Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

04 sty 2013, 18:28

Pyt2. W NA nie można bez zdejmowania zderzaka, ale łatwiej jak przód dasz na podnośnik.

Z kolei ja mam pytanie, co to są za silniczki przy otwieranych reflektorach po zewnętrznej stronie (zaraz przy rantach nadkoli)? Wychodzą z nich 3 kable bialy zielony i czarny o ile pamiętam. Nie mogę znaleźć ich w schemacie kabli, a muszę do czegoś podłączyć.

Mam dziwny kabel luźny, pod lewym reflektorem żóto/biały, tylko z jednej strony, nie jest do wentylatora ani do zbiorniczka płynu do sprykiwaczy, macie pomysły do czego on jest? Wychodzi w wiązce przed wtyczkami do klaksonów i zaślepionych dziennych.
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

05 sty 2013, 14:14

dobra, wlot wywalony poza auto.

teraz mam inny problem :razz: wyjmowałem zegary aby wymienić żarówkę. słuchałem radia i miałem przekręcony kluczyk. jak odpinałem kostki z tyłu licznika to dotknąłem jakimś cudem gdzieś zegarami. zrobiło PYK i zaśmierdziało. podłączyłem zegary i nie mam teraz przebiegu ( nie wyświetlają się cyfry) obrotomierz nie działa i jak zakładam prędkościomierz. podświetlenie jest, piszczy ten piszczyk od świateł. bezpieczniki pod deską sprawdzone i te po lewej stronie silnika. są gdzieś jeszcze bezpieczniki czy zegary się zjarały? :roll:
:)
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

05 sty 2013, 20:39

Mam pytanie o 2 wtyczki których nie mam w schemacie kabli:
1. Czy do zbiorniczka płynu hamulcowego w NB idzie wtyczka z kablami: nieb/zółty i czarny?
2. Czy ktoś wtykał z wiązki NB wtyczkę do regulacji świateł do NA i działa (w NA jest po zewnętrznej stronie reflektora 3 kable)? Nie mam możliwości sprawdzić a chcę polutować kable na stałe. Wtyczki do siebie pasują, jednak obawiam się czy kolejność kabelków jest taka sama.
Awatar użytkownika
KyRy
Moderator
Moderator
Posty: 3831
Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
Model: NA
Wersja: Chiquita
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Kontakt:

07 sty 2013, 18:53

do allegrowego gwintu TA Technix potrzebuję coś przekładać ze starego zawieszenia czy wszystko pasuje P&P do auta?
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
zolt
Posty: 1081
Rejestracja: 20 wrz 2011, 21:35
Lokalizacja: Wrocław

08 sty 2013, 6:50

Szczupak pisze:to wtrącę dwa pytania opierając się na tezie, że ewentualne zacieranie silnika zależy od faktu tarcia między jego powierzchniami a nie od abstrakcyjnego czasu:

1. Czy od momentu startu do momentu rozgrzania minie więcej obrotów wału w trakcie jazdy, czy w trakcie postoju?

2. Czy faktycznie krótsza praca na zimnym, ale na dużo większych obrotach (szybsze pocieranie powierzchni - większe tarcie i większe zużycie) jest lepsza od ciut dłuższej pracy na biegu jałowym?

ja osobiście po odpalaniu bardzo zimnej wolę minutę, czy dwie zaczekać - niech się olej rozprowadzi po silniku i dopiero wtedy zacząć jechać


Przepraszam, ze sie tak wcinam, ale mnie dalej interesuja odpowiedzi na te pytania :).
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

08 sty 2013, 8:16

niemampojeciaa pisze:czy zakładając maty grzewcze do miaty muszę na coś zwrócić uwagę? czy np takie mogą być? http://allegro.pl/vw-t5-m...2878440196.html

oczywiście włączniki i reszta instalacji jest w maździe.


Z tego co rozmawiałem kiedyś z Vampirem to pasują zwykłe, uniwersalne maty grzewcze, które na allegro kosztują ~50zł sztuka (cenę mogłem przekręcić, bo to dawno temu było :razz: )
Obrazek

miatasm.com
Dany
Posty: 246
Rejestracja: 27 cze 2011, 13:55
Model: Inny
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

08 sty 2013, 8:47

funky pisze:niemampojeciaa napisał/a:
czy zakładając maty grzewcze do miaty muszę na coś zwrócić uwagę? czy np takie mogą być? http://allegro.pl/vw-t5-m...2878440196.html

oczywiście włączniki i reszta instalacji jest w maździe.


