Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Poszukiwania cewki trwają. Gdzie najpewniej mógłbym ją dostać. Bo myślę już chyba tylko o takiej z 323F'a.
Chodzi o konkretną część o numerze FP39-18-10XD (za rogI'm). Tak, jak on, mam w Mazdzie 3pinową, więc powinno pasować.
W ASO krzyczą ponad 900 zł za nią, za oryginalą do MXa 1700. Czy tak, czy tak, drogo. Jedyny serwis i baza części do japońskich aut w mieście mówi o braku dostępności na magazynie. Na Allegro pomieszanie z poplątaniem i chyba nie dostrzegam tam właściwej cewki.
Czy z NB 1.8 będzie pasować?
Znalazłem jedną, ale gość nie potrafi podać kodu tej części - jedyne co wyczytał to DSC 660. Nada się?
Gdzie szukać?
Chodzi o konkretną część o numerze FP39-18-10XD (za rogI'm). Tak, jak on, mam w Mazdzie 3pinową, więc powinno pasować.
W ASO krzyczą ponad 900 zł za nią, za oryginalą do MXa 1700. Czy tak, czy tak, drogo. Jedyny serwis i baza części do japońskich aut w mieście mówi o braku dostępności na magazynie. Na Allegro pomieszanie z poplątaniem i chyba nie dostrzegam tam właściwej cewki.
Czy z NB 1.8 będzie pasować?
Znalazłem jedną, ale gość nie potrafi podać kodu tej części - jedyne co wyczytał to DSC 660. Nada się?
Gdzie szukać?
http://www.zumi.pl/68692,Malik_Auto_Czesci_Marek_Malik,Pabianice,firma.html
Tutaj sobie zadzwoń jutro między 10 a 13 a gość Ci znajdzie co potrzebujesz w dobrej cenie.
Tutaj sobie zadzwoń jutro między 10 a 13 a gość Ci znajdzie co potrzebujesz w dobrej cenie.
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
SponeR pisze:jestem nad morzem autem od mojej (hanka cr-v )
chyba UPG ma dziurke bo troche oleju ubyło i płynu chłodniczego
do domu powinienem dojechać - mam zapas oleju
ale do chłodnicy nalałem wody
i pytanie - lepiej wody czy płynu ?
Na wodzie przeżyjesz, ale pamiętaj, żeby przed zimą wymienić lub uzupełnić koncentratem - bo Ci zimą zamarznie

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


- SponeR
- Posty: 1098
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Piasecziusets
Sigma, chodzi o to czy przy wodzie też się zrobi korzuch na korku jak przy płynie
i czy nie zaszkodzi zbytnio olejowi
chciałbym mieć pewność że to UPG
kolejna sprawa
wymieniam tylne sanki i jestem juz przy dyfrze
belka odkręcona od dołu - 2 szpilki out
ale trzyma tymi mocowaniami od góry
za cholere nie wiem jak to ugryźć
i czy nie zaszkodzi zbytnio olejowi
chciałbym mieć pewność że to UPG
kolejna sprawa
wymieniam tylne sanki i jestem juz przy dyfrze
belka odkręcona od dołu - 2 szpilki out
ale trzyma tymi mocowaniami od góry
za cholere nie wiem jak to ugryźć

MIATA nim jak szatan


SponeR nie wiem czy dobrze rozumiem twój problem, czy chodzi Ci o to że nie możesz oddzielić tego aluminiowego profilu (łączącego skrzynie z dyfrem) od dyfra. Bo po odkręceniu tych dwóch długich śrub trzeba zdjąć taką jakby podkładkę z pod jednej ze śrub, następnie musisz mieć śrubę o większym gwincie niż te długie (M12 chyba) i ona się wkręca w tą tulejkę co trzyma tą alu bekę z dyfrem razem. Wkręcając tą dużą śrubę wyciągasz siłą gwintu tą tuleję i po sprawie. Jak coś to pisz dam poglądowe foty.
Czy ktoś dysponuje schematem układu technicznego silnika/połączeń systemu:
system wiring diagram
engine performance circuits
dla MX5 NB 1.6?
Znalazłem do 1.8 i gdybym złapał 1.6, nowa cewka mogłaby bezpiecznie wylądować.
Albo inaczej - orientujecie się, za co odpowiadają poszczególne piny/kable przy cewce pin-pin-pin?
system wiring diagram
engine performance circuits
dla MX5 NB 1.6?
Znalazłem do 1.8 i gdybym złapał 1.6, nowa cewka mogłaby bezpiecznie wylądować.
Albo inaczej - orientujecie się, za co odpowiadają poszczególne piny/kable przy cewce pin-pin-pin?
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
ktos może się bawil tym http://5xracing.com/i-6330020-5x-racing-adjustable-timing-wheel-for-1999-2005-mazda-miata-v2.html lub ma opinie na ten temat oczywiście chodzi o NB
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
Niestety sytuacja z przerywaniem auta wróciła po dwóch tygodniach spokoju...
Dzisiaj po wjechaniu na łączenie asfaltu (różnica poziomów grubo ponad 10cm...
) Magdzia zgasła i nie chciała odpalić... Podejrzewam, że problem tkwi gdzieś w dokładanym odcięciu zapłonu. Auto udało się odpalić jednak nie działa tak jak wcześniej...
Po uruchomieniu obroty stabilizują się do 900 obr/min po czym wskakują na 1100 obr/min i taj już zostaje. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu sytuacja się powtarza...
Co może być powodem takiego zachowania? Dodam, że do dnia dzisiejszego z obrotami nie miałem żadnych problemów...
Przyznam, że powoli wymiękam...
Szczególnie, że w piątek mam zamiar zabrać Madzie na tygodniowy wypad wakacyjny...
Dzisiaj po wjechaniu na łączenie asfaltu (różnica poziomów grubo ponad 10cm...

