Koła na równi z błotnikami - jak to zrobić?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Cześć,
Poczytałem sobie o felgach, jaki rozmiar, opony etc wszystko już wybrałem, jednak nie wiem jednej rzeczy:
Chciałbym aby koła były jak najdalej od siebie oddalone, z tego co wiem to przepisy zabraniają aby koło wystawało poza błotnik więc szukam rozwiązania, które pozwoli mi jak maksymalnie je od siebie oddalić oddalić tak, by były na równo z najdalej wysuniętym punktem błotnika.
Z tego co przeczytałem odpowiedzialny jest za to parametr ET.
Koła: 205/45 R16 ET 38
Czy są jakieś dystanse które pozwolą na odsunięcie maksymalne felg? Jeśli tak to jakie?
Proszę o jak najwięcej informacji, ponieważ nigdzie nie mogę tego znaleźć.
Pozdrawiam
Poczytałem sobie o felgach, jaki rozmiar, opony etc wszystko już wybrałem, jednak nie wiem jednej rzeczy:
Chciałbym aby koła były jak najdalej od siebie oddalone, z tego co wiem to przepisy zabraniają aby koło wystawało poza błotnik więc szukam rozwiązania, które pozwoli mi jak maksymalnie je od siebie oddalić oddalić tak, by były na równo z najdalej wysuniętym punktem błotnika.
Z tego co przeczytałem odpowiedzialny jest za to parametr ET.
Koła: 205/45 R16 ET 38
Czy są jakieś dystanse które pozwolą na odsunięcie maksymalne felg? Jeśli tak to jakie?
Proszę o jak najwięcej informacji, ponieważ nigdzie nie mogę tego znaleźć.
Pozdrawiam
Czy to już?
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
A felgi już masz czy dopiero sobie je upatrzyłeś?
Bo jak nie masz to weź sobie z innym ET.
A jak masz to pozostają dystanse. Ile chcesz żeby Ci wystawały takie musisz dystanse kupić.
Oczywiście dodawanie dystansów ma wpływ na zachowanie samochodu. Trzeba się z tym liczyć. I raczej nie będzie to wpływ na plus...
Bo jak nie masz to weź sobie z innym ET.
A jak masz to pozostają dystanse. Ile chcesz żeby Ci wystawały takie musisz dystanse kupić.
Oczywiście dodawanie dystansów ma wpływ na zachowanie samochodu. Trzeba się z tym liczyć. I raczej nie będzie to wpływ na plus...
Ktoś mi powiedział, że im mniejsze ET tym bardziej wystają??? kurde każdy coś innego mówi
.
Felgi Aez Icon 5 jeszcze nie są zamówione bo pozostała ostatnia kwestia właśnie z ET.
Chciałbym aby koło wystawało jak najmocniej, czyli było na równi z najbardziej wystającym punktem błotnika, nie wiem czy zrozumiale to opisuje
tak jak na tym zdjęciu
efekt widać na tylnym kole

Felgi Aez Icon 5 jeszcze nie są zamówione bo pozostała ostatnia kwestia właśnie z ET.
Chciałbym aby koło wystawało jak najmocniej, czyli było na równi z najbardziej wystającym punktem błotnika, nie wiem czy zrozumiale to opisuje

tak jak na tym zdjęciu

efekt widać na tylnym kole
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2008, 22:02 przez ar2, łącznie zmieniany 1 raz.
Czy to już?
ar2 pisze:Ktoś mi powiedział, że im mniejsze ET tym bardziej wystają??? kurde każdy coś innego mówi.
Ktos Ci dobrze powiedzial


-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
ar2, to wszystko zależy od felgi (czy ma rant, jaka jest szeroka itd)
Są odpowiednie kalkulatory w Internecie. Sam sobie możesz obliczyć. Zmierz ile byś chciał, żeby bardziej wystawała od obecnej i sobie możesz to wrzucić do takiego "kalkulatora" i Ci napisze jakie ET powinieneś sobie wziąć
Tylko uważaj żebyś nie przesadził, bo wjedziesz w dziure i koło zamiast wejść do nadkola może przywalić w nadkole
Pomierz sobie dokładnie
Są odpowiednie kalkulatory w Internecie. Sam sobie możesz obliczyć. Zmierz ile byś chciał, żeby bardziej wystawała od obecnej i sobie możesz to wrzucić do takiego "kalkulatora" i Ci napisze jakie ET powinieneś sobie wziąć

Tylko uważaj żebyś nie przesadził, bo wjedziesz w dziure i koło zamiast wejść do nadkola może przywalić w nadkole

Pomierz sobie dokładnie

Hehe nie mogę tak dokładnie sprawdzić bo nie mam jeszcze mazdy
, natomiast mam okazję kupić felgi
No to jak Panowie i Panie, 205/45 R16 ET 37, a może macie link z miata.net jakiś bo na razie szperam tam i nie mogę znaleźć
Tak w ogóle to chyba zapomniałem podać, że poluję na mazdę NB lub NBFL


