[połączony] klocki i tarcze hamulcowe do MX-5

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

michal_j
Posty: 86
Rejestracja: 27 mar 2011, 7:04
Lokalizacja: Warszawa

18 kwie 2012, 17:37

Udało mi się skompletować co trzeba. Jeszcze tylko czarny hammerite efekt młotkowy (do BRG ciężko coś dobrać :wink: myślałem o srebrnym lub złotym, ale chyba nie będzie to zbyt dobrze wyglądać) do zacisków i zrobię kompleksowo układ hamulcowy.

Regeneracja zacisków, wymiana płynu, tarcz i klocków z użyciem wszystkich past i smarów

Znajomy jeździ na takim zestawie (mikoda GT i ferodo premier) w KJS i po 10tys km nie widać śladów zużycia na tarczy czy klockach. Mam nadzieję, że u mnie też nie będzie problemu.

Jakościowo te mikody wyglądają bardzo dobrze. Dam znać o efektach.
Załączniki
calosc.jpg
tarcze.jpg
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

18 kwie 2012, 18:42

michal_j, zawieź komuś zaciski do malowania proszkowego - np. do malarni felg. Zapłacisz niedużo, a będzie to znacznie trwalsze
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

18 kwie 2012, 19:59

Fajny zestawik. Plan też dobry. Ja przechodzę to samo w tej chwili. Zaciski właśnie wróciły z kompletnej renowacji. Będą nowe tarcze i klocki i płyn hamulcowy.

Zaciski wysłałem złożone a przysłali mi w częściach... mam teraz puzzle to złożenia.

Liczę na sporą poprawę skuteczności hamowania.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

22 kwie 2012, 18:00

Witam,

Wysłałem trzy zaciski do renowacji złożone (dwa przednie i jeden tylni) a dostałem z powrotem w częściach...

Większość części udało mi się dopasować ale dwie takie same pozostają dla mnie zagadką.

Chodzi o tą tabularną na dole mojej dłoni (mam ich dwie, na zdjęciu tylko jedna)
Obrazek


Obrazek
Czy ta gumka (mam ich dwie, po jednej na każdy z przednich zacisków? albo obie na jeden tylni, bo tylko jeden tylni wysłałem) będzie zastępstwem dla tej gumy na slider pinie? Prążki są w przeciwną stronę do tych oryginalnych (na slider pinie jest oryginalna gumka).

Czy może te gumki wchodzą gdzie indziej? Ktoś coś wie?

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Maciek_MX5
Posty: 2
Rejestracja: 11 kwie 2012, 9:58
Lokalizacja: Warszawa

25 kwie 2012, 10:38

hej, jestem tu nowy więc wybaczcie jeżeli pytanie jest z 'zupełnie innej beczki' albo powinno być w innym wątku.
Cieknie mi prawy tylni zacisk w mojej mx-5 (1.8, 2002) i mechanik powiedział, że nie ma co czekać z wymianą chyba, że chce hamować bez płynu hamulcowego. Czy macie może namiar gdzie można taką część dostać. Oryginał mogę wyrwać z ASO za 1100 pln, ale może jest jakaś tańsza opcja (zamiennik, regeneracja). Czy jest sens bawić się w takie autorskie rozwiązania czy lepiej dołożyć i kupić oryginał nowy?
z góry dziękuję za pomoc.
Maciek
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

25 kwie 2012, 10:45

Maciek_MX5 pisze:Oryginał mogę wyrwać z ASO za 1100 pln

:bang:
Jeśli cieknie bo puściły uszczelnienia, to trzeba je wymienić na nowe po prostu. Zestaw regeneracyjny autofrena z Carixa albo skądkolwiek (namiary znajdziesz w tym wątku). Musisz tylko wiedzieć czy masz hamulce 250 czy 270mm, bo w 1.8 z 2002 roku mogły być i jedne i drugie.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

25 kwie 2012, 11:05

Skąd cieknie?

Ja dopiero przechodziłem temat.

Masz kilka opcji:

1. Kup używany zacisk
2. Oddaj swój do regeneracji
3. Zregeneruj sam (tylni jest akurat trudniejszy niż przedni do zrobienia)
4. ASO i nówka

Co do używanych to kufelman albo brozyn być może mogą Ci pomóc w tej kwesti (może ktoś więcej).

Ja Ci mogę prawdopodobnie załatwić u siebie ale gość nie jest tani plus wysyłka jest dość droga.

