Koła na równi z błotnikami - jak to zrobić?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

ar2
Posty: 9
Rejestracja: 11 kwie 2008, 10:12

14 kwie 2008, 18:21

Cześć,

Poczytałem sobie o felgach, jaki rozmiar, opony etc wszystko już wybrałem, jednak nie wiem jednej rzeczy:

Chciałbym aby koła były jak najdalej od siebie oddalone, z tego co wiem to przepisy zabraniają aby koło wystawało poza błotnik więc szukam rozwiązania, które pozwoli mi jak maksymalnie je od siebie oddalić oddalić tak, by były na równo z najdalej wysuniętym punktem błotnika.


Z tego co przeczytałem odpowiedzialny jest za to parametr ET.

Koła: 205/45 R16 ET 38

Czy są jakieś dystanse które pozwolą na odsunięcie maksymalne felg? Jeśli tak to jakie?

Proszę o jak najwięcej informacji, ponieważ nigdzie nie mogę tego znaleźć.

Pozdrawiam
Czy to już?
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

14 kwie 2008, 19:55

A felgi już masz czy dopiero sobie je upatrzyłeś?
Bo jak nie masz to weź sobie z innym ET.
A jak masz to pozostają dystanse. Ile chcesz żeby Ci wystawały takie musisz dystanse kupić.
Oczywiście dodawanie dystansów ma wpływ na zachowanie samochodu. Trzeba się z tym liczyć. I raczej nie będzie to wpływ na plus...
ar2
Posty: 9
Rejestracja: 11 kwie 2008, 10:12

14 kwie 2008, 21:52

Ktoś mi powiedział, że im mniejsze ET tym bardziej wystają??? kurde każdy coś innego mówi :roll: .


Felgi Aez Icon 5 jeszcze nie są zamówione bo pozostała ostatnia kwestia właśnie z ET.

Chciałbym aby koło wystawało jak najmocniej, czyli było na równi z najbardziej wystającym punktem błotnika, nie wiem czy zrozumiale to opisuje :)

tak jak na tym zdjęciu

Obrazek

efekt widać na tylnym kole
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2008, 22:02 przez ar2, łącznie zmieniany 1 raz.
Czy to już?
Cientki
Posty: 527
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

14 kwie 2008, 22:01

ar2 pisze:Ktoś mi powiedział, że im mniejsze ET tym bardziej wystają??? kurde każdy coś innego mówi :roll: .


Ktos Ci dobrze powiedzial :wink: Im mniejsze Et felga bardziej wystaje na zewnatrz auta, im wieksze Et chowa sie bardziej do srodka. Tylko nie przesadz :wink:
ar2
Posty: 9
Rejestracja: 11 kwie 2008, 10:12

14 kwie 2008, 22:03

A ma ktoś doświadczenie jakie ET powinno być w feldze żeby była na równi z najbardziej wystającym punktem błotnika?
Czy to już?
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

14 kwie 2008, 23:22

ar2, to wszystko zależy od felgi (czy ma rant, jaka jest szeroka itd)
Są odpowiednie kalkulatory w Internecie. Sam sobie możesz obliczyć. Zmierz ile byś chciał, żeby bardziej wystawała od obecnej i sobie możesz to wrzucić do takiego "kalkulatora" i Ci napisze jakie ET powinieneś sobie wziąć :)

Tylko uważaj żebyś nie przesadził, bo wjedziesz w dziure i koło zamiast wejść do nadkola może przywalić w nadkole :P
Pomierz sobie dokładnie :)
ar2
Posty: 9
Rejestracja: 11 kwie 2008, 10:12

14 kwie 2008, 23:44

Hehe nie mogę tak dokładnie sprawdzić bo nie mam jeszcze mazdy :D, natomiast mam okazję kupić felgi :)

No to jak Panowie i Panie, 205/45 R16 ET 37, a może macie link z miata.net jakiś bo na razie szperam tam i nie mogę znaleźć

Tak w ogóle to chyba zapomniałem podać, że poluję na mazdę NB lub NBFL
Czy to już?
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

15 kwie 2008, 10:43

a jaka jest szerokość felgi?
Łoś
AGENt
Posty: 2019
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

15 kwie 2008, 13:06

ja mam 8' szerokość, 17' i gumy 205/40 ale et to nie pamiętam
ar2
Posty: 9
Rejestracja: 11 kwie 2008, 10:12

