[połączony] Problemy ze sprzęgłem i wysprzęglikiem...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

19 lip 2010, 13:28

AroJano pisze:Sam bo Jaro był niedysponowany

Uuuu... Lewą stopę sobie uszkodził i nie mógł pedału naciskać ? :mrgreen:
Akar.Zaephyr pisze:i nie mam tu nigdzie kanału żeby to zrobić

Odpowietrzenie hydrauliki sprzęgła to bez kanału spokojnie zrobisz :wink:
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

19 lip 2010, 13:31

majkel_c pisze:AroJano napisał/a:
Sam bo Jaro był niedysponowany

Uuuu... Lewą stopę sobie uszkodził i nie mógł pedału naciskać ? :mrgreen:


Był bardzo nie mobilny, nie kontaktowy i takie tam...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

19 lip 2010, 21:08

AroJano pisze:wymieniłem przewód elastyczny i odpowietrzyłem od góry układ sprzęgła...

co to znaczy "od góry" :shock: :?:
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

19 lip 2010, 22:40

irakleo pisze:
AroJano pisze:wymieniłem przewód elastyczny i odpowietrzyłem od góry układ sprzęgła...

co to znaczy "od góry" :shock: :?:


Pochyliłem się nad komorą silnika, zdjąłem gumowy kapturek z odpowietrznika, nałożyłem przewód na odpowietrznik, pod spód naczynie(obcięta butelka), poluzowałem odpowietrznik i samo się robiło. Dolewałem tylko płynu i wypaliłem trzy papierochy... Jutro i tak wymienię przewód na nowy w oplocie stalowym... :wink: :twisted: :twisted: :twisted:
Niminum
Posty: 185
Rejestracja: 25 gru 2009, 22:46
Lokalizacja: Warszawa

21 lip 2010, 18:37

Tak się ucieszyłem jak naprawiłem, że zapomniałem napisać.

Winna była pompa sprzęgła. Po wymianie , zalaniu płynem i odpowietrzeniu, problem zniknął.

raisin - nie sądzę aby u Ciebie było to samo. Piszesz że po kilku minutach sprawność wraca. U mnie było odwrotnie, jak auto odstało, to płyn spływał i dało się kilka razy przerzucić wajhą, ale już po chwili sprzęgło było w podłodze i nie dawało się nic zrobić.
kotfic
Posty: 56
Rejestracja: 22 wrz 2009, 17:48
Lokalizacja: W-wa-ursus

14 lut 2011, 18:35

Znowu pojawił mi się problem ze sprzęgłem. Wchodzi w podłogę jak w masło, myślałem, że za mało płynu więc dolałem. Ale niestety nic to nie dało. Rozumiem, że system może być zapowietrzony. Ale niech ktoś mi podpowie, czy może mieć na to wpływ niska temperatura?
Chodzi o to, czy w tak niskiej temperaturze (-8 st. C) taka operacja jak dolanie płynu ma w ogóle sens czy lepiej poczekać aż auto się ogrzeje w garażu?
www.motospa.pl
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

15 lut 2011, 7:24

A może po prostu masz płyn z 2000 roku... Ten płyn jest bardzo higroskopijny... Po 11 latach na mrozie może tracić swoje właściwości...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Awatar użytkownika
Blade
Posty: 673
Rejestracja: 09 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Wrocław

03 mar 2011, 9:35

Szykuję się do wymiany sprzęgła i mam pytanie:

Obrazek

Czy zaznaczona na czerwono część nr 8 to łożysko koła zamachowego (Pilot bearing?) ? Jeśli tak to jaki ma numer ta część żeby w sklepie wiedzieli czego szukać?

