Jakie opony na sezon letni?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

12 mar 2012, 11:23

piwo pisze:no i zaczyna sie nowy sezon. w autoswiecie pojawil sie kolejny test letnich opon. fajne porownanie w dzisiejszym wydaniu drog hamowania. jak zwykle chinskie na koncu a toyo r1 sport czy yokohamy advany daleko z tylu.


Bo tam są opony dla ludu na ktorych producenci opon maja zrobić kasę przy sprzedaży masowej. I dlatego dają mnóstwo kasy na marketing i promocję co skutkuje potem własnie takimi porównaniami.

Jaździłem na kilkunastu typach róznych letnich opon, na róznych autach, na Miacie na 3-ech i napisze tyle:

nie znam lepszej opony w rozmiarze 205/45/16 niz Yokohama Advan AD08. Mam je na Miacie i na cywilowozie. Jedyna opona, na którą bym je zamienił dzisiaj, gdyby były robione w moim rozmiarze, to Michelin Pilot Sport 2.

I z powodów opisanych powyżej np. Yoko promuje oponę C-Drive 2, która BTW do cywilowozu jest całkiem niezłą oponą, a nie AD08 bo ta guma jest dla tych którzy wiedzą czego od opony oczekują.

BTW nie kupujcie Yoko Parady bo to jest opona do lansu a nie do jazdy Miatą.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Maks
Posty: 835
Rejestracja: 06 maja 2010, 9:36
Lokalizacja: Warszawa

12 mar 2012, 13:06

DieSpinnePL, a dlaczego właśnie ta opona? Teraz na stronie producenta w innym regionie widzę, że na 15" jest jeszcze 205/50ZR15.
Niewiele jest rzeczy niemożliwych dla pilności i wprawy.
Samuel Johnson.
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

12 mar 2012, 13:42

pmcomp pisze:BTW nie kupujcie Yoko Parady bo to jest opona do lansu a nie do jazdy Miatą.


Kilka osob pewnie sie znajdzie (w tym ja), ktore jezdza na Paradach. Mozesz rozwinac dlaczego ? Nie musi byc wypracowanie :P
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

12 mar 2012, 13:46

bo mu wyząbkowała z tego co pamiętam..
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3426
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NC
Wersja: 2.0T
Lokalizacja: Sosnowiec

12 mar 2012, 13:55

Każdy produkt znajdzie zagorzałych przeciwników, jak i wielkich zwolenników. ;-) Zawsze.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
Quentin
Posty: 41
Rejestracja: 20 lis 2011, 21:41
Lokalizacja: Jaworzno

12 mar 2012, 14:05

mam takie lamerskie pytanie, obecnie mam założony taki rozmiar opon 205/40/16 czy zmiana rozmiaru na 195/40/16 byłaby w jakiś sposób odczuwalna ?
saygoodbye
Posty: 119
Rejestracja: 07 lut 2011, 15:30
Lokalizacja: Tarnów

12 mar 2012, 14:17

mam takie lamerskie pytanie, obecnie mam założony taki rozmiar opon 205/40/16 czy zmiana rozmiaru na 195/40/16 byłaby w jakiś sposób odczuwalna ?
Tu wiele zależy od tego "jakim jesteś kierowcą", jeden odczuje, inny już nie ;)
Quentin
Posty: 41
Rejestracja: 20 lis 2011, 21:41
Lokalizacja: Jaworzno

12 mar 2012, 14:18

myślę że odczułbym cenowo:) :mrgreen:
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1453
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

12 mar 2012, 16:27

wezsze opony szybciej sie nagrzeja (czyt. beda dobrze trzymac) ale szybciej sie przegrzeja (czyt. przyczpensoc spadnie), troche mniejszy rostaw kol, troche nizszy srodek ciezkosci.

dzis dalsza czesc testu opon. toyo proxes t1 sport na suchym najlepsze prowadzenie. czyli widac nie sa takie zlea wrecz dla ludzi na tor idealnie.
po odrzuceniu z testu bezsensownych ocen jak halasliwosci, zuzycia bieznika, ceny, komfortu toczenia, zuzycia paliwa czy innych bzdetow najlepiej prowadzaca opona na suchym i mokrym zostala hankook ventus s1 evo2 k117 z ocenami 6- i 6-. sprawdzilem nawet rozmiarowke. troche sie zdziwilem.
http://www.24opony.pl/opm,0,3483/opony-hankook-ventus-s1-evo2-k117.html
drugie miejsce dunlop sport max rt 6- 5+a trzecie nokian z g2.
najlepsze czasy na suchym 1.toyo, 2. dunlop 3.hankook
najlepsze czasy na mokrym 1.hankook 2. dunlop 3. goodyear assymetric2 12. toyo
jak dla mnie rozczarowujace byly glownie wyniki conti sport contact 5 ktore myslalem ze sa lepsiejsze.a goodyear na suchym tez nie blysnal.

[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/14/img00001cf.jpg/]Obrazek[/URL]

[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/600/img00004p.jpg/]Obrazek[/URL]
Ostatnio zmieniony 12 mar 2012, 17:12 przez piwo, łącznie zmieniany 6 razy.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
damian1632
Posty: 37
Rejestracja: 07 kwie 2010, 12:06
Model: NB
Wersja: Twilight blue mica
Lokalizacja: Skierniewice/Łódz

12 mar 2012, 16:38

w tym wypadku zmniejszenie szerokości=zmniejszenie wysokości profilu, może być deczko twardziej na nierównościach :) a dokładnie -8mm średnica całego koła.
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

12 mar 2012, 17:56

już nie przesadzajmy, że zmniejszenie średnicy koła o 8mm wpłynie znacząco na komfort podróżowania...8mm na średnicy to zużycie połowy bieżnika. Taki komfort to możesz równie dobrze ciśnieniem regulować.
Podsumowując, Quentin, bierz te, które wolisz, różnicy w komforcie nie będzie. Na plus będzie za to szerokość 195, bo z tego co widzę to masz 1.6
Obrazek

miatasm.com
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

12 mar 2012, 18:14

ravestation pisze:bo mu wyząbkowała z tego co pamiętam..


Zgadza się. I Yokohama się wypięła.
Poza tym w stosunku do AD08 to przepaść na niekorzyść, a AD08 wcale nie jest (w moim rozmiarze) dużo droższa.
AD08 lepiej od Parady klei na suchym, a na mokrym różnica jeszcze większa. parada ma bardzo duzy aqua planning.

Pozdro

[ Dodano: 12-03-2012, 19:17 ]
piwo pisze:wezsze opony szybciej sie nagrzeja (czyt. beda dobrze trzymac) ale szybciej sie przegrzeja (czyt. przyczpensoc spadnie), troche mniejszy rostaw kol, troche nizszy srodek ciezkosci.

dzis dalsza czesc testu opon. toyo proxes t1 sport na suchym najlepsze prowadzenie. czyli widac nie sa takie zlea wrecz dla ludzi na tor idealnie.
po odrzuceniu z testu bezsensownych ocen jak halasliwosci, zuzycia bieznika, ceny, komfortu toczenia, zuzycia paliwa czy innych bzdetow najlepiej prowadzaca opona na suchym i mokrym zostala hankook ventus s1 evo2 k117 z ocenami 6- i 6-. sprawdzilem nawet rozmiarowke. troche sie zdziwilem.
http://www.24opony.pl/opm,0,3483/opony-hankook-ventus-s1-evo2-k117.html
drugie miejsce dunlop sport max rt 6- 5+a trzecie nokian z g2.
najlepsze czasy na suchym 1.toyo, 2. dunlop 3.hankook
najlepsze czasy na mokrym 1.hankook 2. dunlop 3. goodyear assymetric2 12. toyo
jak dla mnie rozczarowujace byly glownie wyniki conti sport contact 5 ktore myslalem ze sa lepsiejsze.a goodyear na suchym tez nie blysnal.

