Witam wszystkich,
Znalazłem NB ciągniętą z Włoch. dziś mam jazdę próbną, oczywiście stacja kontroli będzie. Pytanie mam tego typu ponieważ nie mogę w innych wątkach nic znaleźć.
Potrzebuje kupić pokrowiec na składany dach, pałąki i hard top. Gdzie szukać? Jestem z dolnośląskiego. No i o ile admina to nie poirytuje na co zwrócić uwagę podczas jazdy próbnej. Autko jeździ na syntetyku stąd wniosek że silnik powinien być kondycyjnie w dobrym stanie. Piszę tutaj bo nie wiem w który dział to wrzucić i nie moge znaleźć tych info w innych wątkach. Ewentualnie proszę o linki do wątków gdzie te info znajdę. No i ostatnie pytanie żeby hurtem wszystko załatwić : jeśli kupię NB to jak zapisać się do klubu ?
PozdrAWIAM
MX 5 z włoch kupić czy nie i skąd części
Nowy na forum- nie irytować się proszę za pytania:) Pozdrawiam
Moderator: Moderatorzy
Wiciu1982 pisze:Piszę tutaj bo nie wiem w który dział to wrzucić i nie moge znaleźć tych info w innych wątkach.
Przenoszę do działu Ogólne bo tu ten set pytań się lepiej nadaje. A odpowiedzi na pytania odkryłbyś czytając forum trochę dłużej. Jednakże słonko dziś ślicznie świeci, więc proszę bardzo

Potrzebuje kupić pokrowiec na składany dach, pałąki i hard top. Gdzie szukać? Jestem z dolnośląskiego.
Ogłoś się na giełdzie forumowej i szukaj na allegro. Sklepów sprzedających tego typu akcesoria w Polsce brak

Wiciu1982 pisze:No i o ile admina to nie poirytuje na co zwrócić uwagę podczas jazdy próbnej.
Hehe... hmm... well

Na początek czynności przed jazda próbną:
1. czy pod silnikiem ( w miejscu parkowania) jest plama na kamieniach lub innym podłożu
2.należy pooglądać karoserię czy wszystkie blachy są w jednakowym kolorze.
3.zobaczyć bagażnik czy w środku są jednakowe blachy ( pod plastikami i dywanikami) , świeże spawy są oznaką ,że auto było uderzone .
4.drzwi musza się równo zamykać ( tak miękko i lekko

5. wszystkie szpary między drzwiami a karoserią maską a karoserią muszą być równe.
6. wszystkie szyby musza mieć takie same symbole.
7.komora silnika musi być w jednakowym kolorze ( matowym) jeśli kolor w środku jest taki sam jak karoseria to znaczy ,że był malowany ( bity)
8. wszystkie śruby mocujące np; błotniki do karoserii muszą być w kolorze matowym takim jak komora silnika.
9. nie powinno być wycieków na silniku ( silnik jak będzie w kurzu to nie szkodzi)
10. tarcze hamulcowe powinny być gładkie bez fałd
Jazda próbna:
1.odpalić silnik ( lepiej by był zimny), z rury wydechowej powinien lecieć dymek przypominający parę wodną , jeśli będzie niebieski, mocno niebieski to źle.
2.rozgrzany silnik powinien miec równe obroty.
3.wyłączyć silnik i odkręcić korek wlewy płynu chłodniczego ( płyn powinien być jednolity , jeśli będę tłuste kółka - to źle, uszkodzenie silnika.
4. w czasie jazdy próbnej należy skręcić ostro skręcić i powoli skręcić ( dziwne zgrzyty mogą oznaczać uszkodzenie półosi).
5.ostro zahamować , samochód nie powinien ściągać na boki.
5.w czasie jazdy próbnej po paru kilometrach silnik powinien mieć stałą temperaturę
6.równa praca silnika , skrzynia biegów powinna równo pracować
7. w czasie przyśpieszania sinik nie powinien przerywać , i nie powinien dymić ( z rury wydechowej)
Wiciu1982 pisze:jeśli kupię NB to jak zapisać się do klubu ?
Wystarczy mieć miatę i udzielać się w życiu klubowym

