Subaru BRZ vs Nissan 370Z vs Mazda MX-5
Moderator: Moderatorzy
-
- Posty: 631
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
- Lokalizacja: Kraków i okolice
http://www.autocar.co.uk/News/NewsArticle/AllCars/262247/
Po latach nijakosci wreszcei pojawil sie godny konkurent dla mx'a czyli "taniego" sportowego rwd z niesamowitymi wlasciwosciami jezdnymi. Wedlog panow z Autocar.co.uk: Neither the 370Z nor the MX-5 can thrill at that level. Compared to Subaru, they look like blunt, dull communicators here, outclassed by a new affordable driver’s car of amazing delicacy and extraordinary talent. One that could be the best sports car to come out of Japan since the Honda NSX
Cieszy mnie to strasznie bo nie ma nic lepszego niz konkurencja
Po latach nijakosci wreszcei pojawil sie godny konkurent dla mx'a czyli "taniego" sportowego rwd z niesamowitymi wlasciwosciami jezdnymi. Wedlog panow z Autocar.co.uk: Neither the 370Z nor the MX-5 can thrill at that level. Compared to Subaru, they look like blunt, dull communicators here, outclassed by a new affordable driver’s car of amazing delicacy and extraordinary talent. One that could be the best sports car to come out of Japan since the Honda NSX
Cieszy mnie to strasznie bo nie ma nic lepszego niz konkurencja
AWD + RWD = ;D
- Błaszczykowski
- Posty: 1013
- Rejestracja: 11 sie 2010, 12:02
- Model: NB FL
- Wersja: Memories III
- Lokalizacja: Pruszków
ciekawe jak na tym tle wyglądałby Genesis Coupe
- Kim Son San
- Posty: 2018
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
1. chyba jednak nie ta półka cenowa
2. ma dach, nie liczy się
2. ma dach, nie liczy się
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
BRZ = 125 000 złotych (wyczytałem na jakimś forum subaru), aczkolwiek brzmi jak BZduRa.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Tylko że taki Genesis kosztuje półtora MX-5, więcej też niż BRZ, te 300 koni robi motor 3,8L (spalanie, opłaty), i wg producenta 0-100 w 6,4s... co jak na tę moc specjalnie nie powala.
Jeśli diesel, to TDCi. Tylko Do Ciężarówki
-
- Posty: 631
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
- Lokalizacja: Kraków i okolice
Genesis jest super, i 300km to miala stara wersja. Jest bardzo duzo modow do tego auta i podobno jest na nie bardzo podatny. Ale to konkurencja dla wagi ciezkiej bardziej rx czy supra.
Polka cenowa toyobaru ma byc bardzo zblizona do mx'a. nie ma co sie smucic a czas skakac z radosci bo japonce niesmialo wracaja do zabawowych autek po latach dramatu.
Polka cenowa toyobaru ma byc bardzo zblizona do mx'a. nie ma co sie smucic a czas skakac z radosci bo japonce niesmialo wracaja do zabawowych autek po latach dramatu.
AWD + RWD = ;D
OldTomFrost pisze:Polka cenowa toyobaru ma byc bardzo zblizona do mx'a. nie ma co sie smucic a czas skakac z radosci bo japonce niesmialo wracaja do zabawowych autek po latach dramatu.
Otóż to! Wielu ludzi wybiera MXa nie dla braku dachu ale właśnie dla korzystnej relacji cena/parametry jazdy.
Wreszcie znowu można będzie kupić coś co ma niezły silnik(z potencjałem), jest lekkie ma, tylny napęd, doskonale się prowadzi i do tego nie kosztuje worka pieniędzy tylko tyle co wypasiony kompakt albo przyzwoite autko klasy średniej.
SPIDI
-
- Posty: 631
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
- Lokalizacja: Kraków i okolice
swimmer pisze:Ktoś wie ile BRZ-86-GTS jest cięższy od miaty?
Wlasnie sprawdzilem, wg mazda.pl NC FL 2.0 MZR - 1173kg - subaru brz w podstawowej 1210kg. Roznica do pominiecia
AWD + RWD = ;D
No to ciekawie, ciekawie. Trochę nam kopie dupę na papierze, zobaczymy jak się tym jeździ. A jak wypuszczą wersję turbo to w ogóle
Trzeba kupować nowe CX-5 i serie 6 i 3 żeby Mazda miała na rozwój nowych, konkurencyjnych serii mx i rx. Ja nadal gdzieś tam mam nadzieję na mazdaspeed mx-5 ND z 16X
Trzeba kupować nowe CX-5 i serie 6 i 3 żeby Mazda miała na rozwój nowych, konkurencyjnych serii mx i rx. Ja nadal gdzieś tam mam nadzieję na mazdaspeed mx-5 ND z 16X
-
- Posty: 631
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
- Lokalizacja: Kraków i okolice
Polecam autocar.co.uk zakladka Videos. Jedyny magazyn obok evo mag ktoremu jestem wstanie zufac. IMHO Steve Sutcliffe rulez!swimmer pisze:Trochę nam kopie dupę na papierze, zobaczymy jak się tym jeździ.