[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/14/img00001cf.jpg/][url=http://img14.imageshack.us/img14/3650/img00001cf.jpg]Obrazek[/url][/URL]

[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/600/img00004p.jpg/][url=http://img600.imageshack.us/img600/2153/img00004p.jpg]Obrazek[/url][/URL]


Dżizus, przecież Wam pisze, że takie testy "się kupuje". Nawet w Niemczech. Mój kumpel był przez kilka lat product managerem Continentala na Europę Środkowo-Wschodnią.
Z nagrodami EISA w świecie audio/video jest identycznie (pracuję w nim to wiem) i ... zapewne w innych branżach także (tu nie mam dowodów).

Pozdro
Ostatnio zmieniony 12 mar 2012, 19:10 przez pmcomp, łącznie zmieniany 1 raz.
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1453
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

12 mar 2012, 18:35

hankook ktora wygrywa pod wzgledem prowadzenia na mokrym i suchym nie wygral testu wiec chyba nie kupili testu.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Quentin
Posty: 41
Rejestracja: 20 lis 2011, 21:41
Lokalizacja: Jaworzno

12 mar 2012, 18:53

funky pisze:już nie przesadzajmy, że zmniejszenie średnicy koła o 8mm wpłynie znacząco na komfort podróżowania...8mm na średnicy to zużycie połowy bieżnika. Taki komfort to możesz równie dobrze ciśnieniem regulować.
Podsumowując, Quentin, bierz te, które wolisz, różnicy w komforcie nie będzie. Na plus będzie za to szerokość 195, bo z tego co widzę to masz 1.6

tak dokładnie mam 1.6. teraz mam zimowe 15 i ogólnie auto jakby bardziej jechać chciało.Choć jak dla mnie szersze opony ładniej wyglądaja
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

12 mar 2012, 20:08

Dla mnie taki test w takiej gazecie w kontekście miaty to tak jak byś budował swoją opinie o ścigaczu (chodzi mi o motor) na podstawie artykułu z Pani Domu (z cały szacunkiem dla tego magazynu).

Testy są zupełne bez sensu i nie przydatne w ocenie opony o charakterze performance (to samo zresztą pisałem rok temu jak wkleiłeś poprzednią edycję testu).

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
kapoost
Posty: 350
Rejestracja: 07 lip 2010, 13:20
Lokalizacja: Zamość / Warszawa

12 mar 2012, 20:16

pmcomp, kupuje się testy, kupuje się opinie ekspertów, kupuje się wpisy na forach, artykuły wikipedii, oceny w porównywarkach a nawet lajki na facebooku...

Marketing dobrze prowadzony jest jak pranie mózgu a uchronić się przed jego wpływem nie da. Przykładowo - jeśli nawet bronimy się przed nim bezpośrednio, to trafia on do nas z ust zaufanych znajomych którzy nie bronili się przed nim wcale...

i aby nie było offtopa:
Czy ktoś z Was jeździ na profilu wyższym niż 195/50/15? Na jdmstyletuning widuję czasem dość wysokie profile i bardzo mi się podoba takie wypełnienie przestrzeni nadkola... Problem polega na łukach... czy np 195/60/15 będzie się odczuwalnie bardziej kładła (w zastosowaniach cywilnych, bez toru)?

pozdrawiam!
Mały Książe
Posty: 2983
Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Planeta B-612

12 mar 2012, 20:21

kapoost pisze:Czy ktoś z Was jeździ na profilu wyższym niż 195/50/15? Na jdmstyletuning widuję czasem dość wysokie profile i bardzo mi się podoba takie wypełnienie przestrzeni nadkola... Problem polega na łukach... czy np 195/60/15 będzie się odczuwalnie bardziej kładła (w zastosowaniach cywilnych, bez toru)?

Ja mam na swojej 195/55/15 - póki co nie mam porównania ze 195/50, ale gdy jeszcze był na nich bieżnik, właściwie nie opona ograniczała szybkość w zakręcie, a mój strach... :)
Tym samochodem naprawdę można, szybciej i szybciej... :razz:
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

12 mar 2012, 20:30

kapoost pisze:pmcomp, kupuje się testy, kupuje się opinie ekspertów, kupuje się wpisy na forach, artykuły wikipedii, oceny w porównywarkach a nawet lajki na facebooku...

