Subaru BRZ vs Nissan 370Z vs Mazda MX-5

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

13 kwie 2012, 6:22

http://www.autocar.co.uk/News/NewsArticle/AllCars/262247/

Po latach nijakosci wreszcei pojawil sie godny konkurent dla mx'a czyli "taniego" sportowego rwd z niesamowitymi wlasciwosciami jezdnymi. Wedlog panow z Autocar.co.uk: Neither the 370Z nor the MX-5 can thrill at that level. Compared to Subaru, they look like blunt, dull communicators here, outclassed by a new affordable driver’s car of amazing delicacy and extraordinary talent. One that could be the best sports car to come out of Japan since the Honda NSX

Cieszy mnie to strasznie bo nie ma nic lepszego niz konkurencja ;)
AWD + RWD = ;D
Awatar użytkownika
Błaszczykowski
Posty: 1013
Rejestracja: 11 sie 2010, 12:02
Model: NB FL
Wersja: Memories III
Lokalizacja: Pruszków

13 kwie 2012, 12:31

ciekawe jak na tym tle wyglądałby Genesis Coupe
Borgir
Posty: 145
Rejestracja: 20 lut 2011, 19:35
Lokalizacja: Olkusz

13 kwie 2012, 14:42

Rany boskie, jak ja nie lubię kiedy jeden samochód robi więcej niż jeden producent, potem się odróżnić nie da! :razz:
Jeśli diesel, to TDCi. Tylko Do Ciężarówki :mrgreen:
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2018
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

13 kwie 2012, 15:25

1. chyba jednak nie ta półka cenowa
2. ma dach, nie liczy się
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

13 kwie 2012, 15:28

BRZ = 125 000 złotych (wyczytałem na jakimś forum subaru), aczkolwiek brzmi jak BZduRa.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
M30
Posty: 19
Rejestracja: 21 sie 2011, 20:50
Lokalizacja: Warszawa

13 kwie 2012, 16:17

kub pisze:ciekawe jak na tym tle wyglądałby Genesis Coupe

jak kupa w lesie ;p

podobieństwo kończy się na 4 kołach ;-)
EMX5
Posty: 101
Rejestracja: 30 mar 2012, 12:03
Lokalizacja: śląsk

13 kwie 2012, 18:03

jak kupa w lesie ;p

podobieństwo kończy się na 4 kołach

No, mysle że z moca 300 KM w lesie nie wyląduje :wink:
Borgir
Posty: 145
Rejestracja: 20 lut 2011, 19:35
Lokalizacja: Olkusz

13 kwie 2012, 19:18

Tylko że taki Genesis kosztuje półtora MX-5, więcej też niż BRZ, te 300 koni robi motor 3,8L (spalanie, opłaty), i wg producenta 0-100 w 6,4s... co jak na tę moc specjalnie nie powala.
Jeśli diesel, to TDCi. Tylko Do Ciężarówki :mrgreen:
OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

13 kwie 2012, 22:26

Genesis jest super, i 300km to miala stara wersja. Jest bardzo duzo modow do tego auta i podobno jest na nie bardzo podatny. Ale to konkurencja dla wagi ciezkiej bardziej rx czy supra.

Polka cenowa toyobaru ma byc bardzo zblizona do mx'a. nie ma co sie smucic a czas skakac z radosci bo japonce niesmialo wracaja do zabawowych autek po latach dramatu.
AWD + RWD = ;D
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

14 kwie 2012, 1:13

Kitson pisze:2. ma dach, nie liczy się

+1 ;)
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Spidi
Posty: 662
Rejestracja: 11 cze 2011, 14:18
Lokalizacja: Białystok

16 kwie 2012, 12:33

OldTomFrost pisze:Polka cenowa toyobaru ma byc bardzo zblizona do mx'a. nie ma co sie smucic a czas skakac z radosci bo japonce niesmialo wracaja do zabawowych autek po latach dramatu.


