Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
rafik14
- Posty: 1414
- Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
- Lokalizacja: Poznań
11 maja 2011, 7:33
Mayk pisze:Panewka to są kosmiczne koszty, i nie mówię tu o samych panewkach

Solidnie, może ktoś się znajdzie. Najłatwiej jednak będzie jak wpadniesz pokazać jak ten silnik pracuje... Wymiana na inną jednostkę to najtańsza rzecz jaką możesz zrobić, kompletny remont może nie zmieścić się w 3,5-4k zł...
a masz czas na spotkanie dzisiaj około 13 w okolicach Bukowskiej? Np parking king cross
-
irakleo
- Posty: 3316
- Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
- Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin
11 maja 2011, 8:05
rafik14 pisze:PS wie ktoś ile kosztuje wymiana uszczelniaczy?
Wymiana uszczelniaczy w aucie z przebiegiem powyżej 150kkm pomoże tylko na jakiś czas

Jeśli masz już wyjętą głowicę i zamierzasz wymienić uszczelniacze trzonków zaworowych to w pierwszej kolejności powinieneś zacząć od wymiany prowadnic w których powstał luz pomiędzy nimi a trzonkiem zaworu. Bez tego zabiegu nowe uszczelniacze szybko szlag trafi

Szanujący się zakład obrabiający głowice za jednym zamachem wymienia uszczelniacze, prowadnice i zadba o szczelność zaworów w ich gniazdach....ale to koszt około 700zł + cała masa kosztów o których gdzieś powyżej wspomniał dmk.
-
dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
11 maja 2011, 8:15
irakleo pisze:Wymiana uszczelniaczy w aucie z przebiegiem powyżej 150kkm pomoże tylko na jakiś czas

Jeśli masz już wyjętą głowicę i zamierzasz wymienić uszczelniacze trzonków zaworowych to w pierwszej kolejności powinieneś zacząć od wymiany prowadnic w których powstał luz pomiędzy nimi a trzonkiem zaworu. Bez tego zabiegu nowe uszczelniacze szybko szlag trafi

Szanujący się zakład obrabiający głowice za jednym zamachem wymienia uszczelniacze, prowadnice i zadba o szczelność zaworów w ich gniazdach....ale to koszt około 700zł + cała masa kosztów o których gdzieś powyżej wspomniał dmk.
Tylko o takiej regeneracji mówiłem. Tak jak mówisz same uszczelniacze to strata pieniędzy na zdejmowanie głowicy - lepiej dolewać olej. Trzeba zrobić pełną regenerację i tyle w temacie, choć 700zł za zrobienie głowicy to trochę sporo - z tego co wiem w Poznaniu robią to pomiędzy 350 a 500zł, jak dostaną uszczelniacze to może ciut taniej.
Zobaczymy co z tą panewką - silnik (o ile jeszcze jest) 1.6 do NA był tu po 400zł. Co prawda nadal jestem zdania, że może lepiej zrobić sobie pełny remont i mieć spokój na kolejne kilkaset tysięcy km (pilnując stan oleju, nie przegrzewając go itd.), ale jeśli się trafi coś w bardzo dobrym stanie - czemu nie...
-
Mayk
- Posty: 2350
- Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6T
- Lokalizacja: Poznań
11 maja 2011, 8:23
rafik14 pisze:a masz czas na spotkanie dzisiaj około 13 w okolicach Bukowskiej? Np parking king cross
Dziś niestety nie, ale jutro możemy się śmiało gdzieś dogadać.
110@???KM
134@???Nm
-
rafik14
- Posty: 1414
- Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
- Lokalizacja: Poznań
11 maja 2011, 8:27
Mayk pisze:rafik14 pisze:a masz czas na spotkanie dzisiaj około 13 w okolicach Bukowskiej? Np parking king cross
Dziś niestety nie, ale jutro możemy się śmiało gdzieś dogadać.
a gdzie i o której Tobie pasuje. Nie ukrywam ze mam jutro czas tylko w godzinach pracy tj 7-16
-
dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
11 maja 2011, 8:38
rafik14 pisze:Nie ukrywam ze mam jutro czas tylko w godzinach pracy