Marketing dobrze prowadzony jest jak pranie mózgu a uchronić się przed jego wpływem nie da. Przykładowo - jeśli nawet bronimy się przed nim bezpośrednio, to trafia on do nas z ust zaufanych znajomych którzy nie bronili się przed nim wcale...

i aby nie było offtopa:
Czy ktoś z Was jeździ na profilu wyższym niż 195/50/15? Na jdmstyletuning widuję czasem dość wysokie profile i bardzo mi się podoba takie wypełnienie przestrzeni nadkola... Problem polega na łukach... czy np 195/60/15 będzie się odczuwalnie bardziej kładła (w zastosowaniach cywilnych, bez toru)?

pozdrawiam!


Po to jest ten klub. I po to nie wszyscy jeżdżą na AD08 żebym mógł pozbierać wasze oceny innych opon :mrgreen: , a nie opinie przeczytane w internecie. Poczytać mogę sam i do tego klub niepotrzebny.

Mam zasadę pisać nie tylko o rzeczach które się udały ale także o tych które zostały sp.....one. Patrz wątek o moim samochodzie.

Poza tym jakby wszyscy jeździli na AD08 to miałbym duzo trudniej objeżdżać Was na Ułężach i w innych fajnych miejscach :razz: :cool: .

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

12 mar 2012, 21:24

kapoost pisze:czy np 195/60/15


jeździłem na 185/60R14 a od dłuższego czasu jeżdżę na 195/50R15 i różnica dla mnie jest duża bo auto znacznie mniej kładzie się w zakrętach. Nie wiem jak będzie przy 195/60R15 bo to już będzie trochę inny profil - w każdym bądź razie obstawiam że taka opona będzie napewno droższa od popularnego rozmiaru jakim jest 195/50R15 - może poprostu opłaca się poszukać w tym rozmiarze opony z twardszą scianką boczną bo przecież opony są różne.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Ebastian
Posty: 93
Rejestracja: 03 sty 2010, 12:50
Model: NB FL
Wersja: 2001 1.8 SPORT S
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów

12 mar 2012, 21:50

W ramach OT dodam tylko, że Złoty Laur klienta kosztuje około 15k pln :D więc jakby ktoś chciał ... :D akupują te laury na potęgę ;D

A wracając do tematu .. KTÓRA opona posiada rant chroniący felgę ??
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=27663

"Polskie Drogi"..... Jedziesz sobie dziurą, patrzysz
- a tu asfalt
szakool
Posty: 25
Rejestracja: 06 maja 2011, 9:25
Lokalizacja: Warszawa

12 mar 2012, 23:02

nie bardzo widze sens porownywac ad08 do opon z testu AS. mialem ad08 i byla to najlepiej prowadzaca sie opona ale nigdy nie dalbym jej do codziennego samochodu. I glosno i niebezpiecznie (to ze jest ok na mokrym nie oznacza ze poradzi sobie ze stojaca woda).

co do wynikow, warto sprawdzic testy w DE, Uk czy US - czolowka jest podobna (np hankook) wiec teoria o kupowaniu wynikow slaba
NA 1.6 '91
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1453
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

13 mar 2012, 6:15

mozna wierzyc ze wszyscy szpieguja nas ze zydzi rzadza swiatem itd. ja wierze w rzetelne testy. fakt faktem ze nigdy testu opon 08 czy 048 nie widzailem.r888 chyba jeden test w ktorym na suchym wypadly wysmienicie. ja proponuje w takim razie zebrac baze taka mala powiedzmy 3 pierwszych miejsc z kazdej pojezdzawki w ulezu przy jakiej pogodzie w danym dniu (slonce deszcz cieplo zimno) kto jakie opony mial i ilu letnie. wtedy rozwiazemy taka mala zawilostke ktore opony sa szybkie. tylko uzytkownicy musielioby sobie przypomniec.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

13 mar 2012, 7:22

i jeździć podobnie :mrgreen: :twisted: :cool: :roll: :wink: :bang: :furia: :poslizg:
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
Awatar użytkownika
Błaszczykowski
Posty: 1013
Rejestracja: 11 sie 2010, 12:02
Model: NB FL
Wersja: Memories III
Lokalizacja: Pruszków