No to jak Panowie i Panie, 205/45 R16 ET 37, a może macie link z miata.net jakiś bo na razie szperam tam i nie mogę znaleźć
Tak w ogóle to chyba zapomniałem podać, że poluję na mazdę NB lub NBFL
Czy to już?
a jaka jest szerokość felgi?
Łoś
ja mam 8' szerokość, 17' i gumy 205/40 ale et to nie pamiętam
- Ja_Misiek!
- Posty: 434
- Rejestracja: 03 cze 2009, 13:49
- Model: NB MSM
- Lokalizacja: Milanówek
mam takie pytanie. czy jezeli kupie felgi z et np 35 i dowale do tego dystanse po 20 mm na strone, to czy piasta wytrzyma ? wiadomo, ze przy wychyleniu okolo 30 mm na strone ( orginalna felga ma et 45) inaczej rozkłada się masa i inaczej działa siła oddziałująca na piaste. ?
czy to szkodzi ?
czy to szkodzi ?

ja_misiek!, nie prościej kupić felgi z ET 15?
Czy szkodzi - to zależy jak na to patrzeć... ramię siły jest większe, więc szybciej polecą łożyska etc, etc. Sam dystans waży, więc zwiększą się masy nieresorowane. Przede wszystkim zmieni się promień zataczania znacząco co dla kogoś kto nie ogarnia dobrze samochodu może być niebezpieczne
Czy szkodzi - to zależy jak na to patrzeć... ramię siły jest większe, więc szybciej polecą łożyska etc, etc. Sam dystans waży, więc zwiększą się masy nieresorowane. Przede wszystkim zmieni się promień zataczania znacząco co dla kogoś kto nie ogarnia dobrze samochodu może być niebezpieczne
- Ja_Misiek!
- Posty: 434
- Rejestracja: 03 cze 2009, 13:49
- Model: NB MSM
- Lokalizacja: Milanówek
felgi juz namierzyłem i jutro będą do mnie wysyłane.
dystanse zamierzam założyc tylko na tył, wiec chyba na promien skretu nie bedzie mialo to wplywu.
dzisiaj jak kupowałem felgi to sobie przypomniałem ze, kiedys z dawnego samochodu mi zostały bo tam niestety wyglądało to słabo wiec zdjąłem. przelezaly pare lat w garazu i sobie o nich przypomniałem.
nie mam parcia na zakładanie tego, ale jezeli efekt wizualny bedzie lepszy, a nie bedzie szkodziło to w zaden sposob w kwestii technicznej to pomyslałem o założeniu.
zastanawiam sie tylko czy piasty, łożyska etc etc nie będą protestowały ?
dystanse zamierzam założyc tylko na tył, wiec chyba na promien skretu nie bedzie mialo to wplywu.
dzisiaj jak kupowałem felgi to sobie przypomniałem ze, kiedys z dawnego samochodu mi zostały bo tam niestety wyglądało to słabo wiec zdjąłem. przelezaly pare lat w garazu i sobie o nich przypomniałem.
nie mam parcia na zakładanie tego, ale jezeli efekt wizualny bedzie lepszy, a nie bedzie szkodziło to w zaden sposob w kwestii technicznej to pomyslałem o założeniu.
zastanawiam sie tylko czy piasty, łożyska etc etc nie będą protestowały ?
ar2 - zmierz ile Ci brakuje do twojego efektu, wprowadz dane felgi do programu (link ponizej) i wachluj parametrami az uzyskasz to co chcesz. A potrzebujesz "EXTEND an extra XXmm", ale ile milimetrow, to juz musisz sam sie zastanowic.
[URL=http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp]http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp[/URL]
[URL=http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp]http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp[/URL]
jeśli chcesz zobaczyć efekt w nb to zapraszam
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?p=14104&highlight=#14104
tak jeździła już po Niemczech , jak długo nie wiem
u nas wszystko ok
trzeba tylko częściej auto myć
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?p=14104&highlight=#14104
tak jeździła już po Niemczech , jak długo nie wiem
ja_misiek! pisze:zastanawiam sie tylko czy piasty, łożyska etc etc nie będą protestowały
u nas wszystko ok
trzeba tylko częściej auto myć
- Ja_Misiek!
- Posty: 434
- Rejestracja: 03 cze 2009, 13:49
- Model: NB MSM
- Lokalizacja: Milanówek
oncia pisze:jeśli chcesz zobaczyć efekt w nb to zapraszam
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?p=14104&highlight=#14104
tak jeździła już po Niemczech , jak długo nie wiemja_misiek! pisze:zastanawiam sie tylko czy piasty, łożyska etc etc nie będą protestowały
u nas wszystko ok
trzeba tylko częściej auto myć
przejrzałem już wszystkie fotki w twoim temacie wczesniej. natknąłem sie na link w innym temacie o dystansach.

u mnie tak szeroko pewnie nie bedzie, chociaz kto wie. co tam, jak nie sprobuje to sie nie przekonam