Uważaj, żeby na nowo zamontowanej macie na fotelu nie opierać się kolanem całym ciałem... gdzieś coś kiedyś czytałem :P
Było: NA '90 US Classic Red; NBFL '03 Midnight Blue
Jest: 986 '98 Ocean Blue
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

08 sty 2013, 17:12

Dany pisze:Uważaj, żeby na nowo zamontowanej macie na fotelu nie opierać się kolanem całym ciałem... gdzieś coś kiedyś czytałem :razz:


wiem sam to pisałem :kciuk:

funky pisze:uniwersalne maty grzewcze, które na allegro kosztują ~50zł sztuka


te co pokazałem to tylko przykład. i już wszystko wiem co i jak z matami :grin:
:)
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

12 sty 2013, 15:23

W komorze silnika NA (lewy tył patrząc z fotela kierowcy) są 3 przekaźniki za zaślepką, niektórzy mają dwa, w każdym razie do czego jest przekaźnik, do którego dochodzą kable:
- zielony
- czerwony/żółty
- żółty/czarny
- żółty/biały

Nie mogę znaleźć w schemacie kabli, a nie wiem czy ucinać czy nie:D pierwsze 3 kable idą do kabiny, a żółto/biały idzie do wtyczki pod reflektorem której nie znalazłem w 2 innych NA.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

12 sty 2013, 15:44

autopaga pisze:niektórzy mają dwa,

A niektórzy wcale :mrgreen:
a żółto/biały idzie do wtyczki pod reflektorem której nie znalazłem w 2 innych NA

Opisz dokładniej sprawdzę u siebie. W kolory kabli nie wierzę, za dużo razy rzeczywistość mi się z dokumentacją rozjechała.
Tam poza sterowaniem wysokością świateł nie powinno być nic innego.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

12 sty 2013, 18:38

autopaga pisze:w każdym razie do czego jest przekaźnik, do którego dochodzą kable:

Stawiam że do przeciwmgielnych przednich. Kostka jest przy wiązce ale przekaźnika brak.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

12 sty 2013, 19:44

Ale ta wtyczka jest tylko z jednej strony. Przekaźnik do podnoszenia świateł jest w kabinie, z tych trzech jeden jest chyba do świecenia świateł, a drugi do klaksonu, a trzeci ten co mnie interesuje.

Zaznaczyłem kółkiem gdzie są przekaźniki i W gdzie jest ta dziwna luźna wtyczka, z której kabel idzie do 3ciego przekaźnika.
Załączniki
przekaznik.jpg
przekaznik.jpg (388.9 KiB) Przejrzano 830 razy
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

13 sty 2013, 7:42

Patrzyłem dokładnie w to miejsce, auto nie ma/miało przeciwmgielnych przednich więc i przekaźnika brak, tak domniemywam.

autopaga pisze:Ale ta wtyczka jest tylko z jednej strony.

Bo pewnie dalsza część wiązki jest powiązana z przeciwmgłowymi a skoro ich nie ma to i wiązki nie ma. Sterowanie przeciwmgłowych powinno iść z kabiny i być powiązane z głównymi światłami. Nie wiem jak NA miało zrobione włączanie przeciwmgłowych przednich, osobnym włącznikiem czy zespolonym z głównym włącznikiem świateł.

Do tego przekaźnika powinno iść: 1. + aku(przez bezpiecznik którego może nie być), 2. masa, 3. sterowanie + ale na sterowaniu może być jakaś logika w kabinie. Czyli przykładowo włącznik załącza masę a + sterujący pojawia się po załączeniu pozycyjnych.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

13 sty 2013, 9:12

autopaga pisze:a trzeci ten co mnie interesuje

Czy ten przekaźnik Ci się nie zapina przy włączeniu pozycyjnych ? Wtedy ta śmieszna wtyczka mogłaby być kawałkiem od instalacji przednich obrysówek.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

13 sty 2013, 10:29

Ja mam wrzuconą całą wiązkę z NB, a teraz dopasowuje do niej starą wiązkę z NA (przewody idące do świateł, podnoszenia reflektorów i elementów ktore nie były wymieniane przy swapie, jak zbiornik spryskiwaczy, wentylator itd.) i mam po prostu luźną wtyczkę do tego przekaźnika i nie wiem czy mam z nią coś robić czy wyciąć. Chyba ją wytnę, bo już wszystko mam podłączone co trzeba.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

13 sty 2013, 10:41

autopaga pisze:Ja mam wrzuconą całą wiązkę z NB, a teraz dopasowuje do niej starą wiązkę z NA (przewody idące do świateł, podnoszenia reflektorów i elementów ktore nie były wymieniane przy swapie, jak zbiornik spryskiwaczy, wentylator itd.) i mam po prostu luźną wtyczkę do tego przekaźnika i nie wiem czy mam z nią coś robić czy wyciąć. Chyba ją wytnę, bo już wszystko mam podłączone co trzeba.

