Strona 1 z 3

mx5 mr2 / tor poznan

: 13 lut 2009, 1:37
autor: michal mr2
witam jako nowa osoba na forum. w imieniu forum toyoty mr2 chciałbym przedstawić pewien pomysł wypróbowany już w Angli mianowicie wyścig łączący oba typu pojazdów. Niedługo tj 28 -29 marca odbędzie się young timer party, zapewne wielu klubowiczów posiadających mazdy mx5 się tam pojawi i bedizmy mogli razem dobrze się bawić. Powstał jednocześnie pomysł stworzenia jednej klasy gdzie mogliysmy ścigać się miedzy sobą (towarzysko) . Szanse są równe mimo ze nasze auta maja głownie 156 konia za to Wasze są o wiele lżejsze i szybsze w zakrętach, sadze że była by to interesująca przygoda. Po konsultacji z organizatorem YTP otrzymałem wiadomość ze aby osobna klasa mogła zaistnieć wymagana jest liczba 10 uczestników w co najmniej 2 z 3ch imprezach

pozdrawiam Michał z forum mr2


http://www.youtube.com/watch?v=ohTeiUmN9s0

: 13 lut 2009, 7:51
autor: Mayk
pomysł świetny. Jeśli nie będzie osobnej klasy to mnie nie wpuszczą z moim rocznikiem ;)

: 13 lut 2009, 11:37
autor: michal mr2
min dlatego tez powstał ten pomysł, nasze auta to głównie roczniki 90-94 kwalifikujemy sie na classicauto jako youngtimery ale na YTP już trochę gorzej, więc po rozmowie z organizatorem powstał taki pomysł zwłaszcza że sami z forum MR2 niestety ale możemy nie dopisac w wystarczającej liczbie aby stworzyć własną klasę

: 13 lut 2009, 12:31
autor: Misza
Pomysł fajny, YTP też, problem może być tylko w tym, że zwykle dopisuje tam frekwencja i raczej rośnie zainteresowanie, stąd też nie wiem, czy to wymagane minimum 10 samochodów w ogóle będzie do zrealizowania - bo jednak preferowane raczej są starsze samochody. Organizatorzy jednak kilkukrotnie wykazali się dużą przychylnością dla MX-5, bronili też naszego udziału wśród "zbuntowanych" youngtimerowców...

Na pewno warto się na imprezę zapisać i trochę pobawić, szeroki uśmiech, adrenalina, fajne wspomnienia i zdjęcia (i puchary :) ) zostają, ale czy trzeba mieć specjalnie osobną klasę...? Ostatnio i tak startowaliśmy w klasie "Gość" i tak samo byłoby z Waszymi MR2-kami, więc de facto jest to osobna klasa bez konieczności wielkich deklaracji i pewnie z mniejszym "buntem" wśród pozostałych :)

: 13 lut 2009, 17:44
autor: Fiveopac
Osobiscie jestem za, jesli pomysl dojdzie do skutku to moze w koncu dotre na YTP, tyle ze pewnie jak dostane wspolczynnik korekcyjny czasu to bede mial czasy o polowe gorsze od wiekszosci mx5ek z forum :wink:

: 13 lut 2009, 19:19
autor: majk
Fiveopac pisze:Osobiscie jestem za, jesli pomysl dojdzie do skutku to moze w koncu dotre na YTP, tyle ze pewnie jak dostane wspolczynnik korekcyjny czasu to bede mial czasy o polowe gorsze od wiekszosci mx5ek z forum :wink:

ha, miałbym jakieś szanse nareszcie z Twoim autem:D

: 23 lut 2009, 18:54
autor: wocio
Starsze Toyoty MR2 (te sprzed 1990) to moim zdaniem już pełnoprawne Youngtimery i bez pewnie bez problemu będą dopuszczone jako gość lub nie-gość. Za tymi pewnie trudno by było nam nadążyć, bo jest mocniejsza i lżejsza niż miata. Oczywiście pomysł porównywania naszych wyników jak najbardziej fajny niezależnie od tego w jakiej klasie byśmy mieli wystartować.

Re: mx5 mr2 / tor poznan

: 24 lut 2009, 7:31
autor: marthen
michal mr2 pisze:Powstał jednocześnie pomysł stworzenia jednej klasy gdzie mogliysmy ścigać się miedzy sobą (towarzysko) . Szanse są równe mimo ze nasze auta maja głownie 156 konia za to Wasze są o wiele lżejsze i szybsze w zakrętach, sadze że była by to interesująca przygoda.

Moje pytanie - po co? Jedyna wersja MR2 porównywalna z MX5 to AW10/11, SW20/21 jest o tyle podobna do MX-5, że też ma silnik, 4 koła i kierownicę.
Jak chcesz się towarzysko pościgać z miatami, to wystarczy się razem ustawić do Depot.

