Rejestracja w Polsce MX-5 z kierownicą po prawej...

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Roq
Posty: 49
Rejestracja: 06 sie 2010, 1:05
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

27 wrz 2010, 1:25

Podobno coś się zmieniło na korzyść, ale tyle spekulacji na ten temat, a żadnej klarownej odpowiedzi nie znalazłem. Kocham moją Mazdę i chętnie zabrałbym ją do Polski, ale jak to w końcu jest?
Eunos 1.8 nie dla eunuchów...
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

27 wrz 2010, 10:00

piszę na szybko z pamięci, może ktoś wie więcej to mnie poprawi - wojewódzki sąd administracyjny wydał kilka- czy kilkanaście tygodni temu wyrok w tej sprawie wskazując, że zakaz rejestracji takich pojazdów nie jest sprzeczny z przepisami unijnymi. nie wiem czy sprawa poszła dalej, czy była wniesiona kasacja czy też strony sporu poszły w innym kierunku i udały się prosto do europejskiego trybunału konstytucyjnego. tak czy inaczej - w mojej ocenie - sprawa szybko się nie rozstrzygnie
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

27 wrz 2010, 11:29

citizendog pisze: czy kilkanaście tygodni temu wyrok w tej sprawie wskazując, że zakaz rejestracji takich pojazdów nie jest sprzeczny z przepisami unijnymi.


no i dalej nic z tego. ;) Nie ma szans za rejestrację prawej mx-5 w Polandi póki co.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

27 wrz 2010, 15:25

bo Polska to wogóle dziwny kraj .... żółtych żarówek nie , neony nie , auta z kierownicą po prawej stronie też nie :| juz o innych rzeczach nie mówie :|
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

27 wrz 2010, 15:36

Krotko i na temat - auto nie ma prawa przejsc badania technicznego - nie da sie zarejestrowac.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
kapoost
Posty: 350
Rejestracja: 07 lip 2010, 13:20
Lokalizacja: Zamość / Warszawa

27 wrz 2010, 16:03

Mówcie co chcecie ale w tym wypadku ustawodawca dba o ogólne bezpieczeństwo. Są wśród nas rozważni kierowcy, którzy z pewnością nigdy nie mieli by najmniejszego problemu z prowadzeniem RHD na polskich drogach... ale trzeba się zabezpieczyć przed rzeszą wariatów którzy nagle wyskakiwali by zza tirów aby przekonać się o tym, że coś jedzie im na czołowe spotkanie...

Na pocieszenie - za parę lat Skyline GT-R będzie zabytkiem :D
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

27 wrz 2010, 17:01

nie wiem jak jest z zabytkami - te chyba można (a jak nie to powinna być taka możliwość) rejestrować z kierownicą po złej stronie :wink: ale prawdę mówiąc nie widzę uzasadnienia do rejestrowania "regularnych" aut z kierownicą po prawej. jest jak jest - trochę źle, że jest na świecie ten podział (i że nie wszyscy poszli tropem Szwedów w tym zakresie) ale to jest kwestia bezpieczeństwa i wydaje mi się, że nawet Komisja Europejska niewiele tu zdziała jak przyjdzie co do czego

inna sprawa, że mniejszym problemem jest występowanie takich samochodów w krajach cywilizowanych, gdzie są autostrady czy wielopasmowe drogi szybkiego ruchu, ale na naszych hajłejach to byłaby makabra
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

28 wrz 2010, 11:03

A jak się ma przekładka kierownicy, a potem badanie techniczne? Z tego co kojarze to taka przekładka nie może być robiona w zwykłym warsztacie tylko odpowiednio udokumentowana, czy jakoś tak.
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

28 wrz 2010, 12:41

Bardock pisze: a potem badanie techniczne?

ostatnią osobą której to się jeszcze udało to chyba Piotruś z mazdaspeed w swoim Rx-7 FD;) nie ma takiej prawnej możliwości, Five pewnie wie sporo na ten temat więc może się wypowie, chociaż nie ma o czym bić piany, bo nie ma możliwości prawnych na taki niuans, nie w Polsce. Jak ktoś ma jakiś "klasyk" upatrzony i stać go na to, to zaklepać go w Reichu, tam robią wyjątki na "okazję" a nasze urzędy jeszcze nie ścigają za poruszanie się przez dłuższy czas "obcym" samochodem jeżeli w jego dokumentach nie ma się czego przyczepić.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
dmd
Posty: 112
Rejestracja: 27 wrz 2010, 14:41

28 wrz 2010, 13:07

citizendog pisze:(a jak nie to powinna być taka możliwość)


Całe szczęście auta Zabytkowe można bez problemu rejestrować z kierownicą po prawej/lewej a nawet z tyłu ;-) pod warunkiem że samochód tak miał oryginalnie.

Jeżeli chodzi o nowsze auta to jest możliwość zarejestrowania anglika(japonca tez oczywiscie :-) ) pod warunkiem, że model ten nigdy nie był produkowany w wersji "europejskiej." Tak wyglada teoria w praktyce jest kilka problemów:

auto zarejestrowane na zabytek:
- strasznie dlugi i meczacy proces - wpis do rejestru, ocena rzeczoznwacy itp
- wyjazd za granice tylko za zgoda urzędu
- obowiazek dbania o samochod -tutaj raczej nie problem ;-)
- w przypadku aut które nigdy nie mialy europejskich odpowiedników problemem jest proces rejestracji (potrzebne potwierdzenie od producenta o braku mozliwosci zmian), rejestracja jako unikat, problemy z ubezpieczeniem etc.

Co do MX-5 to niestety na razie nie ma mozliwosci rejestrowania anglikow, jezeli komus sie uda to dajcie znac ;-)
Roq
Posty: 49
Rejestracja: 06 sie 2010, 1:05
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

30 wrz 2010, 1:07

No to prędzej ją wywiozę do lasu i zastrzelę, niż oddam w obce ręce... ;)
Szkoda.................. Może prościej będzie mi obalić rząd i wprowadzić bardziej demokratyczną władzę? ;)
Dzięki za pomoc...
Eunos 1.8 nie dla eunuchów...
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

30 wrz 2010, 8:16

kapoost pisze:Na pocieszenie - za parę lat Skyline GT-R będzie zabytkiem

Czekamy, czekamy, bo na razie za dużo problemów z rejestracją :cool:
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

30 wrz 2010, 14:43

a jednak:

[url]http://www.tvn24.pl/-1,1675780,0,1,bedziemy-mogli-miec-kierownice-po-prawej,wiadomosc.html[/url]

tylko w artykule piszą o tym, że przed akcesją PL zastrzegła, że nie dopuszcza rejestrowania takich aut - nie wiem czy to prawda (różne rzeczy pisze się w necie) a nie mam czasu przeglądać umów przedakcesyjnych, żeby to zweryfikować :wink: jeśli to prawda, to walka będzie trudna, jeśli nie, to niewykluczone, że rejestracja samochodów z kierą po prawej niedługo będzie możliwa
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
ODPOWIEDZ