Nie działa ręczny po wymianie tarcz i klockow

I "rozruszaniu" zacisków

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

pszemmek
Posty: 46
Rejestracja: 06 cze 2011, 10:26
Lokalizacja: Warszawa

13 lip 2011, 16:30

Oddałem dziś samochód do mechanika bo z tylnego koła dochodziło cykliczne tarcie. Powiedzieli ze stare tarcze są przyrdzewiale i trzeba wymienić. Przy okazji ,,"rozruszali" zaciski i po tym rozruszaniu i złożeniu do kupy ręczny w ogule nie łapie. Wcześniej co prawda wysoko ale brał. Linka jest ok - pociąga zaczep na zacisku.

Miał ktoś podobny Przypadek? Podejrzewam ze przy tym rozruszaniu coś się musiało spiwor yc w zaciskach... Tylko co?
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

13 lip 2011, 16:54

Jak mechanik połamał regulację ręcznego na siłę "rozruszając" zaciski to niech lepiej już otwiera portfel ;)

W tylnych zaciskach z tyłu jest śruba regulacyjna ręcznego, tylko luzując ją można cofnąć tłoczek. Zrobienie tego na siłę zapewne skończy się uszkodzeniem mechanizmu.
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

13 lip 2011, 17:35

Mayk pisze:Jak mechanik połamał regulację ręcznego na siłę "rozruszając" zaciski to niech lepiej już otwiera portfel ;)

W tylnych zaciskach z tyłu jest śruba regulacyjna ręcznego, tylko luzując ją można cofnąć tłoczek. Zrobienie tego na siłę zapewne skończy się uszkodzeniem mechanizmu.


Jednak zrobienie tego wymagałoby olbrzymiej siły.

Raczej nie wyregulował odpowiednio ręcznego.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

13 lip 2011, 18:35

Mayk pisze:tylko luzując ją można cofnąć tłoczek.

to racja że ruszyć tylni tłoczek na siłę to nawet prasą trudno.. ale jest jeszcze drugi sposób;) kręcimy tłoczkiem, pięknie się wkręca.
Natomiast jeżeli po wymianie klocków z tyłu, gubi się ręczny, i po powiedzmy "kilku" dobrych kilometrach luz w zacisku nie skasował się sam, wtedy ingerujemy właśnie tą śrubą imbusową w celu przywrócenia, ale do tego zabieramy się dopiero jak mamy 100% pewności że linka dobrze naciągnięta i cięgno pracuje w pełnym zakresie, bo można się nakombinować bez skutku.
Aha, no i zjawisko jest w pełni naturalne dla tego typu zacisku, mechanik nie jest niczemu winien, po prostu nie miałem wcześniej z takim zaciskiem przyjemności pewno.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
pszemmek
Posty: 46
Rejestracja: 06 cze 2011, 10:26
Lokalizacja: Warszawa

13 lip 2011, 19:05

Dzieki za informacje. Nie mam pretensji do Mechanika - nie specjalizują się w mazdzie
Na czym polega regulacja ta sruba? Kreci się na zaciagnietym ręcznym aż złapie ? Czy jakoś inaczej ?
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

13 lip 2011, 19:10

Było milion razy, wać Pan poszukaj sobie sam!
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

14 lip 2011, 2:11

pszemmek pisze:Dzieki za informacje. Nie mam pretensji do Mechanika - nie specjalizują się w mazdzie
Na czym polega regulacja ta sruba? Kreci się na zaciagnietym ręcznym aż złapie ? Czy jakoś inaczej ?


To może niech się zajmą rowerkami. Tam mniej skomplikowanych mechanizmów... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

14 lip 2011, 2:16

pszemmek pisze:Nie mam pretensji do Mechanika - nie specjalizują się w mazdzie

I niesłusznie. To nie jest żadna unikalna konstrukcja spotykana jedynie w mx-5, więc powinien ją znać. A poza tym nie robiłeś u niego remontu anteny od radia, tylko właśnie hamulce. Wypuścił Cię z niesprawnym układem i tyle. Takich mechaników-pacykarzy kijami się powinno gonić.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ODPOWIEDZ