Poradnik początkującego forumowicza

Odpowiedzi na najczęściej zadawane przez początkujących forumowiczy pytania

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

polly
Posty: 203
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:38
Model: Inny
Lokalizacja: Kraków

01 mar 2021, 15:08

bikerpoland pisze:Ok, na żywo zobaczę.
A dacie radę poznać po fotce?
Który ma jakie plusy / minusy
Dziękuję za odpowiedzi :D
słabe zdjęcie, ale vinyl to nie jest
bikerpoland
Posty: 22
Rejestracja: 21 lut 2021, 21:14
Model: NB
Lokalizacja: Włocławek

01 mar 2021, 17:19

Tylko takie mam poki co, dziekuje
Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 638
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

03 mar 2021, 0:14

KyRy pisze:
01 mar 2021, 9:44
bikerpoland pisze:
01 mar 2021, 9:34
A dacie radę poznać po fotce?
Materiał/moher (na plus użytkowanie zimą, bardziej odporny na zniszczenia, konieczność impregnacji. Vinyl bezobsługowy jeżeli chodzi o dbanie wizualne ale za to bardziej podatny na pękanie).
dlatego właśnie trzeba dbać o vinyl żeby nie pękał
Awatar użytkownika
KyRy
Moderator
Moderator
Posty: 3746
Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
Model: NA
Wersja: Chiquita
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Kontakt:

03 mar 2021, 6:54

W jaki sposób poza składaniem przy temperaturach w okolicach 0stopni i niższych?
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

03 mar 2021, 7:42

KyRy pisze:
03 mar 2021, 6:54
W jaki sposób poza składaniem przy temperaturach w okolicach 0stopni i niższych?
Smarować srodkami do vinylu żeby
zabezpieczyć przed promieniami uv i żeby plastyfikatoryy nie odparowywały z materiału
Awatar użytkownika
Sachim
Donator
Donator
Posty: 548
Rejestracja: 11 paź 2017, 12:42
Model: Inny
Wersja: NA - NBFL
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

04 mar 2021, 7:37

mutra pisze:
03 mar 2021, 7:42
KyRy pisze:
03 mar 2021, 6:54
W jaki sposób poza składaniem przy temperaturach w okolicach 0stopni i niższych?
Smarować srodkami do vinylu żeby
zabezpieczyć przed promieniami uv i żeby plastyfikatoryy nie odparowywały z materiału
Polecisz coś sprawdzonego ? Ja na winyl nakładałem dotychczas żel do opon.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

04 mar 2021, 9:37

Sachim pisze:
04 mar 2021, 7:37
mutra pisze:
03 mar 2021, 7:42
KyRy pisze:
03 mar 2021, 6:54
W jaki sposób poza składaniem przy temperaturach w okolicach 0stopni i niższych?
Smarować srodkami do vinylu żeby
zabezpieczyć przed promieniami uv i żeby plastyfikatoryy nie odparowywały z materiału
Polecisz coś sprawdzonego ? Ja na winyl nakładałem dotychczas żel do opon.
Środki do opon zazwyczaj są ok ( poza tymi najtańszymi na bazie ropopochodnej)
Najlepszy środek jaki miałem to był 3M do vinylu (boat vinyl protector) tyle że drogi i ciężko go znaleźć poza USA. Teraz używam autoglym do vinylu (ten w sprayu) jest super tylko mimo wszystko spływa dużo szybciej niż 3M. Renovo robi też dobry środek do vinylu. 303 aerospace protectant też jest super - szczególnie jak lubisz matowe wykończenie. Ja lubie tłusty połysk 😉
Najważniejsze żeby smarować czysty i suchy dach i dać mu kilka chwil żeby wszysyko się wchłoneło przed składaniem.
No i jak masz już vinyl w kiepskim stanie to żadne smarowanie nie pomoże - jeżeli vinyl stracił elastyczność to pomoże tylko wymiana na nowy
Awatar użytkownika
Tańczący z Wilkami
Posty: 8
Rejestracja: 10 mar 2023, 20:44
Model: ND
Wersja: Sportline
Lokalizacja: DE

