Jakie opony na sezon letni?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

08 kwie 2011, 10:53

zoharek pisze:A ja właśnie kupiłem seryjne Enkeie z Michelinami Pilot Exalto 2, mam nadzieję, że się sprawdzą :)

Jeżdżę na takich - polecam :)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Lukjor
Posty: 204
Rejestracja: 13 lip 2010, 13:57
Lokalizacja: W-wa/Białołęka

08 kwie 2011, 17:50

Sigma pisze:Jeżdżę na takich - polecam


Ja również mogę polecić ;) zresztą kiedyś jak sprawdzałem to w kilku testach te oponki zajęły 1 miejsce :kciuk:
"Wydałem mnóstwo kasy na alkohol, laski i szybkie samochody, resztę po prostu zmarnotrawiłem..." - George Best :D
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

17 kwie 2011, 0:55

A jak myślicie sporą różnie w przyczepności bocznej odczuję przy przesiadce z 205/45/16 na 195/45/16 ?

Pozdro
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

17 kwie 2011, 10:46

co to jest przyczepność boczna?
chodzi Ci o trzymanie się fury na zakrętach czy sztywność boczna opon/ścianek?
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

17 kwie 2011, 11:31

Przyczepność boczna - czyli mam na myśli odporność gumy na przeciążenia boczne, czyli trzymanie w zakręcie czyli przyczepność boczną :D czy może to się jakoś inaczej fachowo nazywa?

Sorry taki termin sobue wymyśliłem że to chyba będzie to? :D
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

18 kwie 2011, 12:07

Wymyśliłeś nowy termin ale z rozwinięcia wynika jakby chodziło Ci o przyczepność po prostu...

Opona węższa o 10 może dać różnicę in minus ale na ulicy raczej tego nie poczujesz. Dlaczego chcesz zmienić rozmiar?
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

18 kwie 2011, 12:23

Bo nie ma nic ciekawego w rozmiarze 205/45/16 poza Advanami 08
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

19 kwie 2011, 17:00

Z kilku powodów nie będzie u mnie Advanów 08.

W związku z czym mam takie gumy na oku:

PZero Nero 205/45/16
Conit ContactSport3 195/45/16 (to mój faworyt tylko ten rozmiar :/)

I tak na doczepkę ale raczej bym ich nie brał:

Kumho KU39 Ecsta Le Sport - 205
Hankook V12 Evo K110 też - 205

Auto jest głównie jeżdżone po mokrym - drifty mnie nie interesują.

Ktoś ma coś ciekawego do powiedzenia, jakaś rada, zamieniam się w słuch.

Pozdro
Lukjor
Posty: 204
Rejestracja: 13 lip 2010, 13:57
Lokalizacja: W-wa/Białołęka

19 kwie 2011, 17:28

sebna pisze:Auto jest głównie jeżdżone po mokrym - drifty mnie nie interesują.


Samo się nasuwa: Uniroyal Rainsport 2 ;)
"Wydałem mnóstwo kasy na alkohol, laski i szybkie samochody, resztę po prostu zmarnotrawiłem..." - George Best :D
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

19 kwie 2011, 17:35

E nie, Rainsporty mają za dużo minusów. Miekkie scianki, kisielowate na ciepło.

Obie PZero i Conti są lepsze od rainsportów na mokrym według testów.

Pozdro
Lukjor
Posty: 204
Rejestracja: 13 lip 2010, 13:57
Lokalizacja: W-wa/Białołęka

19 kwie 2011, 17:52

To jeśli jednak potrzebujesz czegoś bardziej uniwersalnego i nie tylko na deszcz to zdecydowanie polecam Michelin PILOT EXALTO 2
Wg mnie jedna z lepszych opon na rynku, miałem ją na poprzednim samochodzie i teraz na moim emiksie przejechały już 2 sezony, a nadal trzymają świetnie i mimo zużycia nawet przy większych kałużach dupcia nie lata na lewo i prawo ;)

Edit: czemu forum uważa słowo d u p c i a za wulgarne i cenzuruje? :razz:
"Wydałem mnóstwo kasy na alkohol, laski i szybkie samochody, resztę po prostu zmarnotrawiłem..." - George Best :D
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

20 kwie 2011, 10:01

Lukjor pisze:To jeśli jednak potrzebujesz czegoś bardziej uniwersalnego i nie tylko na deszcz to zdecydowanie polecam Michelin PILOT EXALTO 2


A coś z tych dwóch, które wymieniłem? :P :D

I jeszcze jak byś podrzucił linka do Pilotów bo coś ich nie mogę znaleźć.