Otóż to! Wielu ludzi wybiera MXa nie dla braku dachu ale właśnie dla korzystnej relacji cena/parametry jazdy.
Wreszcie znowu można będzie kupić coś co ma niezły silnik(z potencjałem), jest lekkie ma, tylny napęd, doskonale się prowadzi i do tego nie kosztuje worka pieniędzy tylko tyle co wypasiony kompakt albo przyzwoite autko klasy średniej.
SPIDI
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

16 kwie 2012, 13:19

Let's wait for the Sti :mrgreen: Ktoś wie ile BRZ-86-GTS jest cięższy od miaty?
OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

16 kwie 2012, 13:32

swimmer pisze:Ktoś wie ile BRZ-86-GTS jest cięższy od miaty?

Wlasnie sprawdzilem, wg mazda.pl NC FL 2.0 MZR - 1173kg - subaru brz w podstawowej 1210kg. Roznica do pominiecia :winner:
AWD + RWD = ;D
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

16 kwie 2012, 13:39

No to ciekawie, ciekawie. Trochę nam kopie dupę na papierze, zobaczymy jak się tym jeździ. A jak wypuszczą wersję turbo to w ogóle :mrgreen:

Trzeba kupować nowe CX-5 i serie 6 i 3 żeby Mazda miała na rozwój nowych, konkurencyjnych serii mx i rx. Ja nadal gdzieś tam mam nadzieję na mazdaspeed mx-5 ND z 16X :smile:
OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

16 kwie 2012, 13:52

swimmer pisze:Trochę nam kopie dupę na papierze, zobaczymy jak się tym jeździ.
Polecam autocar.co.uk zakladka Videos. Jedyny magazyn obok evo mag ktoremu jestem wstanie zufac. IMHO Steve Sutcliffe rulez!
AWD + RWD = ;D
Ruff
Posty: 788
Rejestracja: 19 paź 2011, 16:49
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: KRK

16 kwie 2012, 19:01

Kitson pisze:ma dach, nie liczy się

Możliwe, że już niebawem dachu mieć nie będzie...
http://www.autogaleria.pl/news/index.php?id=4658
Pzdr
-----
Ruff
Obrazek
EMX5
Posty: 101
Rejestracja: 30 mar 2012, 12:03
Lokalizacja: śląsk

16 kwie 2012, 20:14

OldTomFrost pisze:Wlasnie sprawdzilem, wg mazda.pl NC FL 2.0 MZR - 1173kg

Ta waga uwzględnia kierwcę 75kg, w dowodzie rejestracyjnym mam wpisane 1090kg
jak zrobi się cieplej to pojadę zważyć mazdziorkę .
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

16 kwie 2012, 20:18

EMX5 pisze:w dowodzie rejestracyjnym mam wpisane 1090kg


oj obawiam się że to nie jest wiarygodne żródło informacji :wink: .

Moja NBFL waży 1065 - więc wydaje mi się że NCFL nie może ważyć tylko 25 kg więcej.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
thekingisback
Posty: 486
Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: częstochowa

16 kwie 2012, 20:34

mysle ze nie ma porownywac emixa do tych samochodów , lepsza była by tam Honda s2000 , mazda mx5 fajna ale brakuje jej zdecydowanie mocy zeby rownac sie z nissanem 370z
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

16 kwie 2012, 20:37

EMX5, Tomai, Wydaje mi sie ze oboje macie racje Ncfl wazy 1090 kg ale bez kierowcy. Jednak w specyfikacjach przyjmuje sie wg normy ze podaje sie waga pojazdu plus statystyczny kierowca plus chyba pol baku. Dlatego jesli dane katalogow o toybaru mowia ze wazy od 1210 kg w podstawowej wersji to warto przyjac ze to jest podane wlasnie wg normy. Moge sie mylic ale cos takiego obilo mi sie o uszy.
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2012, 21:53 przez OldTomFrost, łącznie zmieniany 1 raz.
AWD + RWD = ;D
Awatar użytkownika
rsmx5
Posty: 1484
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:00
Model: Inny
Wersja: Fiat 124 Spider
Lokalizacja: Bochnia

16 kwie 2012, 21:47

OldTomFrost pisze:Polecam autocar.co.uk


Fajna stronka. Dzięki Tom!
Jest Tekla
Była Anni-ni
Była Anni
Była Zielona
azbest1983
Posty: 1059
Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
Lokalizacja: Sulęcin

16 kwie 2012, 21:58

wydaje mi się że koszty eksploatacji toybaryny też znacznie odbiegną od emixa, co na dłuższą metę ma większe znaczenie niż tylko cena zakupu...
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

16 kwie 2012, 22:30

OldTomFrost pisze:Polecam autocar.co.uk zakladka Videos. Jedyny magazyn obok evo mag ktoremu jestem wstanie zufac. IMHO Steve Sutcliffe rulez!


