[połączony] Jakie spalanie w MX-5

jak bardzo paliwozerne sa silniki w waszych miatkach

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

05 mar 2013, 3:56

Shell ma w ofercie zwykłą benzynę bezołowiową 95 (obecnie nazwaną chyba FuelSave), V-Power i V-Power Racing.
V-Power to benzyna o liczbie oktanowej 95, droższa o 20-25gr/l, wzbogacona względem zwykłej Pb95 jakimiś dodatkami uszlachetniającymi utrzymującymi w czystości układ wtryskowy itp. Nie sądzę by była to benzyna importowana.
V-Power Racing to benzyna o liczbie oktanowej 100, droższa o 45-50gr/l od zwykłej Pb95 i ta podobno jest importowana (co wydaje się prawdopodobne, jako że ani Orlen ani Lotos nie produkuje paliw "cywilnych" o liczbie oktanowej wyższej niż 98).

grziwan, do jakiego auta chcieli Ci zalać to "importowane"? Bo jeśli do Fiaciora, to... zmień stację. :lol:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
Błaszczykowski
Posty: 1013
Rejestracja: 11 sie 2010, 12:02
Model: NB FL
Wersja: Memories III
Lokalizacja: Pruszków

05 mar 2013, 8:46

:shock: nie masz co robić w nocy? :shock:
Chwiał
Posty: 925
Rejestracja: 06 gru 2012, 10:21
Lokalizacja: W-wa, Śródmieście

05 mar 2013, 9:32

nad ranem? :shock:
My nie jeździmy szybko, my wolno latamy!
grziwan
Posty: 58
Rejestracja: 06 lut 2013, 10:10
Lokalizacja: KK/Wrocław

05 mar 2013, 10:31

Dżunior pisze:grziwan, do jakiego auta chcieli Ci zalać to "importowane"? Bo jeśli do Fiaciora, to... zmień stację.


oczywiście że do fiaciora xD "bo panu gaźnik przeczyści" uśmiałem się po pachy!

kub pisze: nie masz co robić w nocy?
Chwiał pisze:nad ranem?


no wiecie, ostatni semestr studiów magisterskich - trzeba sobie jakoś ostatnie tygodnie wolności zorganizować :winner:
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

05 mar 2013, 10:54

Dżunior pisze:Shell ma w ofercie zwykłą benzynę bezołowiową 95 (obecnie nazwaną chyba FuelSave), V-Power i V-Power Racing.

V-Power Racing to benzyna o liczbie oktanowej 100, ........ i ta podobno jest importowana (co wydaje się prawdopodobne, jako że ani Orlen ani Lotos nie produkuje paliw "cywilnych" o liczbie oktanowej wyższej niż 98).


Dzunior i tu bym się zastanawiał czy to jest importowane paliwo kiedyś współpracowałem z firmą która zajmowała się nadzorem nad importem paliw w porcie w Gdyni i z koncernów paliwowych tylko Neste i Statoil importowały paliwa - kiedyś jeszcze preem i Dea ale oni sprzedali swoje stacje...
V-power (zwykły) "robi się w drodze" na stację tzn. przy nalewaku do cysterny dodaje się uszlachetniaczy które w trasie się mieszają - może racing ma podobną "procedurę" ? :turla:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Chwiał
Posty: 925
Rejestracja: 06 gru 2012, 10:21
Lokalizacja: W-wa, Śródmieście

05 mar 2013, 11:05

grziwan pisze:
kub pisze: nie masz co robić w nocy?
Chwiał pisze:nad ranem?


no wiecie, ostatni semestr studiów magisterskich - trzeba sobie jakoś ostatnie tygodnie wolności zorganizować :winner:

To było, przynajmniej mój post, skierowane do Dżuniora :mrgreen: . Ale swoją drogą gratuluję końca studiów :kciuk:

