Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Pyt2. W NA nie można bez zdejmowania zderzaka, ale łatwiej jak przód dasz na podnośnik.
Z kolei ja mam pytanie, co to są za silniczki przy otwieranych reflektorach po zewnętrznej stronie (zaraz przy rantach nadkoli)? Wychodzą z nich 3 kable bialy zielony i czarny o ile pamiętam. Nie mogę znaleźć ich w schemacie kabli, a muszę do czegoś podłączyć.
Mam dziwny kabel luźny, pod lewym reflektorem żóto/biały, tylko z jednej strony, nie jest do wentylatora ani do zbiorniczka płynu do sprykiwaczy, macie pomysły do czego on jest? Wychodzi w wiązce przed wtyczkami do klaksonów i zaślepionych dziennych.
Z kolei ja mam pytanie, co to są za silniczki przy otwieranych reflektorach po zewnętrznej stronie (zaraz przy rantach nadkoli)? Wychodzą z nich 3 kable bialy zielony i czarny o ile pamiętam. Nie mogę znaleźć ich w schemacie kabli, a muszę do czegoś podłączyć.
Mam dziwny kabel luźny, pod lewym reflektorem żóto/biały, tylko z jednej strony, nie jest do wentylatora ani do zbiorniczka płynu do sprykiwaczy, macie pomysły do czego on jest? Wychodzi w wiązce przed wtyczkami do klaksonów i zaślepionych dziennych.
- niemampojeciaa
- Posty: 1430
- Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
- Model: Inny
- Lokalizacja: East Lansing
dobra, wlot wywalony poza auto.
teraz mam inny problem
wyjmowałem zegary aby wymienić żarówkę. słuchałem radia i miałem przekręcony kluczyk. jak odpinałem kostki z tyłu licznika to dotknąłem jakimś cudem gdzieś zegarami. zrobiło PYK i zaśmierdziało. podłączyłem zegary i nie mam teraz przebiegu ( nie wyświetlają się cyfry) obrotomierz nie działa i jak zakładam prędkościomierz. podświetlenie jest, piszczy ten piszczyk od świateł. bezpieczniki pod deską sprawdzone i te po lewej stronie silnika. są gdzieś jeszcze bezpieczniki czy zegary się zjarały? 
teraz mam inny problem



Mam pytanie o 2 wtyczki których nie mam w schemacie kabli:
1. Czy do zbiorniczka płynu hamulcowego w NB idzie wtyczka z kablami: nieb/zółty i czarny?
2. Czy ktoś wtykał z wiązki NB wtyczkę do regulacji świateł do NA i działa (w NA jest po zewnętrznej stronie reflektora 3 kable)? Nie mam możliwości sprawdzić a chcę polutować kable na stałe. Wtyczki do siebie pasują, jednak obawiam się czy kolejność kabelków jest taka sama.
1. Czy do zbiorniczka płynu hamulcowego w NB idzie wtyczka z kablami: nieb/zółty i czarny?
2. Czy ktoś wtykał z wiązki NB wtyczkę do regulacji świateł do NA i działa (w NA jest po zewnętrznej stronie reflektora 3 kable)? Nie mam możliwości sprawdzić a chcę polutować kable na stałe. Wtyczki do siebie pasują, jednak obawiam się czy kolejność kabelków jest taka sama.
- KyRy
- Moderator
- Posty: 3831
- Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
- Model: NA
- Wersja: Chiquita
- Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
- Kontakt:
do allegrowego gwintu TA Technix potrzebuję coś przekładać ze starego zawieszenia czy wszystko pasuje P&P do auta?
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Szczupak pisze:to wtrącę dwa pytania opierając się na tezie, że ewentualne zacieranie silnika zależy od faktu tarcia między jego powierzchniami a nie od abstrakcyjnego czasu:
1. Czy od momentu startu do momentu rozgrzania minie więcej obrotów wału w trakcie jazdy, czy w trakcie postoju?
2. Czy faktycznie krótsza praca na zimnym, ale na dużo większych obrotach (szybsze pocieranie powierzchni - większe tarcie i większe zużycie) jest lepsza od ciut dłuższej pracy na biegu jałowym?
ja osobiście po odpalaniu bardzo zimnej wolę minutę, czy dwie zaczekać - niech się olej rozprowadzi po silniku i dopiero wtedy zacząć jechać
Przepraszam, ze sie tak wcinam, ale mnie dalej interesuja odpowiedzi na te pytania