Według strony producenta nie ma ich w ani w 195/45/16 ani w 205/45/16 tylko profil 55? Na jakich Ty śmigasz?
Agi
Posty: 1074
Rejestracja: 23 cze 2010, 15:05
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: Warszawa URS

20 kwie 2011, 10:19

Powiem szczerze że Falkeny FK 452 bardzo ładnie się sprawdzają. I na suchym i na mokrym i na rozgrzanym asfalcie... Przed nimi jeszcze tylko Ułęż. Tanie są w dodatku.
Guciek
Posty: 18
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:12
Lokalizacja: Stare Załubice

20 kwie 2011, 11:10

Od niedawna jestem posiadaczem PZero Nero tez 205 tylko ze profil 45 na 17" wzmocnione i powiem tak, na mokrym duży pozytyw. Ostatnio kilka razy zdarzyło mi się przejechać na tych oponkach podczas porządnego deszczu i w większych kałużach bardzo dobrze odprowadzały wodę. W porównaniu do Michelin Pilot sport jak dobrze pamiętam które były wcześniej założone są dużo ale to dużo lepsze choć Michelinki swoje latka miały. W drugim aucie mam brigstony ER300 i też + dla PZero.
dmd
Posty: 112
Rejestracja: 27 wrz 2010, 14:41

20 kwie 2011, 13:12

Takze jezdzę na Pzero Nero, 17'' 245//45, zrobiłem już na nich jakies 3000km i jestem bardzo zadowolony, bardzo twarde, nie klada sie w zakretach, na mokrym tez dobrze sobie radza, z ewentualnych minusów (mi to nie przeszkadzało) ale na wszelki wypadek podam:

- po założeniu opon, zanim się ułożyły, pierwsze 30km było bardzo głośno i przy kazdym przyspieszaniu/hamowaniu zrywaly przyczepnosc (w kazdych nowych tak jest, ale tu wydaje mi sie ze jest duzo bardziej odczuwalne). Po 30km nagle zaczelo byc cicho i potem bylo juz idealnie.

- w bardzo chlodne dni, przyczeptosc na pierwszych kilku kilometrach spadala, po paru dohamowaniach wracalo do normy.
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

20 kwie 2011, 13:19

dmd pisze:Pzero


dmd pisze:w bardzo chlodne dni, przyczeptosc na pierwszych kilku kilometrach spadala, po paru dohamowaniach wracalo do normy


te opony tak mają
Obrazek

sorry za ot, nie mogłem się powstrzymać :wink:
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

20 kwie 2011, 18:24

Dzięki Guciek i dmd za recenzje PZero Nero - to już prawie mnie przekonaliście teraz jeszcze tylko bym jakąś opinie o Conti usłyszał - chociaż te gumy chyba nie są za popularne u nas na forum.

A nie zrobiły się głośniejsze w raz z zużyciem, plus ile wytrzymały wam i na koniec mieliście okazje przetestować je na limicie?

Pozdro
piterson
Posty: 106
Rejestracja: 04 lut 2010, 22:01
Lokalizacja: Kraków

20 kwie 2011, 21:06

Z tych dwóch zdecydowanie stawiałbym na Pirelli (zresztą sam zakupiłem właśnie Nero :cool: ). Continentala raczej już nie spróbuję po tym jak przejechałem się na SportContact 2 - kiepska jak na ten segment opona: średnia na suchym, natomiast fatalna na mokrym. Wiadomo że 3 to inna opona ale jakoś większe zaufanie mam do Pirelli/Michelin (oj szkoda ze nie ma Pilot Sport 2 w rozmiarze 20/45/16).

Acha - wszystkie były testowane na ostro (PS 2 zdecydowanie najlepsze). O głośności i przebiegu się nie wypowiem bo to zawsze były opony "weekendowe".
dmd
Posty: 112
Rejestracja: 27 wrz 2010, 14:41

21 kwie 2011, 7:41

Podczas moich poszukiwań zostały mi 3 wybroy. Pirelli Pzero nero, Conti Sportcontac3 i michelin.
te ostatnie odpadly, ze wzgledu na zbyt wiele opinii o szybkim zuzyciu bieznika.
pozostal wybor Conti i Pirelli i szczerze mowiac czytalem mnostwo opinii i z wszyskich informacji wynikalo ze sa prawie ze identyczne, takze musialem rzucac moneta ;-) (szczegolnie ze nie ma za bardzo roznicy w cenie).

jeżeli chodzi o halas, to ja uzytkuje te opony w konserwie, wiec trudno sie wypowiedziec, ale wg mnie jest normalnie.

Jezeli chodzi o "testowanie na limicie" to nie bylem z nimi na torze, ale zaliczyly kilka wycieczek po "pareset kilometrow bezprzerwy w strasznym pospiechu" i bylem bardzo zadowolony, z tymi oponami wydaje mi sie, ze im szybciej jade tym one lepiej pracuja :mrgreen:
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

21 kwie 2011, 8:32

sebna pisze:I jeszcze jak byś podrzucił linka do Pilotów bo coś ich nie mogę znaleźć.