14 mar 2023, 1:59

Witam po raz pierwszy... Cieszę sie, że mam okazję zawitać w tak dużej społeczności. Wcześniej raczej Was obserwowałem i pozdrawiałem. Także z drogi... 🙂👍 Chciałbym Was zapytać o nasze wszechobecne przekonanie o tym zarzucaniem tyłem samochodu. Dużo zainteresowanych o tym mówi (szczególnie Ci na krótkich testach z Mx5 i dziennikarze). A tymczasem taki manewr dla początkujących właścicieli a nawet Tych już z większym doświadczeniem jest dość trudny, czasem bardzo ryzykowny lub co gorzej kosztowny... Wyłączenie ESP to w moich warunkach pożegnanie z ubezpieczeniem. Czyli tylko wolny Tor lub luźny plac zabaw ?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

14 mar 2023, 10:29

Witaj kolego,

nie do końca rozumiem czy to jest pytanie czy tez pytanie retoryczne na ktore sam sobie odpowiedziales ;) . Owszem auto RWD zwłaszcza ze szperą ma właściwości zarzucania tyłem których nie mają auta FWD. Można to opanować - tak jak wiele innych rzeczy - w tym celu trzeba ćwiczyć. Skoro na drogach publicznych nie jest to dozwolone to zostają obiekty zamknięte. Jest to z wielu powodów lepsze i bezpieczniejsze rozwiązanie.

Dużo zadowolenia z posiadania roadstera życzę nam wszystkim 8-)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 335
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

14 mar 2023, 13:05

Tańczący z Wilkami pisze:
14 mar 2023, 1:59
Witam po raz pierwszy... Cieszę sie, że mam okazję zawitać w tak dużej społeczności. Wcześniej raczej Was obserwowałem i pozdrawiałem. Także z drogi... 🙂👍 Chciałbym Was zapytać o nasze wszechobecne przekonanie o tym zarzucaniem tyłem samochodu. Dużo zainteresowanych o tym mówi (szczególnie Ci na krótkich testach z Mx5 i dziennikarze). A tymczasem taki manewr dla początkujących właścicieli a nawet Tych już z większym doświadczeniem jest dość trudny, czasem bardzo ryzykowny lub co gorzej kosztowny... Wyłączenie ESP to w moich warunkach pożegnanie z ubezpieczeniem. Czyli tylko wolny Tor lub luźny plac zabaw ?
Dokładnie wiem o czym piszesz. Tez chętnie bym sie nauczył, bo nawet na płycie poślizgowej i wyłączonym esp nie byłem w stanie zrobić kontrolowanego driftu swoim NC, gdy niektórzy objeżdżali bokiem pełny okrąg płyty. Podobno opony potrafią zdecydować czy samochod da sie wprowadzić w kontrolowany czy tez niekontrolowany poślizg. Niektóre modele zrywają przyczepność niespodziewanie, gdy inne dają płynne odczucia utraty przyczepności.
Awatar użytkownika
czarobest
Posty: 148
Rejestracja: 13 mar 2022, 17:34
Model: NB FL
Wersja: Icon 1.8
Lokalizacja: Łódź

15 mar 2023, 12:38

Gieras pisze:
14 mar 2023, 13:05
Tańczący z Wilkami pisze:
14 mar 2023, 1:59
Witam po raz pierwszy... Cieszę sie, że mam okazję zawitać w tak dużej społeczności. Wcześniej raczej Was obserwowałem i pozdrawiałem. Także z drogi... 🙂👍 Chciałbym Was zapytać o nasze wszechobecne przekonanie o tym zarzucaniem tyłem samochodu. Dużo zainteresowanych o tym mówi (szczególnie Ci na krótkich testach z Mx5 i dziennikarze). A tymczasem taki manewr dla początkujących właścicieli a nawet Tych już z większym doświadczeniem jest dość trudny, czasem bardzo ryzykowny lub co gorzej kosztowny... Wyłączenie ESP to w moich warunkach pożegnanie z ubezpieczeniem. Czyli tylko wolny Tor lub luźny plac zabaw ?
Dokładnie wiem o czym piszesz. Tez chętnie bym sie nauczył, bo nawet na płycie poślizgowej i wyłączonym esp nie byłem w stanie zrobić kontrolowanego driftu swoim NC, gdy niektórzy objeżdżali bokiem pełny okrąg płyty. Podobno opony potrafią zdecydować czy samochod da sie wprowadzić w kontrolowany czy tez niekontrolowany poślizg. Niektóre modele zrywają przyczepność niespodziewanie, gdy inne dają płynne odczucia utraty przyczepności.
Jeśli chodzi o takie ćwiczenie bezkosztowe, to bardzo polecam kierownicę do komputera i AssettoCorsa. Trenowałem na nim zanim miałem prawko, było początkowo ciężko robić właśnie takie kółka o których piszesz, ale im dłużej się próbowało, tym lepiej szło panowanie nad gazem i skrętem kierownicy i w końcu potrafiłem robić kółka w nieskończoność w symulatorze.