Znam :mrgreen:

thekingisback pisze:mysle ze nie ma porownywac emixa do tych samochodów , lepsza była by tam Honda s2000 , mazda mx5 fajna ale brakuje jej zdecydowanie mocy zeby rownac sie z nissanem 370z


S2000 się nie liczy bo nie jest już od jakiegoś czasu produkowana :smile: ale fakt, 370 deklasuje zarówno mx5 jak i brz pod względem przyspieszenia i jest zdecydowanie droższa. Natomiast mx do brz to jak najbardziej dobre porównanie, podobna cena, zbliżone osiągi.

azbest1983 pisze:wydaje mi się że koszty eksploatacji toybaryny też znacznie odbiegną od emixa, co na dłuższą metę ma większe znaczenie niż tylko cena zakupu...


Ja wiem? Zależy od bezawaryjności, chociaż mx'a pewnie ciężko będzie doścignąć :smile:

Ogólnie, myślę że lepiej będzie porównywać ND do brz, jednak konstrukcja NC ma już kilka lat, ND będzie rocznikowo bardziej zbliżona. Na to jednak musimy jeszcze dwa lata poczekać
azbest1983
Posty: 1059
Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
Lokalizacja: Sulęcin

16 kwie 2012, 22:56

swimmer, fakt pożyjemy zobaczymy, ale czy subaryny od zawsze grzeszyły bezawaryjnością, niskimi cenami części zamiennych, no i apetyt na to i owo? Tototy starsze generacje owszem, często wręcz wyjątkowo trwałe i bezawaryjne, ale czy nowe modele mają tak samo, eeeee :???: . Powtórzę się, pożyjemy zobaczymy :wink:
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

17 kwie 2012, 0:57

Mam podobne zdanie na temat bezawaryjności obu marek w dzisiejszych czasach ale nie ma co przesądzać, przyłożyli dużą wagę do tego projektu, może będzie dobrze pod tym względem. Myślę że apetyt na benzynę nie będzie jakiś bardzo wysoki przy normalnej jeździe, jednak to "tylko" dwustukonny wolnossak :smile:
OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

17 kwie 2012, 6:08

swimmer pisze:"tylko" dwustukonny wolnossak
kluczowym slowem w tym przypadku jest boxser :mrgreen:
AWD + RWD = ;D
EMX5
Posty: 101
Rejestracja: 30 mar 2012, 12:03
Lokalizacja: śląsk

17 kwie 2012, 18:14

swimmer pisze:jednak konstrukcja NC ma już kilka lat, ND będzie rocznikowo bardziej zbliżona
Pamiętaj że ta kilkuletnia konstrukcja jest rozwijana i ulepszana od ponad 20 lat :wink:
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

06 cze 2012, 17:33

brz vs genesis vs mx5
miata lov!
Mały Książe
Posty: 2983
Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Planeta B-612

06 cze 2012, 17:43

Co tu dużo mówić, trzy świetne sportowe samochody... :)
Ależ pięknie ta NCFL trzyma się drogi... :razz:

Fajne zestawienie - wszystkie trzy łączy jedno - bezpośredniość i charakter wspaniałego, japońskiego, sportowego RWD, niczym z lat 90-tych... :smile:
Miata to już legenda, ale Genesis, ta Toyota/Subaru, czy Infiniti 35/37 to chyba ostatnie TAKIE samochody, czystość formy, zbudowane dla przyjemności... :)
Cieszę się, że jednak prawdziwa motoryzacja nie została pożarta przez księgowych na dobre... :)
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

06 cze 2012, 17:45

Szkoda, że tych wyników nigdzie nie ma, bo to, że powiedzą, że w 8/12 wygrało Subaru mówi niewiele. :/
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
ODPOWIEDZ