Kielce Drift - tor w Miedzianej Górze
28 lipca 2012
Moderator: Moderatorzy
Robaczki Kochane
Przedstawiam Wam program Kielce Drift 2012 zawierający pewne niespodzianki
10.00 - powitanie uczestników, (wszyscy obecni – nie ma spóźnień, zatankowani odpowiednio i tak dalej) krótkie szkolenie teoretyczne, omówienie zasad bezpieczeństwa na torze.
Ciekawe czy i tym razem padną pytania po których opadną panom instruktorom szczęki
11.00 - rozpoczęcie praktycznej części szkolenia.
Podzieleni na grupy będziemy wykonywać następujące ćwiczenia:
1. Slalom - podstawowe ćwiczenie rozgrzewkowe. Tor jazdy, praca gazem oraz zsynchronizowana z nią prawidłowa praca rąk na kierownicy. Jest to najistotniejszy element opanowania poślizgu.
2. Podwójna zmiana pasa ruchu – nasz faworyt czyli „Test Łosia”, jego zasadniczym celem jest wyczucie nadsterowności i opanowanie momentu "odbicia" samochodu przy zmianie kierunku jazdy.
3. Zakręt poślizgowy - ćwiczenie utrzymania toru jazdy w zakręcie z jednoczesnym utrzymaniem nadsterowności. Będzie to jazda po długim łuku (180o). Zadaniem będzie użycie jednej z technik wywoływania uślizgu tylnej osi oraz utrzymanie poślizgu.
4. Element toru kartingowego wraz z ćwiczeniem na płycie poślizgowej (ha!) - zestaw manewrów przygotowujących do prób szybkościowych. Jednym z elementów będzie ćwiczenie na płycie poślizgowej.
14.00 - przerwa obiadowa. Ze względu na potrzebę szybkiego wrzucenia czegoś na ruszt, sjs zapewnia obiad tylko dla uczestników ćwiczeń - kierowców. Nasze drugie połówki będą proszone o zjedzenie obiadów we własnym zakresie albo obok swoich dzielnych kierowników albo plotkując we własnym towarzystwie. Koszt obiadu dla uczestników - kierowców mamy w cenie imprezy (ha!).
14.45 - Próby sportowe. Czas jakim dysponujemy przy grupie 30 osób pozwoli nam zrealizować po minimum 2 przejazdy. Jednak przy odpowiednim przebiegu programu, a przede wszystkim sprawności grupy być może uda się zrealizować jeszcze dodatkowy jeden przejazd. Czas nie będzie mierzony stoperem, ale fotokomórką (ha!), tak więc czynnik błędu ludzkiego zostanie wykluczony.
18.00 - podsumowanie programu, wręczenie pucharów i nagród dla zwycięzców prób oraz certyfikatów dla wszystkich uczestników szkolenia - dostaniemy certyfikaty I stopnia SJS (ha!), losowanie nagród wśród wszystkich uczestników, przewidywane zakończenie spotkania.
Jak Wam się podoba?
Przedstawiam Wam program Kielce Drift 2012 zawierający pewne niespodzianki
10.00 - powitanie uczestników, (wszyscy obecni – nie ma spóźnień, zatankowani odpowiednio i tak dalej) krótkie szkolenie teoretyczne, omówienie zasad bezpieczeństwa na torze.
Ciekawe czy i tym razem padną pytania po których opadną panom instruktorom szczęki
11.00 - rozpoczęcie praktycznej części szkolenia.
Podzieleni na grupy będziemy wykonywać następujące ćwiczenia:
1. Slalom - podstawowe ćwiczenie rozgrzewkowe. Tor jazdy, praca gazem oraz zsynchronizowana z nią prawidłowa praca rąk na kierownicy. Jest to najistotniejszy element opanowania poślizgu.
2. Podwójna zmiana pasa ruchu – nasz faworyt czyli „Test Łosia”, jego zasadniczym celem jest wyczucie nadsterowności i opanowanie momentu "odbicia" samochodu przy zmianie kierunku jazdy.
3. Zakręt poślizgowy - ćwiczenie utrzymania toru jazdy w zakręcie z jednoczesnym utrzymaniem nadsterowności. Będzie to jazda po długim łuku (180o). Zadaniem będzie użycie jednej z technik wywoływania uślizgu tylnej osi oraz utrzymanie poślizgu.