-
rafik14
- Posty: 1414
- Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
- Lokalizacja: Poznań
11 maja 2011, 8:41
dmk pisze:rafik14 pisze:Nie ukrywam ze mam jutro czas tylko w godzinach pracy


co w tym dziwnego? Taki zawód. Po pracy czas tylko dla rodzinki.
[ Dodano: 11-05-2011, 10:43 ]klekotanie odsłuchowo zlokalizowane....na 90% napinacz rozrządu.
-
Mayk
- Posty: 2350
- Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6T
- Lokalizacja: Poznań
11 maja 2011, 9:55
Od rana zmieniam olej w golfie mamy, możesz wpaść to obejrzę i może coś podpowiem...
>> PW
110@???KM
134@???Nm
-
radek77
- Posty: 541
- Rejestracja: 23 sie 2008, 10:08
- Lokalizacja: kraków i okolice;)
11 maja 2011, 10:38
zrób wymianę silnika, ja się tak bawiłem w regeneracje i jestem ok 6k w plecy. Co prawda teraz jestem w miarę zadowolony (bierze dalej ale mniej i tylko przy ostrym gazowaniu) ale .... ehhhhhhhhhhh szkoda gadać.
żaden mechanik nie da Ci gwarancji, że po szlifie głowicy i wymianie zaworów nie będzie brała.
Różnica pomiędzy seksem i śmiercią polega na tym, że kiedy będziesz umierał, nikt nie będzie się śmiać z ciebie, że robisz to sam.
-
rafik14
- Posty: 1414
- Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
- Lokalizacja: Poznań
15 maja 2011, 15:49
nie chcę zapeszać ale mała przez ostatnie 300km nie połknęła nawet grama oleju...może to tylko był chwilowy nieżyt

-
rafik14
- Posty: 1414
- Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
- Lokalizacja: Poznań
29 maja 2011, 18:20
a jednak olej znika....pozostaje generalka silnika

i wyyyydaaatki

-
rafik14
- Posty: 1414
- Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
- Lokalizacja: Poznań
14 cze 2011, 18:00
w jakim momencie słyszalne jest klekotanie panewek i jak to ustrojstwo wygląda

u mnie klekot słyszalny jest przy każdym mocniejszym dodaniu gazu.
-
diegorx
- Posty: 391
- Rejestracja: 20 sie 2009, 20:22
- Lokalizacja: Kraków
22 lip 2011, 16:20
Ostatnio mam pecha do mojej mazdy... Po wymianie uszczelki pod głowicą silnik zaczął brać mi olej w ilości ok 1l-1,2/2000km. Przeczytałem cały wątek i dochodzę do wniosku, że remont silnika który ma 90KM się nie opłaca. Wycieków nigdzie nie widać, z rury nie kopci. Olej znika. Da się jakoś wymienić uszczelniacze ( bo to w pierwszej kolejności doradził mi mechanik) inny niż ten który wymieniał uszczelkę pod głowicą a uszczelniaczy nie wymienił bo powiedział, że były dobre

bez rozbierania całego silnika?
Czy po prostu jeździć, dolewać olej i rozglądać się za nowym silnikiem?
-
Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
22 lip 2011, 17:00
diegorx pisze:Ostatnio mam pecha do mojej mazdy... Po wymianie uszczelki pod głowicą silnik zaczął brać mi olej w ilości ok 1l-1,2/2000km.
Mój brat się dziwnie śmieje, jak mu opowiadam o naszych zmartwieniach. Ma Vectrę B, a norma GM dla jego silnika to 0.7l/1000km

ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
-
hella_flush
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
22 lip 2011, 17:14
diegorx pisze: Da się jakoś wymienić uszczelniacze bez rozbierania całego silnika?
Jakies pół silnika, wystarczy głowicę zdjąć

. A mechanika, który jak miał wszystko na wierzchu i stwierdził, że uszczelniaczy i prowadnic nie warto robić to bym tak obsmarował żeby wszystkich klientów stracił. Rasowy idiota.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
-
diegorx
- Posty: 391
- Rejestracja: 20 sie 2009, 20:22
- Lokalizacja: Kraków
22 lip 2011, 17:18
hella_flush pisze:A mechanika, który jak miał wszystko na wierzchu i stwierdził, że uszczelniaczy i prowadnic nie warto robić to bym tak obsmarował żeby wszystkich klientów stracił. Rasowy idiota.
Na pewno więcej się u nich nie pokaże!!