Regulamin jazdy w kolumnie
Szczerze mówiąc jestem święcie przekonana, że wszyscy mają to co teraz napiszę w małym palcu, ale czuje że mam moc i chce mi się wyrzucać z siebie literki to popełnię ów regulamin. A co mi tam
1. Każda kolumna ma swojego mistrza prowadzącego i mistrza zamykającego pochód.
2. Ruszając z pitstopa mistrzowie grzecznie ustawiają się za mistrzem prowadzącym. Nie pchają się, nie wcinają, nie rysują swoich i innych mistrzowskich lakierów.
3. Kolumna posuwa się w tempie dostosowanym do najwolniejszego jej uczestnika.
4. W razie gdy kolumna posiada podziały na tych co po górach jeździć umieją i na tych co tak średnio, można rozpatrzyć jej podział na dwie kolumny o różnym stopniu trudności.
5. Mistrz prowadzący wie gdzie jedzie. Albo jego pilot wie. Mistrz prowadzący nie gubi się.
6. Mistrz prowadzący dostawszy info, że reszta mu się mocno zgubiła zwalnia, lub w razie potrzeby zatrzymuje się w miejscu dozwolonym – przy głównej trasie a nie za zakrętem.
7. Mistrz prowadzący nie kosi entuzjastycznie zakrętów oraz nie jest skupiony tylko na podziwianiu widoków, ale patrzy bacznie w lusterka kto za nim jedzie i czy sobie reszta radę daje i nadąża.
8. Mistrz jadący na pozycji nr 2 w miejscowościach o dużym natężeniu ruchu zajeżdża na skrzyżowaniach/rondach drogę obcym ludziom i przepuszcza cała kolumnę. Zjeżdża ze skrzyżowania/ronda ostatni. I osiąga zaszczytne miejsce mistrza zamykającego pochód. Każdy następny drugi robi tak samo. Szanse na miejsce drugie i ostatnie są więc wyrównane.
9. Każdy w kolumnie patrzy nie tylko na to co się dzieje z przodu, ale również na to co się dzieje z tyłu. W międzyczasie powinien znaleźć czas na podziwianie widoków oraz prawidłowy kontakt z podłożem.
10. Każdy w kolumnie stara się w miarę możliwości ułatwić mistrzom jadącym za nim wyprzedzanie poprzez zjechanie na lewy pas (jeśli się da i ma się dobrą widoczność) i trwanie na lewym pasie dopóki mistrz z tyłu nie skończy wyprzedzania. Wszelakie podpuchy lub zjeżdżanie na lewy pas przed zakrętem lub skrzyżowaniem są zakazane. Zdrowy rozsądek jest wskazany.
11. W trakcie jazdy po drodze posiadającej pobocze można wyprzedzać dwójkami. Ta pozycja wymaga rysunków technicznych zawierających wektory, wiec nie będziemy o niej pisać ani jej stosować. No chyba że chcecie
12. Mistrzowie nie wyprzedzają się nawzajem w kolumnie. Grzecznie czekają na swoją kolej. W razie oporów któregoś z mistrzów jadących przed oraz dobrej widoczności należy wyjechać na lewy pas i długimi zasygnalizować mistrzowi opornemu, że droga jest wolna i jechać może. Jeśli mistrz jadący przed dalej ma opór szanujemy jego decyzję i grzecznie czekamy na zmianę owej.
13. Nie kręcimy bączków w miejscach nieprzystosowanych do kręcenia bączków.
14. Nie palimy gumy, bo to brzydko pachnie i opony mogą się jeszcze przydać na następnych zakrętach.
15. Nie szalejemy nadmiernie po zakrętach bo zbieranie kogoś z przepaści opóźni dojazd do miejsca kolejnych pitstopów i popsuje innym humor. Nie wspomnę o wygenerowaniu niepotrzebnych kosztów.
16. Nie przyspieszamy gwałtownie w celu popisania się przed autochtonami (rdzennymi mieszkańcami mijanych posiadłości).
17. Nie stajemy na hamulcu z bliżej nieokreślonych powodów.
18. Nie szpanujemy w sposób ujęty i nieujęty w niniejszym regulaminie (uśmiechy do mijanej społeczności dozwolone).
19. Zachowujemy się jak ludzie z krajów cywilizowanych.
20. Nie zostawiamy nadmiernej ilości śliny na samochodzie Fiveopacka.
21. I wszyscy oczywiście znają przepisy ruchu drogowego i wiedzą ze należy zachować szczególną ostrożność w trakcie jazdy.