Whacze - różne rodzaje?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Axsis
Posty: 241
Rejestracja: 07 lip 2011, 12:46
Model: NB
Lokalizacja: KrK

03 cze 2012, 9:39

Pojawił się u mnie kolejny problem - po wymianie wahacza na inny (używka z NB) po pierwszym czy drugim dniu jazdy urwała mu się blaszka do której przykręcony był łącznik stabilizatora. Okazało się, że w tym niewymienianym ta "blaszka" to kawał metalu, grubosci 5mm a w tym wahaczu, który kupiłem była zaledwie 2mm i dlatego od razu sie urwała.

Teraz dwa pytanka, które mnie nurtują:
- czy są różne rodzaje wahaczy, z cieńszą i grubszą blaszką
- co teraz zrobić: kupić nowy czy dospawać odpowiedni kawał metalu do wahacza (tak chce zrobić M Handwerker, polecany przez innych forumowiczów)

Thx for answers
Świat to więcej niż można uchwycić okiem lub dotknąć dłonią...

Dance through your life!
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

03 cze 2012, 13:29

Axsis pisze: zaledwie 2mm


Rust is lighter than carbonfiber! :lol:
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

03 cze 2012, 13:56

Kitson :mrgreen:

Sprawdzę ze srebrnej.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

04 cze 2012, 2:58

Nie było różnych grubości. Twój nowy wahacz jest po prostu G warty.

W NA były dwie blaszki tworząc kształt ala litera U w NB i NBfl była już tylko 1 blaszka tworząc L.

Ja będę spawał niedługo drugą taką blaszkę, żeby mieć znowu U jak w NA... bo grubszy stab lubi wyrwać jedną blaszkę :)

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Axsis
Posty: 241
Rejestracja: 07 lip 2011, 12:46
Model: NB
Lokalizacja: KrK

04 cze 2012, 8:05

Wysłany: Dzisiaj 3:58
Nie było różnych grubości. Twój nowy wahacz jest po prostu G warty.


Chcesz powiedzieć,że to jakaś podróbka? Całość wygląda identycznie oprócz tego jednego elementu. Zapłaciłem za nią jak za ozwanego oryginała..
Mechanik twierdził,że wahacz jest bardzo ok.

Uważacie,że lepiej kupić nowy czy dospawać?
Świat to więcej niż można uchwycić okiem lub dotknąć dłonią...

Dance through your life!
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

04 cze 2012, 10:40

Tzn wiesz 100% nie mam ale tak na 95%, że nie było różnych wariantów.

Prawdopodobnie jest tak jak ktoś sugerował czyli, że rdza zrobiła swoje.

Wydaje mi się, że skoro masz już na aucie ten wahacz to nic nie tracisz próbując przyspawać jak dalej nie będzie ok to wtedy bym wymieniał. Chyba, że mechanik Ci wymieni w ramach tamtej usługi to wtedy możesz szukać.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Mlody_85
Posty: 2
Rejestracja: 30 paź 2012, 22:02
Lokalizacja: Wrocław

30 paź 2012, 22:16

Witam, podepnę się pod ten temat. Jestem w trakcie wymiany zawieszenia, tulejki,łączniki etc. chciałbym się dowiedzieć czy jest jakaś możliwość wymiany sworznia wahacza górnego? Z tego co zdążyłem się zorientować trzeba wymienić cały wahacz? :?: Bardzo Was proszę o pomoc. Drugie pytanie, czy ktoś się może orientuje czy te-->> http://allegro.pl/tuleje-poliuretanowe-mazda-mx-5-mx5-mx-5-na-89-98-i2705487437.html tuleje są coś warte?

Pozdrawiam
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

31 paź 2012, 12:01

Tutaj masz taniej prawdopodobnie ten sam zestaw (prawdopodobnie bo sprzedawca na allegro nie napisał skąd bierze części). http://www.strongflex.vot.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=997&category_id=434&option=com_virtuemart&Itemid=1&lang=pl

A tutaj temat gdzie znajdziesz więcej opinii o poli: http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=8185&postdays=0&postorder=asc&start=30
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

31 paź 2012, 13:44

Mlody_85 co do sworznia górnego wahacza przedniego to wygląda to tak, można go wybić (bez problemu) przy montażu warto użyć nowej osłonki gumowej (dostępna za 20pln w aso), problem jest taki że nie można (przynajmniej mnie się nie udało znaleźć) nowego sworznia sprzedawanego oddzielnie. Ja swój wybijałem bo dawałem wahacz do piaskowania i malowania proszkowego. Z moich obserwacji sworznie górnego wahacza nie mają mieć luzu (przeskakiwanie) ale mają chodzić dość luźno (luźniej dużo niż dolne). Jak chcesz sprawdzić swoje to w manualu fabrycznym są wartości do pomiaru sworznia.

Co do poli ja mam u siebie od strongflexa, narazie jestem zadowolony, jest sprężyście i w miarę komfortowo, nie mogę powiedzieć nic na temat ewentualnego piszczenia po wypłukaniu się samu bo nie zaliczyłem jeszcze zimy. Te z allegro mają moim zadaniem dwie niewiadome:
1. Kto to produkuje (jaka jakość)
2. Jaka twardość (podaje się to w Sh zwykle normalne 80, sportowe 90).
kantOS
Posty: 354
Rejestracja: 18 lip 2009, 23:00
Lokalizacja: Szczecin

31 paź 2012, 17:33

Zaglądnąłem na temat bo zainteresowało mnie co to są te WHACZE :lol:
Teraz już wiem :mrgreen:
人馬一体
ODPOWIEDZ