Ja swoje regenerowałem w Biggred co uk. 50 funtów za jeden zacisk z piaskowaniem i malowaniem jakimś badziewiem plus wiadomo nowe tłoczki i wszystkie gumki. Ogólnie nie byłem zachwycony bo musiałem wydzierać pałeczkami od uszu resztki piasku z prowadnic slider pinów... mam nadzieje ze mi nie piaskowali wnęki na tłoczek... do tego wysłali mi w częściach i bez smaru więc gdyby nie to, że mam smar to bym musiał kupić więc w zasadzie usługa była niekompletna LOL plus po łebkach.

Może w PL będzie miał więcej szczęścia.

Zestaw naprawczy do tylnego zaciski do własnej regeneracji dopiero co kupował Himber (koło 25zl o ile dobrze pamiętam) - zaglądnij sobie do niego do wątku o jego samochodzie plus on Ci powie jak trudna jest operacja do wykonania samemu ale tak naprawdę to tyko kilka gumek i największy problem to jak uwolnić tłoczek jak jest zapieczony.

Jak byś chciał kupować nowy zacisk albo regenerowany to mx5 parts co uk ma dużo taniej niż ASO.

Jak chcesz naprawdę tanio to polecam sklep RockAuto ale to z USA więc trochę poczekasz plus nie wiadomo co z cłem no i pasowało by im odesłać swój zacisk w zamian więc pewno dla jednego Ci się nie będzie opłacać.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Maciek_MX5
Posty: 2
Rejestracja: 11 kwie 2012, 9:58
Lokalizacja: Warszawa

25 kwie 2012, 11:11

dzięki za namiar - koszty faktycznie innego rzędu - gumki po 20 pln, tłoczek koło 60-70, tylko jeszcze do kupy to poskładać, ale to zupełnie inny przedział cenowy :D

[ Dodano: 25-04-2012, 12:40 ]
Sebna, dzięki za wyczerpujący opis - na razie spróbuje z zestawem naprawczym z Carixa a jak nie przyniesie efektu będę szukać innych rozwiązań.
Maciek
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

25 kwie 2012, 17:22

zadzwoń tu, cena dość atrakcyjna i przez telefon wydaje się, że mają pojęcie http://www.favore.pl/180083_regeneracja-zaciskow-hamulcowych-auto-klima-jozefow-mazowieckie.html

ja miałem sam robić, ale wychodzą podobne pieniądze, a jak doliczysz jeszcze jeżdżenie po Warszawie za tym to wychodzi niezła cena
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3426
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NC
Wersja: 2.0T
Lokalizacja: Sosnowiec

26 kwie 2012, 7:08

Jakie klocki do NB 1.8 do tyłu? :) Pytam na wszelki wypadek gdyż ponieważ albowiem moje najprawdopodobniej się kończą. Kryterium: dobrze i tanio. :mrgreen:
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

26 kwie 2012, 9:18

Ja kupiłem ferodo premier i jestem zadowolony :smile:
Rules are made to be broken
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

26 kwie 2012, 9:59

Hookie pisze:Kryterium: dobrze i tanio. :mrgreen:

O masz :mrgreen: Jak ma być tanio i w miarę dobrze to TRW. Ale nie oczekuj od nich właściwości torowych zestawów oczywiście.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

16 maja 2012, 18:56

Szybkie pytanko.

Z jaką siło mam dokręcić górny slider pin tylnego zacisku (to ten, który wkręca się na stałe w bracket, sry nie wiem jak to się po PL nazywa)?

Service manual podaje tylko wartość dla dolnego a podobno górny lubi się odkręcać.

Tak to wygląda w service manualu (w kółku dolny, danych dla górnego, który ma nieco inną konstrukcję ale ten sam gwint brak):
Obrazek

Na Nutzach zostało mi zasugerowane, że pewno mogę dokręcić z tą samą wartością co dolny ale przede wszystkim, że tam nie podają wartości NM ponieważ tam powinien być zastosowany thread lock (klej do gwintów) po uprzednim wyczyszczeniu gwintu slider pina.

Ktoś coś wie? Ktoś coś słyszał?

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

24 maja 2012, 11:00

Czy te blaszki oslaniajace klocki musza byc? u mnie sa w one w tragicznym stanie i zlozylbym bez nich..
Załączniki
201205242256.jpg
201205242256.jpg (85.76 KiB) Przejrzano 2985 razy
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

24 maja 2012, 11:29

Z tego co wiem to one są po to żeby klocek nie hałasował / piszczał / latał niepotrzebne skreślić.

Moje nowe klocki przyszły zintegrowane z tą blaszką ! :kciuk:
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

24 maja 2012, 15:02

Qbatron pisze:i zlozylbym bez nich..

Zobacz co mówi producent klocka. Ze zdjęcia wygląda na to, że na nich jest już naniesiona "blaszka" tak jak u sebny.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

24 maja 2012, 15:16

majkel_c pisze:Ze zdjęcia wygląda na to, że na nich jest już naniesiona "blaszka" tak jak u sebny.


