wal napedowy???

czy to to?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

denon
Posty: 22
Rejestracja: 09 sty 2012, 9:21
Lokalizacja: uk

24 mar 2012, 13:22

Witam. Od dluzszego czasu staram sie uporac z problemem skrzyni biegow wpadajacej w drgania po wysprzegleniu, metalicznych odglosow (telepania) po wcisnieciu sprzegla, samochod czasem wpada w wibracje przy przyspieszaniu badz cofaniu na polsprzegle.
Cos z tylu samochodu, zawsze na goracym silniku wpada w rezonans i bzyyczy jak stary rozwalony wydech.

Po wcisnieciu sprzegla gdy jade na jedynce badz dwojce mam wrzazenie ze skrzynia sie lekko przesuwa (drazek jakby cofal sie do tylu o nie caly centymetr i wtedy biegi ciezko wchodza z tzw wyczuwalnym stukiem)

zauwazylem ze na wale napedowym sa jakies wycieki oleju. Czy to mozliwe ze za moje wszytkie!! problemy odpowiada wal napedowy???
( a nie sprzeglo, poduchy silnika,kolo zamachowe i jakies tam oslony wydechu, ktore dawno temu byly sprawdzone)
pozdr
saygoodbye
Posty: 119
Rejestracja: 07 lut 2011, 15:30
Lokalizacja: Tarnów

24 mar 2012, 14:26

Wydaje mi się, że miałem podobny problem. Wymieniłem komplet sprzęgła, łożyska, gumy i uszczelniacze, olej i niewiele pomogło, trochę się to wszystko uciszyło. Jedyna rzecz jaka u mnie została i może powodować te dziwne dźwięki to sama skrzynia biegów (konkretnie wałek zdawczy w skrzyni biegów i jego zapewne zużyte łożysko/łożyska). Problem pojawia się głównie przy ciepłej skrzyni, olej staje się rzadszy i zaczyna być więcej słychać, a dźwięk przez wał niesie się do tyłu auta, słychać to dzwonienie za plecami przez kanały odpływowe dachu. Wyciek na wale to pewnie tylko sprawa uszczelniacza. Ja obecnie czekam na nową skrzynie, po wymianie pochwalę się czy problem rozwiązałem.
denon
Posty: 22
Rejestracja: 09 sty 2012, 9:21
Lokalizacja: uk

24 mar 2012, 21:08

Dzieki. PS. Czy ktos moze mi prosze wytlumaczyc dlaczego po wcisnieciu sprzegla drazek zmiany biegow przesuwa sie o prawie centymetr do tylu i dozostaje tak, nieruchomo do czasu zwolnienia sprzegla.
Dzieje sie tak tylko gdy samochod jedzie na jedynce lub dwojce. Nie ma tego problemu na innych biegach.

Nastepuje wtedy rolaczenie napedu...ale skad te naprezenie po wcisnieciu sprzegla?
Z gory dziekuje za odpowiedz.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

25 mar 2012, 13:10

Luzy w dyfrze najprawdopodobniej, proponuję użyć szukajki i... żyć z tym, bo regulacja skończy się szukaniem nowego dyfra.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
denon
Posty: 22
Rejestracja: 09 sty 2012, 9:21
Lokalizacja: uk

26 mar 2012, 2:51

W materi dyfrow i walow wciaz sie doksztalcam w google uniwersity ;-) Na razie probuje testowac madzie na wszystkie sposoby aby zdjagnozowac jak najwiecej.


A propo przesuwajacego sie silnika i galki zmiany biegow to znalazlem na youtubie filmik na , ktorym kolega ma identyczne objawy jak ja ( z tym , ze moje sa odrobinke mocniejsze) prosze czy mozecie zdjagnozowac czy poduszki tam sa padnieta , lub przynajmniej jedna? macie tak samo? ze silnik rusza sie tylko w jedna strone po dodaniu gazu?


a oto link [URL=http://youtu.be/7XM8J3D10H4]http://youtu.be/7XM8J3D10H4[/URL]
pozdrawiam
denon
Posty: 22
Rejestracja: 09 sty 2012, 9:21
Lokalizacja: uk

27 mar 2012, 20:48

dmk pisze:Luzy w dyfrze najprawdopodobniej, proponuję użyć szukajki i... żyć z tym, bo regulacja skończy się szukaniem nowego dyfra.


sprawdzilem luzy na dyfrze i gdy krece walem to luzy sa poziomu okolo 2 mm. chyba nie jest bardzo zle jak na 10 latka?
ODPOWIEDZ