: 24 lut 2009, 8:19
autor: yanik
marthen - ciekawi mnie co tak mocno różni aw10 i sw20?

miatki i mr2 to autka o podobnej ideologii, japońskie małe autka o sportowym zacięciu. Uważam że wspólna klasa to swietny pomysł, tym bardziej, że cięzko będzie znaleźć 10 miatowiczów na osobną klasę na kazde YTP

Jesli chodzi o osiągi to na classicauto w rykach była jedna mr2 sw20 z 1994 r i dostała baty od każdej z 4 miatek które startowały, więc na dośc szybkim torze poznań szanse mogą być wyrównane

: 24 lut 2009, 12:50
autor: marthen
yanik pisze:marthen - ciekawi mnie co tak mocno różni aw10 i sw20?

Pojemność silnika, znaczna różnica w mocy w przypadku wspomnianych przez wątkotwórcę wersji.
yanik pisze:miatki i mr2 to autka o podobnej ideologii, japońskie małe autka o sportowym zacięciu.

Dla mnie konkurentem SW20 jest np. 200SX S13. Tworzenie klasy dla dwóch modeli tylko dlatego, że są japońskie i pochodzą z podobnych lat? Równie dobrze można chcieć stworzyć osobną klasę np. dla Manty i Capri. Sztuka dla sztuki.
yanik pisze:Uważam że wspólna klasa to swietny pomysł, tym bardziej, że cięzko będzie znaleźć 10 miatowiczów na osobną klasę na kazde YTP

Wtedy NA będą startować w klasie 1000-1600ccm. I zabawa będzie dokładnie taka sama. Porównania wyników z MR2 czy jakimkolwiek innym samochodem można dokonać przez zwykły rzut oka na wyniki poszczególnych prób.

: 24 lut 2009, 19:06
autor: Mayk
marthen pisze:Wtedy NA będą startować w klasie 1000-1600ccm


Tak... NA, i nie będzie osobnej klasy. To zamyka drogę wersji NB... Brałem już raz udział w YTP i dlatego, że była osobna klasa dla Miatek - gdyby nie to za nic by mnie nie wpuścili do jakiejkolwiek klasy.

A tak btw, wszystkie miaty zawsze znajdują się w czołówce generalki - bardzo dobrze się spisują dlatego uważam, że połączenia nas z MR2 nie jest niczym strasznym. No chyba, że koniecznie chcesz stać na podium w swojej klasie i mieć po prostu przewagę.

: 28 lut 2009, 23:48
autor: perver
rozumiem,ze mam klopot bo rocznik 98 nie lapie sie na YT? :(

: 01 mar 2009, 9:53
autor: Mayk
Heh, to ja mam kłopot z 2001 ;)

Jak będzie osobna klasa to nas wpuszczą, różnice między NA i NB w trakcji i mocy są niewielkie...

Trzeba mieć nadzieję.

Youngtimer

: 05 mar 2009, 16:25
autor: Tomai
Hej uzytkownicy NA, zapisujcie się na stronie http://youngtimerparty.pl/index.php Z tego co wiem na razie są 4 miatki. Nasz klubowicz z youngtimera to wocio. Rozmawiałem też Bartkiem Królskim (youngtimer) jest już ogolnie bardzo duzo zgłoszeń samochodów ale dla miatek jest jeszcze miejsce.

: 05 mar 2009, 22:49
autor: cabriofun
;-) ciekawe czy jestem wsród nich ?
no chwalic sie kto jeszcze sie zapisał ... ?

: 09 mar 2009, 19:47
autor: cabriofun
Mam rozumiec ze wszyscy są zwolennikami scigania się miatą na 1/4
miszczunie prostych... ;-) chyba jednak nie dotego konstruktorzy zaprojektowali model 50 na 50 (waga)??

: 09 mar 2009, 21:08
autor: Mayk
Zostawiłem swoje zgłoszenie.

Niestety jestem na liście rezerwowych, poza tym nie wiadomo czy w ogóle dopuszczą NB...

: 09 mar 2009, 21:15
autor: Misza
cabriofun pisze:Mam rozumiec ze wszyscy są zwolennikami scigania się miatą na 1/4
miszczunie prostych... ;-) chyba jednak nie dotego konstruktorzy zaprojektowali model 50 na 50 (waga)??


Pogrzeb troszkę w archiwum to zobaczysz, że YTP cieszyło się sporą popularnością i Miatkami wzbudzaliśmy niejednokrotnie lekką zazdrość zostawiając w tyle dużo konkurencji. Ale nie każdy zawsze i wszędzie się zapisze, nie każdemu pasuje, czasem są inne plany/priorytety itp. Ja chyba tą wiosnę odpuszczę, mimo że radość z jazdy i chęć wygrania po raz trzeci ze wszystkimi Miatkami jest duża :D

: 09 mar 2009, 22:45
autor: Juna
Misza pisze: Ale nie każdy zawsze i wszędzie się zapisze, nie każdemu pasuje, czasem są inne plany/priorytety itp. Ja chyba tą wiosnę odpuszczę, mimo że radość z jazdy i chęć wygrania po raz trzeci ze wszystkimi Miatkami jest duża :D


Precyzując: nie "wygrania po raz trzeci ze wszystkimi Miatkami", bo klasy osobnej sobie nie przypominam... tylko razem z nimi wygrywanie w stawce.

