znikający olej

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

11 maja 2011, 7:33

Mayk pisze:Panewka to są kosmiczne koszty, i nie mówię tu o samych panewkach ;)

Solidnie, może ktoś się znajdzie. Najłatwiej jednak będzie jak wpadniesz pokazać jak ten silnik pracuje... Wymiana na inną jednostkę to najtańsza rzecz jaką możesz zrobić, kompletny remont może nie zmieścić się w 3,5-4k zł...


a masz czas na spotkanie dzisiaj około 13 w okolicach Bukowskiej? Np parking king cross
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

11 maja 2011, 8:05

rafik14 pisze:PS wie ktoś ile kosztuje wymiana uszczelniaczy?

Wymiana uszczelniaczy w aucie z przebiegiem powyżej 150kkm pomoże tylko na jakiś czas :wink: Jeśli masz już wyjętą głowicę i zamierzasz wymienić uszczelniacze trzonków zaworowych to w pierwszej kolejności powinieneś zacząć od wymiany prowadnic w których powstał luz pomiędzy nimi a trzonkiem zaworu. Bez tego zabiegu nowe uszczelniacze szybko szlag trafi :wink: Szanujący się zakład obrabiający głowice za jednym zamachem wymienia uszczelniacze, prowadnice i zadba o szczelność zaworów w ich gniazdach....ale to koszt około 700zł + cała masa kosztów o których gdzieś powyżej wspomniał dmk.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

11 maja 2011, 8:15

irakleo pisze:Wymiana uszczelniaczy w aucie z przebiegiem powyżej 150kkm pomoże tylko na jakiś czas :wink: Jeśli masz już wyjętą głowicę i zamierzasz wymienić uszczelniacze trzonków zaworowych to w pierwszej kolejności powinieneś zacząć od wymiany prowadnic w których powstał luz pomiędzy nimi a trzonkiem zaworu. Bez tego zabiegu nowe uszczelniacze szybko szlag trafi :wink: Szanujący się zakład obrabiający głowice za jednym zamachem wymienia uszczelniacze, prowadnice i zadba o szczelność zaworów w ich gniazdach....ale to koszt około 700zł + cała masa kosztów o których gdzieś powyżej wspomniał dmk.


Tylko o takiej regeneracji mówiłem. Tak jak mówisz same uszczelniacze to strata pieniędzy na zdejmowanie głowicy - lepiej dolewać olej. Trzeba zrobić pełną regenerację i tyle w temacie, choć 700zł za zrobienie głowicy to trochę sporo - z tego co wiem w Poznaniu robią to pomiędzy 350 a 500zł, jak dostaną uszczelniacze to może ciut taniej.

Zobaczymy co z tą panewką - silnik (o ile jeszcze jest) 1.6 do NA był tu po 400zł. Co prawda nadal jestem zdania, że może lepiej zrobić sobie pełny remont i mieć spokój na kolejne kilkaset tysięcy km (pilnując stan oleju, nie przegrzewając go itd.), ale jeśli się trafi coś w bardzo dobrym stanie - czemu nie...
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

11 maja 2011, 8:23

rafik14 pisze:a masz czas na spotkanie dzisiaj około 13 w okolicach Bukowskiej? Np parking king cross


Dziś niestety nie, ale jutro możemy się śmiało gdzieś dogadać.
110@???KM
134@???Nm
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

11 maja 2011, 8:27

Mayk pisze:
rafik14 pisze:a masz czas na spotkanie dzisiaj około 13 w okolicach Bukowskiej? Np parking king cross


Dziś niestety nie, ale jutro możemy się śmiało gdzieś dogadać.


a gdzie i o której Tobie pasuje. Nie ukrywam ze mam jutro czas tylko w godzinach pracy tj 7-16
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

11 maja 2011, 8:38

rafik14 pisze:Nie ukrywam ze mam jutro czas tylko w godzinach pracy


:pobrany:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

11 maja 2011, 8:41

dmk pisze:
rafik14 pisze:Nie ukrywam ze mam jutro czas tylko w godzinach pracy


:pobrany:


:wink: co w tym dziwnego? Taki zawód. Po pracy czas tylko dla rodzinki.

