Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Dany pisze:FLka z 2003 roku z najechanym 177tyś, od 1-go właściwiela 3/4 czasu serwisowana w ASO.
to może jest szansa sprawdzić w tym ASO po vin co lali ?
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Panowie i Panie, mam takie szybkie pytanie...
Szwagier ma znajomego, który śmiga czerwoną NA. Kupił ją kilka lat temu w DE. Gość twierdzi, że ma w niej dwulitrowy silnik
ba, ma tak wpisane w niemieckich flepach, pojemność 1980 czy coś w ten deseń. Mówi, że to jakaś limitowana seria do 1500szt.
Jest to możliwe?
Jak dla mnie to on ma 1.8 i błąd w papierach. Auto jeździ na niemieckich blachach cały czas, bo on jest zameldowany w niemczech. Tylko teraz śmiga po PL.
Szwagro zrobił dziś fotkę silika:
[URL=http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/v/566021_492869137403719_1270758063_n.jpg?oh=7e201cef454f3f9be9918ab3c00278f0&oe=50A4C6B6&__gda__=1352992728_a31f8866e32eced54094182690d2332a]http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/v/566021_492869137403719_1270758063_n.jpg?oh=7e201cef454f3f9be9918ab3c00278f0&oe=50A4C6B6&__gda__=1352992728_a31f8866e32eced54094182690d2332a[/URL]
Postaram się dowiedzieć więcej szczegółów o tej miacie, bo wg mnie to jakiś błąd gebelsa w urzędzie. Chyba, że ktoś ją zna z Poznaniaków.
Pozdr!
Szwagier ma znajomego, który śmiga czerwoną NA. Kupił ją kilka lat temu w DE. Gość twierdzi, że ma w niej dwulitrowy silnik

Jest to możliwe?
Jak dla mnie to on ma 1.8 i błąd w papierach. Auto jeździ na niemieckich blachach cały czas, bo on jest zameldowany w niemczech. Tylko teraz śmiga po PL.
Szwagro zrobił dziś fotkę silika:
[URL=http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/v/566021_492869137403719_1270758063_n.jpg?oh=7e201cef454f3f9be9918ab3c00278f0&oe=50A4C6B6&__gda__=1352992728_a31f8866e32eced54094182690d2332a]http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/v/566021_492869137403719_1270758063_n.jpg?oh=7e201cef454f3f9be9918ab3c00278f0&oe=50A4C6B6&__gda__=1352992728_a31f8866e32eced54094182690d2332a[/URL]
Postaram się dowiedzieć więcej szczegółów o tej miacie, bo wg mnie to jakiś błąd gebelsa w urzędzie. Chyba, że ktoś ją zna z Poznaniaków.
Pozdr!
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
wojteks pisze:dmk pisze:Można oczywiście go zlać na czas wymiany
Zlewać olej z silnika do wymiany przedniego uszczelniacza wału korbowego?
To żart jakiś kosmiczny chyba jest.
Wybacz, mechanikowi faktycznie wszystko jedno, czy syf dostanie się do oleju czy nie. Ja wymieniając takie rzeczy w swoim aucie wolalę jednak nie mieć oleju w misce i móc przelać całość naftą i dokładnie umyć przed nabiciem nowego uszczelniacza

Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Mam takie pytanko jak reaguje poprawnie wskazówka ciśnienia oleju w nb, nie wiem czy jest to normalne ale, przy odpalaniu wskazówka powoli podnosi się i utrzymuje lekko poza połową skali, po zgaszeniu silnika, powolutku opada do zera, czy jest to normalne, czy nie powinna opaść od razu, a po odpaleniu odrazy wskoczyć na właściwy poziom? Jak u was to wygląda?
- niemampojeciaa
- Posty: 1430
- Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
- Model: Inny
- Lokalizacja: East Lansing
kotangch, jest ok 


Czyli po starcie powoli pnie się do góry, a po zgaszeniu silnika powolutku opada. Sorry za zamęczanie pytaniami, ale pękł mi ostatnio pasek od alternatora i przejechałem tak kilka km, aż zobaczyłem, ze się zagrzała (nie wiedziałem ze ten sam pasek napędzą pompę wody) i teraz się wkręcam, czy nic się nie zje.... a wcześniej jakoś specjalnie nie zwróciłem uwagi jak się zachowuje ta wskazówka w momencie odpalania i gaszenia.
Wskaźnik ciśnienia oleju w NB to po prostu kontolka, nie pokazuje prawdziwego. Równie dobrze mogłaby być lampka ostrzegawcza.
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Kurak pisze:Wskaźnik ciśnienia oleju w NB to po prostu kontolka, nie pokazuje prawdziwego. Równie dobrze mogłaby być lampka ostrzegawcza.
i jest

Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Mi bardziej chodzi o to, dlaczego ona tak bardzo powoli opada po zgaszeniu auta, trwa to u mnie jakieś 10 sekund nim opadnie do poziomu min., chyba ze przekręcę z powrotem kluczyk do pozycje zapłonu, wtedy opada dużo szybciej.
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
kotangch pisze:Mi bardziej chodzi o to, dlaczego ona tak bardzo powoli opada po zgaszeniu auta, trwa to u mnie jakieś 10 sekund nim opadnie do poziomu min., chyba ze przekręcę z powrotem kluczyk do pozycje zapłonu, wtedy opada dużo szybciej.
Słyszałeś o czymś takim jak scalaki, kondensatory i te bajery? Większość manometrów od ciśnienia oleju jest w dzisiejszych czasach elektroniczna (korzysta z cewki lub wręcz oparta jest o silnik krokowy, chociaż to akurat nie w Maździe)). Więc nie wynika to z opadania powolnego ciśnienia oleju, tylko z charakterystyki zegarów - nic niepokojącego

A przekręcając ponownie kluczyk podajesz napięcie ponownie na układ od zegara i tyle filozofii.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
-
- Posty: 844
- Rejestracja: 27 lip 2011, 1:06
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Poznań
http://www.ebay.com/itm/DOUBLE-SUPERCHARGER-TURBINE-TURBO-CHARGER-AIR-INTAKE-GAS-FUEL-SAVER-FAN-CAR-/150918152979?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Model%3ACooper%7CSubmodel%3AS&hash=item23236c4313&vxp=mtr
Coś więcej na temat tego wynalazku? Fuel saver? Mój chłopski rozum podpowiada, że to ma stawiać jakiś opór powietrzu w dolocie, ale po co? I czy to w ogóle prawda?
Coś więcej na temat tego wynalazku? Fuel saver? Mój chłopski rozum podpowiada, że to ma stawiać jakiś opór powietrzu w dolocie, ale po co? I czy to w ogóle prawda?
-
- Posty: 844
- Rejestracja: 27 lip 2011, 1:06
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Poznań
Wiem że to bajki, wrzuciłem to dla jaj, ale też chciałem poznać "teorię" jaka się za tym kryje
A w ogóle to i tak do turbo jest 


Kiedyś straciłem kilka minut swego cennego życia, na przeczytanie opisu tej kupy.
Poprzez swoje magiczne turbo wiatraki, które kręcą 55 000rpm masakrycznie zawirowuje powietrze w dolocie przez co wpada ono z radosnym impetem (jednakowoż zachowując porządek wśród cząsteczek tlenu) do kolektora ssącego, a potem do cylindrów. No i ogólnie robi się tornado w silniku ma 20% więcej mocy no i mniej pali o jakieś 50%
Tak to mniej więcej brzmiało.
Kiedyś był wysyp takiego badziewia. Była też wtyczka do zapalniczki z diodką, która zminiała program w ECU, i standardowo podnosiła moc i zmiejszała zużycie paliwa i opory tocznia.
Największą bekę mam z tego, że są ludzie, którzy to kupują
Poprzez swoje magiczne turbo wiatraki, które kręcą 55 000rpm masakrycznie zawirowuje powietrze w dolocie przez co wpada ono z radosnym impetem (jednakowoż zachowując porządek wśród cząsteczek tlenu) do kolektora ssącego, a potem do cylindrów. No i ogólnie robi się tornado w silniku ma 20% więcej mocy no i mniej pali o jakieś 50%

Tak to mniej więcej brzmiało.
Kiedyś był wysyp takiego badziewia. Była też wtyczka do zapalniczki z diodką, która zminiała program w ECU, i standardowo podnosiła moc i zmiejszała zużycie paliwa i opory tocznia.
Największą bekę mam z tego, że są ludzie, którzy to kupują

