SuperOES Tor Kielce - sezon 2010

Tor Kielce - kalendarz imprez

Forum o zlotach ogólnopolskich - tych które już były oraz wszystkich planowanych.

Moderator: Moderatorzy

majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

03 sty 2010, 0:19

Pojawił się kalendarz imprez 2010 na torze w Miedzianej Górze. Pierwsze śmiganie 23 stycznia, szczegółowy kalendarz na cały rok tu:
http://www.superoes.pl/superoes/?page=kalendarium

Pozdr
eM
Ostatnio zmieniony 27 sty 2010, 20:13 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

03 sty 2010, 11:17

Moze nie w styczniu, ale wybierzmy sie kiedys miatowa ekipa :)
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

18 sty 2010, 13:19

Jakby coś to ja się piszę jak najbardziej :mrgreen: Tylko niech sie cieplej zrobi, szkoda Miatki na solone drogi. No i musze coś "dłubnąć" zanim ją zabiore na tor :twisted: Może zaczęlibyśmy od marca? Orientujecie się czy w tym roku odbędzie się MX5 Cup?

Edit: Sprawdzilem, pierwsza "wiosenna" eliminacja - 27 Marca 2010.
profilone
Posty: 814
Rejestracja: 10 mar 2009, 22:20
Lokalizacja: Lublin

18 sty 2010, 15:00

Qbatron pisze:Moze nie w styczniu, ale wybierzmy sie kiedys miatowa ekipa :)



To ja przedstawie nieoficjalne info, że w Lublinie prawdopodobnie pierwsze ściganie odbędzie się 24.01 :mrgreen: wprawdzie słabe będą wyniki na zimówkach, ale umówmy się nie startujemy tam dla nagrody, tylko pojeździć :razz:

Także każdy kto będzie chciał zjechać do nas - zapraszamy :)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

18 sty 2010, 15:35

profilone pisze:To ja przedstawie nieoficjalne info, że w Lublinie prawdopodobnie pierwsze ściganie odbędzie się 24.01 :mrgreen: wprawdzie słabe będą wyniki na zimówkach, ale umówmy się nie startujemy tam dla nagrody, tylko pojeździć :razz:

Także każdy kto będzie chciał zjechać do nas - zapraszamy :)

Masz jakąś dokładniejszą wiedzę na temat tej imprezy ? To będzie coś cyklicznego ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Misza
Posty: 552
Rejestracja: 02 paź 2007, 18:59
Model: NA
Wersja: 1.8 BRG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

19 sty 2010, 12:56

mszczyrek pisze:No i musze coś "dłubnąć" zanim ją zabiore na tor :twisted:


Największy efekt na wyniki daje "dłubnięcie" łącznika między siedzeniem a kierownicą :) Resztę można zacząć robić później.
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

19 sty 2010, 15:31

Misza, nie watpie - ja po prostu zamierzam przejrzeć swoj 12 letni samochód:mrgreen: Kompresora sie nie spodziewajcie :mrgreen:
profilone
Posty: 814
Rejestracja: 10 mar 2009, 22:20
Lokalizacja: Lublin

20 sty 2010, 11:04

majkel_c pisze:
profilone pisze:To ja przedstawie nieoficjalne info, że w Lublinie prawdopodobnie pierwsze ściganie odbędzie się 24.01 :mrgreen: wprawdzie słabe będą wyniki na zimówkach, ale umówmy się nie startujemy tam dla nagrody, tylko pojeździć :razz:

Także każdy kto będzie chciał zjechać do nas - zapraszamy :)

Masz jakąś dokładniejszą wiedzę na temat tej imprezy ? To będzie coś cyklicznego ?

Po
eM


Majkelu to będzie coś bardzo cyklicznego :mrgreen: W zeszłym roku eventy odbywały się nawet co 2 tygodnie, średnio co 3 tygodnie.
Fajne jest to, że wjazd na zabawę kosztuje z 20 zł..
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

20 sty 2010, 15:42

Jesli chodzi o Rallysprinty to wjazd z tego co pamietam kosztuje 40pln dla ludzi z poza AK Chełmskiego. W ubieglym roku (bylem na jednej rundzie) byly 2 przejazdy zapoznawcze i 4 proby na czas - w sumie mniej niz 10 min jazdy, ok 6-7km. Jezdzi sie po lubelskim torze gokartowym (nowa przyczepna nawierzchnia), trasa wyznaczona jest oponami i pacholkami. O walce o czolowe miejsca "cywilnym" samochodem raczej trzeba zapomniec - moja 320d (1400kg :oops: ) bylem bodajze 61 na 69 startujacych. Ludzie maja przygotowane auta, slicki itp itd. Jest duzo mocnych Hond, BMW, A grupowe CC, nawet maluch mnie objezdzal:) Na jednej trwajacej ok minuty probie tracilem do czolowki (wybebeszony do blachy Evo VIII z hydraulicznym recznym i turbo timerem) powyzej 10s. Mysle ze dobry kierowca w Miacie moglby znalezc sie w srodku stawki.
profilone
Posty: 814
Rejestracja: 10 mar 2009, 22:20
Lokalizacja: Lublin