16 kwie 2008, 10:37

Pozostaje mi tylko zapytać czy koła 205/45/16 - szer 7" ET 38 będą pasowały?
Czy to już?
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

16 kwie 2008, 13:17

Takie mam, identyczne - pasują idealnie...
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Ja_Misiek!
Posty: 434
Rejestracja: 03 cze 2009, 13:49
Model: NB MSM
Lokalizacja: Milanówek

19 sty 2010, 12:07

mam takie pytanie. czy jezeli kupie felgi z et np 35 i dowale do tego dystanse po 20 mm na strone, to czy piasta wytrzyma ? wiadomo, ze przy wychyleniu okolo 30 mm na strone ( orginalna felga ma et 45) inaczej rozkłada się masa i inaczej działa siła oddziałująca na piaste. ?

czy to szkodzi ? :lol:
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

19 sty 2010, 13:33

ja_misiek!, nie prościej kupić felgi z ET 15?

Czy szkodzi - to zależy jak na to patrzeć... ramię siły jest większe, więc szybciej polecą łożyska etc, etc. Sam dystans waży, więc zwiększą się masy nieresorowane. Przede wszystkim zmieni się promień zataczania znacząco co dla kogoś kto nie ogarnia dobrze samochodu może być niebezpieczne
Awatar użytkownika
Ja_Misiek!
Posty: 434
Rejestracja: 03 cze 2009, 13:49
Model: NB MSM
Lokalizacja: Milanówek

19 sty 2010, 14:17

felgi juz namierzyłem i jutro będą do mnie wysyłane.

dystanse zamierzam założyc tylko na tył, wiec chyba na promien skretu nie bedzie mialo to wplywu.
dzisiaj jak kupowałem felgi to sobie przypomniałem ze, kiedys z dawnego samochodu mi zostały bo tam niestety wyglądało to słabo wiec zdjąłem. przelezaly pare lat w garazu i sobie o nich przypomniałem.

nie mam parcia na zakładanie tego, ale jezeli efekt wizualny bedzie lepszy, a nie bedzie szkodziło to w zaden sposob w kwestii technicznej to pomyslałem o założeniu.

zastanawiam sie tylko czy piasty, łożyska etc etc nie będą protestowały ?
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

19 sty 2010, 14:50

ar2 - zmierz ile Ci brakuje do twojego efektu, wprowadz dane felgi do programu (link ponizej) i wachluj parametrami az uzyskasz to co chcesz. A potrzebujesz "EXTEND an extra XXmm", ale ile milimetrow, to juz musisz sam sie zastanowic.


[URL=http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp]http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp[/URL]
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

19 sty 2010, 15:46

ja_misiek! pisze:promien skretu


Zataczenia, a nie skrętu - jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Zmieniając ET felgi też zmieniasz promień zataczania - tyle, że te 10mm to nie będzie znacząca zmiana.
oncia
Posty: 233
Rejestracja: 07 maja 2008, 18:03
Lokalizacja: Kielce/Szczekociny

19 sty 2010, 20:45

jeśli chcesz zobaczyć efekt w nb to zapraszam
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?p=14104&highlight=#14104
tak jeździła już po Niemczech , jak długo nie wiem
ja_misiek! pisze:zastanawiam sie tylko czy piasty, łożyska etc etc nie będą protestowały

u nas wszystko ok
trzeba tylko częściej auto myć
Awatar użytkownika
Ja_Misiek!
Posty: 434
Rejestracja: 03 cze 2009, 13:49
Model: NB MSM
Lokalizacja: Milanówek

20 sty 2010, 8:09

oncia pisze:jeśli chcesz zobaczyć efekt w nb to zapraszam
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?p=14104&highlight=#14104
tak jeździła już po Niemczech , jak długo nie wiem
ja_misiek! pisze:zastanawiam sie tylko czy piasty, łożyska etc etc nie będą protestowały

u nas wszystko ok
trzeba tylko częściej auto myć


przejrzałem już wszystkie fotki w twoim temacie wczesniej. natknąłem sie na link w innym temacie o dystansach. :mrgreen: wygląda to naprawde dobrze.
u mnie tak szeroko pewnie nie bedzie, chociaz kto wie. co tam, jak nie sprobuje to sie nie przekonam :grin:
ODPOWIEDZ