Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

11 maja 2013, 18:59

ja leje borygo, niektórzy prestone ale podstawowe pytanie - czemu masz mało ? cieknie czy wciąga ?
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

11 maja 2013, 19:06

Co to może być gdy przy skręcie jak kładzie się prawa strona auta zapala sie kontrolka od ręcznego?
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

11 maja 2013, 19:12

Bardock pisze:Co to może być gdy przy skręcie jak kładzie się prawa strona auta zapala sie kontrolka od ręcznego?


poziom plynu hamulcowego spowodowany wyciekiem lub konczacymi sie klockami
PiotrB
Posty: 118
Rejestracja: 07 mar 2011, 18:52
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Sosnowiec

11 maja 2013, 20:07

Niestety nie udało mi się jeszcze naprawić mojej Mazdy.

1. Przepustnica i zawór IAC zostały przeczyszczone środkiem do czyszczenia gaźników.
2. Obroty ustawiłem na 850/min na wolnych
3. Zgodnie z manualem Mazdy wykonałem Idle Air Control Inspection i silnik gaśnie po odłączeniu wtyczki, więc jest OK.
4. Zmierzyłem opór na wtyczce zaworu IAC i jest w normie.

Zawór IAC czyściłem poprzez wstrzykiwanie do niego środku do czyszczenia gaźników przez kanały w dolnej części przepustnicy. Po tej operacji miałem wrażenie, że wszystko już ok, ale po kolejnym odpaleniu silnik strasznie się dławił. Po włączeniu świateł mijania również się dławi.
Zastanawiam się czy da się go lepiej wyczyścić po zdjęciu go całkiem i odłączeniu od dwóch węży.

majkel pisze:Istnieje bardzo wiele powodów takich problemów niestety. Sprawdź tez układ ładowania, pasek, stan alternatora i akumulatora. Nagłe obciązenie silnika przez alternator tez spowoduje taki skok, którego układ regulacji wolnych obrotów nie daje rady wyrównac.

Akumulator, paski są OK. Alternator nie wiem bo nie mam pojęcia jak go sprawdzić.

Zastanawiam się czy to nie problem z czujnikiem położenia wału.

Poniżej film przedstawiający objawy:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WqSNFe7tgeA&feature=youtu.be[/youtube]
ubek
Donator
Donator
Posty: 1349
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

11 maja 2013, 20:51

Ja leje Dynagela 2000 ma temp wrzenia 130st, Prestone ma 129 :razz: no i jest produkowany w polsce co ważne.

niedługo w dystrybucji w polsce pojawi sie coś takiego:

[code:1]
Evans Coolants to rewolucyjne płyny chłodnicze, które mają dwie podstawowe cechy:

1) nie zawierają wody
2) nie ma potrzeby ich wymieniać

Ich formulacja jest opatentowana.

W praktyce oznacza to, że płyny Evans Coolants mają temperaturę wrzenia min. 180 stopni Celsjusza. Nawet, gdy awarii ulegnie wentylator chłodnicy, i temperatura płynu będzie wynosiła 170 stopni, to płyn w dalszym ciągu chłodzi silnik, i nie gotuje się - można odkręcić korek i wrzenie nie występuje.

Więcej szczegółów:
http://www.evanscoolants.pl/technical

Płyny Evans Coolants występują w następujących wersjach:
1) Vintage Cool - dla samochodów zabytkowych
2) Classic Cool - dla samochodów klasycznych
3) Power Cool - do samochodów wyczynowych
4) Power Sports - do motocykli
4) Aero Cool - do silników lotniczych Rotax
5) Heavy Duty - do silników pojazdów użytkowych i urządzeń

Płyny chłodnicze Evans Coolants, są powszechnie stosowane w sporcie motorowym na najwyższym poziomie. Evans Coolants jest partnerem m.in.:

1) Honda Racing World Motocross Team,
2) fabrycznego zespołu Kamaz w Rajdzie Dakar
3) fabryczny zespół KTM w motocrossie
4) fabryczny zespół Yamaha w motocrossie
5) fabryczny zespół Kawasaki w motocrossie
6) fabryczny zespół Can-Am[/code:1]


Ale cena zabija za 5l okolo 380zł bruto


Ja też mam pytanie zauważyłem ze jadać na paliwie (mam też LPG)
mam "turbo dziure" auto słabo przyspiesza z dołu dopiero dostaje kopa na wyzszych obrotach, wczesniej tego nie było. Taki efekt nie wystepuje na gazie lub w mniejszym stopniu.