20 sty 2010, 16:03

mszczyrek nie jestem pewien i popraw mnie jeśli się mylę, ale czy mogło być tak, że akurat byłeś na jednym z najludniejszych eventów?

Chodzi mi o te 69 samochodów..nie wiem jakim cudem tyle się ich tam zmieściło :shock:
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

20 sty 2010, 16:34

mszczyrek pisze:turbo timerem


Co to ma do osiągów? :mrgreen:
110@???KM
134@???Nm
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

20 sty 2010, 16:59

profilone, nie wiem czy byl najludniejszy, odbywał sie 22 sierpnia:) Samochodów rzeczywiście bylo sporo :mrgreen:
Zdjęcia:
http://forum.rajdowiec.pl/viewtopic.php?t=1676

Mayk, do osiągów niewiele, ale świadczy o poważnym podejściu właściciela :mrgreen:
Załączniki
bmw_michal.jpg
To jeszcze swoje zdjecie wstawię - prędkość byla dobra, tylko zakręt za ciasny :mrgreen:
bmw_michal.jpg (48.16 KiB) Przejrzano 1729 razy
Ostatnio zmieniony 20 sty 2010, 17:11 przez mszczyrek, łącznie zmieniany 1 raz.
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

20 sty 2010, 17:04

mszczyrek pisze:Mayk, do osiągów niewiele, ale świadczy o poważnym podejściu właściciela :mrgreen:


Po prostu zdziwiłem się, że wymieniłeś akurat to jako poważny mod - dla mnie to raczej gadżet, który jest zbędny choć dla leniwych idealny :razz:
110@???KM
134@???Nm
blaise
Posty: 442
Rejestracja: 24 kwie 2008, 1:05
Lokalizacja: wa-wa bielany
Kontakt:

21 sty 2010, 7:36

a mzoesz podac dokladniejsze namiary. gdzie dokladnie odbywa sie ta impreza? o kotrej sie zaczyna? czy trzeba miec kask? i czy tor jest odsniezony? :)
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

21 sty 2010, 9:04

Impreza odbywa się cyklicznie w Lublinie na torze kartingowym przy ul. Zemborzyckiej. Obecna eliminacja, ze względu na zapowiadane siarczyste mrozy została przesunięta na 14 lutego Wszelkie informacje i regulaminy mozna znalezc na stronie AK Chełmskiego:

http://www.automobilklub.chelm.pl/
Awatar użytkownika
Karolina
Administrator
Administrator
Posty: 3144
Rejestracja: 24 maja 2008, 19:09
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

27 sty 2010, 19:47

Robaczki :mrgreen:

Ostatnio nie tylko zwiedzamy ale również jesteśmy szalenie sportowi, uczymy się jeździć i ścigamy się. :mrgreen: SuperOesy to fajna imprezka, na którą jeżdżą cyklicznie „nasi”. W celu pokazania Wam o co tam tak naprawdę chodzi, zacytuje Wam Tomka P. który jest wielkim fanem SuperOesów i regularnie na nich bywa.

„Ogólnie imprezy Superoes to jednodniowa impreza typu track day. Odbywają się raz na miesiąc w soboty. Zawody są na torze w Kielcach (Miedziana Góra) i jest to jedna długa próba ok 3km, przejeżdżana 4razy. Pierwsza to zapoznanie, i 3 przejazdy z pomiarem czasu. Najgorszy czas jest odrzucany, i liczy sie suma 2 czasów do klasyfikacji. Pomiar czasu odbywa się na fotokomórkach Tag Heuer do 1/100s.

Formularz na zgłoszenia jest na stronie www.superoes.pl i pokazuje się w poniedziałek o godz 12.00, na 12 dni przed imprezą. Czasami lista zapełnia się nawet w 1dzien do max 90-100 uczestników, wiec trzeba pilnować dnia zapisu (szczególnie w lecie).
Wplata 100zł przelewem.