Okazało się, że potem kupiłem Miatę jako pierwsze auto i pierwszy kontakt z RWD i było miło ;). To znaczy na suchym nie da rady bez wymuszenia masą, ale w śniegu już za pierwszym razem potrafiłem jeździć "driftem" w koło, aż nie zrezygnowałem, przekładki też wychodziły i mogłem cały parking jeździć bokiem zmieniając strony i mieszcząc się pomiędzy krawężnikami.

Ale tu oczywiście pomaga śnieg i zdecydowanie do treningu polecam, bo wszystko dzieje się wolniej i po prostu można trenować bez stresu, jeśli znajdzie się dobre miejsce :).

Pomaga też to jaka Miata jest, bo chrakterystyka tego auta, mimo że moje NB nie ma ESP jest taka, że jak się wpadnie w poślizg, to można jeszcze "napisać SMS" i zdąży się z kontrą, bo ten samochód nie zaskakuje i robi to płynnie. Oczywiście w granicach rozsądku, bo na torze raz się spóźniłem przez złą redukcję i już maksymalny skręt kół nie pozwolił wyjść z poślizgu i zatrzymałem się bokiem ;). Samo trenowanie Assetto jednak dało też odruchy w postaci szybkiej i automatycznej kontry, która przydawała się na torze, bo tam jednak wchodzi się w zakręt znacznie szybciej niż rozsądek by mi na to pozwał na drodze i wtedy delikatnie tyłek latał, ale to też nie tak żeby zaliczyć spina, czy to na RainSportach 2, czy Federalach.

Jednakże jeśli chodzi o samo RWD, to też nie jest takie straszne jak się często mówi, mi się nie zdarzyła sytuacja na drodze, czy to w deszczu, czy śniegu, aby auto mi zarzuciło tyłkiem jeśli tego nie chciałem i nie wymusiłem tego gazem, a mam szperę i brak kontroli trakcji. Fakt, że 140 KM to niewiele i możesz mieć więcej, ale obchodząc się normalnie z gazem takim autem jeździ mi się znacznie lepiej zimą, niż choćby Mondeo z FWD :).
Moja Miatka na forum oraz Instagram
I mój blog motoryzacyjno/miatowo/modelarski - revvedup.pl
Awatar użytkownika
Tańczący z Wilkami
Posty: 8
Rejestracja: 10 mar 2023, 20:44
Model: ND
Wersja: Sportline
Lokalizacja: DE

22 mar 2023, 18:54

Dobry wieczór

Dziękuję za informację. Niestety ja odpisuje z opóźnieniem. Myślałem, że o ewentualnej odpowiedzi od Was zostanę powiadomiony przez e-mail. A może cos przeoczyłem. W każdym bądź razie to motywuje do częstego odwiedzania forum. 🙂👍 W prostych słowach uściślę swój poprzedni wpis. Zastanawiałem sie dlaczego dziennikarze (lub osoby po krótkich testach bez większego doświadczenia ) opisują łatwość i przyjemność wprowadzenia Mx5 bokiem w zakrętach. Nie twierdzę, że tak nie jest. Tylko, ze ja zaczynając trzeci rok tej przyjemności nadal mam obawy choć zakrętow nie brakuje. Najgorzej, jak taka chwilowa utrata przyczepności zdarza sie poza planem . A tak też bywało. 😁 I teraz też pewnie odpowiem sobie sam retorycznie (dzieki Alex😄) Pewnie kiepski, ze mnie kierowca. Mogłbym byc tylko rozczarowany bo jak sie tyle naoglądałem na Youtube to myslałem, ze to trochę łatwiej przyjdzie.. 😂 Tymczasem to trzeba do szkoły iść... (na "wolnym placu" w Niemczech omal nie skończyłem z mandatem 😌) Kiedys mnie dziecko połączyło z Grand tourismo na kierownicy Logitech GT. Grałem tylko Mazdą, tylko na Nürburgring... Owszem była zabawa ale jakoś nie odczułem tego w realnym świecie. Być może program, ktory proponuje Czarnobest ma lepsze możliwosci. W każdym bądź razie wszystkim Wam jeszcze raz dziękuję za pierwsze odpowiedzi na mój wpis. Poczułem sie trochę śmielej na tym Forum. Pozdrawiam Was serdecznie
Awatar użytkownika
Tańczący z Wilkami
Posty: 8
Rejestracja: 10 mar 2023, 20:44
Model: ND
Wersja: Sportline
Lokalizacja: DE