Co to moze być ? wtryski, świece? przychodzi mi do głowy ze wymieniłem filtr paliwa ale co bym przy takiej wymianie mogł skopać to nie wiem

Jakieś pomysły?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4682
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

11 maja 2013, 21:12

Ja nie potrzebuję jakiegoś super płynu, bo nie katuję mazdy, po torach też nie jeżdżę. Chodzi mi o to czy są jakieś przeciwskazania żeby zalać dowolny płyn do tego co mam tzn czy można mieszać te płyny czy nie.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

11 maja 2013, 21:18

Alan pisze: żeby zalać dowolny płyn do tego co mam tzn czy można mieszać te płyny czy nie.

Jeżeli to co masz jest na glikolu etylenowym to mieszaj z innym na glikolu etylenowym. Jak miałeś różowy to z innym różowym powinien się pomieszać. Jak nie latasz po torach i nie katujesz silnika zalej cokolwiek różowego np. K2 Kuler http://www.k2.com.pl/component/provider2/?task=product&pid=303. Jak miałeś zielony płyn to wypłukaj go wcześniej żeby po zmieszaniu paskudny brązowy się nie zrobił albo zalej zielonym byle mógł z aluminium pracować.
ubek
Donator
Donator
Posty: 1349
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

11 maja 2013, 21:51

ja wiem ze nie potrzebujesz :wink: podałem to jako ciekawostke

spuść stary, kup dynagela 5l kosztuje 4 dyszki i wlej go.

Chyba ze Twój obecny płyn ma rdzawy kolor to warto przepłukać układ.



przypominam sie odnośnie mojego problemu również :mrgreen:
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

11 maja 2013, 22:00

ubek, czy często jeździsz na benzynie???
Kiedyś czytałem (bo nie mam gazu), że jak się jeździ ciągle na gazie to się czasem wtryski przytykają, podobno pomaga na to wlanie tego mega hiper płynu do płukania wtrysków do baku. Koszt niewielki, zalej to jak będziesz miał nie za wiele paliwa (1/3 baku) i pojeźdź, jak odczujesz różnicę to wiesz gdzie szukać.
Podobne objawy może też dawać przepływomierz.
ubek
Donator
Donator
Posty: 1349
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

11 maja 2013, 22:40

jezdze na pb bo to sekwencja wiec zawsze ale tylko przez jakiś pare minut po odpaleniu

mam Wynns'a do czyszczenia wtrysków, to sie wlewa na cały zbiornik bo im wiecej paliwa przepłynie przez wstryski z tym płynem tym lepiej, przynajmniej tak mi sie wydaje.

no nie wiem czy to moga być zabrudzone wtryski, hmmm zobaczę.
Ostatnio zmieniony 11 maja 2013, 23:24 przez ubek, łącznie zmieniany 1 raz.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

11 maja 2013, 22:45

Z tego co czytałem, to mniej rozcieńczony preparat działa lepiej.
Pawulon
Posty: 1348
Rejestracja: 24 sty 2011, 22:11
Lokalizacja: Pruszcz Gd/3miasto
Kontakt:

12 maja 2013, 14:01

Nie świeci mi żarówka od lampy soczewkowej.

Obrazek

Zdjęcie poglądowe:

Obrazek

U mnie pisze to samo tylko po DOT jest J2909 USA.

