Rejestracja w Polsce MX-5 z kierownicą po prawej...
Moderator: Moderatorzy
Podobno coś się zmieniło na korzyść, ale tyle spekulacji na ten temat, a żadnej klarownej odpowiedzi nie znalazłem. Kocham moją Mazdę i chętnie zabrałbym ją do Polski, ale jak to w końcu jest?
Eunos 1.8 nie dla eunuchów...
piszę na szybko z pamięci, może ktoś wie więcej to mnie poprawi - wojewódzki sąd administracyjny wydał kilka- czy kilkanaście tygodni temu wyrok w tej sprawie wskazując, że zakaz rejestracji takich pojazdów nie jest sprzeczny z przepisami unijnymi. nie wiem czy sprawa poszła dalej, czy była wniesiona kasacja czy też strony sporu poszły w innym kierunku i udały się prosto do europejskiego trybunału konstytucyjnego. tak czy inaczej - w mojej ocenie - sprawa szybko się nie rozstrzygnie
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
citizendog pisze: czy kilkanaście tygodni temu wyrok w tej sprawie wskazując, że zakaz rejestracji takich pojazdów nie jest sprzeczny z przepisami unijnymi.
no i dalej nic z tego.

NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
Mówcie co chcecie ale w tym wypadku ustawodawca dba o ogólne bezpieczeństwo. Są wśród nas rozważni kierowcy, którzy z pewnością nigdy nie mieli by najmniejszego problemu z prowadzeniem RHD na polskich drogach... ale trzeba się zabezpieczyć przed rzeszą wariatów którzy nagle wyskakiwali by zza tirów aby przekonać się o tym, że coś jedzie im na czołowe spotkanie...
Na pocieszenie - za parę lat Skyline GT-R będzie zabytkiem
Na pocieszenie - za parę lat Skyline GT-R będzie zabytkiem

nie wiem jak jest z zabytkami - te chyba można (a jak nie to powinna być taka możliwość) rejestrować z kierownicą po złej stronie
ale prawdę mówiąc nie widzę uzasadnienia do rejestrowania "regularnych" aut z kierownicą po prawej. jest jak jest - trochę źle, że jest na świecie ten podział (i że nie wszyscy poszli tropem Szwedów w tym zakresie) ale to jest kwestia bezpieczeństwa i wydaje mi się, że nawet Komisja Europejska niewiele tu zdziała jak przyjdzie co do czego
inna sprawa, że mniejszym problemem jest występowanie takich samochodów w krajach cywilizowanych, gdzie są autostrady czy wielopasmowe drogi szybkiego ruchu, ale na naszych hajłejach to byłaby makabra

inna sprawa, że mniejszym problemem jest występowanie takich samochodów w krajach cywilizowanych, gdzie są autostrady czy wielopasmowe drogi szybkiego ruchu, ale na naszych hajłejach to byłaby makabra
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
Bardock pisze: a potem badanie techniczne?
ostatnią osobą której to się jeszcze udało to chyba Piotruś z mazdaspeed w swoim Rx-7 FD;) nie ma takiej prawnej możliwości, Five pewnie wie sporo na ten temat więc może się wypowie, chociaż nie ma o czym bić piany, bo nie ma możliwości prawnych na taki niuans, nie w Polsce. Jak ktoś ma jakiś "klasyk" upatrzony i stać go na to, to zaklepać go w Reichu, tam robią wyjątki na "okazję" a nasze urzędy jeszcze nie ścigają za poruszanie się przez dłuższy czas "obcym" samochodem jeżeli w jego dokumentach nie ma się czego przyczepić.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
citizendog pisze:(a jak nie to powinna być taka możliwość)
Całe szczęście auta Zabytkowe można bez problemu rejestrować z kierownicą po prawej/lewej a nawet z tyłu

Jeżeli chodzi o nowsze auta to jest możliwość zarejestrowania anglika(japonca tez oczywiscie

auto zarejestrowane na zabytek:
- strasznie dlugi i meczacy proces - wpis do rejestru, ocena rzeczoznwacy itp
- wyjazd za granice tylko za zgoda urzędu
- obowiazek dbania o samochod -tutaj raczej nie problem

- w przypadku aut które nigdy nie mialy europejskich odpowiedników problemem jest proces rejestracji (potrzebne potwierdzenie od producenta o braku mozliwosci zmian), rejestracja jako unikat, problemy z ubezpieczeniem etc.
Co do MX-5 to niestety na razie nie ma mozliwosci rejestrowania anglikow, jezeli komus sie uda to dajcie znac

No to prędzej ją wywiozę do lasu i zastrzelę, niż oddam w obce ręce...
Szkoda.................. Może prościej będzie mi obalić rząd i wprowadzić bardziej demokratyczną władzę?
Dzięki za pomoc...

Szkoda.................. Może prościej będzie mi obalić rząd i wprowadzić bardziej demokratyczną władzę?

Dzięki za pomoc...
Eunos 1.8 nie dla eunuchów...
a jednak:
[url]http://www.tvn24.pl/-1,1675780,0,1,bedziemy-mogli-miec-kierownice-po-prawej,wiadomosc.html[/url]
tylko w artykule piszą o tym, że przed akcesją PL zastrzegła, że nie dopuszcza rejestrowania takich aut - nie wiem czy to prawda (różne rzeczy pisze się w necie) a nie mam czasu przeglądać umów przedakcesyjnych, żeby to zweryfikować
jeśli to prawda, to walka będzie trudna, jeśli nie, to niewykluczone, że rejestracja samochodów z kierą po prawej niedługo będzie możliwa
[url]http://www.tvn24.pl/-1,1675780,0,1,bedziemy-mogli-miec-kierownice-po-prawej,wiadomosc.html[/url]
tylko w artykule piszą o tym, że przed akcesją PL zastrzegła, że nie dopuszcza rejestrowania takich aut - nie wiem czy to prawda (różne rzeczy pisze się w necie) a nie mam czasu przeglądać umów przedakcesyjnych, żeby to zweryfikować