- funky
- Donator
- Posty: 4077
- Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
- Model: NC
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Warszawa
niemampojeciaa pisze:czy zakładając maty grzewcze do miaty muszę na coś zwrócić uwagę? czy np takie mogą być? http://allegro.pl/vw-t5-m...2878440196.html
oczywiście włączniki i reszta instalacji jest w maździe.
Z tego co rozmawiałem kiedyś z Vampirem to pasują zwykłe, uniwersalne maty grzewcze, które na allegro kosztują ~50zł sztuka (cenę mogłem przekręcić, bo to dawno temu było


miatasm.com
funky pisze:niemampojeciaa napisał/a:
czy zakładając maty grzewcze do miaty muszę na coś zwrócić uwagę? czy np takie mogą być? http://allegro.pl/vw-t5-m...2878440196.html
oczywiście włączniki i reszta instalacji jest w maździe.
Uważaj, żeby na nowo zamontowanej macie na fotelu nie opierać się kolanem całym ciałem... gdzieś coś kiedyś czytałem

- niemampojeciaa
- Posty: 1430
- Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
- Model: Inny
- Lokalizacja: East Lansing
Dany pisze:Uważaj, żeby na nowo zamontowanej macie na fotelu nie opierać się kolanem całym ciałem... gdzieś coś kiedyś czytałem![]()
wiem sam to pisałem

funky pisze:uniwersalne maty grzewcze, które na allegro kosztują ~50zł sztuka
te co pokazałem to tylko przykład. i już wszystko wiem co i jak z matami


W komorze silnika NA (lewy tył patrząc z fotela kierowcy) są 3 przekaźniki za zaślepką, niektórzy mają dwa, w każdym razie do czego jest przekaźnik, do którego dochodzą kable:
- zielony
- czerwony/żółty
- żółty/czarny
- żółty/biały
Nie mogę znaleźć w schemacie kabli, a nie wiem czy ucinać czy nie:D pierwsze 3 kable idą do kabiny, a żółto/biały idzie do wtyczki pod reflektorem której nie znalazłem w 2 innych NA.
- zielony
- czerwony/żółty
- żółty/czarny
- żółty/biały
Nie mogę znaleźć w schemacie kabli, a nie wiem czy ucinać czy nie:D pierwsze 3 kable idą do kabiny, a żółto/biały idzie do wtyczki pod reflektorem której nie znalazłem w 2 innych NA.
autopaga pisze:niektórzy mają dwa,
A niektórzy wcale