Po uruchomieniu obroty stabilizują się do 900 obr/min po czym wskakują na 1100 obr/min i taj już zostaje. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu sytuacja się powtarza...
Co może być powodem takiego zachowania? Dodam, że do dnia dzisiejszego z obrotami nie miałem żadnych problemów...
Przyznam, że powoli wymiękam...

kozik pisze: Podejrzewam, że problem tkwi gdzieś w dokładanym odcięciu zapłonu.
Masz na myśli alarm? To raczej odcina pompę paliwa. Znajdź przekaźnik (albo bezpiecznik), wyjmij, zobacz co będzie. Jeśli to jaka amatorska robota to mogło się gdzieś coś rozpiąć na naszych polskich wągodołach.
[ Dodano: 20-08-2012, 22:04 ]
Pytanie: mam świeżutkie sprzęgiełko, przy odpaleniu na jałowym czuć dość mocne drżenie auta (zwłaszcza na gałce) i nieraz potrafi zgasnąć. Dociśnięcie sprzęgła ratuje sytuacje. Coś jest nie tak czy po prostu odkręcić mu obroty na luzie czy też czekać aż się wszystko ułoży?
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
zapewne koło zamachowe czujesz, nie zmieniałeś?
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
Kurak pisze:Masz na myśli alarm? To raczej odcina pompę paliwa. Znajdź przekaźnik (albo bezpiecznik), wyjmij, zobacz co będzie. Jeśli to jaka amatorska robota to mogło się gdzieś coś rozpiąć na naszych polskich wągodołach.
Alarm to raz. Mam też założone jakieś dodatkowe odcięcie i wszystko pasuje do tego, że to ono wariuje... Pompy paliwa chyba nie odcina (lub nie tylko). Dzisiaj jak nie mogłem go odpalić to po włączeniu zapłonu zero jakichkolwiek kontrolek, dokładnie jak przed odblokowaniem tego "cuda" jednak odblokować się nie dało... A jest to zdecydowanie pełna amatorka to moje odcięcie...
Masz na myśli przekaźnik od alarmu?
grzes pisze:zapewne koło zamachowe czujesz, nie zmieniałeś?
Nie, nie ruszane. Jakieś remedium?
kozik pisze:Masz na myśli przekaźnik od alarmu?
Nie, przekaźnik odcinający w tym przypadku zasilanie. Jeśli na zapłonie masz kompletne 0, to alarm musi odcinać główny bezpiecznik; zobacz jaką masz centralkę od alarmu, popatrz w instrukcję i prześledz który kabel jest odpowiedzialny za coś a'la antynapad - zakladam ze to odciecie jest funkcja alarmu? Czy w ogole jeszcze osobna sprawa?
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Kurak pisze:Pytanie: mam świeżutkie sprzęgiełko, przy odpaleniu na jałowym czuć dość mocne drżenie auta (zwłaszcza na gałce) i nieraz potrafi zgasnąć. Dociśnięcie sprzęgła ratuje sytuacje. Coś jest nie tak czy po prostu odkręcić mu obroty na luzie czy też czekać aż się wszystko ułoży?
Hmm, na jakim poziomie są wolne obroty? Tu bym szukał - dociśnięcie sprzęgła odpina zamach, a nadmierne drgania to już problem silnika. Ewentualnie wysprzęglik może nie odbijać do końca, ale to raczej nie byłoby powodem gaśnięcia auta.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
kozik pisze:Mam też założone jakieś dodatkowe odcięcie i wszystko pasuje do tego, że to ono wariuje...
Ja bym je spróbował wywalić. Jak Ci zgasi silnik podczas wyprzedzania tira to będzie mało śmiesznie. Szukaj go gdzieś pod kierownicą, jest pewnie wpięte w obwód stacyjki, sądząc po objawach.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Kurak pisze:Nie, przekaźnik odcinający w tym przypadku zasilanie. Jeśli na zapłonie masz kompletne 0, to alarm musi odcinać główny bezpiecznik; zobacz jaką masz centralkę od alarmu, popatrz w instrukcję i prześledz który kabel jest odpowiedzialny za coś a'la antynapad - zakladam ze to odciecie jest funkcja alarmu? Czy w ogole jeszcze osobna sprawa?
Nie, to jest oddzielnie dołożone. Dzisiaj postaram się tego "cuda" pozbyć.
Pozostaje jeszcze sprawa obrotów. Co może powodować takie zachowanie? Dla mnie wygląda to jakby silnik wskakiwał w inny tryb pracy (awaryjny/serwisowy?).
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
cieknie zacisk prawy tył w nb delikatnie przy mechanizmie ręcznego - ktos naprawial w waw lub okolicach i moze polecić miejsce a 2 pytanie - czy zacisk od NA podchodzi? standardowe heble edit - już wiem pasują od na do nbfl w standardzie
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
witam,
rozebrałem do regeneracji tylne zaciski, pod tłoczkiem jest "takie coś" wkręcane na bolec - i tu pytanie: jak będę wszystko juz składał to jak głęboko trzeba to wkręcić?
rozebrałem do regeneracji tylne zaciski, pod tłoczkiem jest "takie coś" wkręcane na bolec - i tu pytanie: jak będę wszystko juz składał to jak głęboko trzeba to wkręcić?
kozik pisze:Po uruchomieniu obroty stabilizują się do 900 obr/min po czym wskakują na 1100 obr/min i taj już zostaje. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu sytuacja się powtarza...
Ponowie pytanie...
Odcięcie wywalone, obroty dalej robią swoje...
Z tego co udało mi się zauważyć to przy wskoczeniu na te 1100 obr/min słychać jakby coś "pyknęło", coś jakby przekaźnik (jak w starszych dieslach od świec żarowych) i mam wrażenie, że czuć lekko to zjawisko na nodze, na pedałem gazu...