Mam rozumieć, że mam kupić zwykłą żarówkę HB4 ?
- Videorejestratory Samochodowe
- Tusze tonery do Drukarek - pawkor@onet.pl

Pozdrawiam, Paweł
solt
Posty: 445
Rejestracja: 16 paź 2011, 22:15
Lokalizacja: Poznań

12 maja 2013, 14:19

Pawulon, si
Powstrzymać przyzwyczajenia i odłożyć gumówke na półkę...
Awatar użytkownika
Luca
Posty: 307
Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Warszawa

13 maja 2013, 0:29

Cześć. Czy da się zamienić między sobą oparcia foteli? W mojej Anni boczki oparć foteli od strony drzwi są trochę podniszczone i chciałbym je zamienić miejscami. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

13 maja 2013, 6:32

Nie da się zamienić :wink:
:)
matirz
Posty: 68
Rejestracja: 02 lis 2012, 9:49
Lokalizacja: Pabianice

13 maja 2013, 22:44

Komuś coś mówi takie piszczenie ?
Co to może być ?
Wydobywa się czasem z tyłu auta po ruszeniu, po zatrzymaniu lub przyspieszeniu do większej prędkości przestaje jeczec.

Dodam, że w zeszłym tyg zmieniałem klocki hamulcowe właśnie z tyłu.

Dzwięk nie zmienia się po naciśnięciu hamulca czy zaciąganiu ręcznego.

A oto filmik : [URL=http://www.youtube.com/watch?v=2PvZzJDSIQw]http://www.youtube.com/watch?v=2PvZzJDSIQw[/URL]

Tu trochę lepiej słychać, ale nagrany z dupy :P zresztą pierwszy też. ale ważny jest dźwięk :
[URL=http://www.youtube.com/watch?v=-ddXlE_YU_Q]http://www.youtube.com/watch?v=-ddXlE_YU_Q[/URL]
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

13 maja 2013, 23:09

Zaciski nie odbijają i do regeneracji? Zobacz jeszcze czy Ci hamują te tylne hamulce, u mnie też chwilę po hamowaniu, jak jadę przy krzakach czy barierach z lewej strony, że się dźwięk odbija to słyszę lekkie tarcie, czuję, że czeka mnie regeneracja niedługo :mad:
Obrazek
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

14 maja 2013, 0:18

a osłona przegubu na dyfrze ?
w tych NB półosie są wciskane więc osłona cały czas trze o półoś dobrze myśle ?? może toto
MIATA nim jak szatan
Obrazek
solt
Posty: 445
Rejestracja: 16 paź 2011, 22:15
Lokalizacja: Poznań

14 maja 2013, 8:35

fifomaniak pisze:Zaciski nie odbijają i do regeneracji?


A propos... okazuje sie, ze z przodu wystepuja dwa rodzaje zaciskow z roznyumi srednicami tloczkow. Jak stwierdzic ktory mam zeby zamowic odpowiednie uszczelki?
Powstrzymać przyzwyczajenia i odłożyć gumówke na półkę...
matirz
Posty: 68
Rejestracja: 02 lis 2012, 9:49
Lokalizacja: Pabianice

14 maja 2013, 9:53

Może osłony przegubów...

Może to ręczny za mocno naciągnięty, naciągałem sam, i z jednej strony naciągnąłem trochę mocniej.

Dzisiaj poluźnię i zobaczę czy to coś poprawi.

Obejrzę też te osłony, ale nie wiem co tam mogę zaobserwować moim niewprawnym okiem :).

Dzięki za odpowiedź !
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

14 maja 2013, 9:54

fifomaniak pisze:Zaciski nie odbijają i do regeneracji? Zobacz jeszcze czy Ci hamują te tylne hamulce, u mnie też chwilę po hamowaniu, jak jadę przy krzakach czy barierach z lewej strony, że się dźwięk odbija to słyszę lekkie tarcie, czuję, że czeka mnie regeneracja niedługo


O, ja właśnie o to mam pytanie.