4. Element toru kartingowego wraz z ćwiczeniem na płycie poślizgowej (ha!) - zestaw manewrów przygotowujących do prób szybkościowych. Jednym z elementów będzie ćwiczenie na płycie poślizgowej.
14.00 - przerwa obiadowa. Ze względu na potrzebę szybkiego wrzucenia czegoś na ruszt, sjs zapewnia obiad tylko dla uczestników ćwiczeń - kierowców. Nasze drugie połówki będą proszone o zjedzenie obiadów we własnym zakresie albo obok swoich dzielnych kierowników albo plotkując we własnym towarzystwie. Koszt obiadu dla uczestników - kierowców mamy w cenie imprezy (ha!).
14.45 - Próby sportowe. Czas jakim dysponujemy przy grupie 30 osób pozwoli nam zrealizować po minimum 2 przejazdy. Jednak przy odpowiednim przebiegu programu, a przede wszystkim sprawności grupy być może uda się zrealizować jeszcze dodatkowy jeden przejazd. Czas nie będzie mierzony stoperem, ale fotokomórką (ha!), tak więc czynnik błędu ludzkiego zostanie wykluczony.
18.00 - podsumowanie programu, wręczenie pucharów i nagród dla zwycięzców prób oraz certyfikatów dla wszystkich uczestników szkolenia - dostaniemy certyfikaty I stopnia SJS (ha!), losowanie nagród wśród wszystkich uczestników, przewidywane zakończenie spotkania.
Jak Wam się podoba?
Jest ryzyko - jest przyjemność
marthen pisze:Wnioskuję o przedłużenie ostatniej części zajęć - przynajmniej do północy
+1
- pmcomp
- Posty: 2566
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
Witam,
kto przyjeżdża w piatek i zostaje do niedzieli?
Szukam kompanów do before i after party .
Pozdro
[ Dodano: 18-07-2012, 11:12 ]
Pytanie:
czemu na torze nie może jeździć po kilka aut? Wtedy zrealizowalibysmy po kilka przejazdów.
Na Torze Poznań tak własnie się to odbywa. Nie sądzę żeby tutaj miało być inaczej.
Na Poznaniu zrobiłem chyba ponad dwadzieścia kółek pomiarowych plus przedpołudniowa sesja treningowa i poznawanie toru.
Pozdro
kto przyjeżdża w piatek i zostaje do niedzieli?
Szukam kompanów do before i after party .
Pozdro
[ Dodano: 18-07-2012, 11:12 ]
Pytanie:
czemu na torze nie może jeździć po kilka aut? Wtedy zrealizowalibysmy po kilka przejazdów.
Na Torze Poznań tak własnie się to odbywa. Nie sądzę żeby tutaj miało być inaczej.
Na Poznaniu zrobiłem chyba ponad dwadzieścia kółek pomiarowych plus przedpołudniowa sesja treningowa i poznawanie toru.
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
pmcomp pisze:czemu na torze nie może jeździć po kilka aut? Wtedy zrealizowalibysmy po kilka przejazdów.
Techniczna możliwość jest na 100% - tak odbywały się trackdaye Classicauto. Samochody były wypuszczane na próbę co ok. 30 sekund, co powodowało że równocześnie na torze były 2-3 auta.
czemu na torze nie może jeździć po kilka aut? Wtedy zrealizowalibysmy po kilka przejazdów.
To jest zależne od próby jaką SJS ustawia. Na poprzedniej edycji próba sportowa nie polegała na jeżdżeniu w kółko po stadionie, trasa była nieco pokręcona i kolizyjna. Zawodnicy byli wypuszczani po kolei, a i tak spokojnie były dla wszystkich 3 przejazdy. Potem zresztą chętni jeszcze mieli okazję parę przejazdów wolnych wykonać, więc o czas się nie martw. Po porannych próbach będziesz zapewne wykończony jak mops
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Karolina pisze:Jako miejsce spotkania proponuje Makdonald w Jankach przy Ikea, godzina 7ma.
Super, jestem za!
Odpowiadając na pytanie z pw o zaplecze gastronomiczne informuję, że przy torze jest knajpa, także połówki nie będą cierpieć głodu
Na pytania o ilość przejazdów odpowiedział wyczerpująco Majkel. Serio będziecie mieli dość, tym bardziej, że przed obiadem pojawią się też elementy toru kartingowego.
