Jakie felgi ?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- majk
- Posty: 2113
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Jeżeli chodzi o takie pseudo szprychy to te po 200-400zł za komplet wyglądają baaardzo słabo bo jeszcze postarzysz swoje autko. Jeżeli chodzi o bbsy to model RM w górę zaczynają być ciekawe. Jak Cię na nie nie stać bo trochę one kosztują to możesz poszukać jakiś felg które być w ciekawy sposób zregenerował/polakierował. Do miatek pasuje rant ale środek już inny niż german style - obejrzyj sobie felgi smoor roadster albo sportmax i polecam firmę XXR(chcę od nich sprowadzić komplecik)
Tu masz przykład:
http://www.nlmotoring.com/XXR-002-Wheels-15x8-Silver-p/00258083.htm
Tu masz przykład:
http://www.nlmotoring.com/XXR-002-Wheels-15x8-Silver-p/00258083.htm
Dzięki za opinię.
Ale:
1. nie chcę go odmładzać np. zakładając chromowane felgi do już niedługo pełnoletniej miaty
2. silenie się na ładne obręcze warte 1/4 całego auta (wg eurotaksu, ktos o tym niedawno pisał) to trochę postawienie sprawy na głowie.
to takie moje zdanie.
Ale:
.majk pisze: ... postarzysz swoje autko.... trochę one kosztują ...
1. nie chcę go odmładzać np. zakładając chromowane felgi do już niedługo pełnoletniej miaty

2. silenie się na ładne obręcze warte 1/4 całego auta (wg eurotaksu, ktos o tym niedawno pisał) to trochę postawienie sprawy na głowie.

to takie moje zdanie.
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
vox, skoro pytasz to powiem co ja myślę.
Według mnie nie pasują. Chcesz retro to szprychowe
Najbardziej do NA wg mnie pasują 5 ramienne. Bo to klasyczny wzór classycznego samochodu
A wszystkie inne wzory cieżko dobrać żeby to idealnie pasowało.
Bo nie sztuką jest kupić felgi, tylko żeby one pasowały do samochodu. Polecam porobić sobie virtualne przymiarki
Według mnie nie pasują. Chcesz retro to szprychowe


A wszystkie inne wzory cieżko dobrać żeby to idealnie pasowało.
Bo nie sztuką jest kupić felgi, tylko żeby one pasowały do samochodu. Polecam porobić sobie virtualne przymiarki

Moim zdaniem najlepsze BBS-y z pierwszego linku.
W BMW e30 były nawet w rozstawie 4x100 takim jak w miacie wiec w miare łatwo bedzie takowe znaleźć. Wizualnie pasują idealnie.
W BMW e30 były nawet w rozstawie 4x100 takim jak w miacie wiec w miare łatwo bedzie takowe znaleźć. Wizualnie pasują idealnie.
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
BBS sa piekne na mx5
vox, poszukaj bbs'ow, w ktorych wzór felgi nie konczy sie rantem, a nachodzi na niego (wzor rowno z licem felgi). Dzieki temu beda wygladaly na wieksze, beda mocniejsze i bardziej na czasie 


ja mam teraz BBS w mazdzie i wygladaja bardzo fajnie, z utrzymaniem szystosci szprych nie mam problemu karcher szczotka i gotowe - polecam ale wzor trzeba dobrac bo nie kazda szprycha pasuje - moje sa bardzo podobne do tych montowanych oryginalnie do jakiej wesji NA i sa dosc lekkie
ps: jak kupisz juz te BBS od VW to zamow od razu pierscienie centrujace 57.1/54.1 do nich na allegro ja polecam te z firmy GLOBALTRADERS koszt 8zl sztuka dobrze wykonane z twardego tworzywa
ps: jak kupisz juz te BBS od VW to zamow od razu pierscienie centrujace 57.1/54.1 do nich na allegro ja polecam te z firmy GLOBALTRADERS koszt 8zl sztuka dobrze wykonane z twardego tworzywa
_|_ dzieki za fachowe podpowiedzi
Jeszcze jedno
gdzie w sieci można znaleźć info o masie danej felgi (do mazdowskich miałem, ale nie mogę odkopać), ale chodzi mi także o inne np. te BBS

Jeszcze jedno

516 566 767
Piszę poprawnie po polsku.
Piszę poprawnie po polsku.
Ja polecam felgi prestiżowej firmy popularnej wśród tunerów w Japonii oraz USA :
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&item=330286770670
http://cgi.ebay.co.uk/15-Watanabe-RS8-Alloy-Wheels-MX5-Civic_W0QQitemZ150310368690QQcmdZViewItemQQptZUK_CarParts_Acc_Wheels_tyres_Trims_Car_Rims_ET?hash=item150310368690&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1295|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318
bardzo lekkie, bardzo mocne i ich design jest z epoki kiedy zaprojektowano NA. Moim zdaniem nowoczesne felgi nie pasują do auta z przed blisko 20 lat. Polecane powyżej BBS-y idealnie nadają się do masywnych, kanciastych i topornych niemieckich panzerwagenów, ale to rzecz gustu a na temat gustów się nie dyskutuje....
Jeśli bardzo zależy Tobie na niskiej masie felgi, to oryginalne alu z NB firmy ENKEI są wyjątkowo lekkie. Felgi z Twoich linków najczęściej można spotkać na BMW serii 3, Golfach 2 i 3 generacji oraz Audi 80 i 100, i wizualnie kojarzą mi się z tymi markami.
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&item=330286770670
http://cgi.ebay.co.uk/15-Watanabe-RS8-Alloy-Wheels-MX5-Civic_W0QQitemZ150310368690QQcmdZViewItemQQptZUK_CarParts_Acc_Wheels_tyres_Trims_Car_Rims_ET?hash=item150310368690&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1295|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318
bardzo lekkie, bardzo mocne i ich design jest z epoki kiedy zaprojektowano NA. Moim zdaniem nowoczesne felgi nie pasują do auta z przed blisko 20 lat. Polecane powyżej BBS-y idealnie nadają się do masywnych, kanciastych i topornych niemieckich panzerwagenów, ale to rzecz gustu a na temat gustów się nie dyskutuje....
Jeśli bardzo zależy Tobie na niskiej masie felgi, to oryginalne alu z NB firmy ENKEI są wyjątkowo lekkie. Felgi z Twoich linków najczęściej można spotkać na BMW serii 3, Golfach 2 i 3 generacji oraz Audi 80 i 100, i wizualnie kojarzą mi się z tymi markami.
irakleo, polecane przez Ciebie felgi to rzeczywiście byłby dobry wybór i pewnie długo bym się wahał pomiędzy polerowanym a czerwonym rantem, ale ponieważ trochę "chromu" już jest, to na te pierwsze bym się zdecydował.
Tylko te koszty transportu
Co do "moich" felg, to właśnie ten schemat skojarzeń mnie trochę wstrzymuje, chociaż jak yanik napisał w miatach też występowały
Tylko te koszty transportu

Co do "moich" felg, to właśnie ten schemat skojarzeń mnie trochę wstrzymuje, chociaż jak yanik napisał w miatach też występowały

Pasują 4x100 otw. centralny 54,1 mm Sprawdzone.
516 566 767
Piszę poprawnie po polsku.
Piszę poprawnie po polsku.
Vox, w związku z zakupem innych felg mam na zbyciu ENKEI-e oryginalne za NB w naprawdę ładnym stanie.
A dla fanów klasycznego wyglądu Miaty NA polecam ten link:
http://www.jdmstyletuning.com/featured/kevin_mx5/index.html
A dla fanów klasycznego wyglądu Miaty NA polecam ten link:
http://www.jdmstyletuning.com/featured/kevin_mx5/index.html
- majk
- Posty: 2113
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
A ja dzięki irakleo już szukam wariata który mi taki komplecik przez przypadek przywiezie:) tylko zobaczymy,bo może się okazać że pieniądze pójdą na coś innego co mam na oku ale ciiii - to będzie na wiosnę i się pochwalę:>
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
było już o tym na forum ... 

