Mam zaszczyt przedstawić Szanownym plan wyprawy wakacyjnej, która pewnie niejednemu sen z oczu spędzi : ))
Ilość załóg mogących wziąć udział w wycieczce jest zarówno niezbędna jak i ograniczona:
-Po pierwsze opłacalność wynajęcia apartamentów i powodzenia całej wyprawy zależy od zebrania odpowiedniej liczby chętnych dużo wcześniej.
- Po drugie ze względu na długość planowanej trasy oraz zgłębianie krajów o odmiennej kulturze policyjnej, konieczność nieco szybszych przelotów oraz zdecydowane utrudnienia ze znalezieniem noclegów zabranie ze sobą takiej bandy, jaka uczestniczyła w Tatry Drift 2008 jest niemożliwa.
Termin wyjazdu został wyznaczony na 11 czerwca do 21 czerwca 2009 roku – ze względu na długi łikend który pozwoli nam zrealizować wszystkie założenia i jeszcze chwilę odpocząć : )))
W programie:
- dość długie trasy dojazdowe ( z założeniem ze kierowca nie ma zmiennika – patrz tabela nr 1 – da się bo, już takie robiliśmy : )))) jak ktoś zmiennika posiadać będzie to dojazdówka stanowić będzie miły relaksik)
- optymalne trasy widokowo – relaksacyjne – patrz tabela nr 1
- dużo jeżdżenia – w końcu lubimy, prawda?
- czas wolny – serio, serio nie trzeba będzie cały czas jeździć, no chyba że ktoś będzie chciał : ))) - patrz rozpiska trasy poniżej
- widoki zapierające dech w piersiach - dla zanęcenia poniżej znajdziecie kilka zdjęć widoczków oraz linki, które szczęśliwcy będą podziwiali pasąc oko górską przyrodą i chłonąć pełną piersią alpejskie powietrze (może ktoś spotka świstaka zawijającego sreberka? A alpejskie krowy mają grzywki i długachne rzęsy – wiem widziałam

Tak to wyglądać będzie:
http://pl.youtube.com/watch?v=CtL6g_bQ2uI
http://pl.youtube.com/watch?v=sD32YDA_knU
http://pl.youtube.com/watch?v=XyMc_zheoBc
- spanie w apartamentach, nie w hotelach, co będzie wygodniejsze, tańsze zarówno z punktu widzenia samego noclegu jak i możliwości przygotowywania posiłków oraz zjednoczy nas i zbliży do siebie pod wieczór, bez konieczności reorganizacji wnętrz hotelowych.
- prawdopodobnie – ale informacja potwierdzona jeszcze nie jest - pojedzie z nami wóz techniczny w postaci VW ogórka bardzo adekwatny klimatycznie do kolumny miat : ))) , w którym będzie można dodatkowy bagaż umieścić, oczywiście za odpowiednią opłatą paliwową i oczywiście w granicach rozsądku : ))).
Informacje organizacyjne z gatunku istotnych:
1. Ponieważ wykonując rezerwacje dla zaplanowanej liczby osób odpowiednio wcześniej uzyskamy bonusiki w postaci niższych kosztów spania – opodatkujemy szczęśliwców jadących odpowiednio wcześniej, pobierając 100% kosztów noclegów. Jak ktoś się będzie chciał wycofać to albo stratny będzie albo powoła do życia załogę zastępczą. Wszyscy oczywiście pamiętają, iż podane koszty występują w większości w walutach obcych, – więc możliwe są zmiany oraz różnice kursowe.
2. Terminem ostatecznym do wygłoszenia sakramentalnego „ tak, pragnę bardzo pojechać na Alpy Drift” jest dzień 10 marca 2009. Noclegi zarezerwowane w okolicach tego terminu mają magiczną moc bycia tańszymi niż rezerwowane na ostatnią chwilę (temat został sprawdzony w zeszłym roku). Następnie przystąpimy do innych czynności organizacyjnych, produkujących, dogadujących, zmieniających, akceptujących etc.
Inne kwestie organizacyjne:
1. Nie ma wpisu – to nie zlot – każdy płaci sam za wszystko na miejscu (za wyjątkiem noclegów – gdzie opodatkowanie nastąpi odpowiednio wcześniej) – przybliżone koszty przedstawia tabelka nr 2 (załącznik Excel). Podkreślam, że tabelka jest instruktażowa i nie należy się trzymać sztywno podanych w niej wartości bo możliwe są zmiany cen benzyny czy czegoś tam + wiadomo mogą wystąpić różnice kursowe
2. W planie są wspólne tankowania w celu uniknięcia zatrzymywania się na stacjach benzynowych, co 100 km, bo komuś kończy się paliwo. Ruszamy wszyscy z pełnymi bakami i hamujemy na taknszteli jak się paliwo kończy wszystkim.
3. Temat radyjek cb: w niektórych krajach używanie pewnych częstotliwości albo typów radyjek jest niedozwolone.
Czechy – zakaz używania modulacji AM, ale radia, które są przełączalne mogą być używane, byle nie na modulacji AM
Włochy – można używać AM, ale są jakieś licencje
Szwajcaria – licencje
Austria – nielegalne jest używanie radyjek, które mogą być przełączone na modulację AM. Z racji na to, że radyjka bez modulacji AM są sprzedawane tylko tam, to bardzo kontrolują zagraniczniaków z antenami.
Anty radar – nielegalny w Szwajcarii nawet, jeśli jest wyłączony i schowany – mandat 1000 CHF.