Wypad Kielecki służyć ma również nauce bezpiecznej jazdy, a nie tylko na samych przejazdach na czas.
Na jeżdżenie na okrągło na czas zapraszam do Ułęża na Akcję Wróbel - są jeszcze miejsca.
Na pytania o ilość przejazdów odpowiedział wyczerpująco Majkel. Serio będziecie mieli dość, tym bardziej, że przed obiadem pojawią się też elementy toru kartingowego.
Wypad Kielecki służyć ma również nauce bezpiecznej jazdy, a nie tylko na samych przejazdach na czas.
Na jeżdżenie na okrągło na czas zapraszam do Ułęża na Akcję Wróbel - są jeszcze miejsca.
Jest ryzyko - jest przyjemność
-
- Donator
- Posty: 3628
- Rejestracja: 06 lut 2012, 17:41
- Model: NA
- Wersja: FL
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Mnie sie podoba - mysle jedynie nad dlugoscia pobytu...afterki i biforki brzmia interesujaco
Live to ride - ride to live! HD or MX5 or 1302S or 126P ?
Części do NA - rozbiórka czerwonej - kliknij
Moja Lalunia
Części do NA - rozbiórka czerwonej - kliknij
Moja Lalunia
Karolina pisze:3. Zakręt poślizgowy - ćwiczenie utrzymania toru jazdy w zakręcie z jednoczesnym utrzymaniem nadsterowności. Będzie to jazda po długim łuku (180o). Zadaniem będzie użycie jednej z technik wywoływania uślizgu tylnej osi oraz utrzymanie poślizgu.
Już się ślinię na tą część ćwiczeń
-
- Donator
- Posty: 3628
- Rejestracja: 06 lut 2012, 17:41
- Model: NA
- Wersja: FL
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Sugerujecie, zatem, ze bez sensu jest przyjechać z oponami "do wyyyjezdzenia"? Da rade na takich koncówach w ogóle pojeździć?
Live to ride - ride to live! HD or MX5 or 1302S or 126P ?
Części do NA - rozbiórka czerwonej - kliknij
Moja Lalunia
Części do NA - rozbiórka czerwonej - kliknij
Moja Lalunia
Jumpman pisze:Sugerujecie, zatem, ze bez sensu jest przyjechać z oponami "do wyyyjezdzenia"?
Zupełnie Miedziana Góra jest śliska jak lodowisko prawie
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Jak mnie to boli że mnie tam nie będzie! Chyba że ktoś chce pasażera?
- pmcomp
- Posty: 2566
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
majkel_c pisze:Jumpman pisze:Sugerujecie, zatem, ze bez sensu jest przyjechać z oponami "do wyyyjezdzenia"?
Zupełnie Miedziana Góra jest śliska jak lodowisko prawie
Po
eM
Fuck, przy okazji zmiany klocków zmieniłem koła z Advanów na Parady .
Trudno, Parady są do mielenia po torze.
Pozdro
[ Dodano: 19-07-2012, 23:03 ]
Kurak pisze:Jak mnie to boli że mnie tam nie będzie! Chyba że ktoś chce pasażera?
A skąd ty?
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
jak szczęście dopisze to... będę:)
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
-
- Donator
- Posty: 3628
- Rejestracja: 06 lut 2012, 17:41
- Model: NA
- Wersja: FL
- Lokalizacja: Ruda Śląska
grzes pisze:jak szczęście dopisze to... będę:)
Czarny koń??
Live to ride - ride to live! HD or MX5 or 1302S or 126P ?
Części do NA - rozbiórka czerwonej - kliknij
Moja Lalunia
Części do NA - rozbiórka czerwonej - kliknij
Moja Lalunia
a ja miałem wziąć slickiJumpman pisze:Sugerujecie, zatem, ze bez sensu jest przyjechać z oponami "do wyyyjezdzenia"? Da rade na takich koncówach w ogóle pojeździć?
ja też przyjadę na paradach ale kiepsko się na nich jeździ .... chyba że ktoś będzie jechał z W-wy konserwą i może zabrać mi 2 kółka do siebie?pmcomp pisze:zmieniłem koła z Advanów na Parady Trudno, Parady są do mielenia po torze.
pozdr
wik
wik