A widzisz ja nawet nie zwróciłem uwagi na to że na zdjęciu widać nowy klocek.

Faktycznie wyglądają jak by mogły mieć te blaszki już na sobie bo moje wyglądają dość podobnie choć u mnie wyraźnie widać na tylne ścianie klocka metalicznego koloru shimy / blaszki. U Ciebie to troszkę inaczej wygląda ale to może być to.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

24 maja 2012, 23:57

Nie bylo tam zainstalowanych blaszek wiec dalem te stare... i jezdzi :P
cinas
Posty: 66
Rejestracja: 24 mar 2012, 18:34
Lokalizacja: Poznań

06 cze 2012, 16:51

Widzę, że w temacie pojawiły się parę razy tarcze Mikoda. Muszę znaleźć do swojej NA coś na tył. Stąd moje pytanie.

Czy te [URL=http://mikoda.pl/public/foto.htm]tarcze tuningowe[/URL] są po prostu standardowej klasy tarczami (miejskie, nie sportowe), a dziurki i rowki zrobione są dla lepszego odprowadzania syfu oraz korzystniejszego wyglądu?

Druga kwestia: czy ktoś z forumowiczów, kto kupił sobie Mikody, mógłby podesłać mi na priv fotkę Miaty z takimi tarczami? Wizualizacja na pewno pomoże w podjęciu decyzji.
King Tony - narzędzia dla profesjonalistów
michal_j
Posty: 86
Rejestracja: 27 mar 2011, 7:04
Lokalizacja: Warszawa

06 cze 2012, 18:40

nawiercane i nacinane tarcze mikoda są zwykłymi tarczami wykonanymi z tego samego stopu co zwykłe mikody tyle, że poddane obróbce skrawaniem ... jest to informacja od samego producenta - zapytałem wprost i taką otrzymałem odpowiedź

w uproszczeniu biorą zwykłą tarczę i ją nacinają frezarką oraz wiercą w niej otwory co niejako wg mojej wiedzy ją osłabia czyli taka tarcza jest IMO fizycznie słabsza od tej zwykłej litej mikody ...

wstawiłbym tu foto, ale póki co nie mam czasu, żeby specjalnie zdejmować koła .. przy najbliższej okazji (piatek,sobota) - wtedy będę je zdejmował i postaram się zrobić fotki ..

przejechałem na nich ok 200km więc powiem swoje zdanie po takim przebiegu (wymieniłem zestawy naprawcze zacisków, pomalowałem zaciski czarnym młotkowym hammerite, wymieniłem klocki na ferodo premier, wymieniłem tarcze i wymieniłem płyn), po takiej operacji auto hamuje wyraźnie lepiej niż na starych OE hamulcach, póki co tarcze się nie pokrzywiły, nic nie bije itp ...

tarcza wygląda bardzo atrakcyjnie na aucie, moim zdaniem w tych pieniądzach na prawdę warto ...
cinas
Posty: 66
Rejestracja: 24 mar 2012, 18:34
Lokalizacja: Poznań

06 cze 2012, 18:43

michal_j, dzięki za odpowiedź. Chodziło mi bardziej o fotkę razem z kołem, na ile widać te rowki i dziurki przez felgę i jak to wygląda. Z Twojej odpowiedzi wnioskuje, że z jakości jesteś zadowolony? Chociaż na razie może trochę za krótki przebieg, żeby to stwierdzić.
King Tony - narzędzia dla profesjonalistów
michal_j
Posty: 86
Rejestracja: 27 mar 2011, 7:04
Lokalizacja: Warszawa

06 cze 2012, 19:05

zależy jaką masz felgę, teraz mam zamontowane coś a'la bbs więc nie bardzo przez nie to widać, ale na 17 kilkuramiennych było widać bardzo dokładnie cały zacisk i tarczę ..
cinas
Posty: 66
Rejestracja: 24 mar 2012, 18:34
Lokalizacja: Poznań

06 cze 2012, 19:06

No tak, u mnie w seryjnych 14 może być mało widać ;)
King Tony - narzędzia dla profesjonalistów
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

06 cze 2012, 19:11

cinas pisze:No tak, u mnie w seryjnych 14 może być mało widać ;)


Cinas widzę że dla Ciebie jakość jest na 1 miejscu :kciuk:
zaraz za wyglądem :turla:
Rules are made to be broken
cinas
Posty: 66
Rejestracja: 24 mar 2012, 18:34
Lokalizacja: Poznań

06 cze 2012, 19:30

Hantkus pisze:Cinas widzę że dla Ciebie jakość jest na 1 miejscu :kciuk:
zaraz za wyglądem :turla:


I tak muszę coś kupić i to raczej w wersji budżetowej, więc niech to chociaż wygląda ;)

Na poważnie to zaintrygowały mnie te tarcze jak przeglądałem wątek. Mam parę swoich typów i muszę coś wybrać...
King Tony - narzędzia dla profesjonalistów
michal_j
Posty: 86
Rejestracja: 27 mar 2011, 7:04
Lokalizacja: Warszawa

06 cze 2012, 20:22

na 14 widać za wiele nie będzie albo wcale to mogę powiedzieć na 100% masz słoneczka czy te 7 ramienne ? przed zakupem porównywałem też inne tarcze i moim zdaniem po rozeznaniu rynku w tych pieniądzach nie bardzo coś innego kupisz ..
cinas
Posty: 66
Rejestracja: 24 mar 2012, 18:34
Lokalizacja: Poznań

07 cze 2012, 1:08

Felgi mam 7 ramienne, ale to chyba bez znaczenia przy tym rozmiarze. Jak nie znajdę nic rozsądniejszego, to kupię chyba te.
King Tony - narzędzia dla profesjonalistów
michal_j
Posty: 86
Rejestracja: 27 mar 2011, 7:04
Lokalizacja: Warszawa

01 lip 2012, 8:01

fotki z ukończonych prac (trochę słońce świeciło i niektóre z deka prześwietlone) :roll:

ogólnie polecam taki zestaw do normalnej jazdy/dailydriving ... cenowo i jakościowo moim zdaniem BDB. Myślę, że spisałby się spokojnie w cięższych warunkach - znajomy jeździ na takim zestawie w KJS i wszystko daje radę :)

Mogę powiedzieć, że gdyby ktoś miał wątpliwości to do seryjnej NA 1.6 (od 89-97) na pewno pasują :

tarcze mikoda : przód 235mm numer ATM1308 i tył 231mm numer ATM1322 (bądź innej firmy w tych wymiarach :razz: )

klocki ferodo premier : przód FDB 653 i tył FDB654 (przód kupiłem w IC tył w sklepie mister-auto i przyjechały z francji - z tylnymi jest problem)

reperaturki zacisków AUTOFREN : przód D4574 i tył D4502 (polecam do tego sklep samli.pl - wszystko mieli od reki)

Tarcze mikody moim zdaniem warte pieniędzy i jakościowo ok. Klocki ferodo premier moim zdaniem również bdb cenowo też nie najgorzej - nic nie piszczy i u mnie nie pylą jakoś specjalnie. Reperaturki AUTOFRENA moim zdaniem nie odbiegają znacznie jakością od zestawów mazdy, guma jest trochę słabsza, ale cenowo to jest ułamek zestawu OE, więc nie ma co się zastanawiać.

Do wszelakich prac przy układzie hamulcowym polecam zaopatrzenie się w smar miedziowy np. CRC, ATE Bremszylinder oraz ATE Plastilube.

Myślę, że gdyby większość stosowała chociaż miedziowy i plastilube rozwiązałoby to problem, że w internecie nagle każde klocki piszczą i zacinają się zaciski ...

Po zmontowaniu wszystkiego dotarłem cały zestaw jak w opisie z filmiku : http://www.essexparts.com/learning-center/cat/brake-rotors/post/Bed-in na siekierkach z samego rana w tę i spowrotem .. :mrgreen: tyle, że zaczynałem najpierw od mniejszych prędkości 60->15 km/h, 80->15 km/h i na koniec 100->15km/h pomiędzy przelot na studzenie ...
Załączniki
6.jpg
6.jpg (91.8 KiB) Przejrzano 2976 razy
5.jpg
5.jpg (96.24 KiB) Przejrzano 2985 razy
4.jpg
4.jpg (87.53 KiB) Przejrzano 2980 razy
3.jpg
3.jpg (82.85 KiB) Przejrzano 2982 razy
2.jpg
2.jpg (84.44 KiB) Przejrzano 2982 razy
1.jpg
1.jpg (111.39 KiB) Przejrzano 2983 razy
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

02 lip 2012, 12:07

michal_j pisze:fotki z ukończonych prac (trochę słońce świeciło i niektóre z deka prześwietlone) :roll:

Michal_j, tego typu relacje powinny pojawiać się raczej w wątkach "o moim emiksie" a nie w technicznym...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
michal_j
Posty: 86
Rejestracja: 27 mar 2011, 7:04
Lokalizacja: Warszawa

02 lip 2012, 13:41

nie mogę się zebrać żeby fotki zrobić, miałem założyć temat we wspomnianym dziale, ale jakoś nigdy nie mam czasu ...
ODPOWIEDZ