a żółto/biały idzie do wtyczki pod reflektorem której nie znalazłem w 2 innych NA
Opisz dokładniej sprawdzę u siebie. W kolory kabli nie wierzę, za dużo razy rzeczywistość mi się z dokumentacją rozjechała.
Tam poza sterowaniem wysokością świateł nie powinno być nic innego.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Ale ta wtyczka jest tylko z jednej strony. Przekaźnik do podnoszenia świateł jest w kabinie, z tych trzech jeden jest chyba do świecenia świateł, a drugi do klaksonu, a trzeci ten co mnie interesuje.
Zaznaczyłem kółkiem gdzie są przekaźniki i W gdzie jest ta dziwna luźna wtyczka, z której kabel idzie do 3ciego przekaźnika.
Zaznaczyłem kółkiem gdzie są przekaźniki i W gdzie jest ta dziwna luźna wtyczka, z której kabel idzie do 3ciego przekaźnika.
- Załączniki
-
- przekaznik.jpg (388.9 KiB) Przejrzano 830 razy
Patrzyłem dokładnie w to miejsce, auto nie ma/miało przeciwmgielnych przednich więc i przekaźnika brak, tak domniemywam.
Bo pewnie dalsza część wiązki jest powiązana z przeciwmgłowymi a skoro ich nie ma to i wiązki nie ma. Sterowanie przeciwmgłowych powinno iść z kabiny i być powiązane z głównymi światłami. Nie wiem jak NA miało zrobione włączanie przeciwmgłowych przednich, osobnym włącznikiem czy zespolonym z głównym włącznikiem świateł.
Do tego przekaźnika powinno iść: 1. + aku(przez bezpiecznik którego może nie być), 2. masa, 3. sterowanie + ale na sterowaniu może być jakaś logika w kabinie. Czyli przykładowo włącznik załącza masę a + sterujący pojawia się po załączeniu pozycyjnych.
autopaga pisze:Ale ta wtyczka jest tylko z jednej strony.
Bo pewnie dalsza część wiązki jest powiązana z przeciwmgłowymi a skoro ich nie ma to i wiązki nie ma. Sterowanie przeciwmgłowych powinno iść z kabiny i być powiązane z głównymi światłami. Nie wiem jak NA miało zrobione włączanie przeciwmgłowych przednich, osobnym włącznikiem czy zespolonym z głównym włącznikiem świateł.
Do tego przekaźnika powinno iść: 1. + aku(przez bezpiecznik którego może nie być), 2. masa, 3. sterowanie + ale na sterowaniu może być jakaś logika w kabinie. Czyli przykładowo włącznik załącza masę a + sterujący pojawia się po załączeniu pozycyjnych.
autopaga pisze:a trzeci ten co mnie interesuje
Czy ten przekaźnik Ci się nie zapina przy włączeniu pozycyjnych ? Wtedy ta śmieszna wtyczka mogłaby być kawałkiem od instalacji przednich obrysówek.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Ja mam wrzuconą całą wiązkę z NB, a teraz dopasowuje do niej starą wiązkę z NA (przewody idące do świateł, podnoszenia reflektorów i elementów ktore nie były wymieniane przy swapie, jak zbiornik spryskiwaczy, wentylator itd.) i mam po prostu luźną wtyczkę do tego przekaźnika i nie wiem czy mam z nią coś robić czy wyciąć. Chyba ją wytnę, bo już wszystko mam podłączone co trzeba.
autopaga pisze:Ja mam wrzuconą całą wiązkę z NB, a teraz dopasowuje do niej starą wiązkę z NA (przewody idące do świateł, podnoszenia reflektorów i elementów ktore nie były wymieniane przy swapie, jak zbiornik spryskiwaczy, wentylator itd.) i mam po prostu luźną wtyczkę do tego przekaźnika i nie wiem czy mam z nią coś robić czy wyciąć. Chyba ją wytnę, bo już wszystko mam podłączone co trzeba.
Aaaa...
To zobacz czy Ci ten przekaźnik nie pasuje na schemacie do TNS relay. Bo jak trafisz na odpowiednią wersję i urżniesz za dużo to tylne oświetlenie ucierpi

Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Wojtek JDM
- Posty: 2286
- Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
Wyszperałem u siebie na kompie taki program jak: ScanMaster-ELM 1.6
Ogólnie program tylko do odczytu parametrów z czujników i kasowania błędów.
Z tego co kojarzę w Maździe jest EOBD (OBD II)
I teraz moje pytanie: Gdzie dostać kabel, łączący Mazdę z kompem? Zależy mi głównie na skasowaniu błedów
Udało mi się znaleźć coś takiego: http://www.s-tech.pl/?go=produkty&kat_id=6
Ogólnie program tylko do odczytu parametrów z czujników i kasowania błędów.
Z tego co kojarzę w Maździe jest EOBD (OBD II)
I teraz moje pytanie: Gdzie dostać kabel, łączący Mazdę z kompem? Zależy mi głównie na skasowaniu błedów

