na zimę - softtop czy hardtop?
Moderator: Moderatorzy
co prawda połowa lata ale zawczasu wolę zapytać ... czy hardtop na zimę to konieczność? może proszę o odpowiedź osoby które użytkują miatę zimą i jak wygląda wtedy sprawa dachu. Wspomnę tylko że na noc miata będzie stała w garażu ... więc chodzi tylko o użytkowanie w dzień na zewnątrz - mam dach materiałowy. Czy ulega szybszemu zniszczeniu? czy może przeciekać ew. wilgotnieć od wewnątrz? pozdrawiam
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
Ktoś kto ma hardtop pewnie zaraz napisze, że po to go wymyślili żeby używać w zimę.
Wg mnie jesteś w miarę dobrej sytuacji. Masz garaż, masz materiałowy dach. W przypadku vinylu spękania po zimie to chyba standard. Miałem więc potwierdzam.
Co do samego użytkowania, to nic nie przecieka. Wiadomo szkoda daszku, ale przejeździłem zimę na materiałowym daszku i nie narzekam, ale liczę się z tym, że bardziej dostaje w kość niż daszek właściciela który go chowa na zimę i zastępuje hard topem.
Wg mnie jesteś w miarę dobrej sytuacji. Masz garaż, masz materiałowy dach. W przypadku vinylu spękania po zimie to chyba standard. Miałem więc potwierdzam.
Co do samego użytkowania, to nic nie przecieka. Wiadomo szkoda daszku, ale przejeździłem zimę na materiałowym daszku i nie narzekam, ale liczę się z tym, że bardziej dostaje w kość niż daszek właściciela który go chowa na zimę i zastępuje hard topem.
Na pewno nie konieczność. Tym bardziej kiedy Miatka będzie stała w garażu. Nigdy nie składaj a ni nie rozkładaj dachu podczas zimy.
Ja zakładam hardtopa na zimę ale nie jest to konieczne bo miękki dach daje rade o ile go nie będziesz składał przy niskich temperaturach. Jak dla mnie główna zaleta przy twardym dachu to o wiele większa tylna szyba i co za tym idzie widoczność. Jak ktoś się lubi rozpędzić powyżej 120km/h to chyba trochę mniej też hałasuje w środku.
no właśnie ... wiecie jestem póki co bez opon zimowych ... a z kasą różnie więc chyba raczej zainteresuję się kompletem dobrych opon zimowych w pierwszej kolejności niż harttopem ... tym bardziej że słyszałem że dobre/bardzo dobre zimówki to konieczność przy miacie (no i rozsądek przy śniegu).
Zdecydowanie najpierw kup opony - RWD zimą może zaskoczyć... Hardtop może poczekać
Pawulon pisze:Zdecydowanie najpierw kup opony - RWD zimą może zaskoczyć... Hardtop może poczekać
Tym bardziej, że za pięniądze jakie kosztuje Hardtop można dostać sporo dobroci, które polepszą twoje doznania z jazdy
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
Mask pisze:U mnie nic nie spękało, jeżdżę całą zimę. Musisz tylko sprayem silikonowym przelecieć, tak raz na dwa tygodnie.
Spray silikonowy do materiałowego? jak to wygląda?
To było a propo dachu z vinylu.
Ja nie stosowałem nic bo już był leciutko popękany. Może jakbym stosował sprej coś by pomogło, ale teraz mam materiał i jest dobrze
Sorki ze OT ale ja smaruję swoj dach który jest z vinylu sprayem silikonowym ale na drugi dzień mam tłuste szyby i wygląda to koszmarnie. Może jakoś temu zaradzić?
Mask pisze:Spray silikonowy do materiałowego? jak to wygląda?
Materiał w zimę raczej nie pęka
Bardock pisze:Ja nie stosowałem nic bo już był leciutko popękany.
No mój niby też w dobrym stanie od początku nie był, ale że spray tani a na nowy dach jeszcze jakąś chwilę nie będę miał...
Pawulon pisze:Może jakoś temu zaradzić?
Parkujesz w garażu? Może spróbuj sprayować z opuszczonymi szybami, i potem nie podnosić ich przez chwilę. Może trochę cieńszą warstwę nakładać, albo inny spray dobrać? Nie wiem, u mnie spray na szybach nie był jakoś specjalnie widoczny
No niestety na dworze Już używałem kilka ale niestety zawsze taki sam efekt
Lepiej mieć chyba dach materiałowy...
Lepiej mieć chyba dach materiałowy...
Buago, To ja poproszę
-
- Posty: 166
- Rejestracja: 26 sie 2011, 21:58
Miate garazuje, ale jak trzeba, to i w gory nia pojade. Zeszlej zimy i -15°C nie robilo winylowi. Zero pekniec, czy innych nieszczelnosci. Bez uzywania kosmetykow.
-
- Posty: 2983
- Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
- Lokalizacja: Planeta B-612
Mask, ciężko mi się ustosunkować do pytania, ponieważ mam HT, więc będę używał HT - ale chciałem tylko napisać, że jeśli będziesz chciał, możemy się kiedyś umówić - przyjedziesz do mnie, przymierzysz sobie, zobaczysz dokładnie jak to wszystko wygląda.