W związku z powyższym zasadnym byłoby wytrzaśnięcie skądś krótkofalówek. Jeśli ktoś dostęp do takich posiada – proszę o info. Jeśli ktoś ma większą, potwierdzoną wiedzę na temat korzystania z cb w miejscach do których się wybieramy – też proszę o info.
Poniżej znajdziecie tabelki, kosztorysy (wstępne w niektórych miejscach tworzone przez przy pomocy znajomego jasnowidza) oraz oczywiście najważniejsze: opis trasy i kwestie noclegowe. Trasa jak widać została rozpisana, noclegi zostaną zarezerwowane więc należy jedynie wziąć kartę kredytową w garść i wsiąść do samochodu z parą zapasowych majtek i szczoteczką do zębów : ))) (nie no żartowałam bo należy zabrać jeszcze czapkę pilotkę : )))
Tabela nr 1. PRZEWIDZIANA TRASÓWKA
Przedstawiona trasa to propozycja a nie sztywny program – wszelkie sugestie mile widziane.
podsumowanie przejazdu:
http://docs.google.com/Doc?id=dgt95fxj_86gpnght2h
czwartek, piątek 11/12.06.2009
trasa: http://tinyurl.com/5zfy62
start: Warszawa
nocleg z czwartku na piątek w okolicach Mikulov (granica Czechy - Austria)
end: nocleg Millstatt am See (Austria)
odległość maksymalna 1100 km na 2 dni
warszawa-cieszyn 377 km
cieszyn-olomouc-brno-mikulov 240 km (617 km)
mikulov-wien-graz-klagenfurt-Millstatt am See 481 km
W piątek śpimy tu:
hotel Familienhotel Steindl http://www.hotel-steindl.com
apartament (dom) AlmHaus Nockberge
sobota, niedziela 13/14.06.2009
Śpimy w Millstatt am See w Austrii i podróżujemy następująco:
Wycieczka sobotnia:
GrossGlockner HAS:
Tak to wygląda:
http://www.grossglockner.at/en/hochalpenstrasse/streckenbeschreibung/
pętla górska mała sobota (przejazd przez HAS od południa, powrót przez Bad Gastein):
Millstatt->Spittal->Lienz->HAS->Bruck->Lend->BadGastein->Mallnitz->Obervellach>Spittal->Millstatt
total około 220 km (przejazd Bockstein->Mallnitz pociągiem, samochody na lawetach !!!! )
Wycieczka niedzielna:
Malta High Mountain Road:
trasa: http://tinyurl.com/9wo7p7
wycieczka do zapory Malta niedziela około 50 km od noclegu w Millstadt
http://www.tauerntouristik.at/en/malta/index.php
poniedziałek 15.06.2009
start: Millstatt am See (Austria)
trasa górska (krótka,416 km): http://tinyurl.com/87opfy
Millstatt->Spittal->Lienz->ToblachDobiazzo około 170 km
ToblachDobiazzo->Cortina->Predazzo->Ora okoła 130 km
Ora->Trento->Desenzano del Garda około ca 50 km
end: nocleg w okolicy Desenzano del Garda (Włochy)
opcje noclegowe znajdują się tu:
http://www.rivadelgarda.com/eng/default.asp
http://www.residencecentrovela.it
http://www.villarosariva.it
http://www.sembenini.com
wtorek, środa 16/17.06.2009
pobyt nad Lago
oraz wycieczka górska zawierająca oglądanie jezior i dużo serpentyn - do uzgodnienia czy odbędzie się we wtorek czy w środę
http://tinyurl.com/93ap5k
czwartek 18.06.2009
start: Desenzano del Garda (Włochy) http://tinyurl.com/94sr6u
end: nocleg w okolicy Livignio
Śpimy gdzieś tu:
http://www.chaletclaudia.it/inglese/
http://www.chaletdelsole.com/home_start_eng.htm
http://www.cimapiazzi.it/index.php?pn=home&lang=gb
http://www.italia-italia.pl/subiektywnie.php?r=202&p=780§ion=783
wyjazd z Lago w stronę Livinio, przejazd przez Bernina Pass, zahaczamy o St. Moritz:
A tak wygląda Bernina Pass:
http://www.berninapass.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/Bernina_Pass
piątek 19.06.2009
trasa (piątek+sobota): http://tinyurl.com/94do9d
start: Livignio (Włochy)
end: somewhere in Austria (jakieś pomysły ??)
Wyjazd z Livignio przez Stelvio Pass i gnamy jak perszingi do Austrii:
O Stelvio Pass:
http://en.wikipedia.org/wiki/Stelvio_Pass
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_highest_paved_roads_in_the_Alps
http://pl.youtube.com/watch?v=Il6KAhfljCY
http://fogonazos.blogspot.com/2007/08/stelvio-pass-road-48-hairpin-turns-to.html
sobota 20.06.2009
Skądś tam w Austrii do Szklarskiej
Śpimy tu: http://www.elterma.wszklarskiej.pl/galeria.htm
niedziela 21.06.2009 powrót do domu
nocleg sobota/niedziela w Szklarskiej Porębie
dojazd niedziela ze Szklarskiej Poręby do Warszawy 530 km.
trasa: http://tinyurl.com/85rpta
Tadaaaaaaaaam : ))))))
* przygotowanie trasy i ślęczenie z linijką nad mapami – Majkel_C
KOSZTORYS czyli jakże istotna TABELA nr 2:
http://spreadsheets.google.com/ccc?key=pDXoHtU_bOVZwgJRint2zQw