Jaki jest numer części OEM wysprzęglika? 49 0259 770B ? Szukać szukałem ale nie wiem czy znalazłem dobrze :???:
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

03 mar 2011, 14:22

Tak, część zaznaczona na rysunku to łożysko koła zamachowego.
Polecam wycieczkę ze zdemontowaną częścią do sklepu wyspecjalizowanego w sprzedaży łożysk - za grosze dobierzesz rozsądny jakościowo zamiennik :wink:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2113
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

03 mar 2011, 14:26

Intercars 12zł
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Awatar użytkownika
Blade
Posty: 673
Rejestracja: 09 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Wrocław

03 mar 2011, 15:56

majk pisze:Intercars 12zł


majk a mógłbyś mi podać nr części lub link do niej w katalogu IC? Ja szukałem u nich i nie znalazłem :neutral:
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

04 mar 2011, 20:54

kolego uwazaj z tym łozyskiem kola zamachowego
jesli jezdzisz spokojnie to uzyj zamiennika za 10- 12 zl ale jesli lubisz docisnąc lub hamowac hostro skzynią to wogule daj sobie spokoj z zakladaniem zamiennika za pare groszy .to łozysko z niebieskim paskiem ( uszczelniaczem) wysokoobrotowe i do extremalnych warunkow kosztuje 90 zl polecam , bo za pol roku bedziesz jeszcze raz wyci ągal skzynie mam to sprawdzone 100 procent pozdro
Robertus
Awatar użytkownika
Blade
Posty: 673
Rejestracja: 09 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Wrocław

04 mar 2011, 20:56

koro13 dzięki za radę, zamówiłem OEM Mazdy :wink:, jutro odbieram
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

04 mar 2011, 22:25

karo13 a co za różnica, czy będzie hamował silnikiem czy nie, jak to łożysko kręci się tak samo jak przy normalnej jeździe? Ponadto "zamiennikie" za 10-12zł to NTN i jeszcze dużo wyższa, francuska półka (nie pamiętam nazwy firmy) i tym samym najlepsze łożyska na rynku - zresztą seryjne chyba NTN też produkował.........
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

06 mar 2011, 17:18

dmk pisze:zresztą seryjne chyba NTN też produkował


Koyo...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

07 mar 2011, 19:29

czy bedzie hamował silnikiem? co za roznica? a wiec odpowiadam duza poniewaz jezeli bedziesz mial skzynie przed soba to wez reka sprawsz walek glowny w skzyni i zobacz ze on nie jest sztywny, mozesz nim poruszac delikatnie na boki i gora i dol ,a to lozysko w kole jest po to aby ten wlasnie walek byl sztywny w polaczeniu skzyni z silnikiem i przy kazdym <butowaniu> co zrozumiale sie napreza , a do tegoma wysokie obroty i lozyska z reguly z czarnym paskiem oslonka do tego sie nie nadaje ewentualnie z czerwonym lub niebieskim pozdro
Robertus
Niminum
Posty: 185
Rejestracja: 25 gru 2009, 22:46
Lokalizacja: Warszawa

07 mar 2011, 21:53

:offtopic: Czytam forum z wielkim zainteresowaniem, ale nic z powyższego nie zrozumiałem.

Ja wiem, że najlepiej pisze się na forum na szybko i pod wpływem emocji, ale można potem posta wyedytować, dodać polskie litery, interpunkcję.

koniec :offtopic:
Awatar użytkownika
Blade
Posty: 673
Rejestracja: 09 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Wrocław

09 mar 2011, 18:26

Czy ktoś mógłby mi pomóc zidentyfikować uszczelniacz wału "tylny" i simmering na łączenie skrzyni i wału? Czy to części zaznaczone na czerwono na załączonych poniżej shotscreenach z EPC?

Obrazek

Obrazek

Obrazek
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

14 maja 2011, 18:33

Ja u siebie dzis zauwazylem, ze po kilkunastu minutach jazdy pedal sprzegla prawie nie stawia oporu, a sprzeglo bierze w bardzo malym zakresie co utrudnia jazde, szczegolnie ruszanie bo przypomina to wtedy zabie skoki. Jak postoi kilka minut to znowu jest ok, az do czasu.