Żeby nie było kompletnie OT. Od razu po zakupie swojej, zalałem ją V-Power Racing. Chciałem jej zrobić dobrze. Jak się okazało w trakcie jazdy, silnik kiepsko znosił uszlachetnione paliwo. Dusił się, pracował nierówno. Po sugestii forumowiczów, następne tankowanie było zwykłą 95, i jak ręką odjąć. Równa, rytmiczna praca, zero zastrzeżeń. Podobnie miałem kiedyś z Focusem 2.0, 130 KM.
Ostatnio zmieniony 05 mar 2013, 12:17 przez Chwiał, łącznie zmieniany 1 raz.
My nie jeździmy szybko, my wolno latamy!
grziwan
Posty: 58
Rejestracja: 06 lut 2013, 10:10
Lokalizacja: KK/Wrocław

05 mar 2013, 11:20

Widzisz, nie zwróciłem uwagi na godzinę pisania Dżuniora, mój błąd :P
A wracając do tematu pan ze stacji swoją głowę dawał, że ta 95-ka to sprowadzana a nie polska, jaka jest prawda tego pewnie nigdy się nie dowiemy...
Lopez
Posty: 19
Rejestracja: 14 cze 2012, 13:20
Model: Inny

05 mar 2013, 18:57

Wracając jeszcze na chwilę do spalania - przedwczoraj na odcinku ok. 20 km, najwyższym biegu, włączonym tempomacie i obrotach ok. 2000, komputer pokazał 5,6 litra :shock: Jest to w ogóle możliwe czy moje auto mnie okłamuje? :mrgreen:
Meanmachine
Posty: 844
Rejestracja: 27 lip 2011, 1:06
Model: NB FL
Lokalizacja: Poznań

06 mar 2013, 11:58

Lopez pisze:Wracając jeszcze na chwilę do spalania - przedwczoraj na odcinku ok. 20 km, najwyższym biegu, włączonym tempomacie i obrotach ok. 2000, komputer pokazał 5,6 litra :shock: Jest to w ogóle możliwe czy moje auto mnie okłamuje? :mrgreen:


Widocznie jest. Ja do tylu (5,6-5,8?) zszedłem na trasie Wrocław - Poznań, ale na silniku 1.6, był to pierwszy dzień z mx-5 i pierwszy i ostatni taki wynik :twisted:
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

24 mar 2013, 18:59

Dorzucę swoje trzy grosze...

Na trasie 320km, głównie autostrada, NA 1.6 115KM wciągnęła 30l (lane pod korek, 2 odbicia, przed i po trasie).
Prędkości poza autostradą rzędu 80-110, na autostradzie 120-140. Ale to chyba musi swoje wciągnąć jak przy 140 jest już 5000 obrotów na liczniku.

Nie jestem zaszokowany ale liczyłem na trochę mniejszy wynik. Chyba będę musiał trochę spuścić z tonu jeśli chodzi o prędkość :P

Teraz sprawdzę 100% miasto. Łódź.
Lobo
Posty: 53
Rejestracja: 18 sie 2012, 16:59
Lokalizacja: Wawa

24 mar 2013, 20:19

100% trasa/autostrada 1,3 k km, prędkość ~100 km/h, spalanie 7,2 l na 100 km
spalanie 100% w jednym z najbardziej zakorkowanych miast europy (świata?), dopiero będę testował, jak tylko zima tej wiosny da za wygraną
Some tough motherfuckers always try to skate up hill…
I’m one of them.
arjot
Posty: 180
Rejestracja: 10 sie 2012, 14:07
Model: NB FL
Wersja: Memories 3
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

24 mar 2013, 20:43

Lobo pisze:spalanie 100% w jednym z najbardziej zakorkowanych miast europy (świata?), dopiero będę testował, jak tylko zima tej wiosny da za wygraną


Będziesz jeździł po Moskwie czy Bangkoku? :mrgreen:
W Warszawie u mnie spalanie na poziomie 8-9litrów.
Lobo
Posty: 53
Rejestracja: 18 sie 2012, 16:59
Lokalizacja: Wawa

26 mar 2013, 16:16

arjot pisze:Będziesz jeździł po Moskwie czy Bangkoku? :mrgreen:
W Warszawie u mnie spalanie na poziomie 8-9litrów.