13 mar 2012, 8:19

Ja używam PZero w rozmiarze 205/45/R16 i jestem bardzo zadowolony, na suchym trzymają jak wściekłe, na mokrym też mnie nie zawiodły, nawet w dość ciężkich warunkach. Jeśli ktoś się waha przed zakupem mogę szczerze je polecić :kciuk:
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3426
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NC
Wersja: 2.0T
Lokalizacja: Sosnowiec

13 mar 2012, 9:13

Dla mnie takie testy mają taką samą wartość jak to, co ktoś napisze na forum. Jedna osoba pisze, że opony X są najlepsze, inna że to szmelc. To nie są dwie różne opinie, które można wziąć pod uwagę. To dwie opinie, które po prostu robią wodę z mózgu. :P Opony to nie jest coś, czego wydajność i jakość można zmierzyć jak wydajność procesora w komputerze - obiektywnie. Każdy jeździ inaczej, dla każdego dobre będzie co innego. Jasne, są rzeczy bardziej i mniej polecane, ale opinia 5 osób? Heloł. Nie jest wcale bardziej rzetelna niż rzekomo kupiony test w magazynie. Wszędzie można doszukiwać się teorii spisku, pytanie po co. Jak już ktoś wyżej pisał nikt nie ma gwarancji czy komentarze na forum też nie są kupione. Nie popadajmy w paranoje i po prostu uznajmy zasadę, że im więcej źródeł informacji tym lepiej. Nie dyskredytujmy z góry gazety motoryzacyjnej, bo firma X inwestuje kapitał w reklamy w tym miejscu.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

13 mar 2012, 9:55

szakool pisze:co do wynikow, warto sprawdzic testy w DE, Uk czy US - czolowka jest podobna (np hankook) wiec teoria o kupowaniu wynikow slaba


Albo właśnie bardzo mocna. Gdybym ja dysponował kapitałem hankooka to bym kupił wyniki do okola świata to i tak ułamek kosztów poniesionych na marketing i całą działalność.

Ogólnie nie wierze a nie też nie zaprzeczam faktowi kupowania opinii. Tak tylko chciałem to skomentować :mrgreen:
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

13 mar 2012, 11:39

kapoost pisze:i aby nie było offtopa:
Czy ktoś z Was jeździ na profilu wyższym niż 195/50/15? Na jdmstyletuning widuję czasem dość wysokie profile i bardzo mi się podoba takie wypełnienie przestrzeni nadkola... Problem polega na łukach... czy np 195/60/15 będzie się odczuwalnie bardziej kładła (w zastosowaniach cywilnych, bez toru)?


Też mi się podobają :)
Sam jestem ciekaw jak z ich sztywnością. To są chyba jakieś specjalne gumy z twardymi ściankami. Inaczej jazda na nich to jak jazda na galarecie. W mojej Miacie jeździłem na 205/45 R16 (Bridgestone Turanza), 195/45 R16(Pirelli P Zero Nero) i 185/65 R14 (Yokohama W-drive) i 185/60 R14 (dębica). Pomiędzy 195 a 205 dużej różnicy nie ma, ale na tych małych wysokich - jak na galarecie :)
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

15 mar 2012, 19:18

Między 195 a 205 czuć wyraźnie różnicę w maksymalnej prędkości pokonywania zakrętu oraz w przyspieszeniu. Co kto lubi :kciuk:
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Quentin
Posty: 41
Rejestracja: 20 lis 2011, 21:41
Lokalizacja: Jaworzno

15 mar 2012, 19:22

przyspieszeniu
co to oznacza? że subiektywnie mamy wrażenie że lepiej auto się rozpędza czy faktycznie urywamy coś na sekundach?
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

15 mar 2012, 19:28

Nie mierzyłem ale mój wbudowany akcelerometr ;) oraz prawa fizyki raczej nie kłamią.

Ogólnie różnica jest wyraźnie odczuwalna (i zapewne wyraźnie niemierzalna ;) - czyli pewno 0.1 sekundy o ile w ogóle tyle) Między moją 195 zimówką a 205 letnim laczkiem na korzyść zimówki w kwestii przyspieszenia (oczywiście zimówka jest lżejsza ale nie to jest decydujące).

Mając 1.6 brał bym raczej 195.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
ODPOWIEDZ