Czy może trząść kierownicą przy 100km/h??

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

szymu
Posty: 23
Rejestracja: 06 kwie 2007, 16:35
Lokalizacja: kraków

20 maja 2007, 23:18

Jeździłem w czwartek Miatką do sprzedania, niestety nie podam linka do ogłoszenia bo już się przeterminowało na otomoto, samochód ściągnięty pół roku temu z Niemiec, ponoć w całości, z komisu, wygląda ok choć mógłby być bardziej zadbany.

Rok 2000 więc wersja sprzed FL, 1.8, aftermarketowe felgi 17'' i opony profil 40.
Dziwi mnie jedno - na jeździe próbnej po rozpędzeniu do 100km/h na równiutkiej drodze odczuwałem nieprzyjemne wibracje na kierownicy. Samochód trzymał kurs ale wibracje były conajmniej dziwne. Właściciel niewiele mi wyjaśnił (samochód żony) więc pytam Was - czy zdarza się coś takiego?? Może winą są tu niskoprofilowe opony?
Oprocz tej jednej przypadlosci nie czulem dyskomfortu - chyba po prostu lubie twarde samochody ;)

btw. czy mozecie mi wytlumaczyc jak dziecku jaki jest sens wymieniac oryginalna kierownice na sportowa momo (o takiej samej jak mi sie zdaje srednicy, skorzana) jesli samochod byl rzekomo niebity??
Adi
Posty: 105
Rejestracja: 17 mar 2007, 19:20
Lokalizacja: Hiszpania

20 maja 2007, 23:44

trząść może z różnych powodów - może tylko koła do wyważenia , może jedna z opon uszkodzona (wybrzuszona) może krzywe fele albo ciort wie co jeszce :neutral:
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

21 maja 2007, 7:56

ja czulem minimalne wibracje przy kazdej predkosci - wina byly krzywe felgi

zwykle jezeli czuc wibracje tylko przy wyzszych predkosciach, to wystarczy wywazyc kola.

birac pod uwage rozmiar felg to raczej sa krzywe i to one ponosza wine za drgania :razz: jezeli felga byla mocno trzasnieta o kraweznik to opona w tym miejscu moze miec na tyle powazne uszkodzenie, ze nie nadaje sie do jazdy - to tez nalezy brac pod uwage przy zakupie - ja tego nie zrobilem i efektem byl wymuszony zakup opon i prostowanie 3 felg :roll:
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

21 maja 2007, 19:01

Przemek Vonau pisze:http://www.miata.net/garage/65_mph.html

A w skrócie:
1. niewyważone felgi
2. zjechane nierówno lub wyząbkowane opony
3. geometria
4. bite i źle naprawione

Osoby, które wywalają kierownicę z poduchą to tak jak przysłowiowi dziadkowie jeżdżący autem tylko do kościoła albo yeti...

Nawet ja, który w moc poduchy nie wierzę - jakbym już miał, to bym zostawił;)
A trząść nie ma prawa nawet przy 200!
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
pitbull2000
Posty: 191
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:08

21 maja 2007, 19:06

Ale generalnie nie możesz oceniać auta po kierownicy, może fanatyk konkretny.
Jak byłaby by bita to powinieneś to zauważyć, jeżeli masz wątpliwości to koniecznie do warsztatu.
ODPOWIEDZ