W [URL=http://autos.ca.msn.com/editors-picks/gallery.aspx?cp-documentid=29239351]tym rankingu[/URL] Warszawa przed Moskwą i Bangkokiem... :/

5. Warszawa
8. Moskwa
13. Bangkok
Some tough motherfuckers always try to skate up hill…
I’m one of them.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

03 maja 2013, 12:04

Sprawdziłem spalanie na krótkim odcinku (140km) 100% miasto (Łódź), lane pod korek. Wyszło mi 11,7/100. Czy jak trzymam silnik zawsze 2000+ obrotów i szybko staram się osiągnąć docelową prędkość (5 bieg przy 60km/h daje 2000 obrotów) 60-80 to spalanie jest normalne?

Na pewno trochę paliwa poszło przy pomiarze kompresji bo nie odłączałem pompy ale raczej nie tyle żeby można było zbić do 11/100.

Jeszcze chyba na pełnym baku będę musiał sprawdzić żeby lepszą średnią wyciągnąć.
slawek549
Posty: 220
Rejestracja: 26 wrz 2010, 12:18
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

03 maja 2013, 12:25

Krzywy pisze: Czy jak trzymam silnik zawsze 2000+ obrotów i szybko staram się osiągnąć docelową prędkość (5 bieg przy 60km/h daje 2000 obrotów) 60-80 to spalanie jest normalne?


W mojej instrukcji obsługi stoi , że 5 powinienem zapinać powyżej 72km/h. Mam też podłączony vakuometr i pokazuje przy 60km/h że zasilanie lepsze jest na 4 niż na 5 różnica około 0.6 jednostki.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

03 maja 2013, 12:44

slawek549 pisze:Mam też podłączony vakuometr i pokazuje przy 60km/h że zasilanie lepsze jest na 4 niż na 5 różnica około 0.6 jednostki.

Na jakiej zasadzie to działa i gdzie się go podłącza? W internecie nie mogę znaleźć jakiegoś jednolitego tekstu na ten temat. Ogólnie czym jest to wiem ale jak go można wykorzystać w motoryzacji to już nie bardzo (na allegro że do ustawiania i synchronizacji gaźników).

I ogólnie sugerujesz że powinienem jednak trochę wyżej kręcić?
A no i 100% bez dachu jazda, jak jest 15 lub mniej stopni to ewentualnie szyby zamykam żeby mi na bark nie wiało.
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

03 maja 2013, 13:26

Ale przejeździłeś to 140 km po mieście naraz (bo tak wynika z Twojego posta) czy np. 20x7 km czy jeszcze krótsze odcinki? Jak naraz to sporo za dużo, jak na krótkich odcinkach przy niedogrzanym silniku, to chyba dalej trochę sporawo, aczkolwiek już nie odstaje tak bardzo. Dach w mieście raczej nie robi różnicy, to nie są prędkości przy których opór powietrza jest jakiś duży.
Obrazek
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

03 maja 2013, 14:59

Nie na raz. Odcinki, większość koło 7-10km.

Na najdalszych cylindrach iskra jest wyraźnie słabsza niż na dwóch bliższych cewki. Ale jakość iskry chyba nie ma wpływu na spalanie, ewentualnie na jakieś wypadania zapłonów czy coś. Czy może się mylę?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

03 maja 2013, 18:14

Wczoraj wróciłem z dwudniowego wypadu z Białegostoku do Wilna i zmierzyłem spalanie na całym baku. Jazda w trasie dość dynamiczna, ale raczej nie przekraczając 130km/h, trasa w dużej części kręta i dość wąska. W Wilnie trochę kręcenia się po mieście. Na pokładzie 2 osoby. Spalanie wyszło 7,99, więc tak sobie, ale coś za coś, przy spokojnej jeździe zwykle wychodziło poniżej 7 :)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
jubilat
Posty: 105
Rejestracja: 23 kwie 2013, 18:50
Lokalizacja: krzeszowice

03 maja 2013, 18:41

Panowie/Panie ZUŻYCIE paliwa a nie Spalanie... 8,1 litra/100 km w cyklu mieszanym
slawek549
Posty: 220
Rejestracja: 26 wrz 2010, 12:18
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

04 maja 2013, 11:46

Krzywy pisze:Ogólnie czym jest to wiem ale jak go można wykorzystać

I ogólnie sugerujesz że powinienem jednak trochę wyżej kręcić?