Ostatnio zmieniony 17 lis 2012, 15:29 przez DEXTER, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 844
- Rejestracja: 27 lip 2011, 1:06
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Poznań
DEXTER pisze: turbo wiatraki, które kręcą 55 000rpm masakrycznie zawirowuje powietrze w dolocie przez wpada ono z radosnym impetem (jednakowoż zachowując porządek wśród cząsteczek tlenu) do kolektora ssącego, a potem do cylindrów. No i ogólnie robi się tornado w silniku ma 20% więcej mocy no i mniej pali o jakieś 50%

Ktokolwiek na forum używa takiej spinki dołu?
http://www.ebay.co.uk/itm/Ultra-Racing-Front-Anti-Roll-Bar-23MM-Mazda-MX5-NA-NB-AR23-095-/140754391546?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Model%3AMX-5&hash=item20c59d91fa
http://www.ebay.co.uk/itm/Ultra-Racing-Front-Anti-Roll-Bar-23MM-Mazda-MX5-NA-NB-AR23-095-/140754391546?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Model%3AMX-5&hash=item20c59d91fa
Szybkie pytanko do posiadaczy NB, jaka jest odległość pomiędzy środkami końcówek wydechu? Oczywiście przy wydechu fabrycznym bądź dedykowanym ulter.
Chciałbym założyć u siebie dedykowany do NB, ale nie wiem czy wpasuje mi się odpowiednio w wycięcia w zderzaku.
Chciałbym założyć u siebie dedykowany do NB, ale nie wiem czy wpasuje mi się odpowiednio w wycięcia w zderzaku.
- Załączniki
-
- wydech.jpg (248.13 KiB) Przejrzano 2971 razy
-
- Posty: 2983
- Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
- Lokalizacja: Planeta B-612
Ale przy fabrycznym wydechu jest tylko jedna końcówka, po prawej stronie, wpasowana w wycięcie zderzaka:


Żadna NB nie miała podwójnego seryjnie?
Mam zrobione drugie wycięcie po lewej stronie zderzaka symetrycznie do fabrycznego i rozstaw końcówek jaki by mi pasował to 100cm. Pytanie jaki rozstaw ma ten dedykowany do NB?
http://www.kadex-tlumiki.pl/753,MX-5-typ-NB-98---DUET
PS. Można odmieniać;)
Mam zrobione drugie wycięcie po lewej stronie zderzaka symetrycznie do fabrycznego i rozstaw końcówek jaki by mi pasował to 100cm. Pytanie jaki rozstaw ma ten dedykowany do NB?
http://www.kadex-tlumiki.pl/753,MX-5-typ-NB-98---DUET
PS. Można odmieniać;)
-
- Posty: 844
- Rejestracja: 27 lip 2011, 1:06
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Poznań
DEXTER pisze:Tak, Łukasz, ale Autopadze (to się odmienia? ) chodzi o aftermarketowy wydech do NB z dwiem końcówkami. Tzn. chodzi o to czy podejdzie mu do NA takich wydech
Łukasz wie o co chodzi, ale odwraca kota ogonem i przypieprza się o słowo "fabryczny", kolejny raz na siłę manifestując ze fabryczna to (uwaga, uwaga) b y ł a jego mazda.
-
- Posty: 2983
- Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
- Lokalizacja: Planeta B-612
Ależ bzdury wypisujesz na mój temat...
Poczytaj proszę ze zrozumieniem, przecież kolega wyżej dopiero sam był zdziwiony, że NB fabrycznie nie wychodziły z podwójną końcówką, błagam Cię...
Poczytaj proszę ze zrozumieniem, przecież kolega wyżej dopiero sam był zdziwiony, że NB fabrycznie nie wychodziły z podwójną końcówką, błagam Cię...
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
Meanmachine pisze:DEXTER pisze:Tak, Łukasz, ale Autopadze (to się odmienia? ) chodzi o aftermarketowy wydech do NB z dwiem końcówkami. Tzn. chodzi o to czy podejdzie mu do NA takich wydech
Łukasz wie o co chodzi, ale odwraca kota ogonem i przypieprza się o słowo "fabryczny", kolejny raz na siłę manifestując ze fabryczna to (uwaga, uwaga) b y ł a jego mazda.
Mati wyluzuj

Pavulon Ci się skończył czy co

Rules are made to be broken