22 mar 2023, 18:54

Dobry wieczór

Dziękuję za informację. Niestety ja odpisuje z opóźnieniem. Myślałem, że o ewentualnej odpowiedzi od Was zostanę powiadomiony przez e-mail. A może cos przeoczyłem. W każdym bądź razie to motywuje do częstego odwiedzania forum. 🙂👍 W prostych słowach uściślę swój poprzedni wpis. Zastanawiałem sie dlaczego dziennikarze (lub osoby po krótkich testach bez większego doświadczenia ) opisują łatwość i przyjemność wprowadzenia Mx5 bokiem w zakrętach. Nie twierdzę, że tak nie jest. Tylko, ze ja zaczynając trzeci rok tej przyjemności nadal mam obawy choć zakrętow nie brakuje. Najgorzej, jak taka chwilowa utrata przyczepności zdarza sie poza planem . A tak też bywało. 😁 I teraz też pewnie odpowiem sobie sam retorycznie (dzieki Alex😄) Pewnie kiepski, ze mnie kierowca. Mogłbym byc tylko rozczarowany bo jak sie tyle naoglądałem na Youtube to myslałem, ze to trochę łatwiej przyjdzie.. 😂 Tymczasem to trzeba do szkoły iść... (na "wolnym placu" w Niemczech omal nie skończyłem z mandatem 😌) Kiedys mnie dziecko połączyło z Grand tourismo na kierownicy Logitech GT. Grałem tylko Mazdą, tylko na Nürburgring... Owszem była zabawa ale jakoś nie odczułem tego w realnym świecie. Być może program, ktory proponuje Czarnobest ma lepsze możliwosci. W każdym bądź razie wszystkim Wam jeszcze raz dziękuję za pierwsze odpowiedzi na mój wpis. Poczułem sie trochę śmielej na tym Forum. Pozdrawiam Was serdecznie
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

22 mar 2023, 19:08

Tańczący z Wilkami pisze:
22 mar 2023, 18:54
Dobry wieczór

Dziękuję za informację. Niestety ja odpisuje z opóźnieniem. Myślałem, że o ewentualnej odpowiedzi od Was zostanę powiadomiony przez e-mail. A może cos przeoczyłem. W każdym bądź razie to motywuje do częstego odwiedzania forum. 🙂👍 W prostych słowach uściślę swój poprzedni wpis. Zastanawiałem sie dlaczego dziennikarze (lub osoby po krótkich testach bez większego doświadczenia ) opisują łatwość i przyjemność wprowadzenia Mx5 bokiem w zakrętach. Nie twierdzę, że tak nie jest. Tylko, ze ja zaczynając trzeci rok tej przyjemności nadal mam obawy choć zakrętow nie brakuje. Najgorzej, jak taka chwilowa utrata przyczepności zdarza sie poza planem . A tak też bywało. 😁 I teraz też pewnie odpowiem sobie sam retorycznie (dzieki Alex😄) Pewnie kiepski, ze mnie kierowca. Mogłbym byc tylko rozczarowany bo jak sie tyle naoglądałem na Youtube to myslałem, ze to trochę łatwiej przyjdzie.. 😂 Tymczasem to trzeba do szkoły iść... (na "wolnym placu" w Niemczech omal nie skończyłem z mandatem 😌) Kiedys mnie dziecko połączyło z Grand tourismo na kierownicy Logitech GT. Grałem tylko Mazdą, tylko na Nürburgring... Owszem była zabawa ale jakoś nie odczułem tego w realnym świecie. Być może program, ktory proponuje Czarnobest ma lepsze możliwosci. W każdym bądź razie wszystkim Wam jeszcze raz dziękuję za pierwsze odpowiedzi na mój wpis. Poczułem sie trochę śmielej na tym Forum. Pozdrawiam Was serdecznie
Czego Ci trzeba n sam początek to bezpieczne środowisko żeby poćwiczyć (wspomniany plac) i niezbyt przyczepne opony(ewentualnie mokra nawierzchnia). Ustawiasz się tak jakbyś wyjeżdżał z podporządkowanej pod kątem prostym do głównej. Skręcona kierownica. Sprzęgło w podłodze. Dajesz gaz gdzieś tak na 5000 obrotów ( w zależności od przyczeności i mocy auta) puszczasz sprzęgło i patrzysz co się dzieje z autem. I tak w kółko - trochę więcej gazu. Trochę mniej gazu. Bardziej skręcona kierownicA itp. Patrzysz jak auto reaguje. Co czujesz na kierownicy i fotelu.
Awatar użytkownika
Tańczący z Wilkami
Posty: 8
Rejestracja: 10 mar 2023, 20:44
Model: ND
Wersja: Sportline
Lokalizacja: DE