Ktoś ma jakiś pomysł czym może być to spowodowane, ewentualnie gdzie szukać przyczyny?
zasada zgrubsza taka:
TPS to zwykly potencjometr, wiec na sucho powinien miec 3 piny i przewodzic miedzy 1 i 3 chyba z opornoscia jakas tam, a mieczy 2 i 3 opornosc powinna sie zmieniach liniowo, plynnie i bez skokow.
Jak jest wpiety, to mozesz badac napiecie na TPSie, ktore powinno byc stale miedzy 1 i 3 i liniowo rosnac miedzy 2 i 3. Zakres.. pewno 0-5v ale moge sie mylic, bo nie znam parametrow miaty. Lokalizacja: albo przy pedla gazu albo na przepustnicy
Pewno wyMIATAcze beda wiedziec dokladniej.
W kazdym razei TPS mowi kompowi ile gazu wcisnales a on (w skrocie) sprawdza ile powietrza leci i konstruuje mieszanke zaleznie od sytuacji i innych dodatkowych czujnikow. Jak TPS skacze, to komp moze glupiec.. w jeepie mialem zwalony i gdzeis w 2/3 mocno mi skakal.. jaja byly jak berety
TPS to zwykly potencjometr, wiec na sucho powinien miec 3 piny i przewodzic miedzy 1 i 3 chyba z opornoscia jakas tam, a mieczy 2 i 3 opornosc powinna sie zmieniach liniowo, plynnie i bez skokow.
Jak jest wpiety, to mozesz badac napiecie na TPSie, ktore powinno byc stale miedzy 1 i 3 i liniowo rosnac miedzy 2 i 3. Zakres.. pewno 0-5v ale moge sie mylic, bo nie znam parametrow miaty. Lokalizacja: albo przy pedla gazu albo na przepustnicy

W kazdym razei TPS mowi kompowi ile gazu wcisnales a on (w skrocie) sprawdza ile powietrza leci i konstruuje mieszanke zaleznie od sytuacji i innych dodatkowych czujnikow. Jak TPS skacze, to komp moze glupiec.. w jeepie mialem zwalony i gdzeis w 2/3 mocno mi skakal.. jaja byly jak berety