[ Dodano: 11-05-2011, 10:43 ]
klekotanie odsłuchowo zlokalizowane....na 90% napinacz rozrządu.
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

11 maja 2011, 9:55

Od rana zmieniam olej w golfie mamy, możesz wpaść to obejrzę i może coś podpowiem...

>> PW
110@???KM
134@???Nm
radek77
Posty: 541
Rejestracja: 23 sie 2008, 10:08
Lokalizacja: kraków i okolice;)

11 maja 2011, 10:38

zrób wymianę silnika, ja się tak bawiłem w regeneracje i jestem ok 6k w plecy. Co prawda teraz jestem w miarę zadowolony (bierze dalej ale mniej i tylko przy ostrym gazowaniu) ale .... ehhhhhhhhhhh szkoda gadać.

żaden mechanik nie da Ci gwarancji, że po szlifie głowicy i wymianie zaworów nie będzie brała.
Różnica pomiędzy seksem i śmiercią polega na tym, że kiedy będziesz umierał, nikt nie będzie się śmiać z ciebie, że robisz to sam.
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

15 maja 2011, 15:49

nie chcę zapeszać ale mała przez ostatnie 300km nie połknęła nawet grama oleju...może to tylko był chwilowy nieżyt :wink:
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

29 maja 2011, 18:20

a jednak olej znika....pozostaje generalka silnika :cry: i wyyyydaaatki :bang:
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

14 cze 2011, 18:00

w jakim momencie słyszalne jest klekotanie panewek i jak to ustrojstwo wygląda :grin: u mnie klekot słyszalny jest przy każdym mocniejszym dodaniu gazu.
diegorx
Posty: 391
Rejestracja: 20 sie 2009, 20:22
Lokalizacja: Kraków

22 lip 2011, 16:20

Ostatnio mam pecha do mojej mazdy... Po wymianie uszczelki pod głowicą silnik zaczął brać mi olej w ilości ok 1l-1,2/2000km. Przeczytałem cały wątek i dochodzę do wniosku, że remont silnika który ma 90KM się nie opłaca. Wycieków nigdzie nie widać, z rury nie kopci. Olej znika. Da się jakoś wymienić uszczelniacze ( bo to w pierwszej kolejności doradził mi mechanik) inny niż ten który wymieniał uszczelkę pod głowicą a uszczelniaczy nie wymienił bo powiedział, że były dobre :evil: :kciukdol: bez rozbierania całego silnika?
Czy po prostu jeździć, dolewać olej i rozglądać się za nowym silnikiem?
miszel83
Posty: 146
Rejestracja: 17 kwie 2011, 19:29
Lokalizacja: Kraków

22 lip 2011, 16:24

diegorx, wsadzaj nowy... :wink:
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

22 lip 2011, 17:00

diegorx pisze:Ostatnio mam pecha do mojej mazdy... Po wymianie uszczelki pod głowicą silnik zaczął brać mi olej w ilości ok 1l-1,2/2000km.


Mój brat się dziwnie śmieje, jak mu opowiadam o naszych zmartwieniach. Ma Vectrę B, a norma GM dla jego silnika to 0.7l/1000km :lol:
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

22 lip 2011, 17:14

diegorx pisze: Da się jakoś wymienić uszczelniacze bez rozbierania całego silnika?


Jakies pół silnika, wystarczy głowicę zdjąć ;). A mechanika, który jak miał wszystko na wierzchu i stwierdził, że uszczelniaczy i prowadnic nie warto robić to bym tak obsmarował żeby wszystkich klientów stracił. Rasowy idiota.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
diegorx
Posty: 391
Rejestracja: 20 sie 2009, 20:22
Lokalizacja: Kraków

22 lip 2011, 17:18

hella_flush pisze:A mechanika, który jak miał wszystko na wierzchu i stwierdził, że uszczelniaczy i prowadnic nie warto robić to bym tak obsmarował żeby wszystkich klientów stracił. Rasowy idiota.


Na pewno więcej się u nich nie pokaże!!
ODPOWIEDZ