Do dziś się uśmiecham na przypomnienie pewnego komentarza do ekipy miatek (zwykle po 2-3 miaty stawiały się w jednym czasie na daną próbę) przez widzów i uczestników po przejazdach: "zobacz jak koleś kręci tą mx-5, co za małe wredne autko" :-).

: 10 mar 2009, 19:39
autor: cabriofun
małe wredne... ;-) fajnie by było jak bym nie był sam...ale startowanie miatą w serii na prostej nie ma dla mnie wiekszego sensu.

: 10 mar 2009, 21:37
autor: Misza
juna pisze:
Misza pisze: Ale nie każdy zawsze i wszędzie się zapisze, nie każdemu pasuje, czasem są inne plany/priorytety itp. Ja chyba tą wiosnę odpuszczę, mimo że radość z jazdy i chęć wygrania po raz trzeci ze wszystkimi Miatkami jest duża :D


Precyzując: nie "wygrania po raz trzeci ze wszystkimi Miatkami", bo klasy osobnej sobie nie przypominam... tylko razem z nimi wygrywanie w stawce.



Juna właśnie przyznała się do napisania powyższej nieprawdy z zazdrości (lub złości) do dwóch kurzących się na półce pucharów ;)

Fakt faktem jednak, że klasy osobnej nie było, ale wyniki są jasne :)

: 10 mar 2009, 21:39
autor: Misza
cabriofun pisze:małe wredne... ;-) fajnie by było jak bym nie był sam...ale startowanie miatą w serii na prostej nie ma dla mnie wiekszego sensu.


Ale o co Ci chodzi z tymi prostymi?? Na YTP prostych jest bardzo mało. Najwyższa prędkość jaką sobie przypominam to ok. 120-130km/h na próbie depot przed zhamowaniem do ok. 20-30km/h na nawrocie. Poza tym typowy kręciołek, dużo wolniejszy choćby od SuperOESów. Zresztą najlepszy dowód to to, że nierzadko biliśmy na próbach kilka Porschy 911, z którymi na prostych nie mielibyśmy szans.
Świetna zabawa, więc zapisuj się i korzystaj :)

: 11 mar 2009, 13:38
autor: cabriofun
Chodziło mi o zlot mazda speed, gdzie mni mają zostac rozegrane zawody na 1/4 mili.

Dużo chętnych do upalania na prostej. A jak wiadomo, ponadprzeciętne własciwosci trakcyjne miaty nie będą tam wykorzystane nawet w nikłym stopniu.

: 11 mar 2009, 15:00
autor: PanKolczyk
Ale zlot mazda speed to nie tylko mx-5. Chyba wśród miłośników marki mazdy znajdziemy więcej amatorów "ćwiartki" niż pędzenia po zakrętasach.

: 11 mar 2009, 19:39
autor: Juna
cabriofun pisze:Chodziło mi o zlot mazda speed, gdzie mni mają zostac rozegrane zawody na 1/4 mili.

Dużo chętnych do upalania na prostej. A jak wiadomo, ponadprzeciętne własciwosci trakcyjne miaty nie będą tam wykorzystane nawet w nikłym stopniu.


Zgadza się! Skoro miałeś na myśli zlot wiosenny 2009 mazda-speed, to chyba pomyliłeś wątki :) Po uczestnictwie w dwóch imprezach organizowanych przez YT śmiem twierdzić, że tam o prostych nie ma mowy! No bo co to za zabawa? - przecież właśnie o zakręty, manewry, zwrotność i sprawność kierowcy chodzi :) Jest się czym wykazać tym bardziej we "wrednym autku" :p
Chyba zresztą wiemy oboje, że tu większość forumowiczów jest "pokręconych"...

: 12 mar 2009, 12:28
autor: cabriofun
tak wiec wracając do meritum, zapisał się ktoś jeszcze na YTP??

: 13 mar 2009, 16:33
autor: Tomai
No ja :mrgreen:

: 14 mar 2009, 10:39
autor: cabriofun
A to jestes z automobil klubu poznańskiego ??

: 14 mar 2009, 18:55
autor: Tomai
Nie, licze na start w klasie gości tak jak w tamtym roku niektórzy forumowicze startowali.

: 14 mar 2009, 23:54
autor: Mayk
tomai pisze:Nie, licze na start w klasie gości tak jak w tamtym roku niektórzy forumowicze startowali.


Nawet była swego czasu osobna klasa dla MX-5 :)