22 mar 2023, 19:28

Mutra... Twoj opis pobudza wyobraźnie. 👍 Będę praktykować
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2091
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

22 mar 2023, 20:16

Tańczący z Wilkami pisze:
22 mar 2023, 18:54
Zastanawiałem sie dlaczego dziennikarze (lub osoby po krótkich testach bez większego doświadczenia ) opisują łatwość i przyjemność wprowadzenia Mx5 bokiem w zakrętach.
Uwaga, uwaga, podaję prawidłową odpowiedź: Miaty z wypożyczalni czy parków prasowych są katowane i ich opony mogą zupełnie nie mieć przyczepności. Mój pierwszy raz z ND miał miejsce właśnie w samochodzie z wypożyczalni i niesamowite było jak nietypowo działa system stabilizacji toru jazdy... dopiero jak spojrzałem na opony, to się sprawa wyjaśniła. W mojej, na fabrycznych S001 jest trochę fun'u, ale w granicach bezpieczeństwa, a i faktycznie bez wspomagaczy (na torze oczywiście) daje się to auto opanować. Natomiast wersja z łysymi oponami idzie bokiem na każdym zakręcie... Bo cudzego się nie szanuje.
[podobne spostrzeżenia miałem z wypożyczanym BMW serii 1, tyle, że ono to mnie mało nie zabiło w deszczu]
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Cichy1892
Posty: 2
Rejestracja: 11 mar 2023, 6:15
Model: ND RF
Wersja: Homura
Lokalizacja: Gdańsk

01 kwie 2023, 10:10

Witam wszystkich,

chciałem się zapytać czy ktoś z tu obecnych czeka może na nową MX-5 2023?
Jeśli tak to jaki macie termin odbioru samochodu?
Zastanawiam się czy jest szansa, że auta przyjadą do Polski przed majówką.
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2023, 20:51 przez Cichy1892, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
MarcelM
Posty: 70
Rejestracja: 26 lut 2023, 15:25
Model: NB FL
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Mielec