Szczególna okazja w tym roku jest dla aut z doładowaniem, podzielili klasę V (pow 2000cm3) na dwie: z napędem na jedną oś (klasa V) i z napędem $x4 (Evo, Imprezy itp) . I właśnie MX-5 uturbione, ze wglądu na przelicznik 1,7 x pojemność klasyfikują się do klasy V. W tej klasie startuje tylko kilka ciężkich BMW wszelkiej maści, i na mokrym MX-5 świetnie sobie z nimi poradzą. Zwykłe Miaty 1,6 klasyfikują się do klasy III, i konkurują z licznymi Hondami CRX, Peugeot-ami, itp. MX-5 1,8 w klasie IV mają konkurencje w postaci dużej ilości aut typu Hondy Integra, Opel Astra, Citroen Xsara itp

Wbrew pozorom MX-5 lepiej wychodzą na tle konkurencji na mokrym, czyli na wiosnę, niż w lecie na suchym. Wynika to z tego, ze przednionapędowe auta sa bardzo podsterowne na krętym torze, a MX-5 nadsterowna to czysta zabawa na ostrym torze kartingowym, lepsza praktyka i możliwości ugrania dobrego czasu na tle innej obcej konkurencji.”


Terminy SupeOesów znajdziecie w linku w kalendarzu imprez. Teraz skoro już wiecie na czym to polega to i czujecie się na siłach, może będziecie mieli ochotę pościgać się „na poważnie” bez instruktorów. :mrgreen:
Do odważnych świat należy, prawda? :mrgreen:
Jest ryzyko - jest przyjemność
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

27 sty 2010, 21:03

Przyłaczam się do apelu - proponuje zorganizowac sie na 27 marca jako pierwsza eliminacje. Co do konkurencji, to seryjna Miata raczej nie powalczy nawet w klasie - kojarze ludzi ktorzy tam startuja z Lubelskich rallysprintow, maja mocno zmodyfikowane samochody (a do tego niektorzy umieja jezdzic :mrgreen: ). Obawiam sie ze beda nas objerzdzac Fiaty Uno 1.0, ale co tam :mrgreen:
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

27 sty 2010, 21:57

Uno 4x4
http://www.youtube.com/watch?v=u7xqeqqZ8n4
http://www.youtube.com/watch?v=ioAyxPTB36s&feature=related ten też dobry filmik.

palenie wszystkich 4 opon przez 1/3 toru :D dobre koty. Nie życzę wam spotkac takie uno na torze :wink:

Ale żeby nie robić OT, to czy na takim torze trzeba mieć klatkę w aucie? lub kask?
Swoją drogą to sam nie wiem czy bez rollbara bym chciał jechać :neutral:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

27 sty 2010, 23:06

Bardock pisze:Ale żeby nie robić OT, to czy na takim torze trzeba mieć klatkę w aucie? lub kask?

Na SuperOesach kask jest obowiązkowy, inne rzeczy nie.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

27 sty 2010, 23:13

Trzeba miec kaski, nie potrzeba klatki. Impreza jest bezkontaktowa na torze kartingowym (bez drzew, kraweznikow itd) wiec mysle ze ryzyko dzwona jest niewielkie. Choc na rallysprincie chlopak jadacy przede mna wykonal cos takiego:
Załączniki
wypadek.jpg
wypadek.jpg (122.04 KiB) Przejrzano 1771 razy
Ostatnio zmieniony 27 sty 2010, 23:16 przez mszczyrek, łącznie zmieniany 1 raz.
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

27 sty 2010, 23:15

Uprzedzajac pytania nic mu sie nie stalo - cale szczescie, bo na miejscu nie bylo karetki. A nie mial nawet kasku... Jechalem za nim wiec musialem powtarzac swoja runde oceniana - doznania bezcenne :mrgreen:
profilone
Posty: 814
Rejestracja: 10 mar 2009, 22:20
Lokalizacja: Lublin

28 sty 2010, 8:18

mszczyrek pisze:Uprzedzajac pytania nic mu sie nie stalo - cale szczescie, bo na miejscu nie bylo karetki. A nie mial nawet kasku... Jechalem za nim wiec musialem powtarzac swoja runde oceniana - doznania bezcenne :mrgreen:


Kurde z uwagi na to , że w RSach chciałbym postartować to jednak zaczynam poważnie rozważać rollbara.. ale z drugiej strony chciałbym, żeby zachować chociaż minimum praktyczności w miacie..sam nie wiem...