Według strony producenta nie ma ich w ani w 195/45/16 ani w 205/45/16 tylko profil 55? Na jakich Ty śmigasz?

Na Polskiej stronie faktycznie takich brak :P
Ale kupić można: http://www.sklepzoponami.pl/Michelin-PILOT_EXALTO_2/205/45/16/52780.html
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

21 kwie 2011, 8:35

Dołączam się do entuzjastycznych opinii na temat P Zero Nero. Pojęcie mokrej nawierzchni właściwie nie istnieje, trzymają jak wściekłe mimo już czterech lat na karku. Zużycie bieżnika następuje powoli i nie wiąże się z zauważalnym pogorszeniem właściwości jezdnych. Znakomita opona i przy następnym zakupie raczej nie będziemy szukać gdzie indziej.

Na marginesie - na ostatnim Ułężu okazały się lepsze o 8 sekund na 3-minutowym okrążeniu od Bridgestone Potenza (starych ale z praktycznie nie ruszonym bieżnikiem).
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

21 kwie 2011, 8:45

Też się przyłączę do pozytywnej opinii:) Pirelli P Zero Nero miałem okazję ujeżdżać w niecodziennym rozmiarze 235/40/19 w SUVie i to co mogę powiedzieć to to, że nie spodziewałem się, że to auto zacznie tak skręcać:) Nie mówię o trakcji, bo przy mocy 135PS z 4pędem nie ma mowy o jej zerwaniu, ale kleją baaardzo przyjemnie - polecam - dobra cywilna opona do wszelkich zastosowań:)
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Lukjor
Posty: 204
Rejestracja: 13 lip 2010, 13:57
Lokalizacja: W-wa/Białołęka

21 kwie 2011, 13:11

Sigma pisze:
sebna pisze:I jeszcze jak byś podrzucił linka do Pilotów bo coś ich nie mogę znaleźć.

Według strony producenta nie ma ich w ani w 195/45/16 ani w 205/45/16 tylko profil 55? Na jakich Ty śmigasz?

Na Polskiej stronie faktycznie takich brak :P
Ale kupić można: http://www.sklepzoponami.pl/Michelin-PILOT_EXALTO_2/205/45/16/52780.html


Jak widać spóźniłem się z odpowiedzią (a na stronie producenta nigdy nie byłem :P ).
Sam jeżdżę oczywiście na 205/45/16 ;)
"Wydałem mnóstwo kasy na alkohol, laski i szybkie samochody, resztę po prostu zmarnotrawiłem..." - George Best :D
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

21 kwie 2011, 17:36

Dzięki wszystkimi za opinie. Pewno wezmę PZero skoro wszyscy mają takie pozytywne zdanie o nich.

Mimo wszystko ponieważ ciągle mam jeszcze kilka tygodni do wymiany to jak by ktoś miał coś do dodania czy to o Conti czy o PZero to z chęcią przeczytam.

Pozdro
Awatar użytkownika
Błaszczykowski
Posty: 1013
Rejestracja: 11 sie 2010, 12:02
Model: NB FL
Wersja: Memories III
Lokalizacja: Pruszków

21 kwie 2011, 17:46

U mnie w przyszłym tygodniu również pojawią sie Pirellki :)
korgi
Posty: 8
Rejestracja: 05 cze 2009, 11:26
Model: NC
Wersja: 2006
Lokalizacja: z 3miasta :-)

28 kwie 2011, 12:14

Witam,
Też muszę zmienić opony 205/45 r17. Miałem Micheliny pilot preceda z nośnością 84. Chyba zdecyduję się na te pirelli ale widzę że mają nośność 88 i jeszcze XL - czy to nie jest problemem? Czy powinienem zmierzyć szerokość felgi czy pirellki na pewno będą pasowały?
Pozdrawiam,
Jurek.
Guciek
Posty: 18
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:12
Lokalizacja: Stare Załubice

28 kwie 2011, 14:35

XL wymiarami jest taka sama jak nie wzmacniana oponka jedynie ścianki są ciut grubsze i twardsze, więc jak Michelinki miałeś w tym rozmiarze to nie będzie problemu.
korgi
Posty: 8
Rejestracja: 05 cze 2009, 11:26
Model: NC
Wersja: 2006
Lokalizacja: z 3miasta :-)

28 kwie 2011, 22:48

dzięki.
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2566
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

29 kwie 2011, 9:27

Nie wiem czy było ale poniżej test czołowych opon:

http://www.youtube.com/watch?v=V7NinqtlBB8

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Davey
Posty: 556
Rejestracja: 20 kwie 2010, 16:26
Lokalizacja: Lublin

29 kwie 2011, 12:34

Czy te PZero są na prawde takie dobre? Ciągle myślałem na Bridgestonami Turanza ER300, warto by było dopłacać do PZero?
ODPOWIEDZ