Aaaa...
To zobacz czy Ci ten przekaźnik nie pasuje na schemacie do TNS relay. Bo jak trafisz na odpowiednią wersję i urżniesz za dużo to tylne oświetlenie ucierpi :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

14 sty 2013, 14:04

TNS mam z drugiej strony, tył świeci ok.
Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

14 sty 2013, 14:34

Wyszperałem u siebie na kompie taki program jak: ScanMaster-ELM 1.6
Ogólnie program tylko do odczytu parametrów z czujników i kasowania błędów.
Z tego co kojarzę w Maździe jest EOBD (OBD II)
I teraz moje pytanie: Gdzie dostać kabel, łączący Mazdę z kompem? Zależy mi głównie na skasowaniu błedów :smile:

Udało mi się znaleźć coś takiego: http://www.s-tech.pl/?go=produkty&kat_id=6
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2113
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

14 sty 2013, 14:37

Znajdź na allegro adapter na BT - http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=elm327
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

14 sty 2013, 14:43

Lepszy kabel czy bezprzewodowo?

Takie coś np. podejdzie do NB i będzie współpracować? Jeśli nie to jaki inny darmowy program jeszcze polecacie?

http://allegro.pl/elm-327-1-4-pl-ford-fiat-renault-opel-honda-elm327-i2933848639.html

Z góry dzięki za odpowiedź :)
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2113
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

14 sty 2013, 14:46

Ja mam po BT, rzucam to na telefon - apka Torque(Android). Zero zastrzeżeń.
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

14 sty 2013, 14:49

Nie zauważyłem, że dorzucają tam cały program do odczytu tego wszystkiego. Mój telefon i tak super nowoczesny nie jest, wiec kupię chyba kabel, bo i tak najwięcej będę z lapkiem pracował :)
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1235
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

14 sty 2013, 14:55

Wojtek, a patrzyles na 62 stronę tego wątku? Ja tam pytałem o interfejs OBDII w NB i mi odpowiedzieli, że był dopiero od wersji NBFL (pytanie wynikało z tego, że nie mogłem takiej wtyczki zlokalizować u siebie). Z tego co widzę, Ty masz tak jak ja NB. Znalazłeś u siebie tą wtyczkę, zeby taki interfejs podłączyc?
Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

14 sty 2013, 15:18

czyli do nb 2000r nie podejdzie?

[ Dodano: 14-01-2013, 16:42 ]
Jeśli mam coś takiego jak na 3 rysunku to rozumiem, że nie podejdzie ten kabel
http://www.miataforumz.com/how-40/diagnostic-port-pinouts-349/
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
zolt
Posty: 1081
Rejestracja: 20 wrz 2011, 21:35
Lokalizacja: Wrocław

14 sty 2013, 15:47

Gniazdo OBDII wyglada tak: Obrazek.
W NBFL jest po lewej stronie kolumny kierownicy w desce na wysokosci kolana, schowane za zaslepka. Jezeli rzeczywiscie masz to zlacze to polecam interfejs BT. Z kompem z BT tez wspolpracuje, a na przyszlosc jak wymienisz telefon to sie przyda :).
Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

14 sty 2013, 16:12

Jednak jak się okazuję nie posiadam obd II niestety. polokokt dzięki za słuszną uwagę! :)
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1235
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

14 sty 2013, 16:22

a proszę bardzo :) akurat byłem z tematem na świeżo.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

14 sty 2013, 18:54

Na jakim kablu od ABSu najlepiej zamontować wyłącznik w NB? Najwygodniej mi będzie na kablu wychodzącym z komputera ABS, bo przycisk chcę zrobić w schowku.

Obstawiam po bezpieczniku A/B, będzie dobrze?
Załączniki
abs.JPG
adastra
Posty: 60
Rejestracja: 08 sie 2012, 12:11
Lokalizacja: Poznań

20 sty 2013, 12:04

zoharek pisze:podłożonym kawałkiem gumki


Hantkus pisze:poradziłem sobie nałożeniem cienkiej warstwy butaprenu


Kurde, nie ma jakiejś mniej "drutingowej" metody? :???:
Pozdrawiam,
adastra

była: NA 1.6 '96 :sad:
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

20 sty 2013, 12:39

adastra pisze:
zoharek pisze:podłożonym kawałkiem gumki


Hantkus pisze:poradziłem sobie nałożeniem cienkiej warstwy butaprenu


Kurde, nie ma jakiejś mniej "drutingowej" metody? :???:


Na pewno w ASO taką mają, tylko po co zostawiać tam stado peelenów, jeśli proste metody zdają egzamin i są niewidoczne :cool:
Rules are made to be broken
ODPOWIEDZ