Mam tu w mieście ograniczenia (wszyscy jadą 50 to 50) i praktycznie jeżdżę tylko do czwartego biegu bo nawet 60 km/ h na 5 to mord na silniku u mnie mam wtedy 2000 obr/minute jak w dieslu.

Wakuometr to taka sama zabawka ja komputerowe zużycie paliwa nowych autach. Wskazóweczka fajnie dryga i cieszy oko ("znawcy" mówią: ooo turbo masz) a przy dystrybutorze i tak jakoś to inaczej wychodzi.

P.S. masz PW
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

05 maja 2013, 11:50

slawek549 pisze:Wskazóweczka fajnie dryga i cieszy oko

To taki wskaźnik jak w BMW?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

05 maja 2013, 13:54

Krzywy pisze:Na jakiej zasadzie to działa i gdzie się go podłącza? W internecie nie mogę znaleźć jakiegoś jednolitego tekstu na ten temat.

Wakuometr to po prostu miernik podciśnienia. Zastosowanie wprost do oceny zużycia paliwa bardzo dobre, ale w silniku zasilanym gaźnikiem podciśnieniowym. W silniku z układem wtryskowym do pewnego stopnia się sprawdzi, ale nie we wszystkich warunkach.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3425
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NC
Wersja: 2.0T
Lokalizacja: Sosnowiec

07 sie 2013, 12:58

Hm... jeszcze się nie "chwaliłem"...

Wyszło mi ostatnio 8,97 l / 100 km w cyklu 50/50 mniej więcej miasto/trasa. Chyba dość dużo, choć czasem sobie depnę, ale bez przesady. Filtr powietrza wymieniony.

Co jeszcze może zwiększać spalanie? Stare świece? Sonda lambda? Przepływomierz? :razz:
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

07 sie 2013, 13:14

Zazdroszczę Wam tych wyników.
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

07 sie 2013, 13:15

ja mam z reguły 10/100, chociaż w drodze na Tokaj spalanie było około 7/100
Obrazek

miatasm.com
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2113
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

07 sie 2013, 13:27

funky pisze:ja mam z reguły 10/100, chociaż w drodze na Tokaj spalanie było około 7/100

No jak u mnie się wszystko unormowało to mam podobne wyniki. Jak opanowałem przez 1 bak prawą nogę to i do 9l w mieście zeszło...
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

07 sie 2013, 15:53

majk pisze:ak opanowałem przez 1 bak prawą nogę

No ale w gruncie rzeczy do czego się to sprowadza? Bo ja raczej staram się nie dopuścić obrotomierza poniżej 2200-2300 obrotów przy takiej zwykłej jeździe(na trasie to i 4k utrzymuję). Benzyny w mieście 12l, na trasie zdaje się że koło 9(tego nie sprawdzałem laniem pod korek).
Gazu 14 i 10(11 z otwartym dachem).
Blackman1981
Posty: 64
Rejestracja: 15 lip 2012, 12:32
Lokalizacja: Żory

07 sie 2013, 18:47

Jako ze pierwszy raz miatka zaliczyla dluzsza trase to wkoncu moge co nieco powiedziec o spalaniu.
No wiec tak.
Miasto
- mega oszczedna jazda w miescie (zero frajdy) = 8,5l/100km
- jazda z przygazowkami od czasu do czasu (50% frajdy) = 10l/100km
- sama frajda. 12l/100km
Trasa
-oszczednie (100-110km/h) = 7l/100km
-autostradowo (130-150km/h) = 8,5l/100km
Tor
-mega upalanie na cwiartke = 17l/100km (plus 0.5l oleju na caly dzien zabawy)

Patrzac po innych to raczej wszystko w normie.
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

09 sie 2013, 15:56

hmm jakoś sporo Wam te 1.6 palą :lol:

u mnie pierwszy bak po zakupie tak z 60% poza miastem - ale nie trasa i 40% miasto
jazda dynamiczna czasem i do 5-6 tyś obrotów = okrągłe 9l/100km

teraz testuje głównie miasto z mniejszą dynamika :cry:
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
ODPOWIEDZ