Jest ryzyko - jest przyjemność
Wiciu1982 pytam z ciekawości: z jakiego regionu autko pochodzi? Byłem w tym roku kilka tygodni w okolicach Rimini i... absolutnie wszystkie mx-5 jakie oglądałem w komisach miały astronomicznie wysokie ceny! Najlepszym przykładem była czerwona NA'94 w słabiutkim stanie za... 5500E Wniosek jaki z tego wyciągam jest taki: oldshool wraca do italii więc ceny już rosną :/
Moja rada - szukaj śladów ew wypadków a nie stłuczek. Otarcia parkingowe i zwykle niegroźne kolizje to dla nich zupełna norma. Czasem mam wrażenie, że włosi zupełnie ignorują przepisy ruchu drogowego a używanie migaczy uznają za urągliwe.
Dobrym pomysłem, może być zabranie ze sobą taśmy mierniczej i sprawdzanie odpowiadających sobie odległości (np. przerwy wokół tylnego koła, odległości pomiędzy piastami czy rozstawu kół... o ile doświadczony mechanik widzi to pewnie na pierwszy rzut oka to nam laikom pozostaje mierzenie i porównywanie
)
życzę trafnej decyzji i udanego zakupu
ł.
Moja rada - szukaj śladów ew wypadków a nie stłuczek. Otarcia parkingowe i zwykle niegroźne kolizje to dla nich zupełna norma. Czasem mam wrażenie, że włosi zupełnie ignorują przepisy ruchu drogowego a używanie migaczy uznają za urągliwe.
Dobrym pomysłem, może być zabranie ze sobą taśmy mierniczej i sprawdzanie odpowiadających sobie odległości (np. przerwy wokół tylnego koła, odległości pomiędzy piastami czy rozstawu kół... o ile doświadczony mechanik widzi to pewnie na pierwszy rzut oka to nam laikom pozostaje mierzenie i porównywanie

życzę trafnej decyzji i udanego zakupu
ł.
jeszcze nie wiem z jakiego rejonu ale myślę, że się dowiem, jestem też przygotowany na to że starguje trochę z ceny i jade na serwis i gotowy jestem jakies 3 tys wrzucic na wymianę i sprawdzenie co jest zużyte i co naprawić, ale zanim kupię to wezmę taśmę tylko na necie muszę znaleźć odległości . Też słyszałem że we włoszech jeżdżą jak chcą i lekkie tryknięcia to norma dlatego nie wiem czy się na to auto zdecyduję. na zdjęciach rewela jak dla mnie ale zobaczymy co będzie na żywo. pozdrawiam i dzięki za poradę
Despicable Me
wystarczy, że odległości będą sobie odpowiadały
To znaczy: przestrzeń wokół koła taka jak przestrzeń wokół koła po drugiej stronie. Odległość między piastami po prawej - taka jak po lewej itd. Nie jest to 'profesjonalna' metoda i w sumie sporo w niej zmiennych - ale zauważenie pewnych rozbieżności w rozmiarach może ułatwić wyeliminowanie egzemplarzy z poważną przeszłością.
Lekkich 'tryknięć' bym się nie obawiał - korekta zderzaka na pewno jest prostsza i tańsza niż pozbycie się dziury w progu/nadkolu
aaa - te ewentualne 3kzł to inwestycja w pasję a nie wyrzucenie kasy
Nawet tankowanie zacznie sprawiać przyjemność! Taki już urok roadsterów 

Lekkich 'tryknięć' bym się nie obawiał - korekta zderzaka na pewno jest prostsza i tańsza niż pozbycie się dziury w progu/nadkolu

aaa - te ewentualne 3kzł to inwestycja w pasję a nie wyrzucenie kasy


Wiciu1982 pisze:na co zwrócić uwagę podczas jazdy próbnej
zacznij od lektury --> http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=4036
Wiciu1982 pisze:Autko jeździ na syntetyku stąd wniosek że silnik powinien być kondycyjnie w dobrym stanie
Jedno z drugim nie ma żadnego związku.
kapoost pisze:Dobrym pomysłem, może być zabranie ze sobą taśmy mierniczej i
Ja mam inną propozycję, niech lepiej zabierze ze sobą kogoś kto ogarnia temat i jest w stanie rozpoznać zamaskowane ślady. Sądząc po pytaniach kolega nie ma zbyt dużego doświadczenia i nie bardzo widzę jak mógłby rozpoznać picowanie zrobione przez niezłego blacharza. W klubie już było kilka egzemplarzy, które z wierzchu były perfekcyjne, a pod spodem okazywały się prostowanym przystankiem. Pieniądze wydane na takiego gościa mogą nie być zmarnowane. Może być to przecież normalny blacharz czy lakiernik.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
...
Ja mam inną propozycję, niech lepiej zabierze ze sobą kogoś kto ogarnia temat i jest w stanie rozpoznać zamaskowane ślady. Sądząc po pytaniach kolega nie ma zbyt dużego doświadczenia i nie bardzo widzę jak mógłby rozpoznać picowanie zrobione przez niezłego blacharza. W klubie już było kilka egzemplarzy, które z wierzchu były perfekcyjne, a pod spodem okazywały się prostowanym przystankiem. Pieniądze wydane na takiego gościa mogą nie być zmarnowane. Może być to przecież normalny blacharz czy lakiernik.
Racja - szczególnie jeśli autko jest na miejscu (w Polsce)
Jutro jadę we Wrocławiu oglądać 2 mx-5 nie znam blacharza który by mógł ze mną pojechać. Jeśli macie kogoś takiego to z chęcią bym go zabrał, chyba, że ktoś z was jest z wro i miałby czas między 13 a 14 jutro.
Pozdrawiam
Dzięki za zainteresowanie
Myślę że w przeciągu tygodnia zdobędę wymarzone autko
Pozdrawiam
Dzięki za zainteresowanie
Myślę że w przeciągu tygodnia zdobędę wymarzone autko
Despicable Me