Windshott
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- KyRy
- Moderator
- Posty: 3829
- Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
- Model: NA
- Wersja: Chiquita
- Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
- Kontakt:
mopek pisze:jak zamontować oryginalny windshott do mazdy mx5 NA
a jaki to jest oryginalny?
Bo ja np. mam ten z wbudowanymi głośnikami...
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
tzn kupilem oryginal ale taki zwykły(prosty) ma taką siatke jest cos jakby deska rozdzielcza ale plastikowy i takie polkole ma odchylane i jakoś za głupi jestem żeby zmontować to
dziś widziałem we Wrocławiu kogoś NB z takim ale zdążył mi uciec bo chciałem podpatrzyć jak to zamontowane

dziś widziałem we Wrocławiu kogoś NB z takim ale zdążył mi uciec bo chciałem podpatrzyć jak to zamontowane
Przy gornych mocowaniach pasow, miedzy ktorymi powinien byc windshott powinny byc wkrecone sruby na klucz 10 mm z takim "cyckiem"
Wykrecasz, zakladasz windshotta, i przykrecasz tymi srubami. U mnie byly po jednej na strone. Nie wiem jak jest u innych.
Wykrecasz, zakladasz windshotta, i przykrecasz tymi srubami. U mnie byly po jednej na strone. Nie wiem jak jest u innych.
- KyRy
- Moderator
- Posty: 3829
- Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
- Model: NA
- Wersja: Chiquita
- Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
- Kontakt:
U mnie jest tak
Może na tym zdjęciu zobaczysz jak jest mniej więcej przymocowany.
1 śruba dziesiątka wkręcana z jednej strony. I tak samo z drugiej.

Może na tym zdjęciu zobaczysz jak jest mniej więcej przymocowany.
1 śruba dziesiątka wkręcana z jednej strony. I tak samo z drugiej.
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
- KyRy
- Moderator
- Posty: 3829
- Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
- Model: NA
- Wersja: Chiquita
- Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
- Kontakt:
mopek pisze:a to nie ma wowczas belki?
u mnie belki nie ma...
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
jesli masz na mysli belke poprzczna za zagłówkami kierowcy to belka usztywniająca ramę, czesc mazd byla w takie wyposazana fabrycznie, jesli sie nie myle to dotyczylo to modeli z silnikiem 1.8. Co do samego windshott'a to przejedz sie z kims kto takowy posiada, ocen roznice i zadecyduj wtedy co wolisz: sztywniejsze auto czy odrobine mniej wiatru
ja wybralbym to pierwsze a w swoim aucie wysoki windshott zdemontowalem na rzecz takiego jaki ma KyRy w jego (moim byłym) aucie. z tym ze KyRy ma tam jeszcze glosniki i tego mu zazdroszcze bo teraz czuje roznice w naglosnieniu z czterech a dwoch glosników
taka belke jak Ty ma tez DieSpinne z Krakowa, odezwij sie do niego moze cos Ci poradzi
ja wybralbym to pierwsze a w swoim aucie wysoki windshott zdemontowalem na rzecz takiego jaki ma KyRy w jego (moim byłym) aucie. z tym ze KyRy ma tam jeszcze glosniki i tego mu zazdroszcze bo teraz czuje roznice w naglosnieniu z czterech a dwoch glosników
taka belke jak Ty ma tez DieSpinne z Krakowa, odezwij sie do niego moze cos Ci poradzi
dzięki za pomoc i porady coś przynajmniej zrozumiałem, przy najbliższej możliwości zrobię foto, a ja mam właśnie tą belkę poprzeczną usztywniającą, ale mam w planach dorobić rurę za fotele i w związku z tym wtedy postaram się to tak przerobić żeby pogodzić te dwie rzeczy:)
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
mopek pisze:ja mam właśnie tą belkę poprzeczną usztywniającą
To się nazywa rozpórka. I jest ona właśnie po to, żeby samochód był sztywniejszy.
Ja osobiście na pewno z niej nie zrezygnuje. Co więcej po zlocie górskim zaczynam myśleć o rozpórce z przodu

A jak zamontować windshott przy tej rozpórce? Nie wiem. Ja osobiście przymierzałem windshotta którego teraz ma Meiselp ale u mnie nie wchodzi właśnie przez rozpórkę.
Zresztą jak ja bym miał montować to najchętniej bym wsadził najładniejszy wg mnie czyli z plexi taki windshott jak ma np R.E.D.


Jedyne co jest troche "nie tak" to przy podniesionych do góry szybach przy 140km/h są takie zawirowania powietrza w dalszej części samochodu, że aż mi "osłonkę" na złozony dach dzisiaj zwiewało co R.E.D. akurat mi zauważył


U mnie wygląda to tak:
Windshot zaraz za belką. Mocowania już miałem ale musiałem skrócić o jakieś 2 cm te bolce ruchome przy samym windshocie bo dach mi sie nie zamykał (szyba chaczyła. Jeśli ktoś ma platikową nie powinno być problemu).
Taraz sie tak zastanawiam czy da rade jakoś zamontować pałąki nie ruszając rozpórki.




Windshot zaraz za belką. Mocowania już miałem ale musiałem skrócić o jakieś 2 cm te bolce ruchome przy samym windshocie bo dach mi sie nie zamykał (szyba chaczyła. Jeśli ktoś ma platikową nie powinno być problemu).
Taraz sie tak zastanawiam czy da rade jakoś zamontować pałąki nie ruszając rozpórki.
DieSpinnePL pisze:Zresztą jak ja bym miał montować to najchętniej bym wsadził najładniejszy wg mnie czyli z plexi taki windshott jak ma np R.E.D.
dla mnie to jest on akurat brzydki bo sie wysuje

Taraz sie tak zastanawiam czy da rade jakoś zamontować pałąki nie ruszając rozpórki.
a palak nie zalatwia przypadkiem rozporki? przeciez jest chyba mocowany miedzy innymi w tym samym miejscu

Niby tak ale jakoś szkoda mi tej rozpórki, podoba mi sie wiec najlepiej jakbym miał i pałąki i rozpórke
Zresztą tak jakoś wygląda mi na solidniejszą niż ta rura od pałąków.

gdzie najlepiej w PL kupić windshott do NB? naj;epij w wawie lub okolicy
mx5 10th Anniversary
DieSpinnePL pisze:Jedyne co jest troche "nie tak" to przy podniesionych do góry szybach przy 140km/h są takie zawirowania powietrza w dalszej części samochodu, że aż mi "osłonkę" na złozony dach dzisiaj zwiewało co R.E.D. akurat mi zauważył
szkoda, ze nie widziales wysilonego migania moich dlugich swiatel bo dzieki temu jedna padla

DieSpinnePL pisze:Tylko radia nie słychać
polecam zmiane na wiekszej mocy

zyzy pisze:gdzie najlepiej w PL kupić
windshott do NB? naj;epij w wawie lub okolicy
a jaki kolor cie interesuje i czy z glosnikami czy bez?
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
R.E.D. pisze:szkoda, ze nie widziales wysilonego migania moich dlugich swiatel bo dzieki temu jedna padla
widziałem ale nie zakumałem że mrugając chodziło Ci o to, żeby mi dać znać o pokrowcu z którym pierwszy raz mi sie tak działo

w pchlim targu nikt już sie nie ogłasza o windshottcie do nb ? bo swego czasu miał Agent ale już nie ma. Ale wydawało mi sie, że ktoś jeszcze miał...
to chyba wolno jezdziles
przy predkosciach powyzej 100 km/h jest znaczna - zwlaszcza podczas dluzszej podrozy. jesli jezdzisz glownie po miescie to lepiej jezdzic bez i miec dodatkowy powiew powietrza 


R.E.D. pisze:to chyba wolno jezdzilesprzy predkosciach powyzej 100 km/h jest znaczna - zwlaszcza podczas dluzszej podrozy. jesli jezdzisz glownie po miescie to lepiej jezdzic bez i miec dodatkowy powiew powietrza
racja po miescie nie ma roznicy, mi na trasie do 160km/h sie bardzo przyjemnie podrużuje

Przepraszam, że odkopuję temat, ale chyba lepiej tak, niż zakładać nowy.
Otóż chodzi mi o oryginalny windschott do NBFL i stylebary - szukałem na forum, szukałem w innych miejscach i nic nie mogę znaleźć.
Otóż czy aby założyć stylebar trzeba mieć taki windschott? Czy przeszkadza on w założeniu rur? I na ile ta mała plastikowa klapka pomaga? Do tej pory miałem okazję jeździć Escortem Cabrio i różnica z i bez windschotta to jak niebo a ziemia.
Tylko że tam jest spory kawał materiału.
No i ostatnia kwestia - może ma ktoś beżowego windschotta na sprzedaż? Albo ma ktoś czarnego i beżową tapicerkę i mógłby pokazać jak to wygląda na zdjęciu?
Z góry dzięki za wszelką pomoc.

Otóż chodzi mi o oryginalny windschott do NBFL i stylebary - szukałem na forum, szukałem w innych miejscach i nic nie mogę znaleźć.
Otóż czy aby założyć stylebar trzeba mieć taki windschott? Czy przeszkadza on w założeniu rur? I na ile ta mała plastikowa klapka pomaga? Do tej pory miałem okazję jeździć Escortem Cabrio i różnica z i bez windschotta to jak niebo a ziemia.

No i ostatnia kwestia - może ma ktoś beżowego windschotta na sprzedaż? Albo ma ktoś czarnego i beżową tapicerkę i mógłby pokazać jak to wygląda na zdjęciu?
Z góry dzięki za wszelką pomoc.

[url=http://www.001motocafe.pl]
[/url]

ori windshot gryzie sie ze style/rollbarem - albo jedno albo drugie, ale do stylebara mozna sobie dokupic windshota lub zrobic samemu
wg mnie ori cos daje, ale nie tak duzo jakby sie chcialo
zyskujesz "polke" za plecami i winshota, ktorego mozna zlozyc, ale tracisz na wygladzie 

wg mnie ori cos daje, ale nie tak duzo jakby sie chcialo


Odkopuje temat:
Założyłem wczoraj oryginalny windschott od NA. Różnica kolosalna na +. Natomiast mam pytanie:
1. Czy to normalne, że trochę przeszkadza on przy, zakładaniu dachu z siedzenia, czy to kwestia techniki?
2. Czy windschott od NB daje równie dużo? Bo jest mniejszy, ale za to bardziej dyskretny.
3. Czy windschott NA 1.6 / 1.8 różni się? Bo mój wygląda inaczej niż ten powyżej Dizajera i jest inaczej zamontowany - nie używam tych tulejek tylko bezpośrednio do cycatych śrubek mocuje. Nie mam też tego materiału poniżej...
Założyłem wczoraj oryginalny windschott od NA. Różnica kolosalna na +. Natomiast mam pytanie:
1. Czy to normalne, że trochę przeszkadza on przy, zakładaniu dachu z siedzenia, czy to kwestia techniki?
2. Czy windschott od NB daje równie dużo? Bo jest mniejszy, ale za to bardziej dyskretny.
3. Czy windschott NA 1.6 / 1.8 różni się? Bo mój wygląda inaczej niż ten powyżej Dizajera i jest inaczej zamontowany - nie używam tych tulejek tylko bezpośrednio do cycatych śrubek mocuje. Nie mam też tego materiału poniżej...