Na 17 niema zadnego komfortu juz nie wspomne i niskim profilu, opony twarde jak kamień a na pierwszej dziure ranty są do pupy.Ja jestem zwolennikiem 15.
17 cali w seryjnym 1.6 - patologia , nie mowiac o osobach które trenuja na seryjnym motorze 1.6 bez szpery sztuke driftu na tych kołach.
ps.Coś mi sie nie chce wierzyć ze koła z et30 nie ciągną na koleinach... jaka szerokość opon mialeś? 225 czy szersze?
Bo ja mialem na ET 35 koła 215 i były przy wąskie można by 225 zapodać.
17 cali w seryjnym 1.6 - patologia , nie mowiac o osobach które trenuja na seryjnym motorze 1.6 bez szpery sztuke driftu na tych kołach.
ps.Coś mi sie nie chce wierzyć ze koła z et30 nie ciągną na koleinach... jaka szerokość opon mialeś? 225 czy szersze?
Bo ja mialem na ET 35 koła 215 i były przy wąskie można by 225 zapodać.

-
- Donator
- Posty: 1846
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
jechałeś chodź raz w mx5 z 17?
raczej napewno nie wiec niewypowiadań się jak nie masz nic konkretnego do przekazania.
widziałeś wogole taka mazde? jak jeździ? jak się zbiera?
w to również wątpię..
reszty nie będę komentował...
raczej napewno nie wiec niewypowiadań się jak nie masz nic konkretnego do przekazania.
widziałeś wogole taka mazde? jak jeździ? jak się zbiera?
w to również wątpię..
reszty nie będę komentował...
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Ben_sage pisze:Na 17 niema zadnego komfortu juz nie wspomne i niskim profilu, opony twarde jak kamień a na pierwszej dziure ranty są do pupy.Ja jestem zwolennikiem 15.
17 cali w seryjnym 1.6 - patologia , nie mowiac o osobach które trenuja na seryjnym motorze 1.6 bez szpery sztuke driftu na tych kołach.
A mnei wydawalo sie , ze komfort jazdy zalezy od profilu a nie od srednicy felgi.. tak samo opory toczenia nie maja nic wspolnego z rozmiarem felgi. Ktos ci zlych rzeczy naopowiadał.
Do Five
Dajesz duża srednice felgi - dajesz niski profil.Także srednica ma tutaj duzy wplyw bo kto zaklada duże koła z duzym profilem? - wyglądało by to nie elegancko.Nawiązując do mx-5 a nie pajero.Do Mx-5 na sportowych springach ciekaw jestem jaki profil wejdzie na 17... bo nikt nie zepsuje go duzym numerkiem.
Do sluby
Myślalem ze silniki 1.6 sie nie zbieraja... a tu proszcze czysta seria i kupa mocy...
Twierdzisz ze auto sie zbiera lepiej na 17?
Twierdzisz ze wygląda lepiej ? To twoje zdanie ja mam inne.
Nie musze jezdzic mx-5 na 17 żeby ocenić jak auto sie zachowuje , podobne efekty wystepuja nie tylko w mx-5 ale i innych autach.
A teraz tak szczerze w czym są 17 lepsze ? czemu je zalozyleś ?
Dajesz duża srednice felgi - dajesz niski profil.Także srednica ma tutaj duzy wplyw bo kto zaklada duże koła z duzym profilem? - wyglądało by to nie elegancko.Nawiązując do mx-5 a nie pajero.Do Mx-5 na sportowych springach ciekaw jestem jaki profil wejdzie na 17... bo nikt nie zepsuje go duzym numerkiem.
Do sluby
Myślalem ze silniki 1.6 sie nie zbieraja... a tu proszcze czysta seria i kupa mocy...
Twierdzisz ze auto sie zbiera lepiej na 17?
Twierdzisz ze wygląda lepiej ? To twoje zdanie ja mam inne.
Nie musze jezdzic mx-5 na 17 żeby ocenić jak auto sie zachowuje , podobne efekty wystepuja nie tylko w mx-5 ale i innych autach.
A teraz tak szczerze w czym są 17 lepsze ? czemu je zalozyleś ?
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 15 lip 2008, 0:22
- Model: NB
- Wersja: miracle
- Lokalizacja: Łódź
Fiveopac pisze:A mnei wydawalo sie , ze komfort jazdy zalezy od profilu a nie od srednicy felgi.. tak samo opory toczenia nie maja nic wspolnego z rozmiarem felgi. Ktos ci zlych rzeczy naopowiadał.
dokładnie.
Na komfort wpływają opony (faktycznie w przypadku miaty pokrywa się to z rozmiarem felg, bo nie zmieści się 17 calowa felga na profilu 50

Co do oporów toczenia lub kolokwialnie "zbierania się"