EDIT: mszczyrek powiedz czy ten kolega jadący przed Tobą dał ciała przy tym przejeździe czy może to jego koziołkowanie mogło zdarzyć się każdemu na tym odcinku? BYłem na torze i powiem szczerze, że zgodzę się z Tobą iż tor jest w sumie bezpieczny. Najgorsze co może się stać to wjazd na trawę...prawda? :razz:
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

28 sty 2010, 10:52

Cale zdarzenie mialo miejsce na prostej po "dlugim luku" ;) przy predkosci ok 100kmh. Chlopak za szybko wyszedl z zakretu i "wysunal" bokiem poza tor. Niestety, jedno z kol trafilo na jakis dołek/nierówność - i skonczylo sie jak na zdjeciu. Samochod tak naprawde do kasacji.

BTW: sporo osób wyjezdzalo w tym miejscu (wlacznie ze mna :mrgreen: ), tylko mieli wiecej szczescia
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

28 sty 2010, 15:30

wątpie czy przy takiej prędkości, rollbarze i kasku Mazda mx-5 a raczej jej kierowca wyszedłby z tego wypadku bez skutku smiertelnego czy też powaznych obrażeń.
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

28 sty 2010, 16:22

Przesadzasz...
Wiele zależy od sposobu rolowania i konkretnych przeciążeń (kierunku i wartości), ale jeśli do powyższego zestawu dołożyłbyś dobry fotel kubełkowy z pasami min. 4-punktowymi, kierowca wysiadłby zapewne z auto o własnych siłach... :wink:

Z pewnością rollbar i dobry kask zwiększają wielokrotnie poziom bezpieczeństwa uczestnika takich zabaw. IMO podchodzenie do powyższego tematu z założeniem: "po co to wszystko, skoro przy takim to a takim dzwonie i tak nic nie pomoże" jest totalnie pozbawione sensu i logiki. :razz:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

28 sty 2010, 16:54

teraz nie moge znalezc ale kiedys widzialem filmik z tego zdarzenia i doszedlem do wniosku ze dalo sie tego uniknac... poprostu auto zaczelo podnosic a on zamiast odbic na skarpe, uparcie probowal wrocic na tor...
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

28 sty 2010, 17:05

Wg mnie w kabriolecie najwieksze ryzyko w takiej sytuacji wiaze sie ze składająca sie rama przedniej szyby - widzialem zdjecia mx5tek gdzie "nakryła" ona przedział pasażerski. Nawet najlepszy rollbar nie pomoze w takiej sytuacji, zwlaszcza jesli jest na tyle niski by zmiescic sie pod dachem/hardtopem. Gdybym mial sie scigac na serio, sprawil bym sobie pelna klatke, fotel i pasy, tyle ze wtedy lepszym i tanszym rozwiazaniem jest chyba BMW E30. Akurat w tym przypadku samochod przetaczal sie raczej przez przod (widac to na 4 zdjeciu, po obrocie wyladowal na przedniej lewej lampie) - nawet nie wszystkie szyby wylecialy.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2010, 17:12 przez mszczyrek, łącznie zmieniany 1 raz.
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

28 sty 2010, 17:12

Qbatron, wypadlem w tym samym miejscu, tam byly takie dziury ze szorowalem brzuchem po ziemi - patrz kilka postow wyzej na badyle wystajace spod podwozia. Powiedzmy ze kontrola nad pojazdem byla mocno ograniczona :mrgreen: Facet nie mial szczescia po prostu. Nota bene, 6 czy 7 samochodow nie ukonczylo swoich prob, wiec tak zupelnie bezpiecznie i bezawaryjnie to nie bylo. Jak mawia znajomy ścigant-amator: "Jesli raz w roku nie zaliczysz dzwona, to znaczy ze nie jezdzisz na 100% swoich mozliwosci" :mrgreen:
Wujo
Posty: 254
Rejestracja: 24 wrz 2008, 17:45
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

28 sty 2010, 17:52

Wiadomo, że szkoda auta w takich przypadkach, no ale najważniejsze jest, żeby samemu wyjść z takiego wypadku bez szwanku i jeżeli chodzi o koziołkowanie to jest wbrew wszystkiemu całkiem bezpieczne, bo cała energia kinetyczna zostaje stopniowo wytracana, no a gdyby był dzwon czołowo w jakąś stałą przeszkodę, no to w ułamku sekundy wytraca się całą prędkość i jest to wyjątkowo niebezpieczne.
Żeby nie było - koziołkowanie w kabriolecie/roadsterze jest zawsze niebezpieczne, no ale w konserwie...
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

28 sty 2010, 19:09

Troche OT, ale jak wyglada sprawa ubezpieczenia w takiej sytuacji? AC pokrywa szkody?
Zablokowany