Cieknie spod dekla rozrządu

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

mjaz85
Posty: 22
Rejestracja: 22 sie 2011, 21:37
Lokalizacja: Warszawa

07 wrz 2011, 8:17

Niedawno zauważyłem, że po nocnym postoju Mazda zostawia pod sobą mokre plamy oleju. Wyciek nie jest bardzo duży ale znaczący - rano jak samochód stoi w garażu to powstaje pod nim nie tyle kałuża co raczej mokra plama oleju o ok 20 cm średnicy. Oddałem samochód do warsztatu i najpierw zdiagnozowali mi wyciek z miski olejowej. Po zdjęciu osłon i umyciu przewodów / silnika przedzwonili do mnie i powiedzieli, że jednak nie jest to wyciek z miski tylko spod dekla rozrządu.

Rozrząd był wymieniany mniej niż 10k temu - wszystkie wymagane jego elementy, na oryginalne nowe elementy Mazdy. Mechanicy chcieliby albo uszczelnić rozrząd albo go wymienić na nowy - i jedno i drugie wiąże się z wydaniem ponad 500 pln. Uszczelnienie wymaga demontażu całego rozrządu i na jedno wychodzi.

Nie uśmiecha mi się wymieniać rozrządu skoro był niedawno robiony. Czy macie jakiś pomysł co tu można zrobić żeby nie wydawać takiej kasy?
Pozdrawiam
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

07 wrz 2011, 11:39

Pewnie ktoś chciał zaoszczędzić kilka PLNów i nie wymienił zimmeringów...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
mjaz85
Posty: 22
Rejestracja: 22 sie 2011, 21:37
Lokalizacja: Warszawa

07 wrz 2011, 11:44

No właśnie podobno było wszystko wymienione, łącznie z zimmeringami.

No i jeszcze jedno ważne pytanie: bez rozbierania rozrządu nie da się nic z tym zrobić, bez względu co jest przyczyną?
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2011, 11:46 przez mjaz85, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

07 wrz 2011, 11:45

Niech zgadnę, zimmeringi Corteco... Jak ma być dobrze to tylko zimmeringi ASO...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
mjaz85
Posty: 22
Rejestracja: 22 sie 2011, 21:37
Lokalizacja: Warszawa

07 wrz 2011, 11:47

Wymienione było wszystko na oryginalne części Mazdy.
Pozdrawiam
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

07 wrz 2011, 11:47

To zostaje tylko błąd mechanika...

[ Dodano: 07-09-2011, 12:48 ]
Jest jedno miejsce które można uszczelnić bez rozbierania rozrządu...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
mjaz85
Posty: 22
Rejestracja: 22 sie 2011, 21:37
Lokalizacja: Warszawa

07 wrz 2011, 11:59

No tak, tylko celem nie jest żeby nie było widać wycieku tylko żeby nie ciekło. No cóż, już się pogodziłem że będzie kosztować i tyle :/
Pozdrawiam
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

07 wrz 2011, 12:02

Jeden wyciek można zlikwidować bez rozbierania rozrządu... Ale mechanik powinien o tym wiedzieć i widzieć zanim zdejmie pasek...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
mjaz85
Posty: 22
Rejestracja: 22 sie 2011, 21:37
Lokalizacja: Warszawa

07 wrz 2011, 12:17

Aro, napisz proszę co masz dokładnie na myśli. Niestety z tematyką mechaniczną u mnie na bakier
Pozdrawiam
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

07 wrz 2011, 12:20

Półpanewki wałków rozrządu (są sklejane z głowicą)... Ewentualnie brak masy uszczelniającej przy uszczelce dekla zaworów (w kącikach przy półpanewkach)...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
ODPOWIEDZ