Moja opinia taka, że jeśli jest możliwość, to na zimę na pewno lepiej dla dachu miękkiego, gdy na aucie jest twardy.
Ale z dobrze zabezpieczonym soft-topem na pewno nic nie będzie się działo...
No i ten cudowny wygląd z softem... <3
Moja opinia taka, że jeśli jest możliwość, to na zimę na pewno lepiej dla dachu miękkiego, gdy na aucie jest twardy.
Ale z dobrze zabezpieczonym soft-topem na pewno nic nie będzie się działo...
No i ten cudowny wygląd z softem... <3
Ja mam HT ale jeździłem sporo w śniegu z softem bo akurat miałem HT zdjęty i napadało i nic się złego nie działo, jeśli masz nieprzestawione grzanie na "chlodniejsze" to spokojnie mozesz sie bez HT obejsc.
-
- Posty: 194
- Rejestracja: 07 maja 2012, 20:11
- Model: NC FL
- Lokalizacja: Elbląg
Lekko odejdę od głównego wątku.
Wylicytowałem wczoraj hardtop`a od nbfl.
Czy będzie pasował do NB bez dodatkowych gadżetów ?
Wylicytowałem wczoraj hardtop`a od nbfl.
Czy będzie pasował do NB bez dodatkowych gadżetów ?
-
- Posty: 1563
- Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
- Model: Inny
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
NA/NB/NBFL mają ten sam HT
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
Ja jeździłem całą zeszłą zimę only soft top (bo HT nie mam ).
Do tego auto stoi "pod chmurką".
Delikatnie zmiotką śnieżek zrzucałem i tyle
Ale ciężko się dokładniej wypowiedzieć po jednym sezonie... Po kilku zimach z soft topem pewnie będe mógł więcej powiedzieć
Pozdr!
Do tego auto stoi "pod chmurką".
Delikatnie zmiotką śnieżek zrzucałem i tyle
Ale ciężko się dokładniej wypowiedzieć po jednym sezonie... Po kilku zimach z soft topem pewnie będe mógł więcej powiedzieć
Pozdr!
To i ode mnie trzy grosze trzy zimy-codzienna eksploatacja-zero problemów(bez HT oczywiście)Ale HT super sprawa,najlepiej w innym kolorze
1.(2009-2012) 1.6 2002 Laser Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
Na początku miałem w planach zakup HT, ale po pierwszej zimie stwierdziłem że w zasadzie nie wiem po co on i do czego, bo bez HT dla dachu nic nie dolega. Od kiedy uszyłem sobie nowy dach przejeździłem już cztery zimy i ma się dobrze.
Pawulon
Ja używam K2 BONO:
http://nokautimg2.pl/p-a5-0e-a50e52399c346d622803e4d3885efcdd500x500/spray-do-renowacji-zewnetrznych-plastikow-zderzakow-bono-300-ml-k2-szt.jpg
nie zostawia tłustych śladów, zabezpiecza przed UV, puszka za 6zł starcza na 2x, dostaniesz go w E.Leclerk na przymorzu.
korpus, Dzięki Wielkie - przetestuję
Ok, sprawdziłem dokładną nazwę i mój środek do ochrony winylu to:
[URL=http://www.holden.co.uk/displayproduct.asp?sg=&pgCode=&sgName=&pgName=&agCode=&agName=&pCode=090.886]>> AUTOGLYM <<[/URL]
Ten środek czyni cuda i po jednym użyciu dach wygląda jak nowy
[URL=http://www.holden.co.uk/displayproduct.asp?sg=&pgCode=&sgName=&pgName=&agCode=&agName=&pCode=090.886]>> AUTOGLYM <<[/URL]
Ten środek czyni cuda i po jednym użyciu dach wygląda jak nowy
irekkurczak pisze:Lekko odejdę od głównego wątku.
Wylicytowałem wczoraj hardtop`a od nbfl.
Czy będzie pasował do NB bez dodatkowych gadżetów ?
Jeżeli wylicytowałeś go z kompletem mocowań po obu stronach to będzie pasować. Jak tylko z mocowaniami po stronie dachu to będziesz musiał dokupić te po swojej stronie, których jest dobre 5-6 rodzajów jak nie więcej.
Nigdy nie jeździłem bez HT w zimię ale w HT najbardziej lubię, to że buda jest usztywniona co naprawdę fajnie robi miatce oraz że auto chętniej przyspiesza tak od 50 w górę jak zyski ze zmniejszonego oporu powietrza przeważą straty ze zwiększonej masy.
W HT nie lubię hałasu w środku. Z nim na aucie z kabiny robi się puszka rezonacyjna i wszystkie dźwięki mechaniczne są potęgowane i wzmacnianie. Ogólnie kiszka pod tym względem.
Do tego sporo HT ma różne nieszczelności powietrzne, które manifestują się świstami od 100km/h w górę najczęściej (wodoszczelne oczywiście są w 100%)
Pozdro
Ostatnio zmieniony 17 lip 2012, 13:37 przez sebna, łącznie zmieniany 1 raz.
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....