22 kwie 2023, 0:42

Tańczący z Wilkami pisze:
22 mar 2023, 18:54
Dobry wieczór

Dziękuję za informację. Niestety ja odpisuje z opóźnieniem. Myślałem, że o ewentualnej odpowiedzi od Was zostanę powiadomiony przez e-mail. A może cos przeoczyłem. W każdym bądź razie to motywuje do częstego odwiedzania forum. 🙂👍 W prostych słowach uściślę swój poprzedni wpis. Zastanawiałem sie dlaczego dziennikarze (lub osoby po krótkich testach bez większego doświadczenia ) opisują łatwość i przyjemność wprowadzenia Mx5 bokiem w zakrętach. Nie twierdzę, że tak nie jest. Tylko, ze ja zaczynając trzeci rok tej przyjemności nadal mam obawy choć zakrętow nie brakuje. Najgorzej, jak taka chwilowa utrata przyczepności zdarza sie poza planem . A tak też bywało. 😁 I teraz też pewnie odpowiem sobie sam retorycznie (dzieki Alex😄) Pewnie kiepski, ze mnie kierowca. Mogłbym byc tylko rozczarowany bo jak sie tyle naoglądałem na Youtube to myslałem, ze to trochę łatwiej przyjdzie.. 😂 Tymczasem to trzeba do szkoły iść... (na "wolnym placu" w Niemczech omal nie skończyłem z mandatem 😌) Kiedys mnie dziecko połączyło z Grand tourismo na kierownicy Logitech GT. Grałem tylko Mazdą, tylko na Nürburgring... Owszem była zabawa ale jakoś nie odczułem tego w realnym świecie. Być może program, ktory proponuje Czarnobest ma lepsze możliwosci. W każdym bądź razie wszystkim Wam jeszcze raz dziękuję za pierwsze odpowiedzi na mój wpis. Poczułem sie trochę śmielej na tym Forum. Pozdrawiam Was serdecznie
Widziałem parę filmów gdzie ludzie zakładali na tył kiepskie opony, do tego zmniejszali szerokość opon a nawet pompowali wysokie ciśnienie do kół - efekty były takie że tył naprawdę łatwo wyrzucał się z zakrętów i byli w stanie ciągnąć poślizg przez całe zakręty, natomiast mx5 to o wiele bardziej przyczepne auto niż można by się tego spodziewać, żeby wyrzucić jej tył na suchym asfalcie, szczególnie w 1.6, to naprawdę trzeba się postarać. Też trzeba pamiętać że auto ma dość krótki rozstaw osi więc trzeba trochę szybciej reagować. Takie są moje przemyślenia w tym temacie :)
Awatar użytkownika
quad
Posty: 45
Rejestracja: 07 sie 2015, 14:47
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: Oslo/Wrocław

09 maja 2023, 15:53

Hej

Nie wiem czy pytanie jest adekwatne do tematu, ale szukałem tematu o oponach i nie udało mi się znaleźć.

Przez pomyłkę kupiłem opony w rozmiarze 215 45 17 zamiast takich, jakie mam w tej chwili czyli 205 45 17. Czy ktoś używał opon o szerokości 215? Czy one w ogóle zmieszczą się do MX5 NC1 (Niseko)? Patrzyłem na kalkulatory i niby różnica to 9mm, ale nie mam szans aby przymierzyć opony, auto znajduje się w Norwegii, a opony w Polsce... Będę wdzięczny za odpowiedzi.

W załączniku obecne opony i felgi.
Załączniki
81210D88-8D49-48E9-8E2B-D69B20CE8BE6.jpeg
81210D88-8D49-48E9-8E2B-D69B20CE8BE6.jpeg (3.58 MiB) Przejrzano 1915 razy
2015-2017 | NBFL 2001
2017-2021 | NBFL 2002
2021-teraz | NC 2009
Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 734
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

09 maja 2023, 19:31

ja mam w swoim NC FL opony o szerokości 215 i nie ma żadnego problemu.
Ubi bene, ibi patria
Awatar użytkownika
Maximus1919
Posty: 63
Rejestracja: 15 lis 2020, 15:23
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: Poznań

21 mar 2024, 9:25

Hej! Mam pytanko na szybko, diagnosta ma problem z ustaleniem ile KM ma moja Miata. Wiecie może ile powinno ich być w NCFL2 z 2014r 2.0 Club manual? 160 czy 167KM?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

21 mar 2024, 10:26

Bardziej to drugie.

Zresztą zależy wg jakiej normy i na jaki rynek.

powered by RomDrop :-D

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Maximus1919
Posty: 63
Rejestracja: 15 lis 2020, 15:23
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: Poznań

21 mar 2024, 10:43

Normy nie znam, a rynek USA ;) Ale jesteś już 3 osobą która tak uważa także pewnie będzie 167KM. Lipka tylko że w Maździe w PN i na infolinii Mazda Polska nie mogą mi tego podać… :/
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

21 mar 2024, 12:14

A co to za różnica? Jak to potrzebne doagnoscie to niech sobie wybierze co chce xD

powered by RomDrop :-D

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Maximus1919
Posty: 63
Rejestracja: 15 lis 2020, 15:23
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: Poznań

28 mar 2024, 5:14

Szybkie pytanko. Jak już kupować stabilizator z rexa to który najlepiej? Ten z żółtą kropką? I brać odrazu dwa czy sam przód wystarczy?
Zależy mi na tym żeby auto się trzymało jak najlepiej w zakrętach, na drifty czas przyjdzie kiedy indziej ;)
ODPOWIEDZ