżeli tak to temu nie wierz!


Poniewaz ?
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

19 sie 2013, 21:29

logimen pisze:Poniewaz ?


Ponieważ ja miałem kompletnie martwe i wylane i pokazało mi 80% sprawności. Jak założylem nówki miodzia to pokazało 70% :mrgreen:
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

19 sie 2013, 21:41

Logimen na wynik na trzepakach amorów wpływ ma wiele rzeczy między innymi profil opony, ciśnienie w oponach itd. Ważne jest aby amory miały parami na osiach możliwie zbliżoną siłę tłumienia (nie ważne ile procenty byle liczby były zbliżone) i nie było zewnętrznych objawów uszkodzenia (wycieki, stukania itd).
Przed pomiarem polecam spr. ciśnienie w oponach.

Koszt regeneracji w zerkopulu to jakieś 150-200pln od sztuki, zależy jaki amor i jak bardzo zniszczony.
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

20 sie 2013, 15:42

No to spoko. Troche mnie to uspokoilo. Dzieki za info chlopaki :kciuk:
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

20 sie 2013, 16:43

majkel pisze:Nic takiego nie ma. Wzbogacanie jest zależne od temperatury silnika i tyle. Jak się nagrzeje to przestaje wzbogacać.

Też mi się tak wydaje się wydaje ale za cholerę nie mam pojęcia co może być przyczyną. A ewidentnie na zimnym silniku wrzucenie biegu bez puszczania sprzęgła powoduje spadek obrotów. Auto przy odpalaniu stoi jak wryte.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

20 sie 2013, 21:06

Super stołki:
http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=124372
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

20 sie 2013, 21:19

Nie tylko stołki, wszystko fajne :kciuk:
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

20 sie 2013, 21:26

autopaga pisze:Super stołki:
http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=124372


:slinotok: :slinotok: :slinotok:
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

21 sie 2013, 20:56

pojawiły się Hawk HPS na allegro ktoś to już testował? jak to sie ma do EBC, DS? skończyły sie mi 4 klocki w tym sezonie przód i coś pilnie potrzebuje co nie tylko zwalnia a i hamuje ;-)
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

21 sie 2013, 21:30

arturo_tiburon pisze:pojawiły się Hawk HPS na allegro ktoś to już testował? jak to sie ma do EBC, DS? skończyły sie mi 4 klocki w tym sezonie przód i coś pilnie potrzebuje co nie tylko zwalnia a i hamuje ;-)

Hamują bardzo dobrze. Brudzą również bardzo dobrze.
Jeśli te na allegrp pochodzą z TopEndPower, sprawdź dostępność zanim kupisz. Mają ostatnio zwyczaj sprzedawać Hawki, których nie mają i nie zamierzają mieć.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

21 sie 2013, 22:39

dokładnie TopEndPower dzięki za info zobaczę co mi napiszą czekanie dłużej niz 3-4 dni nie wchodzi w grę
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

22 sie 2013, 9:46

ree pisze:Logimen na wynik na trzepakach amorów wpływ ma wiele rzeczy między innymi profil opony, ciśnienie w oponach itd. Ważne jest aby amory miały parami na osiach możliwie zbliżoną siłę tłumienia (nie ważne ile procenty byle liczby były zbliżone) i nie było zewnętrznych objawów uszkodzenia (wycieki, stukania itd).

+1.
Logimen, jeśli poczujesz zmianę w prowadzeniu, najlepiej po prostu wyjąć amortyzator i pojechać do zerkopolu na pomiar. Wszystkie testy na stacji diagnostycznej są nic nie warte. Wedle tego co kiedyś w Zerkopolu usłyszałem, B6 nie tracą parametrów stopniowo, bardzo długo działają z ewentualną minimalną utratą od charakterystyki pierwotnej a potem padają zupełnie.
Więc nie ma takiego objawu że z biegiem czasu jest stopniowo gorzej i gorzej.
ree pisze:Koszt regeneracji w zerkopulu to jakieś 150-200pln od sztuki, zależy jaki amor i jak bardzo zniszczony.

Ruff regenerował swoje, można się zapytać ile wyszło.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ODPOWIEDZ