Udało mi się znaleźć coś takiego: http://www.s-tech.pl/?go=produkty&kat_id=6
- majk
- Posty: 2113
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Znajdź na allegro adapter na BT - http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=elm327
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
- Wojtek JDM
- Posty: 2286
- Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
Lepszy kabel czy bezprzewodowo?
Takie coś np. podejdzie do NB i będzie współpracować? Jeśli nie to jaki inny darmowy program jeszcze polecacie?
http://allegro.pl/elm-327-1-4-pl-ford-fiat-renault-opel-honda-elm327-i2933848639.html
Z góry dzięki za odpowiedź
Takie coś np. podejdzie do NB i będzie współpracować? Jeśli nie to jaki inny darmowy program jeszcze polecacie?
http://allegro.pl/elm-327-1-4-pl-ford-fiat-renault-opel-honda-elm327-i2933848639.html
Z góry dzięki za odpowiedź

Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
- majk
- Posty: 2113
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Ja mam po BT, rzucam to na telefon - apka Torque(Android). Zero zastrzeżeń.
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
- Wojtek JDM
- Posty: 2286
- Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
Nie zauważyłem, że dorzucają tam cały program do odczytu tego wszystkiego. Mój telefon i tak super nowoczesny nie jest, wiec kupię chyba kabel, bo i tak najwięcej będę z lapkiem pracował 

Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
- polokokt
- Donator
- Posty: 1235
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
Wojtek, a patrzyles na 62 stronę tego wątku? Ja tam pytałem o interfejs OBDII w NB i mi odpowiedzieli, że był dopiero od wersji NBFL (pytanie wynikało z tego, że nie mogłem takiej wtyczki zlokalizować u siebie). Z tego co widzę, Ty masz tak jak ja NB. Znalazłeś u siebie tą wtyczkę, zeby taki interfejs podłączyc?
- Wojtek JDM
- Posty: 2286
- Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
czyli do nb 2000r nie podejdzie?
[ Dodano: 14-01-2013, 16:42 ]
Jeśli mam coś takiego jak na 3 rysunku to rozumiem, że nie podejdzie ten kabel
http://www.miataforumz.com/how-40/diagnostic-port-pinouts-349/
[ Dodano: 14-01-2013, 16:42 ]
Jeśli mam coś takiego jak na 3 rysunku to rozumiem, że nie podejdzie ten kabel
http://www.miataforumz.com/how-40/diagnostic-port-pinouts-349/
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
Gniazdo OBDII wyglada tak:
.
W NBFL jest po lewej stronie kolumny kierownicy w desce na wysokosci kolana, schowane za zaslepka. Jezeli rzeczywiscie masz to zlacze to polecam interfejs BT. Z kompem z BT tez wspolpracuje, a na przyszlosc jak wymienisz telefon to sie przyda
.

W NBFL jest po lewej stronie kolumny kierownicy w desce na wysokosci kolana, schowane za zaslepka. Jezeli rzeczywiscie masz to zlacze to polecam interfejs BT. Z kompem z BT tez wspolpracuje, a na przyszlosc jak wymienisz telefon to sie przyda

- Wojtek JDM
- Posty: 2286
- Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
Jednak jak się okazuję nie posiadam obd II niestety. polokokt dzięki za słuszną uwagę! 

Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
adastra pisze:zoharek pisze:podłożonym kawałkiem gumkiHantkus pisze:poradziłem sobie nałożeniem cienkiej warstwy butaprenu
Kurde, nie ma jakiejś mniej "drutingowej" metody?
Na pewno w ASO taką mają, tylko po co zostawiać tam stado peelenów, jeśli proste metody zdają egzamin i są niewidoczne

Rules are made to be broken