Co mam sprawdzic/wymienic ? To wina tego gumowego weza moze ?
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Don Corleone
Posty: 1320
Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
Model: Inny
Wersja: RevolutionReloaded
Lokalizacja: Pruszków

14 maja 2011, 20:45

Wysprzęglik cieknie. Miałem to w zeszłym roku. Jakby co to pasuje od 929. Taki mam u siebie teraz :)
.
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

14 maja 2011, 23:20

Wysprzęglik cieknie. Miałem to w zeszłym roku. Jakby co to pasuje od 929. Taki mam u siebie teraz


Dzieki. Wymiana wysprzeglika to droga sprawa ? Trzeba skrzynie wyjmowac ? Zauwazylem, ze mam ten problem tylko przy wysokich temperaturach tak jak dzis w ciagu dnia, natomiast wieczorem sporo jezzilem i nic takiego sie nie dzialo.
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
vox
Posty: 886
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

15 maja 2011, 6:38

Wymiana tego wysp... jest banalna (byleby na kanale :!: )

Odkręcasz 2. śruby, którymi jest przykręcony do skrzyni. Odłączasz przewód z płynem i go zatykasz na czas montażu.
Ponieważ ci go trochę ucieknie, należy go później uzupełnić w tym małym zbiorniczku na pompie (płyn przeważnie DOT-4).
W ogóle jeśli jest mętny i ma swoje lata, to przy okazji radzę wymienić. Wyczyść zbiorniczek i przepompuj trochę nowego płynu przez przewód zanim połączysz z wysp... (potrzebna 2. osoba do odpowietrzania).
Powycieraj to co zachlapiesz i zamontuj z powrotem.

powodzenia :grin:
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

15 maja 2011, 10:45

vox pisze:Wymiana tego wysp... jest banalna (byleby na kanale )


No to klops, sam nie wymienie bo nie mam dostepu do kanalu :( Moze nie zedra ze mnie w warsztacie :) Dzieki za info.
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
oncia
Posty: 233
Rejestracja: 07 maja 2008, 18:03
Lokalizacja: Kielce/Szczekociny

15 maja 2011, 16:08

Jak auto jest w górze i zdejmie się koło to miejsca jest wystarczająco
Załączniki
P100410_10.32+.jpg
P100410_10.32+.jpg (13 KiB) Przejrzano 13287 razy
P100410_11.14 +.jpg
P100410_11.14 +.jpg (13.85 KiB) Przejrzano 13287 razy
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

15 maja 2011, 16:16

Dzieki oncia, szkoda,ze takie malutkie fotki bo ja slepy jestem :)
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

03 cze 2011, 10:33

Nie wiedziałem, że tak szybko zaglądnę do tego wątku ale niestety i mnie się przytrafiło.. Problemy ze ślizganiem zaczęły się na wyjeździe na Węgrzech.. i niestety z mocnymi wkr.. ledwo udało mi się dociągnąć do Polski. Stało się to wszystko przy 25kkm więc pierwszy pomysł to naciągany przebieg (ale nic innego na to nie wskazywało) a drugi ktoś zamęczył sprzęgło.. ale tego nie sprawdzę jak nie zobaczę okładzin.
Na miata.net kilka tematów o problemach ze sprzęgłem przy niskich przebiegach się pojawiło więc jest trzecia opcja, że NC z pierwszych lat produkcji (albo wybranych egz.) mają słabiutkie sprzęgła.

