Umieranie silnika ;((

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Wujek
Posty: 175
Rejestracja: 02 lip 2008, 1:09
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

09 maja 2011, 22:45

Kurde założyło się do Madzi nowy dach, pałąki, wiatrołap ... i co ?
I kurde nie chodzi na jeden tłok silnik ( kompresja ) 1.6 silniczek :(((
Przynajmniej tak powiedział Pan mechanik...
Chłopaki i dziewczęta, może mieliście podobne objawy ?
Na zimnym silniku trochę trzęsie autem, potem wszystko jest oki.

Kolejne pytanie, znacie kogoś na śląsku kto mógłby to obadać ?
Kogoś kto ma silnik do opchnięcia i mógłby założyć ;D
Może sam silnik ?
Street racing is not a crime !? Well...it is but f**k it !!
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

09 maja 2011, 22:55

Wujek pisze:Na zimnym silniku trochę trzęsie autem, potem wszystko jest oki.


Przybij piątke ;) Mam chwilowo to samo :kciuk:

U mnie problem leży po stronie głowicy, a dokładniej w zaworach ssących na jednym z cylindrów. Nie jest domknięty i ucieka ciśnienie do kolektora ssącego.

Niech mechanik sprawdzi czy leci przez zawór ssący/wydechowy czy przez pierścienie - to ważna informacja :mrgreen:
110@???KM
134@???Nm
Wujek
Posty: 175
Rejestracja: 02 lip 2008, 1:09
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

09 maja 2011, 23:00

A co będzie dla mnie lepsze ? NIe chce sprzedawać Mazdzi :((
Street racing is not a crime !? Well...it is but f**k it !!
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

09 maja 2011, 23:12

Głowica to nie problem - pełna regeneracja to jakieś 600-700zł u szlifierza + robocizna mechanika. Oczywiście koszta mogą być mniejsze, jeśli nie brała oleju to można sam uszkodzony zawór wymienić.

Poza tym może to być bardzo duży luz zaworowy (o ile masz NB i płytki, a nie NA i hydraulike) ograniczający szczelność lub nagar, który się zebrał powoduje, że się nie domyka.

Jeśli to dół silnika to koszty są już zdecydowanie większe i raczej nie warte zachodu - łatwiej kupić drugi silnik :twisted:


Pozdrawiam!
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

11 maja 2011, 9:30

możesz do mnie wpaść, obadamy, silnik do sprzedania 1.6 na dniach pewnie będzie miał tmx.. ale 90ps.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2113
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

11 maja 2011, 9:49

grzes pisze:możesz do mnie wpaść, obadamy, silnik do sprzedania 1.6 na dniach pewnie będzie miał tmx.. ale 90ps.

Na forum o ile się nie mylę wiszą 2 silniki 115PS w śmiesznych pieniądzach, więc po co brać 90?
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Wujek
Posty: 175
Rejestracja: 02 lip 2008, 1:09
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

11 maja 2011, 15:00

Ta tanio, ale trzeba jednak podokładać ( rozrząd, oleje, świece, filtry ), u mnie chyba sprzęgło do wymiany. Nie wiem czy gra warta świeczki ( dla mojej mamy ). Miała iść do sprzedaży pod koniec roku.

Wydaje mi się, że będziemy ją sprzedawać za dobre pieniążki...
Street racing is not a crime !? Well...it is but f**k it !!
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

11 maja 2011, 15:39

najpierw..
Wujek pisze:I kurde nie chodzi na jeden tłok silnik ( kompresja )

Wujek pisze:Na zimnym silniku trochę trzęsie autem, potem wszystko jest oki.

i...
Wujek pisze:NIe chce sprzedawać Mazdzi

nagle..
Wujek pisze: u mnie chyba sprzęgło do wymiany

i...
Wujek pisze:Miała iść do sprzedaży pod koniec roku.

Wydaje mi się, że będziemy ją sprzedawać za dobre pieniążki...


w ogóle się kupy nie trzyma co piszesz.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
Wujek
Posty: 175
Rejestracja: 02 lip 2008, 1:09
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

11 maja 2011, 16:45

Powiem tak. Nie chciałem jej sprzedawać, po tym co się okazało uznałem, że mam pecha do Mazd i ją sprzedaje. Pozostanę wierny jednej marce Hondzie !
I się tak nie dziw co piszę, ale mnie krew zalała !
Street racing is not a crime !? Well...it is but f**k it !!
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

11 maja 2011, 18:48

Wujek pisze: mam pecha do Mazd i ją sprzedaje.

To nie pech. To cena zakupu. Bardzo często są te dwa pojecia mylone niestety.
Ta tanio, ale trzeba jednak podokładać ( rozrząd, oleje, świece, filtry )

Przeloz od starego silnika.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Wujek
Posty: 175
Rejestracja: 02 lip 2008, 1:09
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

11 maja 2011, 19:48

Więc cena zakupu nie była niska. Auto miało papiery niemieckie udokumentowany przebieg 120 tyś itp. itd.

A co mi da, że przełożę ze starego silnika ? Chyba nie zrozumiałem przesłania...
Street racing is not a crime !? Well...it is but f**k it !!
Wujek
Posty: 175
Rejestracja: 02 lip 2008, 1:09
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

25 cze 2011, 15:40

CHłoaki już wszystko wiadomo ! Nie otwierał się jeden zawór ! Wogóle nie było szczeliny !
Więc na przyszłość jak by miał ktoś podobny problem to najpierw pomierzyć szczeliny pomiędzy zaworami.
Street racing is not a crime !? Well...it is but f**k it !!
ODPOWIEDZ