W Bieszczadach okazało się, że tylne hamulce to tak bardziej piszczą niż hamują, a stan taki jest zaledwie od kilku dni. Teraz nawet nie mogę zblokować kół na ręcznym. Na czym polega regeneracja zacisków? Myślicie że to załatwi sprawę, co jeszcze może być nie tak?
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

14 maja 2013, 10:13

swimmer pisze:W Bieszczadach okazało się, że tylne hamulce to tak bardziej piszczą niż hamują, a stan taki jest zaledwie od kilku dni. Teraz nawet nie mogę zblokować kół na ręcznym. Na czym polega regeneracja zacisków? Myślicie że to załatwi sprawę, co jeszcze może być nie tak?


a to nie będą klocki do wymiany ?
wydaje mi się że gdyby była potrzeba regeneracji to by nie odbijały....
a może się zapowietrzyło ?
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
kamil.malik
Posty: 24
Rejestracja: 28 mar 2013, 16:51
Lokalizacja: Sosnowiec

14 maja 2013, 11:00

Taka mała zagadka:)

Mx5 nbfl 2001r 1,6.
Dymiła strasznie na zimnym silniku wiec najpierw poszła głowica, potem wytargalismy cały silnik i poszły nowe pierscienie, panewki, szlif wału itd... silnik już jest złożony, wszystkie wtyczki powpinane, rozrząd złożony zgadnie z serwisówką, po podłączeniu do kompa nie ma żadnych błędów a pomimo tego silnik nie daje wcale iskry...

myśleliśmy z eto czujnik położenia wału jest walnięty ale mazda według komputera pozbawiona jest jakichkolwiek błedów...

jakieś pomysły?
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

14 maja 2013, 11:29

a kręci?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

14 maja 2013, 11:42

Cewki sprawdzaliście?? Nie zostawił ktoś przez pomyłkę zapłonu włączonego na dłużej, bo to może powodować uszkodzenie cewek.
ps. brak błędu kompa nie gwarantuje poprawnego działania czujnika wału, najlepiej podmienić, roboty z tym dużo nie ma.
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

14 maja 2013, 12:00

Jaro, klocki jeszcze żywe, to na pewno. Zapowietrzyć się nie powinno, nigdzie nie cieknie, płyn nie wymieniany ostatnio... Jutro wieczorem może zrzucę koła i tam zajrzę...
Ostatnio zmieniony 14 maja 2013, 15:50 przez swimmer, łącznie zmieniany 1 raz.
kamil.malik
Posty: 24
Rejestracja: 28 mar 2013, 16:51
Lokalizacja: Sosnowiec

14 maja 2013, 15:01

kręci... cewek jeszcze nie ruszalismy... a czujnika nie mam na podmianke i musiałbym kupować...

EDIT

Silnik kręci i co najdziwniejsze daje jedną iskre jak sie kręci a potem już nie daje iskry. Zachowuje się tak w każdym cylindrze. Pojawia sie jeden raz iskra a potem już nie. Wiec to chyba nie czujnik położenia wału ani cewki bo wtedy nie byłoby iskry wcale, prawda?
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3403
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

14 maja 2013, 17:44

Ktoś zalinkuje ślepemu tutorial zdejmowania boczków z drzwi w NA? W drzwiach pasażera chyba cosik się poluzowało, bo słyszę silniczek, ale drzwi na pilota od centralki nie reagujo. A tak fajnie działało. :(
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

14 maja 2013, 19:14

kamil nie wiem skąd w NB komp bierze info, że poszła iskra na cylinder ale w mojej NA 1,8 są 4 pinowe wtyczki cewek zapłonowych (w NB są 3 pinowe). Właśnie taki objaw jest jak się założy cewki od NB bez tego 4 pina, który daje informację na kompa, że poszła iskra, wtedy komp głupieje i nie pali dalej.
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

14 maja 2013, 20:21

ree pisze:Ktoś zalinkuje ślepemu tutorial zdejmowania boczków z drzwi w NA

3 śruby w podłokietniku
1 śruba w klamce
reszta na zatrzaski
maskowice oczywiście musisz najpierw odczepić - na zatrzaski

dół odczepiasz i wyjmujesz "do góry"
MIATA nim jak szatan
Obrazek
ODPOWIEDZ