Próby szybkiej naprawy zatrzymały się najpierw na regulacji pedału - oczywiście nic tam się podciągnąć nie dało (kombinowałem już naprawdę mocno gdzie może być przyczyna..) a następnie przy zakupie sprzęgła.. od ręki nic w Krk nie znalazłem więc samochód zostaje a ja będę coś zamawiał na spokojnie..

coś godnego polecenia? Samochodem jeżdżę głównie cywilnie więc żadne cuda spiekane nie wchodzą w grę ale jeżeli nie ori to może coś takiego:
http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=4222&oid=1022&depth=3&page=1&count=11&PHPSESSID=0e39c865b0edcc1e0b3e89a598341d1d

Przy tak niskim przebiegu jest szansa, że do wymiany są tylko okładziny.. ale chyba ryzykować nie będę zamówię już wszystko będę miał zapas na (mam wielką nadzieję) długi czas.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

03 cze 2011, 13:26

Drogo do NC - za podobne pieniądze można kupić Exedy Stage 1 do NBfl.

Swoją drogą niezły psikus Ci sprawiła Madzia, Ty masz 25k km i padło ja mam 100k km i nie chce paść się doczekać nie mogę :)

EDIT: Dopiero teraz zauważyłem, że to jest uniwersalne sprzęgło do wszystkich modeli po kolei :D

A mówiłem o tym - http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/1807 ale jest trochę droższe.

EDIT 2: Jak byś trochę pogrzebał na Nutzach to tam kupują kompletne sprzęgła stage 1 za połowę tej ceny ~150 funtów. Nowe oczywiście tylko nie tak głośnych marek jak Exedy.

Pozdro
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

12 lip 2011, 11:02

jakie lozysko kola zamachowego brac, FAG, SKF czy cus innego ?

EDIT:

Wzialem lozysko FAG'a, mam nadzieje, ze bedzie ok.
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
saygoodbye
Posty: 119
Rejestracja: 07 lut 2011, 15:30
Lokalizacja: Tarnów

27 gru 2011, 17:36

Uprzejmie proszę o pomoc. Problemy ze sprzęgłem/skrzynią zaczęły się u mnie już jakiś czas temu, jednak w ostatnim czasie nieco się nasiliły. Już zaraz po zapaleniu samochodu, słychać delikatne popiskiwanie, które po dotknięciu sprzęgła/delikatnym wciśnięciu sprzęgła ustaje (tu wiem, muszę posmarować popychacz). Sprzęgło bierze już wysoko, konieczna jest zapewne wymiana tarczy, docisku, jednak obawiam się, że może być jakiś problem ze skrzynią. Gdy samochód dobrze się rozgrzeje z okolic skrzyni dobiega cichy "chrobot", który po wysprzęgleniu ustaje. Poza tym podczas jazdy na każdym biegu zarówno podczas przyspieszania jak i hamowania silnikiem w zakresie od 1000 do ok. 1900 obr/min. dochodzi bardzo donośny dźwięk (dzwonienie, chrobot, sam nie wiem jak to nazwać). Jestem na 100 % pewien że dzwoni coś w skrzyni/sprzęgle. Poza tym czasem mam problem z wrzuceniem pierwszego i wstecznego biegu, po wrzuceniu np dwójki jedynka wchodzi bez oporów. Podczas wrzucania każdego biegu (samego ruchu lewarkiem) słychać charakterystyczne stuknięcie w skrzyni czasem głośniej, czasem ciszej, czasem wcale. Ostatnio zauważyłem, a raczej usłyszałem, że podczas zrywania przyczepności gdy auto nieco drga słychać stuki z okolic skrzyni. Więcej spostrzeżeń nie mam :p Będę wdzięczny za pomoc, porady, nie wiem czy wystarczy wymiana kompletnego sprzęgła, ewentualnie jakichś łożysk, czy zacząć szukać także skrzyni...
diegorx
Posty: 391
Rejestracja: 20 sie 2009, 20:22
Lokalizacja: Kraków

11 mar 2012, 8:46

czy warto kupić sprzęgło z kmparts?? oryginał IL Motorsport cokolwiek to oznacza bo nie wiem, za 519zł?? Czy lepiej dołożyć do zwykłego exedy?? albo Aisin jest w podobnej cenie...
ODPOWIEDZ