Noel pisze:Co do rozmiaru felgi to prawda jest ze auto zbiera sie duzo wolniej na 17felach z opona na profilu 40 niz na 15 z opona na profilu 50
Samochód który ma założone ciężkie 15 calowe felgi z oponami o profilu 50, nie będzie się wcale szybciej "zbierał" od tego samego samochodu, który ma bardzo lekkie (np. kute) felgi o rozmiarze 17 z profilem opony 40. Zakładając, że w obu przypadkach szerokość opony jest ta sama.
Tak więc nie generalizujmy.
Noel pisze:moje spostrzezenia wynikaja z mojego doswiadczenia...
Nie twierdzę, że w Twoim przypadku tak nie było. Twoje odczucia prawdopodobnie są trafne. Po prostu te dane które podałeś nie mają na to wpływu. Patrz powyżej.

pozdrawiam
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
PanKolczyk, bardzo ladnie to podsumowales. Nic dodac nic ujac.
Jak to obliczyles? Czy moze dostepne sa jakies tego typu statystyki na wikipedii czy na onecie? Wiesz,ze ciezko bedzie ci obronic swoje teze?
Ben_sage pisze:Kola 17 sa srednio cieższe o 5-a w skrajnych przypadkach 10 kg.
Jak to obliczyles? Czy moze dostepne sa jakies tego typu statystyki na wikipedii czy na onecie? Wiesz,ze ciezko bedzie ci obronic swoje teze?
Tego już nie bede bronić.Bo nie o to chodzi,gdyby sie tak zaglębiać to dluga była by rozmowa...Są różne stopy aluminium do różnych autek ale gdybysmy teraz myśleli o mx-5 i wsadzili takie enkeye 17 do mx-5 o tych samych parametrach co te 15 orginalne to nie wiem czy jazda na tak niskim profilu w tych 17 trwała by dlugo...Zregóły są 17 cieższe ale nie tylko z tego powodu że są wieksze ale to nie jest aż takie istotne.W tych kołach raczej jezdzi sie na mniejszym profilu-inny nie wejdzie przy 17-18 , tyczy sie to wiekszosci europejskich i japonskich autek.Z pewnościa za jakaś gigantyczną forse wszystko można kupić ale na PL niema najwiekszego sensu.
Warto zaznaczyć ze takie 17 znacząco skróca zywotność wielu elementów zawieszenia(bedzie też wszystko skrzypieć) a przy wiekszych przebiegach wybiją nasza mazde w PL tak że jak pojedzie na 2 ruchome rolki auto bedzie na boki latać.
Warto zaznaczyć ze takie 17 znacząco skróca zywotność wielu elementów zawieszenia(bedzie też wszystko skrzypieć) a przy wiekszych przebiegach wybiją nasza mazde w PL tak że jak pojedzie na 2 ruchome rolki auto bedzie na boki latać.
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
abstrahując od powyższych dosyć zabawnych wywodów chciałbym zapytać Was ile ważą wam koła ?
Tzn już całe kółko gotowe do jazdy czyli felga + opona + ewentualne ciężarki od wyważania.
Ja teraz zmieniałem całe koła z letnich na zimowe i za pomocą bardzo nieprecyzyjnej wagi łazienkowej (sprężynowej, nie elektrycznej) zważyłem i otrzymałem takie oto wyniki
Zimowe obuwie:
Orginalna felga Mazda 14" + Yokohama W-Drive 185/65 waga - 16kg
Letni felunek:
Dezent A 16" + Bridgestone Turanza ER30 205/45 waga - 17kg
a jak u Was wyglądają prawdziwe wagi kół ?
Oczywiście moja waga może mieć z pół kilo rozrzutu
Tzn już całe kółko gotowe do jazdy czyli felga + opona + ewentualne ciężarki od wyważania.
Ja teraz zmieniałem całe koła z letnich na zimowe i za pomocą bardzo nieprecyzyjnej wagi łazienkowej (sprężynowej, nie elektrycznej) zważyłem i otrzymałem takie oto wyniki
Zimowe obuwie:
Orginalna felga Mazda 14" + Yokohama W-Drive 185/65 waga - 16kg
Letni felunek:
Dezent A 16" + Bridgestone Turanza ER30 205/45 waga - 17kg
a jak u Was wyglądają prawdziwe wagi kół ?
Oczywiście moja waga może mieć z pół kilo rozrzutu