Powstrzymać przyzwyczajenia i odłożyć gumówke na półkę...
13b pisze:witam,
rozebrałem do regeneracji tylne zaciski, pod tłoczkiem jest "takie coś" wkręcane na bolec - i tu pytanie: jak będę wszystko juz składał to jak głęboko trzeba to wkręcić?
To jest śruba do regulacji maksymalnego wychylenia tłoczka - służy do regulowanie ręcznego.
Wkręć, żeby się tylko trzymało wszystko. Jak założysz klocki / zacisk / tarcze to wtedy tą śrubą będzie regulował poprawną prace zacisku.
Ogólnie jak już wszystko masz złożone to kręcisz tą śrubą do momentu aż nie możesz swobodnie obracać kołem ręką. Wtedy cofasz tą śrubę (i tłoczek zarazem) o 1/4 - 1/3 obrotu tak żeby koło znowu dało się kręcić ręką (bez używania jakiejś mega siły).
Jak już ustawisz poprawnie to dźwignia ręcznego powinna całkowicie blokować tylne koła między 4 a 6 klikiem (tak że nie dasz ruszyć za skarby świata kołem w powietrzy ręką).
Jak nie blokuje to możesz potrzebować pobawić się regulacją linki która robi się w dwóch miejscach. Na dźwigni pod plastikową pokrywą oraz pod autem na rozejściu linki na dwa koła. Ale ani jednego ani drugiego raczej nie będziesz musiał ruszać.
Jak ustawisz za ciasno tył to się nic nie martw (na śrubie) trochę po szumi i się samo ustaw po kilu - kilku dziesięciu km (mam na myśli trochę za ciasno nie jak Ci się będą grzały tarcze jak szalone).
Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Dzięki sebna, zrobiłem wszystko jak napisałeś i teraz mam ręczny jak żyleta 

Ciesze się, że mogłem pomóc
Niestety ale z czasem ręczny osłabnie bo to jest mechanizm samoregulujący się i ogólnie reguluje się na zasadzie ząbków i zapadki więc jak Ci klocków będzie ubywać to ręczny będzie się robił coraz słabszy aż zapadka przeskoczy na kolejny ząbek ale ogólnie nigdy nie będzie tak mocny jak świeżo po regulacji ale będzie działać dobrze
Pozdro

Niestety ale z czasem ręczny osłabnie bo to jest mechanizm samoregulujący się i ogólnie reguluje się na zasadzie ząbków i zapadki więc jak Ci klocków będzie ubywać to ręczny będzie się robił coraz słabszy aż zapadka przeskoczy na kolejny ząbek ale ogólnie nigdy nie będzie tak mocny jak świeżo po regulacji ale będzie działać dobrze

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
I jest zidentyfikowany kolejny objaw...
Owe "pyknięcie", które opisywałem wyżej zostało zdiagnozowane jako strzał w dolot...
Czyli odpala, jest 900 obr/min, następuje strzał (doskonale wyczuwalny po przyłożeniu dłoni do wlotu filtra powietrza) i wskakuje na 1100 obr/min.
Jakieś pomysły, sugestie...? Już nie wiem czego się łapać, czy oddawać auto do elektryka, mechanika...?
Owe "pyknięcie", które opisywałem wyżej zostało zdiagnozowane jako strzał w dolot...
Czyli odpala, jest 900 obr/min, następuje strzał (doskonale wyczuwalny po przyłożeniu dłoni do wlotu filtra powietrza) i wskakuje na 1100 obr/min.
Jakieś pomysły, sugestie...? Już nie wiem czego się łapać, czy oddawać auto do elektryka, mechanika...?

- rsmx5
- Donator
- Posty: 1499
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:00
- Model: Inny
- Wersja: Fiat 124 Spider
- Lokalizacja: Bochnia
Powie (napisze?) mi ktoś jak wymienia się żarówki z tyłu w NB?
Wymiękłem, po zdjęciu tapicerki na tylnej ścianie bagażnika blacha i brak dostępu do żarówek. Jak się do tego dobrać? Trzeba lampę wymontować? Jeżeli tak to jak się do tego zabrać żeby czegoś nie urwać?
Wymiękłem, po zdjęciu tapicerki na tylnej ścianie bagażnika blacha i brak dostępu do żarówek. Jak się do tego dobrać? Trzeba lampę wymontować? Jeżeli tak to jak się do tego zabrać żeby czegoś nie urwać?
Poszła mi żarówka z przodu do jazdy. Chcę kupić takie:
http://allegro.pl/zarowki-efekt-xenon-2x-hb4-55w-mazda-mx5-od-02-i2532656233.html
Czy będą dobre( na aukcji jest, że MX-5 od 2002 czyli do mojej 2001 nie wejdą
) ? Czy może kupić jakieś inne?
http://allegro.pl/zarowki-efekt-xenon-2x-hb4-55w-mazda-mx5-od-02-i2532656233.html
Czy będą dobre( na aukcji jest, że MX-5 od 2002 czyli do mojej 2001 nie wejdą