AWD + RWD = ;D
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
EMX5 pisze:w dowodzie rejestracyjnym mam wpisane 1090kg
oj obawiam się że to nie jest wiarygodne żródło informacji .
Moja NBFL waży 1065 - więc wydaje mi się że NCFL nie może ważyć tylko 25 kg więcej.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- thekingisback
- Posty: 486
- Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: częstochowa
mysle ze nie ma porownywac emixa do tych samochodów , lepsza była by tam Honda s2000 , mazda mx5 fajna ale brakuje jej zdecydowanie mocy zeby rownac sie z nissanem 370z
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
-
- Posty: 631
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
- Lokalizacja: Kraków i okolice
EMX5, Tomai, Wydaje mi sie ze oboje macie racje Ncfl wazy 1090 kg ale bez kierowcy. Jednak w specyfikacjach przyjmuje sie wg normy ze podaje sie waga pojazdu plus statystyczny kierowca plus chyba pol baku. Dlatego jesli dane katalogow o toybaru mowia ze wazy od 1210 kg w podstawowej wersji to warto przyjac ze to jest podane wlasnie wg normy. Moge sie mylic ale cos takiego obilo mi sie o uszy.
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2012, 21:53 przez OldTomFrost, łącznie zmieniany 1 raz.
AWD + RWD = ;D
-
- Posty: 1059
- Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
- Lokalizacja: Sulęcin
wydaje mi się że koszty eksploatacji toybaryny też znacznie odbiegną od emixa, co na dłuższą metę ma większe znaczenie niż tylko cena zakupu...
OldTomFrost pisze:Polecam autocar.co.uk zakladka Videos. Jedyny magazyn obok evo mag ktoremu jestem wstanie zufac. IMHO Steve Sutcliffe rulez!
Znam
thekingisback pisze:mysle ze nie ma porownywac emixa do tych samochodów , lepsza była by tam Honda s2000 , mazda mx5 fajna ale brakuje jej zdecydowanie mocy zeby rownac sie z nissanem 370z
S2000 się nie liczy bo nie jest już od jakiegoś czasu produkowana ale fakt, 370 deklasuje zarówno mx5 jak i brz pod względem przyspieszenia i jest zdecydowanie droższa. Natomiast mx do brz to jak najbardziej dobre porównanie, podobna cena, zbliżone osiągi.
azbest1983 pisze:wydaje mi się że koszty eksploatacji toybaryny też znacznie odbiegną od emixa, co na dłuższą metę ma większe znaczenie niż tylko cena zakupu...
Ja wiem? Zależy od bezawaryjności, chociaż mx'a pewnie ciężko będzie doścignąć
Ogólnie, myślę że lepiej będzie porównywać ND do brz, jednak konstrukcja NC ma już kilka lat, ND będzie rocznikowo bardziej zbliżona. Na to jednak musimy jeszcze dwa lata poczekać
-
- Posty: 1059
- Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
- Lokalizacja: Sulęcin
swimmer, fakt pożyjemy zobaczymy, ale czy subaryny od zawsze grzeszyły bezawaryjnością, niskimi cenami części zamiennych, no i apetyt na to i owo? Tototy starsze generacje owszem, często wręcz wyjątkowo trwałe i bezawaryjne, ale czy nowe modele mają tak samo, eeeee . Powtórzę się, pożyjemy zobaczymy
Mam podobne zdanie na temat bezawaryjności obu marek w dzisiejszych czasach ale nie ma co przesądzać, przyłożyli dużą wagę do tego projektu, może będzie dobrze pod tym względem. Myślę że apetyt na benzynę nie będzie jakiś bardzo wysoki przy normalnej jeździe, jednak to "tylko" dwustukonny wolnossak
-
- Posty: 631
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
- Lokalizacja: Kraków i okolice
kluczowym slowem w tym przypadku jest boxserswimmer pisze:"tylko" dwustukonny wolnossak
AWD + RWD = ;D
-
- Posty: 2983
- Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
- Lokalizacja: Planeta B-612
Co tu dużo mówić, trzy świetne sportowe samochody...
Ależ pięknie ta NCFL trzyma się drogi...
Fajne zestawienie - wszystkie trzy łączy jedno - bezpośredniość i charakter wspaniałego, japońskiego, sportowego RWD, niczym z lat 90-tych...
Miata to już legenda, ale Genesis, ta Toyota/Subaru, czy Infiniti 35/37 to chyba ostatnie TAKIE samochody, czystość formy, zbudowane dla przyjemności...
Cieszę się, że jednak prawdziwa motoryzacja nie została pożarta przez księgowych na dobre...
Ależ pięknie ta NCFL trzyma się drogi...
Fajne zestawienie - wszystkie trzy łączy jedno - bezpośredniość i charakter wspaniałego, japońskiego, sportowego RWD, niczym z lat 90-tych...
Miata to już legenda, ale Genesis, ta Toyota/Subaru, czy Infiniti 35/37 to chyba ostatnie TAKIE samochody, czystość formy, zbudowane dla przyjemności...
Cieszę się, że jednak prawdziwa motoryzacja nie została pożarta przez księgowych na dobre...
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Szkoda, że tych wyników nigdzie nie ma, bo to, że powiedzą, że w 8/12 wygrało Subaru mówi niewiele. :/
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba